MiniGhiduri AFA MOLDOVA [pg.3/15]

De vreo câțiva ani încoace, guvernanții noștri s-au gândit că Ziua Copilului reprezintă un motiv atât de bun de sărbătoreală, încât se cuvine ca tot poporul truditor să pună deoparte sapele și mapele și să dănțuiască până-n zori! Ca atare, au declarat-o zi liberă de contract. Anul ăsta, 1 iunie a căzut foarte mișto, într-o marți. Eram sigură că guvernanții vor decreta, într-al 14-lea ceas (așa cum au mai făcut-o), și ziua de luni ca fiind liberă [...]citește review
- scris de crismis în 11 Jul 2021 în rubrica Pensiunea Grădinile Romane [Chirițeni, Hangu] [ 47 voturi, 41850 PMA, 1107 viz.]
Fără Eminescu, valoarea acestui popor ar fi rămas minimă, cu toate victoriile și realizările lui. Căci nu forța, nici realizările brutale (iarăși și iarăși trebue să spunem același lucru!), nu bogățiile, nu combinațiile vieții, nu mânuirea mulțimilor și specularea naivității și ignoranței valorează în fața Celui Etern, ci jertfa pură a sufletului nostru. – Mihail Sadoveanu, Adevărul - ianuarie 1937 Anul acesta am avut parte de o surpriză plăcută: am reușit [...]citește review
- scris de tata123 🔱 în 27 Jun 2021 în rubrica Memorialul Ipotesti - Centru National de Studii Mihai Eminescu [ 31 voturi, 40300 PMA, 1045 viz.]
În drum spre Slănic Moldova, trecând prin Târgu Ocna - orașul aflat la numai 18 km distanță, nu poți să nu oprești pentru un popas oricât de scurt. Târgu Ocna este orașul atâtor curiozități. Știați că Târgu Ocna - atestat documentar din 1410 - a fost (în sec. XV) primul și singurul centru de exploatare a sării din Moldova, că a exportat sarea - "aurul alb" - timp de câteva secole pe trei continente (Europa, Asia și Africa) și că în grădina lui Nastasache de la [...]citește review
- scris de iulianic în 17 Jun 2021 în rubrica O zi în Tîrgu Ocna și împrejurimi [ 31 voturi, 27900 PMA, 1466 viz.]
Într-un sejur de o săptămână la Slănic Moldova, stațiunea situată la poalele Munților Nemira, pe valea pârâului Slănic, renumită pentru izvoarele sale cu ape minerale, nu poți să nu iei măcar o dată - la pas - toată stațiunea, în lungul ei. Complexul Turistic "Cristal", cel care ne găzduia, este amplasat la capătul stațiunii, nu departe de Pârtia de Schi Nemira. Pentru a ajunge în centru trebuia vrând-nevrând să ne deplasăm vreo 2 km. Cu mașina? Nu, pietonal, [...]citește review
- scris de iulianic în 14 Jun 2021 în rubrica Descoperă Slănic Moldova [ 31 voturi, 27900 PMA, 3246 viz.]
Ca să nu stau în casă și de Paștele acesta, am ieșit să văd un muzeu pe care încă nu îl vizitasem. Și, pentru că tot se discută acum că nu scriem destul, dat fiind și interesul general pentru astfel de obiective, mi-am zis că ar fi bine vorbesc puțin aici despre asta. Lăsând gluma, ideea este că muzeul găzduiește, până la sfârșitul lui mai, două expoziții interesante. Încerc să le semnalez în timp util: orice vizitator care va ajunge acolo în urma citirii [...]citește review
- scris de adso în 11 May 2021 în rubrica Muzeul Municipal „Regina Maria” [ 32 voturi, 41600 PMA, 1419 viz.]
Bârladul se laudă în fața puținilor turiști care în vizitează cu o serie de biserici de secol XIX bine conservate și, în același timp, autentice – nu s-a intervenit invaziv asupra lor în ultimii 150-200 de ani. Cei curioși au ocazia unei incursiuni în trecutul unui oraș de provincie uitat, dar care a cunoscut vremuri mai bune, având o perioadă de mai bine de un veac de viață economică și culturală efervescente. Unele lăcașuri de cult au o istorie mult mai veche, pe [...]citește review
- scris de adso în 21 Mar 2021 în rubrica Descoperă Bârlad [ 26 voturi, 23400 PMA, 2319 viz.]
Într-o zi de sâmbătă cu vreme frumoasă am plecat într-o plimbare de câteva ore spre Soveja. Destinația nu este una deosebită întrucât fosta stațiune reprezintă astăzi o ruină, însă natura a fost generoasă cu acele meleaguri și, în plus, există câteva obiective interesante de vizitat. Prima oprire din ziua respectivă am făcut-o în satul Mărăști, prilej cu care am vizitat mausoleul de la Mărăști vezi impresii. După aceea, am continuat plimbarea noastră pe valea [...]citește review
- scris de Floryn81 în 16 Feb 2021 în rubrica Descoperă zona Soveja [ 40 voturi, 50600 PMA, 1824 viz.]
Într-o zi de sâmbătă din luna ianuarie am profitat de vremea frumoasă și am plecat la plimbare pe meleaguri vrâncene. Ne propusesem să ajungem la Soveja și să vizităm câte ceva prin zonă. Am mers pe DN 2/E 85 până la Tișița și apoi am virat către stânga, intrând pe DN 2L. Acest drum traversează orașul Panciu, iar asfaltul este bun, așa că a fost plăcută plimbarea, mai ales că nu a fost deloc aglomerat. La ieșirea din localitatea Răcoasa, am remarcat indicatorul [...]citește review
- scris de Floryn81 în 09 Feb 2021 în rubrica Mausoleul de la Mărăști [ 37 voturi, 47400 PMA, 1146 viz.]
Ținutul Neamțului a fost zona pe care am ales să o explorăm în prima noastră ieșire din 2021. Am petrecut acolo trei zile frumoase, timp în care am vizitat câteva obiective de pe acele meleaguri. După ce ne-am cazat la Piatra Neamț (se întâmpla acest lucru pe la ora 12.45), ne-am hotărât să plecăm la plimbare spre Târgu Neamț.   Mănăstirea Agapia a fost primul loc unde am oprit. Nu mai fusesem la Agapia de ani buni, așa că ne-am bucurat să putem vizita [...]citește review
- scris de Floryn81 în 27 Jan 2021 în rubrica Descoperă zona Piatra Neamț [ 41 voturi, 36900 PMA, 1728 viz.]
E multă vreme de când cineva mi-a oferit o broșură de prezentare a Mănăstirii Vladimirești. O procurase chiar de acolo, o răsfoise și voia ca și eu să iau notă de existența acestui sfânt lăcaș. "Sfânt" - în opinia unora, "controversat" - în opinia altora. Da, da, acesta este temenul pe care l-a folosit un tânăr preot pe care l-am întrebat dacă știe ceva despre Mănăstirea Vladimirești. Nu mi-a spus decât că este "un lăcaș controversat". Am rămas cu această [...]citește review
- scris de iulianic în 20 Dec 2020 în rubrica Mănăstirea Vladimirești [Tudor Vladimirescu] [ 26 voturi, 32400 PMA, 2568 viz.]