MiniGhiduri AFA BUCOVINA [pg.2/6]

Periplul bucovinean a inclus și vizitarea zonelor centrale a trei orășele de munte printre care se numără și Vatra Dornei. Deși are o poziție geografică excepțională orașul-stațiune nu m-a impresionat deloc, nici acum 13 ani când am trecut mult mai repede prin oraș, nici în 2021 când m-am plimbat mai mult prin urbea situată la confluența râurilor Dorna cu Bistrița aurie. După o incursiune pe TransRarău (vezi impresii) am ieșit pe valea râului Bistrița și ne-am [...]citește review
- scris de tata123 🔱 în 28 Jul 2021 în rubrica Descoperă Vatra Dornei și împrejurimile [ 40 voturi, 35550 PMA, 1992 viz.]
Încet, dar sigur, am ajuns la articolul 300 și m-am gândit să scriu despre un loc mai puțin cunoscut și umblat, deosebit din țara noastră, pe care l-am descoperit întâmplător cu ajutorul YouTube-lui. Este vorba despre Tinovul Mare Poiana Stampei. Cum se ajunge la Tinovul Mare Tinovul Mare se află pe raza localității Poiana Stampei, în județul Suceava, la aproximativ 20 kilometri de Vatra Dornei, pe direcţia Vatra Dornei – Bistrița, pe drumul național DN 17. Obiectivul [...]citește review
- scris de zlatna în 21 Jul 2021 în rubrica Rezervația Naturală Tinovul Mare [Poiana Stampei] [ 61 voturi, 77900 PMA, 5323 viz.]
De 30 de ani nu am mai fost la Mănăstirea Putna, eram un puști atunci când împreună cu o persoană dragă mie am plecat cu trenul la 4 dimineață din Botoșani spre cunoscutul ansamblu mănăstiresc. Planul de vacanță în Bucovina a cuprins și un popas obligatoriu în acest loc încărcat de legendă și istorie. Acum două zile, pe 2 iulie, a fost prăznuit în calendarul ortodox Sfântul Voievod Ștefan cel Mare, zi de sărbătoare la Putna unde se află mormântul domnului [...]citește review
- scris de tata123 🔱 în 04 Jul 2021 în rubrica Mănăstirea Putna [ 32 voturi, 41600 PMA, 1176 viz.]
O toamnă frumoasă ne întâmpină pe meleagurile Bucovinei, zilele calde oferindu-ne răgazul și confortul unor vizite scurte prin orașul din apropierea râului cu același nume, Suceava. Cartierul general ni l-am stabilit la pensiunea Casa Bucovineană (vezi impresii), relativ aproape de centrul urbei sucevene. În două zile, mai spre înserat, am făcut scurte incursiuni pe străzile Sucevei pentru a descoperi măcar la suprafață comorile arhitecturale, istorice și spirituale ale [...]citește review
- scris de tata123 🔱 în 23 Dec 2019 în rubrica Descoperă Suceava și împrejurimile [ 30 voturi, 26550 PMA, 1035 viz.]
Ultima noastră zi în Bucovina a fost dedicată localităţii în care am fost cazaţi, o aşezare liniştită, răsfirată pe dealurile şi colinele de la poalele Munţilor Suhard. Ciocăneşti este o comună din judeţul Suceava, cu aproximativ 1300 de suflete, situată de-o parte şi de alta a râului Bistriţa Aurie, cel mai apropiat oraş fiind Vatra Dornei. Comuna are în componenţă 2 sate, Ciocăneşti şi Botoş, şi este traversată de drumul naţional 18, reabilitat, pe care se [...]citește review
- scris de Safta Radu în 05 Aug 2019 în rubrica Descoperă comuna-muzeu Ciocăneşti [SV] [ 52 voturi, 66200 PMA, 1689 viz.]
În staţiunea balneară Vatra Dornei am poposit prima oară în urmă cu nouă ani. În drum spre Săpânţa am petrecut o noapte aici în ideea de a vizita oraşul şi împrejurimile. N-a fost să fie. Dintr-un motiv independent de voinţa mea (am făcut o luxaţie la gleznă) a trebuit să amân pentru altădată. Acest “altădată” s-a întâmplat să fie anul trecut şi pentru că în cele cinci nopţi şi şase zile petrecute aici am vizitat şi am citit multe despre Vatra Dornei am [...]citește review
- scris de traian.leuca în 29 Mar 2019 în rubrica Descoperă Vatra Dornei și împrejurimile [ 58 voturi, 51300 PMA, 4365 viz.]
https://www.youtube.com/watch?v=w_oHhCtzgC8 Anul acesta mi s-a împlinit una din vechile dorințe și anume de a plutări pe Bistrița. Desigur că aveam antecedente și anume ceva plutărit cu pluta de lemn în zona Ciocănești, satul muzeu, probabil cel mai frumos sat din România și situat pe Bistrița Aurie. Bistrița este unul din râurile de legendă ale patriei noastre dragi. Izvorăște din Munții Rodnei, în zona Pasului Prislop care face legătura dintre Moldova (Bucovina) și [...]citește review
- scris de Lucien în 19 Sep 2018 în rubrica Rafting pe Bistrița [ 28 voturi, 35700 PMA, 3503 viz.]
Deși după cantitatea de sare extrasă, Salina de la Cacica este printre salinile cele mai mici ale României, ea este însă mai monument științific de cea mai mare importanță, servind pentru ilustrarea multor probleme geologice relative la masele de sare cuprinse în stratele pământului. O escursiune la Salina de la Cacica si în împrejurimi este deci dintre cele mai instructive și se poate face în condițiuni ușoare. Scoborârea în mină se face pe trepte foarte comode tăiete [...]citește review
- scris de tata123 🔱 în 06 Jun 2018 în rubrica Salina Cacica [ 44 voturi, 37350 PMA, 7946 viz.]
“Să facem din Putna Ierusalim al neamului românesc și din mormântul lui Ștefan cel Mare altar al conștiinței naționale. ” - Mihai Eminescu Anul 2001, toamna. Cred că era octombrie (clar că era toamna :) ). Vremea cam închisă și rece. Plec la Câmpulung Moldovenesc, într-o delegație, scopul fiind participarea la un simpozion. Într-una din zile, gazdele noastre ne oferă o excursie, de o jumătate de zi, în nordul Bucovinei pentru a vizita mănăstirile din acea zonă: [...]citește review
- scris de Mitica49 în 05 Apr 2018 în rubrica Mănăstirea Putna [ 35 voturi, 31500 PMA, 1605 viz.]
Pentru sambata hotarasem sa mergem la herghelia de la Lucina, pe care nu o vazusem nici unul dintre noi si pe care sotul meu isi dorea demult sa o vada, apoi mai aveam in program manastirea Orata si o casa traditionala devenita muzeu. Pentru herghelie, sotul meu a sunat la un numar afisat pe site-ul acestei unitati si a vorbit cu inginerul sef, care ne-a recomandat sa venim cat mai repede pentru a putea beneficia si de cateva explicatii privind “locuitorii “ acestei herghelii. Herghelia [...]citește review
- scris de DOINITA în 10 Jan 2018 în rubrica Descoperă Pojorâta și împrejurimile [ 36 voturi, 46100 PMA, 5753 viz.]