Solicitare CMR / zSTRATOSFERA

Vacanta si CV-19

Trimisă în 18.03.20 17:53
autor dan_isGD [Iaşi]
» VIZUALIZĂRI: 20654

Buna ziua,

la toata lumea... nu stiu unde sa postez intreabarea (care sigur e de actualitate) asa ca o postez aici.

Va rog sa ma lamuriti /sfatuiti in legatura cu faptul ca am platiti o vacanta pentru sezonul estival si acum cu epidemia de cv-19 am temeri ca o sa raman si fara vacanta si fara bani.

Pe scurt ce solutii de rezolvare sunt?,

imi pot anula vacanta si sa recupezez fie si partial banii dati?

va multumesc

Dan


  • PERIOADA: august -- NOPŢI CAZARE: 8
  • BUGET: 1100 [euro?] -- TRANSPORT: auto
  • ADULŢI: 2 -- COPII: 1 -- VÂRSTA: 11

Răspunsuri — pag 1 / 9

webmasterX[18.03.20 17:57]

în mod cert contează și destinația

Vacanța preconizată a fi cumpărată - va fi în Bulgaria (rubrica unde ai încărcat CMR)?

Te rog confirmă, nu rezultă clar din text.


dan_isGDAUTOR SOL[18.03.20 18:00]

@webmasterX:

Da e in Bulgaria.

As fi postat altundeva dar, cum am zis: nu stiu unde ...


webmasterX[18.03.20 19:02]

@dan_is: ai postat foare bine, în secțiunea care trebuie

Am vrut doar să mă asigur că e vba despre o vacanța în BG -- asta pentru că avem cazuri în care oameni nu sunt hotărâți pentru o destinație anume și o încarcă ”unde apucă”...


RM1GD[18.03.20 19:26]

Pana in momentul asta, pentru vacantele programate pana pe 30 aprilie, am vazut ca, in principal, se merge pe doua variante:

1) Anularea vacantei si restituirea sumelor de bani – o procedura care nu se va realiza tocmai usor si necesita timp pentru ca sumele de bani deja au mers catre alti furnizori, dar e posibila. E nevoie sa se faca cerere in acest sens.

2) Reprogramarea vacantei – vacanta va fi reprogramata la o data pe care dvs. o stabiliti cu agentia, iar cand lucrurile vor reveni la normal contractul se va executa asa cum a fost el incheiat, agentia garantand acest lucru in momentul in care ati cerut reprogramarea.

Imi e greu, chiar imposibil, sa cred ca veti ramane si fara vacanta si fara bani. Nimeni nu e vinovat pentru aceasta situatie; nici dvs., nici agentia. E o situtie neplacuta pentru toata lumea si, in mod clar, trebuie gasita o rezolvare, intr-un fel.

Si eu sunt intr-o situatie relativ similara, si voi alege reprogramarea. Mi se parea cea mai potrivita varianta.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 3150 PMA (5 voturi)

NasshuSE[18.03.20 19:40]

@dan_is: nu am fost niciodata in situatia asta, nu as putea sa dau un raspuns!

Dar, fiind vorba de un contract, trebuie (1) citit foarte bine, macar acum daca nu s-a citit inaintea semanarii lui!

Apoi pasii recuperarii banilor intr-o situatie grava de genul asta si cu zone rosii ar fi

2. discutia amiabila

3. ANPC

4. Justitia

Uite de expemplu ce zice ANPC (18.03.2020) de cazurile acestea

anpc.ro/articol/1431/comu ... 1-1-1-1-1-1-1-1

Din cite am citit acolo, asa mai pe diagonala, pare destul de anevoios si greoi! In cazul tau, fara succes as zice eu, avand in vedere ca sejurul este in august 2020!

Eu zic, sa strangi informatii dar sa nu actionezi inca! Mai e pina in august!

Sa speram ca " TOTUL VA FI BINE!' si viata noastra va intra in normal, chair daca va presupune unele eforturi financiare!

Acum, in acest moment, cred ca banii aia sunt ultima problema!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1750 PMA (3 voturi)

olteanul2010PACONSILIER ONORIFIC AFA / zSTRATOSFERA[19.03.20 09:54]

Eu am sejur de 4 nopți de 1 Mai și în urma unui email agenția îmi oferă soluția reprogramarii sejurului la o altă dată dar la prețurile din perioada respectiva deci sigur va trebui să mai pun ceva posibil să duplez suma.

Ne gândim să mergem după 25 august când speram să treacă criza și să avem preturi mai mici.

Am citit comunicatul ANCP și se pare că nu am șanse de recuperare a banilor pentru că în contractul meu scrie că ofertele speciale de sărbători legale nu beneficiază de returnarea banilor. Comunicatul ne spune sa citim cu atenție contractul. Cred că toate contractele au aceasta clauză indiferent de agenție.

Pentru mine este și mai greu pentru că pe contractul meu sunt trecute 3 camere pentru rude și care au alte planificări de concediu și poate nu pot susține financiar o sumă dublă.

Un prieten care are o pensiune în România pentru rezervările cu agentiile practica pentru rezervările de Paști soluția reprogramarii în altă perioadă când oferă servicii de suma plătită dar pot veni alți turiști și pot sta ori câte zile până se consuma suma. După cum știți la noi de Paști preturile sunt mai mari.

Eu cred că până în august criza se va încheia iar dumneavoastră veți merge în siguranță în Bulgaria. Nu cred că trebuie să vă faceți griji și trebuie să fim optimiști.

N.B.: olteanul2010 este CONSILIER ONORIFIC AFA pe destinația zSTRATOSFERA
EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2100 PMA (3 voturi)

M'LiviuPA[21.03.20 13:52]

Probabil în situația ta ne aflam majoritatea. Este mai stresant ptr cei care au sejururi în mai și iunie deși eu sper sa nu se întindă pana atunci aceasta situație.

Sa ne rugam sa fie Bine!


NasshuSE[21.03.20 14:10]

@all, parerea mea de antrepenor (nu am treaba cu turismul, activez in alt sector) afectat si el de efectele economice generete de acest virus, de masurile luate pentru combaterea lui - in curand se pare ca se vor extinde si prelungi - v-as da un sfat:

NU TABARATI sa cereti banii! E foarte probabil ca anul asta sa ne facem concediile la tara, prin gradina, pe la vecinii de pe strada!

Banii respectivi oricum i-ati dat, nu ii mai aveti! Daca pina azi ati supravietuit fara ei, o sa o faceti si de maine incolo!

NU UITATI ca puneti sub presiune o companie din ROMANIA, care isi plateste taxe, impozite in ROMANIA, care plateste angajati ROMANI!

Daca toata lumea o sa vrea banii inapoi si in alte domenii, nu numai in turism se va alege praful! De unde o sa cumparati urmatoarele concedii, alte produse, alte servicii? De la agentii/companii din america, germania, etc care stiu cum sa se care cu grosul profitului din ROMANIA?!

Eu unul nu denunt niciun contract pe care l-am achitat si pe care furnizorul nu mi-l poate asigura din motive care nu tin strict de el (cazul de fata, pandemia) !

Este adevarat, ca de acei bani e posibil sa primiti un pic mai putin decat ati contractat initial, cine stie poate pierderile - ca doar suntem oameni toti - vor fi suportate jumi/juma, Mai pun eu mai lasi tu si asa mergem inainte!

Repet, aveti rabdare macar cu agentiile de turism locale (nu lucreaza cu adaos), lasati-le sa respire si v-om respira cu toti!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 3150 PMA (5 voturi)

nicole33APLCONSILIER ONORIFIC AFA / zSTRATOSFERA[21.03.20 14:31]

@Nasshu:

NU TABARATI sa cereti banii! E foarte probabil ca anul sa ne facem concediile la tara, prin gradina, pe la vecini!

Banii respectivi oricum i-ati dat, nu ii mai aveti! Daca pina azi ati supravietuit fara ei o sa o faceti si de maine incolo!

Nu cred că este nici atât de simplu şi nicidecum corect.

Că unii îşi vor petrece concediul la muncă, nici măcar acasă este deja un risc asumat.

Dar mi se pare pur şi simplu REVOLTĂTOR în cazul în care solicit anularea unei vacanţe într-o ţară ale cărei graniţe sunt în prezent ÎNCHISE, cu posibilitate mare de prelungire pe durata sejurului, să mi se arunce în faţă o clauză contractuală prin care penalizarea este de 100% în caz de anulare din vina turistului, fără să-mi ofere o explicaţie despre care ar fi vina mea, turist de bună credinţă care am plătit integral din ianuarie vacanţa respectivă, în toată această nebunie.

Aş vrea să văd eforturile făcute de agenţia românească X pentru recuperarea într-o măsură cât mai mare a banilor plătiţi de turişti pentru nişte servicii care nu mai pot fi prestate sau măcar oferirea de soluţii alternative de rezolvare a problemei.

N.B.: nicole33 este CONSILIER ONORIFIC AFA pe destinația zSTRATOSFERA
EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 5250 PMA (8 voturi)

DoreDGD[22.03.20 15:03]

Asa se intampla si cand investesti. Poti alege fonduri speculative, cu marje mari de castig dar si riscuri pe masura, sau poti investi conservator, cu castiguri minuscule dar cu 0 riscuri.

Cam asa este cu excursiile EB, cumparate foarte ieftin dar sub rezerva posibilelor riscuri pentru client.

Sa ne impacam cu ideea ca am " castigat" suficient atatia ani din EB ca sa ne putem permite o pierdere relativ mica in acest an.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2449 PMA (5 voturi)

marivalPM[23.03.20 09:34]

Personal, sper ca in august să putem pleca in Bulgaria... suntem șase familii cu Concediu după 21 august...

Sa ne ajute Dumnezeu sa fim sănătoși să nu pierdem banii... si sa ne relaxam totuși intr- o vacanță în acest an. Vacanta este achitată pe târgul de toamnă.

Doamne ajută tuturor!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1050 PMA (2 voturi)

Monica2020UC[24.03.20 18:39]

@dan_is: Bună ziua. Și eu am dat avansul 3000 lei pentru o vacanta în Bodrum/Turcia în iunie. Mi s-a spus de la agenție ca dacă renunț de buna voie pierd cam 2000 lei din avans.

Asa și noi stam și nu știm ce sa facem. Pana în 31 martie trebuie sa mai dau 4000 lei altfel mi se anulează rezervarea.

Mi-a mai spus de la agenție ca chiar dacă se anulează sejurul o sa ne reprogrameze in alta perioada. Banii înapoi NU.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

dan_isGDAUTOR SOL[24.03.20 18:50]

@Monica2020:

Da. In situatia asta sunt si eu trebuie sa mai achit 2000 de lei pana pe 31.03. Daca nu achit pierd ce am dat pana acum... asa ca inca nu stiu cum voi proceda.


Dan&EmaTIT17r[24.03.20 23:12]

@nicole33: @All

Eu citesc toate raspunsurile si respect parerile, si le inteleg pe toate, dar al tau este primul care pune punctul pe “i”. Bravo, @nicole33!

Este FORTA MAJORA si nu e de vina nici turistul, nici firma de turism. Asa ca de ce sa se invoce “vina turistului” si pierderea totala sau partiala a sumelor platite?

In plus ma astept ca turismul sa fie o industrie sprijinita de Guvern in criza actuala.

Sa inteleg din alte ecouri ca trebuie omul de rand sa sprijine turismul si sa aceepte avansuri pierdute? Extinzand trebuie omul de rand sa sprijine toate businessurile in derulare care acum se inchid sau intra in regres? Nu sunt de acord!

Abordarea corecta este discutia individuala dar cu o deschidere a partilor pentru o solutie acceptata de ambele. Exemplu bun aici reprogramarea in alta perioada.

Cred ca subiectul asta va “exploda” in curand si are nevoie de solutii corecte, nu abuzive.

Numai bine! ????

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2450 PMA (4 voturi)

nrs †SE1r[25.03.20 08:34]

este o situatie foarte complicata.

sa luam exemplu agentia x care este revanzator al turoperatorului y. agentia a incasat banii de la turist si sigur a virat o mare parte catre turoperat care la randul lui a virat bani catre hotelul din Bodrum.

deci momentan banii nu sunt nici la x nici la turoperator, poate turoperatorul are un cashflow ok si poate mai are ceva bani in conturi, dar agentia sigur are conturile destul de goale, mai ales acum. de unde sa dea banii inapoi?

turoperatorul oricum are o mica parte din bani deci nici el nu are de unde sa restituie.

hotelul din Bodrum unde se pare ca sunt banii, nici el nu ii mai are! de ce? pai a vandut vacante ieftin tocmai pentru a avea disponibilitati sa poata pregati sezonul, asa ca a cumparat lenjerii, prosoape, a zugravit etc. nici la el nu sunt banii!

banii s-ar putea recupera daca exista asigurare, dar si aici depinde de ce scrie in asigurare. singura varianta fezabila este discutia si o intelegere amiabila.

parerea mea este ca putini isi vor recupera banii integral desi nu este vina turistilor

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 3850 PMA (6 voturi)

Monica2020UC[26.03.20 09:02]

@nrs: Bună, mi s-a spus clar de la agenție ca nici asigurarea storno nu acoperă pandemia.

Și se tot insista pe faptul ca sejururile anulate o sa fie reprogramate, banii înapoi NU se dau.

Zborurile charter care încep în iunie încă nu s-au anulat.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] (0 voturi)

nrs †SE1r[26.03.20 10:10]

normal ca nu s-au anulat charterele, nu vezi ca nu stim ce se intampla saptamana viitoare daramite in iunie. logic daca se vor anula se va face cu 1-2 saptamani inainte

nu cu 2 luni


Monica2020UC[26.03.20 10:19]

@nrs: Corect. Dar eu trebuia sa ma interesez ca doar sunt banii mei la mijloc.


YodaPA[26.03.20 13:29]

@Monica2020: Pai, hai sa gandim un pic: cand se vor reprograma? In septembrie?

Hai sa zicem ca inceteaza nebunia prin iunie... Deci, din iulie o sa se inceapa timid sa se restabileasca normalul. Si atunci, cei care au avut rezervari in mai si iunie o sa fie mutati in septembrie?

Pai in septembrie hotelurile sunt deja ocupate de cei care si-au facut de la inceput rezervarile chiar in septembrie. Cum o sa dubleze, sau chiar sa tripleze, capacitatea hotelurilor?

Singura sansa ar fi sa se termine mai devreme (sa zicem inceputul lui mai), dar nu se prea vad semne.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2800 PMA (4 voturi)

Monica2020UC[26.03.20 13:33]

@Yoda: Știu, dar asa mi s a spus. Se vor reprograma inclusiv anul viitor.

Eu pana în 31 martie trebuie sa dau a doua rata de 4000 lei. Și sincer nu știu ce sa fac. Sa ma risc și da dau dau da pierd 3000 lei cât am dat pana acum.

E foarte greu sa ma decid.

Poate au renunțat și alții care aveau în august și septembrie și atunci o sa ii pună pe cei din iunie. Habar nu am. Asigurarea storno nu acoperă pandemiile.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

nicole33APLCONSILIER ONORIFIC AFA / zSTRATOSFERA[27.03.20 08:18]

@nrs:

Mi-a plăcut toată această prezentare a circuitului banilor "în natură" , mai exact de la turist la hotel, de altfel corectă în condiţii normale. Însă, din toată această demonstraţie lipseşte tocmai finalitatea: ce se întâmplă atunci când serviciile plătite NU POT FI prestate.

banii s-ar putea recupera daca exista asigurare, dar si aici depinde de ce scrie in asigurare.

Situaţia cu "pandemia" NU este precizată şi nici acoperită de asigurările storno uzuale, practic banii daţi pe asigurare nu fac decât să majoreze paguba deja existentă. Singura variantă în care poţi beneficia de asigurare şi poţi fi despăgubit în baza acesteia şi cea mai nefericită totodată este aceea de a te îmbolnăvi grav taman în preajma plecării în vacanţă.

singura varianta fezabila este discutia si o intelegere amiabila.

Între timp, au înţeles şi agenţiile că o negociere între toate părţile implicate este soluţia corectă. Mai puţin în ceea ce priveşte restituirea banilor, preferată fiind varianta reprogramării sejururilor.

parerea mea este ca putini isi vor recupera banii integral desi nu este vina turistilor

Eu sunt convinsă că nimeni nu-şi va putea recupera integral banii, dar măcar au renunţat la ameninţarea cu pierderea integrală a acestora, încercând să vină cu variante alternative.

N.B.: nicole33 este CONSILIER ONORIFIC AFA pe destinația zSTRATOSFERA
EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 5600 PMA (8 voturi)

nicole33APLCONSILIER ONORIFIC AFA / zSTRATOSFERA[27.03.20 08:30]

@Monica2020:

Se vor reprograma inclusiv anul viitor.

Eu pana în 31 martie trebuie sa dau a doua rata de 4000 lei. Și sincer nu știu ce sa fac. Sa ma risc și da dau dau da pierd 3000 lei cât am dat pana acum.

Am auzit şi eu varianta cu reprogramarea inclusiv pentru anul viitor.

Mă aflu într-o situaţie asemănătoare pentru vacanţa în Turcia, având următorul termen de plată 31 martie şi încă nu am luat decizia dacă voi mai plăti rata sau nu.

Poate au renunțat și alții care aveau în august și septembrie și atunci o sa ii pună pe cei din iunie. Habar nu am.

Care ar fi logica să renuţe un turist care are planificată vacanţa în septembrie?

Probabilitatea de a pleca totuşi anul acesta în vacanţa dorită şi plătită este mult mai mare pentru cel care merge în septembrie decât pentru cel care merge în iunie, este absolut evident.

Toţi sperăm să trecem cât mai repede prin această nebunie şi să ne reluăm viaţa obişnuită de dinainte, inclusiv concediile şi vacanţele.

Asigurarea storno nu acoperă pandemiile.

Din păcate, aşa este. Am constatat şi eu citind cu mai mare atenţie condiţiile asigurării şi riscurile acoperite de aceasta.

N.B.: nicole33 este CONSILIER ONORIFIC AFA pe destinația zSTRATOSFERA
EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 4200 PMA (6 voturi)

olteanul2010PACONSILIER ONORIFIC AFA / zSTRATOSFERA[27.03.20 09:34]

Scriu aceste rânduri pentru toți colegii AFA interesați de acest subiect.

După un schimb intens de email cu agenția am stabilit soluția ideala pentru ambele părți.

Voi primi un fel de voucher cu suma plătită pe care îl pot folosi la anul pentru orice destinație și în orice perioadă.

Dar până în prezent nu am primit nimic cred că au trecut 3 zile. Mulți prieteni mă sperie că până la anul agenția va dispărea și doresc să câștige timp.

Totul este posibil pentru că penultima soluție era o reprogramare la sfârșit de august și pe site apăreau camere libere doar că eu solicitam 2 camere în loc de 3 cât sunt pe contractul pentru 1Mai.

Personal aproape mi-am luat gândul de la bani, partea mea este de 240 EURO, noi să fim sănătoși.

Este ultima dată când mai fac rezervări pe același contract pentru prieteni și neamuri.

Dacă primesc voucher vă comunic și vă doresc multă sănătate.

N.B.: olteanul2010 este CONSILIER ONORIFIC AFA pe destinația zSTRATOSFERA
EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1400 PMA (2 voturi)

Monica2020UC[27.03.20 09:37]

@Dan&Ema:Bună, dacă aflați ceva sa ne spuneți și noua.

Mulţumim.


ovy2k5PM[28.03.20 11:13]

Partea cu vouchere este relativă, dacă agenția nu va mai exista? Cu siguranță vor fi și astfel de situații!

Toți ne spun să avem răbdare, când este intetesul lor, dar până acum că își numărau câștigul?

Acum când se pune problema clientului, trebuie răbdare... soluții... să sprijinim agențiile... dar pe mine care am dat avans 1500 euro cine mă sprijină?

În caz de asigurare Storno?

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 700 PMA (1 voturi)

Dan&EmaTIT17r[28.03.20 11:23]

@ovy2k5:

Agentiile de turism vor sa imparta paguba cu clientii, bineinteles ca nu si profitul.

Cunoasteti filmul?

Raman convins ca trebuie gasite solutii echitabile pentru parti sau solutii sprijinite de stat in conditii de forta majora.

Riscul ca unii sa dispara si sa piarda turistul evident ca exista.

Va urez bafta sa nu pierdeti nimic!

Si on the top!

Ramaneti sanatosi!

Numai bine! ????

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 350 PMA (1 voturi)

Monica2020UC[28.03.20 11:24]

@ovy2k5: Sunt în asentimentul dumneavoastră. Eu am dat 3000 lei avans dar o sa renunt luni și o sa ii pierd.

Nici eu nu am încredere în voucher pentru la anul.


ovy2k5PM[28.03.20 11:29]

@Monica2020: De ce sa renunțați? Reprogramata sau voucher, poate unele agenții vor fi serioase!


  • AFIȘATE rsp [1-30] — din total 261 răspunsuri la această solicitare
  • SCRIE UN RĂSPUNS

    Doar utilizatorii autentificați (logați) pot răspunde.
    • Aveți deja un cont AFA? — logați-vă (autentificați-vă)
    • Nu aveți încă un cont AFA? — vă puteți crea unul în 10 sec
    Puteți folosi meniul „VIZITATOR” (vezi dreapta-sus) — atât pentru LOGARE cât și pentru CONT NOU

    Abonament

  • NU sunteți abonat/ă la acest fir de discutie - [NU primiți înștiințări când se scrie un răspuns] -- vă puteți însă abona mai jos
  • #G#9
      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.098853826522827 sec
    ecranul dvs: 1 x 1