MiniGhiduri AFA BUCOVINA [pg.5/6]

Introducere Citisem despre existenta acestui obiectiv pe internet pe site-ul pensiunii Casa Vero, acolo unde am fost cazati in cea mai mare parte a concediului nostru din august 2014. Urmatorul pas a fost sa ne documentam pe AFA. Am gasit pe AFA si am citit despre acest muzeu in review-ul doamnei LidiaV. Aceste pregatiri ne-au facut sa includem vizitarea Muzeului Arta Lemnului pe lista obiectivelor de vizitat in acest concediu. Si pentru ca am primit intrebari de la alti AFA-isti de ce [...]citește review
- scris de Dan&Ema în 07 Sep 2014 în rubrica Muzeul 'Arta Lemnului' [ 18 voturi, 15750 PMA, 2776 viz.]
O vizită la mănăstiri trebuie făcută de mai multe ori în viaţă: la tinereţe, la început de drum, ca să ai de ce-ţi aminti dacă viaţa te va purta pe meleaguri străine; la maturitate cu copiii, ca să afle că nu sunt o generaţie spontanee a calculatorului care nu are rădăcini; la bătrâneţe, când eşti mai aproape de infinitul cerului albastru şi ai o altă înţelegere asupra lucrurilor durabile. În itineraiul pe care ni-l propusesem la început, doream să vizităm [...]citește review
- scris de Michi în 30 Jul 2014 în rubrica Circuite / mini-circuite "Mănăstiri bucovinene" [ 36 voturi, 32400 PMA, 4713 viz.]
Un reper inconfundabil în peisajul montan înconjurător, la doi paşi de râul Bistriţa, printre arinii care au dat numele locului, se ridica cel mai impunător lăcaş de cult construit în ultimii ani în ţara noastră: Mănăstirea Acoperământul Maicii Domnului. Aşezământul monahal de maici se află în satul Gheorghiţeni, localitatea Dorna Arini. Am ajuns acolo pentru că în săptămâna 24 am câştigat un premiu (datorită celor care m-au citit şi m-au votat, fapt pentru [...]citește review
- scris de Silviu Lache în 29 Jul 2013 în rubrica Descoperă Vatra Dornei și împrejurimile [ 18 voturi, 15750 PMA, 13039 viz.]
Un alt complex monahal oarecum mai puţin cunoscut (sau mai puţin vizitat), dar care se află pe lista monumentelor istorice ale judeţului Suceava, este Mănăstirea Râşca din comuna Bogdăneşti, satul Râşca. Accesul se face din E85, Suceava-Roman, prin 15 C care vine de la Târgu-Neamţ, apoi se urmăreşte traseul comunal spre Bogdăneşti şi Râşca. Înainte de Râşca întâlnim o altă mănăstire mai nouă, care este legată istoric de cea din titlu, Mănăstirea [...]citește review
- scris de traian.leuca în 03 Jul 2013 în rubrica Mănăstirea Râșca [Râșca] [ 19 voturi, 17100 PMA, 3112 viz.]
Pentru vizitarea următoarelor obiective ale oraşului Suceava, ne-am întors la mănăstire, am luat maşina şi ne-am deplasat pe strada Ştefăniţă Vodă. Aici am putut parca în stradă fără probleme şi am vizitat mai întâi Biserica Naşterea „Sf. Ioan Botezătorul” sau Biserica Domniţelor (Coconilor sau Beizadelelor). Biserica este situată vis-a-vis de Curtea Domnească, cele două obiective turistice fiind despărţite de bulevardul Ana Ipătescu. Este înconjurată de un [...]citește review
- scris de traian.leuca în 21 Jun 2013 în rubrica Descoperă Suceava și împrejurimile [ 27 voturi, 23850 PMA, 4604 viz.]
Cu puţin timp în urmă, fiind la un picnic cu rudele apropiate, povesteam câte ceva despre locurile frumoase din zona Bucovinei. Un nepot, care este detaşat cu serviciul pe o perioadă mai lungă la Rădăuţi, m-a întrebat: ”La Suceava aţi fost? Sunt şi acolo câteva obiective interesante”. Am reţinut informaţia şi cu proxima ocazie, am luat drumul Sucevei pentru edificare la faţa locului,nu înainte de a răsfoi câteva review-uri AFA, în legătură cu acest oraş. Fostă [...]citește review
- scris de traian.leuca în 20 Jun 2013 în rubrica Descoperă Suceava și împrejurimile [ 28 voturi, 24300 PMA, 5239 viz.]
Dupa cum am promis, revin cu impresii din excursia care am facut-o pe Rarau in weekend-ul petrecut in Nordul Moldovei in luna septembrie. Multumesc celor care au mai postat impresii despre aceasta destinatie, review-urile acetora au fost cele care m-au facut sa ma hotarasc sa vizitez aceste minunate locuri (de foarte multe ori trecusem prin zona dar nici o data nu urcasem pe Rarau, cu ocazia acestei excursii aveam sa constat ce avusesem de pierdut de atatea ori!). Superbele manastiri din zona [...]citește review
- scris de kelyboy în 18 Jan 2012 în rubrica Descoperă Bucovina [ 14 voturi, 12600 PMA, 2301 viz.]
In interesantul circuit prin tara realizat de mine anul trecut, incepand cu Maramuresul care m-a fascinat si m-a facut sa inteleg de ce “acolo” sunt multe minunatii ale tarii mele, am reusit pentru prima oara sa vad si cele mai importante manastiri din frumoasa si inegalabila Bucovina. Am scris anul trecut cateva impresii de acolo si doresc sa reiau descrierea acestui circuit cu alte locasuri sfinte vizitate de mine atunci. Deci astazi voi scrie despre urmatoarea manastire vizitata in [...]citește review
- scris de ileanaxperta* în 27 Oct 2011 în rubrica Mănăstirea Moldovița [ 17 voturi, 15300 PMA, 3479 viz.]
Sejurul nostru in Bucovina a debutat la 1 Mai, cu numai o saptamana dupa Saptamana Luminata. Marturisesc faptul ca ma asteptam ca pe la portile caselor bucovinene sa stea flacai si fete in port traditional, cu bundite si opinci, cum arata binecunoscutele reclame... Dar nu a fost deloc asa... doar ici-colo, cateva oua imense in centrul localitatilor mai aminteau de Paste. Bunditele si opincile aveam sa le regasec in Muzeul satului bucovinean, cat despre oua... printr-o pura intamplare, la [...]citește review
- scris de liviadavidescu în 25 Jun 2011 în rubrica Descoperă Bucovina [ 20 voturi, 17100 PMA, 3531 viz.]
„Batranii povestesc in legatura cu numele de Dorna a orasului urmatoarea legenda. Dragos Voda, "descalecatorul" Moldovei a venit sa vaneze in partile noastre. Aici a intilnit o fata frumoasa ca o zana, cu par balai si cu numele de Dorina. Dragos a plecat la vanatoare si intr-o padure deasa i s-a aratat o caprioara pe care a inceput sa o urmareasca. Caprioara iute de picior, a scapat insa mereu de sagetile vanatorului, dar ostenita, s-a oprit pentru o clipa sa-si traga sufletul langa un brad [...]citește review
- scris de Lumis66 în 24 May 2011 în rubrica Descoperă Vatra Dornei și împrejurimile [ 23 voturi, 20700 PMA, 8120 viz.]