ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 12.04.2017
APR-2015
colegi

O zi “altfel”

Azi o sa va povestesc despre o altfel de zi. Este vorba despre o zi din aprilie care a inceput undeva la ora 5 dimineata si s-a incheiat dupa miezul noptii, in jurul orei 1.

Am plecat de dimineta cu un autocar din Brasov pe ruta Brasov- Fagaras-Voila- Cincu- Agnita –Biertan, caci biserica fortificata de la Biertan era primul punct din ordinea de zi. Drumul a fost unul bun, pe alocuri cu mici denivelari dar si spectaculos pe alocuri, cu paduri frumoase, mai ales in apropierea Biertan-ului. Ajunsi la prima destinatie in jurul orei 10 am ramas placut surprinzi de ce am descoperit la Biertan. O localitate de oameni gospodari, cu case frumoase, ingrijita si curata, cu restaurante si pensiuni frumoase, in stil nemtesc. M-au impresionat de asemenea dealurile terasate, foarte inalte.

Biserica fortificata Biertan este inclusa in patrimoniul UNESCO, este construita in stil gotic la inceputul secolului al XVI-lea si este strajuita de trei ziduri de aparare. Acesul in biserica se face pe o scara lunga, acoperita si abrupta. Noi am gasit-o in plina renovare dar am putut-o vizita si ghida noastra ne-a oferit informatii pretioase. Am fost impresionata de frumusetea altarului, de usa cu 19 incuietori care sunt actionate de o singura cheie si mai ales de camaruta in care erau inchise cuplurile care doreau sa divorteze. Se pare ca cei care doreau sa se desparta din diferite motive erau inchisi doua saptamani intr-o camera micuta cu un singur pat, o singura masa, o singura cana, o singura farfurie si un singur tacam. Dupa cele doua saptamani puteau sa se desparta daca nu se razgandeau. Se pare ca metoda a dat roade deoarece o singura familie a divortat dupa ce au stat inchisi aici.

Inainte sa parasim incinta bisericii am admirat frumosul sat de sus, apoi ne-am continuat drumul spre Sighisoara.

La Sighisoara am vizitat biserica din deal, unde am admirat frumoasa orga dar unde nu am avut voie sa fotografiem, ne-am plimbat pe strazile vechii cetati, am vizitat turnul cu ceas si camera de tortura. La biserica din deal am avut de urcat o scara lata, lunga, acoperita, cu trepte din lemn. Nu era pentru prima data cand eram in Sighisoara. Prima data am ajuns aici intr-o excursie scolara in scoala generala. Tin minte ca atunci am fost foarte impresionata de macheta cetatii si de ceasul cu papusi din turn. Pe vremea aceea papusile se roteau. Acum nu am mai vazut sa se miste, dar nu sunt sigura de asta. Acum nu am mai fost atat de impresionata de toate acestea dar a fost fetita noastra. De cate ori voi trece prin zona si voi avea o ora libera voi vizita cetatea veche a Sighisoarei.

Ne-am continuat ziua cu pranzul servit la restaurantul Expres al SC Four Seasons SRL, aflat relativ central, dar despre care o sa scriu un review separat deoarece merita acest lucru, fiind foarte impresionata de ce am gasit aici.

Cu burtile puse la cale ne-am continuat calatoria spre platoul Cornesti din Targu Mures. Aici se afla cel mai frumos loc public amenajat de o comunitate pe care l-am vazut eu, dar si gradina zoologica. Dintre toate gradinile zoo vizitate de mine in tara aceasta este numarul 1 in topul meu, urmata de zoo Baneasa. Si despre acest loc o sa va povestesc separat, in curand.

Vizita la Targu Mures s-a incheiat in jurul orei 21, cand ne-am imbarcat si am plecat spre casa.

A fost o zi altfel datorita formei de organizare – excursie cu autocarul in numar mare, datorita multitudinii si diversitatii de obiective vizitate intr-o zi.

Trimis de Denisa13 in 12.04.17 15:08:04
Validat / Publicat: 12.04.17 16:53:13
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în [ALTE LOCURI].

VIZUALIZĂRI: 813 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Denisa13); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P03 dealul terasat din Biertan; in dreapta este o parte din cladirea scolii

mishu
[12.04.17 16:58:30]

@Denisa13: Si start vot! In Biertan am fost si eu in toamna lui 2014 si mi-a placut aspectul locurilor, iti dadea o senzatie placuta de liniste. Am vazut si biserica fortificata din Biertan si apoi pe cea din Prejmer si pot spune ca m-au impresionat amandoua.

Felicitari, votat cu placere.

elviramvio
[12.04.17 17:26:27]

@Denisa13:

Frumos traseu si tot asa frumos l-ai povestit.

Denisa13AUTOR REVIEW
[12.04.17 18:08:31]

@mishu: Multumesc. Prejmerul este la 2 pasi de mine dar nu am vazut biserica fortificata decat din avion . Nici pe cea din Harman nu am vazut-o decat de sus. Probabil ca am tendinta sa vizitez obiectivele mai indepartate si pe cele de langa mine le cam neglijez. Ma gandesc ca am timp sa le vad. Pe unele le-am vazut de foarte multe ori cu diverse ocazii si am ramas neplacut surprinsa de "evolutia" lor. De exemplu cetatea Rasnov pe care o stiu din copilarie si castelul Bran, care este mult mai frumos in exterior.

@elviramvio Multumesc de apreciere. Mereu ma mir cum de reusiti sa fiti mereu pe faza.

Sarbatori luminate tuturor.

ANILU
[13.04.17 13:46:32]

@Denisa13: Cu plăcere am refăcut această excursie citind articolul tău.

Am scris şi eu câteva rânduri despre Biserica de la Biertan după vizita noastră din mai 2015.

Din ce ne spui tu nici acum nu s-a terminat restaurarea, pentru că la fel era şi când am fost noi. Iar zona era mai înverzită, salcâmi şi maci infloriţi

Voi ajunge din nou prin zonă cam peste o săptămână.

Felicitări pentru excursie şi articol.

Toate cele bune.

Denisa13AUTOR REVIEW
[13.04.17 14:37:38]

@ANILU: Draga mea si eu tot in 2015 am fost la Biertan. Nu stiu cum mai arata acum si daca s-a terminat restaurarea.

Vacanta placuta si sarbatori fericite!

4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
ANILU, Denisa13, elviramvio, mishu
Alte impresii din această RUBRICĂ (Alte) Biserici/cetăți fortificate din Transilvania: