MiniGhiduri AFA BUCOVINA [pg.4/6]

Ștefan cel Mare, înainte de asaltul final, urcându-se pe cal:- Pi cai, moldovenii mei! Din mulțime se aude voce de răzeș:- Șî io picai, Măria Ta! De ce despre Cetatea Sucevei: Iacă-așa, dacă tot a fost Ziua Națională a României, am rămas cu fiorul de patriotism în suflet, așa că am hotărât să scriu despre Cetatea Sucevei ca despre un Mausoleu al moldovenilor. Eram convins însă că pe A. F. A. o să găsesc tone de review-uri despre Cetate, printre altele și pentru [...]citește review
- scris de Yersinia Pestis în 03 Dec 2016 în rubrica Cetatea de Scaun a Sucevei [ 53 voturi, 46800 PMA, 3270 viz.]
Obiectivul principal al vacanței noastre îl reprezenta Maramureșul, dar deoarece hotărâsem să poposim o noapte pe drumul până acolo, planurile inițiale ni s-au schimbat un pic. Când am stabilit că popasul îl vom face la Vama, în inima Bucovinei, treaba a fost clară: nu putem să trecem pe aici în goana calului, până și păgânii când veneau adăstau măcar vreo 2 nopți, vrăjiți de frumusețea locurilor... Ce-i drept, nu era prima dată când am fi ajuns prin zonă, cel [...]citește review
- scris de crismis în 02 Sep 2016 în rubrica Descoperă Bucovina [ 52 voturi, 46800 PMA, 2865 viz.]
În acest articol voi prezenta un obiectiv pe care l-am vizitat la începutul acestei veri, atunci când am ajuns din nou după mulți ani la Câmpulung Moldovenesc. Este vorba despre Muzeul ”Arta Lemnului”, un obiectiv despre care am aflat de pe AFA tot căutând informații despre ce se poate vizita în câteva ore petrecute la Câmpulung Moldovenesc. Am localizat acest muzeu destul de ușor, întrucât obiectivul se află în zona centrală a orașului, cu acces din strada principală [...]citește review
- scris de Floryn81 în 05 Aug 2016 în rubrica Muzeul 'Arta Lemnului' [ 39 voturi, 34200 PMA, 3510 viz.]
În această vară am ajuns după multă vreme la Câmpulung Moldovenesc; nu a fost o ședere lungă, am avut doar câteva ore la dispoziție, așa că m-am informat puțin înainte cu privire la cele mai cunoscute obiective ce pot fi vizitate în acest oraș. Am aflat de pe AFA despre Muzeul ”Arta Lemnului” situat în zona centrală a orașului, știam despre catedrala ortodoxă ”Adormirea Maicii Domnului” sau despre Biserica romano-catolică ridicată în anul 1815. Am mai găsit pe [...]citește review
- scris de Floryn81 în 15 Jul 2016 în rubrica Muzeul Etnografic 'Ioan Grămadă' [ 44 voturi, 37800 PMA, 5862 viz.]
Vă anunț, încă de la început, va fi o postare lungă-lungă-lungă! Cei care v-ați cumpărat bilet, dacă v-ați răzgândit, până pleacă trenul din stație, fuga-fuguța la casa de bilete și luați-vă banii înapoi, că, dacă pleacă trenul din stație, nu-l mai poci opri, o să mergeți cu mine până la sfârșitul drumului! În caz de plictiseală majoră, sus, în colțul din dreapta al ecranului, aveți un pătrățel roșu cu un ”x”... apăsați pe el cu încredere, [...]citește review
- scris de Yersinia Pestis în 01 Dec 2014 în rubrica Descoperă Bucovina [ 39 voturi, 34650 PMA, 2549 viz.]
Un obiectiv de excepție pe care l-am vizitat în sejurul nostru din luna august pe plaiurile Bucovinei este Mănăstirea Sucevița. Construită într-o zonă geografică mirifică, ascunsă printre obcinele bucovinene, Mănăstirea Sucevița este unul dintre simbolurile acestei minunate zone, un obiectiv inclus în patrimoniul mondial Unesco. Cale de acces – La acest lăcaș de cult se poate ajunge fie dinspre zona Moldovița, fie dinspre localitatea Marginea, urmând același drum – DN [...]citește review
- scris de Floryn81 în 29 Nov 2014 în rubrica Mănăstirea Sucevița [ 48 voturi, 42750 PMA, 3385 viz.]
În sejurul nostru pe meleagurile bucovinene din luna august a acestui an ne-am plimbat în câteva rânduri și prin orașul Gura Humorului, localitate căreia i-am descoperit o parte dintre atuurile ce o transformă într-una din cele mai cunoscute zone turistice din Bucovina. Localitatea este atestată documentar din anul 1490, printr-un act emis de cancelaria domnitorului Ștefan cel Mare, iar din anul 2005 orașul a fost declarat stațiune turistică de interes național. În ceea ce [...]citește review
- scris de Floryn81 în 12 Nov 2014 în rubrica De vizitat în Gura Humorului și împrejurimi [ 31 voturi, 27900 PMA, 8933 viz.]
Bucovina este un ținut de vis, pe care îl poți colinda zile în șir și nu te vei plictisi. Fie că vei admira frumusețea geografică a zonei, fie că vei descoperi superbele fresce ale binecunoscutelor mănăstiri bucovinene, fie că vei vizita alte obiective interesante sau te vei înfrupta din bucatele delicioase, cu siguranță nu te vei mulțumi cu o singură escapadă și îți vei dori să mai revii aici. Nici noi nu putem face excepție de la cele de mai sus, așa că în aceste [...]citește review
- scris de Floryn81 în 11 Nov 2014 în rubrica Muzeul obiceiurilor populare din Bucovina [ 37 voturi, 31499 PMA, 3521 viz.]
O dimineață petrecută la plimbare prin orașul Gura Humorului a fost un mod plăcut de a începe o zi de august în care soarele se mai ascundea uneori după câte un norișor apărut de pe te miri unde... Prânzul ne-a găsit destul de obosiți, astfel că ne-am retras pentru a servi masa și ulterior ne-am permis câteva clipe de odihnă, făcând ulterior planul de atac pentru vizitarea cât mai multor obiective în această zonă deosebită. Și următoarea noastră țintă a fost [...]citește review
- scris de Floryn81 în 22 Oct 2014 în rubrica Mănăstirea Humor [Mănăstirea Humorului, SV] [ 39 voturi, 33300 PMA, 2807 viz.]
În această vară am ajuns pentru prima oară pe frumoasele meleaguri bucovinene. Dulcea și mândra Bucovină ne-a omenit cum se pricepe dânsa mai bine: cu peisaje grozave, obiective turistice de neratat, ospitalitate și bucate ”pe alese”. Deoarece ne-am propus încă de acasă să vizităm cât mai multe obiective într-un timp relativ scurt iată-ne intrând după-amiaza, în prima zi a sejurului nostru, în localitatea Voroneț pentru a călca pragul unuia dintre cele mai cunoscute [...]citește review
- scris de Floryn81 în 19 Oct 2014 în rubrica Mănăstirea Voroneţ [ 32 voturi, 27450 PMA, 3356 viz.]