ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 01.04.2024
FEB-2024
Cuplu

Vietnam - Thailanda o combinație reușită de circuit și sejur

În anul 2020, pe 27 martie trebuia să plecăm într-un circuit în Vietnam și Cambodgia care prevedea și vreo 4 zile de sejur la sfârșit, la Phuket, în Thailanda. Cum pe 15 martie s-a instituit starea de urgență, totul s-a anulat, amânat, sine die la vremea respectivă. Cum anul trecut am reușit s-ajungem în Kuala Lumpur, la Siem Reap în Cambodgia, în Bangkok și la plajă la Phuket, pentru anul acesta îmi rămăsese Vietnamul pentru partea de circuit. Și pentru că ne-a plăcut foarte mult la Phuket, pe plaja Patong, am hotărât să facem un mic repetir și anul acesta tot acolo pentru partea de sejur.

Prin iunie 2023 m-am apucat să schițez un circuit în Vietnam și pe măsură ce mă documentam ba mai adunam niște zile, ba mai scădeam, oscilam să-l fac ba de la nord la sud, ba de la sud la nord, era tot o varză prin schițele mele. Ajunsesem la un moment dat la 19 zile de circuit și căutam pentru câteva zile de sejur un hotel pe insula Phu Quoc din Vietnam. Țin minte că era 22 august și la un moment dat mi-a intrat un mail de la Turkish Airlines cu niște oferte pe Asia. Am intrat într-o doară să văd ce și cum, iar soția mea mi-a zis cu jumătate de gură să încerc și o variantă cu București-Hanoi la dus și... Phuket-București la întors.

-          Maică, ai făcut geografia cu profa de sport? Phuketu’ e în Thailanda. Știi... țara aia de-am văzut-o hă, hă, hă... tocmai acum un an.

-          Țz, țz, țz. Ai călcat în scuipat de șmecher. Sigur nu e în Burkina Faso? Haidi bre tot acolo c-a fost frumos de tot.

N-o mai lungesc. Ideea e că în zece minute am luat biletele de avion. Din zece minute, nouă le-am pierdut ca să stabilim câte zile stăm la Phuket. Doamna zicea 12, eu 8 (mă gândeam că mai lungesc Vietnamul cu vreo patru zile). Bănuiesc că e clar pentru toată lumea câte zile am stat la Phuket :). Prețul biletelor de avion? 685 euro/persoană, un preț care nouă ni s-a părut bun în condițiile actuale. Cu 40 de kilograme la bagajul de cală, cu 8 kilograme la cabină și cu un accesoriu suplimentar, adică așa cum procedează o companie aeriană care se respectă.

Și-uite așa, încă odată avionul (de fapt prețul biletelor) mi-a făcut concediul. A ieșit un circuito-sejur de 31 de zile pline, cu plecarea pe 10 februarie seara și întoarcerea pe 13 martie dimineața.

Cu biletele de avion luate, tot ce-am mai avut de făcut după aceea a fost” să bat în cuie” partea de Vietnam, cu rezervare de cazări, de bilete la avioane, trenuri și autobuze pentru transport de la locație la locație în Vietnam și să caut un avion pentru transferul din Vietnam în Phuket. Pentru Phuket a fost simplu. Am rezervat doar cazarea, aceeași din 2023, pentru că ne-a plăcut foarte mult acolo. Restul programului de la Phuket l-am făcut ad-hoc, seara hotăram ce facem a doua zi. Adică plajă și baie sau baie și plajă :). Ah... și două excursii pe-acolo. De vis.

Ce-a ieșit? S-o luăm cătinel. Am plecat sâmbătă seara, pe 10 februarie pe ruta București – Hanoi, cu o escală de două ore și jumătate la Istanbul. Totul a decurs excelent, fără întârzieri, zbor lin, ceva somn de la Istanbul la Hanoi, astfel încât pe 11 februarie, pe la ora 15.20, ora locală, eram la Hanoi. Belea mare la cazare (o să vă povestesc în alt articol), rezolvat până la urmă, primul contact cu orașul.

12 februarie, zi plină pentru o excursie la Halong Bay, una dintre minunile naturale ale lumii. Seara, shopping prin Hanoi. Ziua de 13 februarie am rezervat-o pentru a vizita obiectivele turistice reprezentative ale Hanoiului. A fost o zi plină, cu dat kilometrajul peste cap... greu tată după aproape un an de stat în poponeț la birou și sedentarism cât cuprinde. Nota bene, n-a fost cazul de febră musculară.

Miercuri, 14 februarie am mai avut dimineață puțin timp prin Hanoi, iar pe la ora 14.00 am luat un microbuz bengos, preț de vreo șase ore până la Sapa, în nordul extrem al Vietnamului, aproape de granița cu China. Am ajuns seara și n-am mai avut timp decât de-o cină și-o vizită scurtă pe lângă hotel. Pe 15 februarie am vizitat” acoperișul Indochinei” , adică Muntele Fansipan cu al său vârf situat la 3,143 de metri. A fost ceva de senzație și cred că-mi va fi foarte greu să exprim în scris ce-am văzut acolo când va veni timpul să scriu un articol despre această zi. Vineri, pe 16 februarie, am închiriat o mașină cu șofer și-am vizitat preț de vreo opt ore ceea ce se mai poate vizita prin Sapa. Adică un pod de sticlă cu un hău de vreo 800 de metri sub el, o cascadă numită pompos Love Waterfall și zone cu terase plantate cu orez, în fapt lucrul pentru care este vestită această zonă. Sâmbătă, după câteva ultime ore petrecute prin Sapa penru un magnet, un suvenir, o atenție, o măslină, am plecat înapoi spre Hanoi pe la ora 15.00 cu un sleeper bus (ooooo, ce ne-am mai amuzat în” coliviile” alea) și-am ajuns seara la Hanoi, unde am ales pentru o noapte un hotel de tranzit lângă aeroport.

Pentru că dumincă, 18 februarie, la prima oră am avut avion până la Dong Hoi. O oră și puțin de zbor cu Vietnam Airlines, iar de la Dong Hoi aveam aranjat un transfer privat până la Phong Nha, la vreo 45 de kilometri de Dong Hoi. Este o zonă cu zeci de peșteri, printre care și Son Doong, considerată ca fiind a doua peșteră din lume ca mărime. Am ajuns destul de devreme la locul pe care l-am ales pentru cazare, însă prea târziu pentru a mai putea face o excursie în acea zi. Așa c-a fost o zi de relaxare, cu o vizită scurtă per-pedes prin Phong Nha, care este un fel de sat mai mare, pe malul râului Son. În schimb, luni am luat o excursie de vreo 9 ore în care am vizitat două peșteri, Paradise Cave și Phong Nha Cave, a doua vizitând-o exclusiv pe apă, dintr-o barcă condusă cu mare măiestrie de o localnică sărită binișor de 50 de ani. A fost o zi frumoasă, exclusiv în mijlocul naturii, destul de obositoare, care ne-a încântat la maximum pe amândoi.

Marți, 20 februarie, la prima oră am plecat înapoi la Dong Hoi, de unde am luat un tren (hi, hi, hi, am mers cu nașu’) până la Hue. Ne-am cazat și am fost să vizităm Orașul Imperial din Hue, apoi o piață locală și ceva shopping pe seară. Pentru miercuri am rezervat o mașină privată care ne-a dus la obiectivele pe care ne-am propus să le vizităm. O plimbare cu o barcă tradițională (dragon boat) pe Râul Parfumat până la Thien Mu Pagoda, apoi cu mașina la două morminte imperiale și mai pe după amiază am plecat tot cu aceeași mașină către Da Nang, trecând prin Hai Van Pass, considerat de băieții de la Top Gear ca fiind unul dintre cele mai spectaculoase drumuri de coastă. Am ajuns pe seară la hotel în Da Nang și am mai avut timp de-o vizită pe plaja My Khe. Plajă pe care-și petrec sfârșiturile de săptămână și vacanțele” jmecherii” din Vietnam. Un fel de plaja Rex din Mamaia. Să fie la ei acolo. Pe mine nu m-a dat pe spate la ceas de seară. Fițe de cocalari vietnamezi. Ziua, arată mai bine fără barurile alea cu muzica dată la maximum și fără cocalarii și pițipoancele de serviciu.

Joi, 22 februarie am luat-o de dimineață, așa cum îi șade bine k-lătorului :) cu drumul (dacă e marcă înregistrată plătesc stimată colegă). Țup într-un Grab și-am fost vreo trei ore să vizităm în tihnă Marble Mountain, un munte de marmură așa cum îi spune numele, în care sunt săpate temple budiste. După amiază plajă, că deh... trebuia să ne înmuiem puțin bătăturile de la picioare în Marea Chinei de Sud. Seara shopping în zonă și o croazieră de o oră pe Râul Han pentru a vedea pe timp de noapte frumoasele poduri din Da Nang. Pentru vineri am luat o excursie la Ba Na Hills, un parc tematic de excepție cu vreo două milioane de vizitatori anual, adică aproape cât are toată România tot într-un an. Aici se află celebrul Golden Bridge, cele două mâini imense de piatră care susțin un pod în arc de cerc. O altă zi de excepție, chiar dacă obositoare cu sute de trepte urcate și coborâte. Pentru sâmbătă, 24 februarie am vorbit cu tipul care ne-a dus și adus la Marble Mountain să ne ducă la Hoi An și să vină pe seară să ne aducă înapoi. Omul ne-a propus și altă atracție turistică de care habar n-aveam, lângă Hoi An, ceva ce ne-a dat pe spate. Hoi An Coconut Boat se numește. Voi încerca să scriu despre toate detaliat. Când? Vedem noi, dar de scris voi scrie. Seara târziu am fost la un spectacol gratuit oferit turiștilor și localnicilor de către autoritățile locale din Da Nang la Podul Dragonului. Apă și foc pe gura dragonului în aplauzele a mii de spectatori de ocazie.

Pffff, în câteva rânduri au și trecut două săptămâni de vacanță :). Duminică dimineață pe la ora 10.00 ne-am îmbarcat într-un avion al companiei low-cost Vietjet Airlines și am aterizat după o oră și vreo 20 de minute la Saigon (Ho Chi Minh City), ultima destinație din Vietnam. Ne-am cazat, iar după amiaza și seara le-am folosit pentru a vizita împrejurimile hotelului, Piața de Noapte și Ben Thanh Street Food Market. Luni, pe 26 februarie am vizitat obiectivele turistice din Saigon. Din nou o zi plină, obositoare, plus cele vreo 35 de grade care ne-au înmuiat de-a binelea. Dar am văzut obiective interesante, iar pentru mine, care am citit tot ce mi-a picat în mână despre războiul americano-vietnamez a fost momentul ideal de a vedea cu ochii mei War Remnant Museum, cu argumentele vietnamezilor (OK, cu propaganda de rigoare) împotriva atrocităților produse de americani în Vietnam.

Marți și miercuri am fost într-o excursie de două zile și o noapte pentru a vizita Delta Mekongului la Ben Tre și Piața Plutitoare de la Can Tho, plus alte câteva” obiective” 100% comerciale, de genul cum producem noi alea-alea, nu cumpărați și voi? Oricum a fost interesant dar parcă prea mult let’s help local people.

Și-a venit 29 februarie, moment în care am părăsit Vietnamul pentru Thailanda. Zbor cu escală la Bangkok cu Thai Smile, vreo 6 ore în total și pe la ora 17.00 eram deja cazați la Phuket, exact în același bungalow de la același hotel la care am fost și anul trecut. Am avut până și aceiași vecini, o familie din Franța, pensionari care de vreo cinci ani vin acolo și stau de la începutul lui ianuarie până la sfârșitul lui martie. Am stat aici până pe 12 martie seara când am avut zborul spre casă, 11 ore până la Istanbul, aproape trei ore escală și o oră până la București, astfel că pe 13 martie, la ora 08.50 avionul a aterizat la Otopeni. Au fost 12 zile în care ne-am odihnit după turul de forță din Vietnam. Două zile le-am folosit pentru a merge în două excursii, una la Phi Phi Island, cu Laguna Pileh și cu Maya Bay în program (o minunăție) și alta la James Bond Island, cu sesiuni de caiac incluse, cu snorkeling și cu o sesiune de bălăceală. Au fost aceleași excursii pe care le-am făcut și anul trecut și pe care le-aș face și a treia și a patra și a 1000-a oară dacă m-aș mai duce acolo. În rest... plajă, baie în Marea Andaman într-o apă la 28-29 de grade, mâncare bună și somn de voie.

Cam ăsta a fost în mare programul. Mi-aș mai fi dorit vreo 4-5 zile pe care să le petrec la Dalat și la Mui Ne, ambele în Vietnam. Dacă la Dalat aș fi putut vedea câteva cascade de poveste, la Mui Ne aș fi avut ocazia să zbor a treia oară cu balonul, după Cappadocia și Luxor. Dar asta ar fi însemnat 4-5 zile mai puțin la plajă. Greu. Am doar 49% din voturi :). O să încerc să detaliez în articole separate atât obiectivele turistice vizitate cât și hotelurile în care am fost cazați. După o lună de concediu sunt mult în urmă cu treburile, dar îmi voi face timp și voi scrie. Pentru că Vietnamul este o țară despre care merită să povestesc. Este o țară frumoasă, cu oameni OK, cu mâncare extraordinar de bună și ieftină. Despre Thailanda... nu mai vorbesc. Plajele alea cu nisip fin, cu apa mării de o culoare incredibilă, te încarcă. Parcă pot trece anul mult mai ușor până la următoarea vacanță.

Pentru documentare am folosit la greu internetul. Care internet e plin de informații și care m-a ajutat să-mi fac documentarea fără niciun fel de probleme. Pe lângă pagini oficiale cu extensia. vn, m-au ajutat informațiile din articolele lui @Marius72. Mulțumesc Marius. Chiar dacă el a vizitat Vietnamul de jos în sus și eu de sus în jos :), Saigonul tot acolo e, Hue tot acolo e, Hanoi tot acolo e. După ce voi fi terminat de povestit ce-am văzut pe-acolo, o să încerc, așa... în loc de epilog un articol cu informații despre logistica ce-a stat în spatele acestei vacanțe, cu informații centralizate despre costuri, cu informații pe care eu le cred utile celor ce vor dori să viziteze Vietnamul sau zona Patong din Phuket.

Însă până atunci, chiar dacă m-am” rebotezat” , urarea mea rămâne aceeași. Vă doresc vacanțe cu zile liniștite și nopți neliniș... ăăăă, pardon, romantice :).

Trimis de Pușcașu Marin in 01.04.24 06:54:16
Validat / Publicat: 01.04.24 08:38:47

VIZUALIZĂRI: 834 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Pușcașu Marin); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P12 Vietnam - Da Nang , Marble Mountain

ECOURI la acest articol - pg. 1 / 2

se afișează ecourile [1 - 30] din total 49
[01.04.24 08:37:35]

Mutat în rubrica "Circuit Vietnam-Thailanda, ASIA" (nou-creată pe sait)

[Rubrica inițială: BUFFER CĂLĂTORIE]

elenaadinaPHONE
[01.04.24 09:53:54]

Felicitări pentru vacanța frumoasă!

Chiar mă întrebam cum a fost, dacă ați fost mulțumiți! 😊

AZEPHONE
[01.04.24 09:59:34]

Deci ai comis-o din nou 😀Felicitari pentru sejurul lung (din nou) 👍

Astesptam continuarea pentru ca stiu ca ai ce povesti

[01.04.24 10:14:40]

@elenaadina: Mulțumesc. A fost foarte frumos și mai mult decât mă așteptam.

Acum am o mare problemă însă . Trebuie să scriu pe furiș, să țin laptopul închis, că dacă vede” stăpânirea” fotografiile pe care le-ai atașat la articolul despre Maldive... am pus-o, pe românește. Mai mult ca sigur că o să-nceapă cu picătura chinezească și bănuiesc că știi treaba cu... familia e fericită când nevasta e fericită.

elenaadinaPHONE
[01.04.24 10:18:47]

@Pușcașu Marin:

Acum sunt în trafic, așa că mi-am lăsat pentru mai târziu plăcerea de a mă delecta cu pozele pe care le-ai publicat!

O să fie o adevărată plăcere! 😊

[01.04.24 10:20:08]

@AZE: Mulțumesc și pentru ecou și pentru felicitări

Am comis-o, dar era programat din 2020. Continuări ar fi, cu duiumul. Cu timpul stau prost, dar o să-ncerc s-aplic ce-am învățat pe la cursurile corporatiste de management al timpului . Problema e că a început și sezonul de grădinărit și știi și tu, poate mai bine ca mine că eu îs amator în ale grădinăritului, treabă multă, buruieni, alea-alea.

Văd eu cum fac și mai și scriu.

Carmen IonPHONE
[01.04.24 10:43:02]

@Pușcașu Marin: Doamne, ce vacanță lungă și frumoasă! Ce tour de force în Vietnam și ce locuri de poveste ai văzut! Plus 12 zile la mare la soare în Thailanda!

Te invidiez (colegial, desigur).

Bravos! Sunt căzută în admirație și, bătrână fiind, mi-e greu să mă adun de pe jos...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][10 voturi]
[01.04.24 10:47:03]

@Pușcașu Marin:

O vacanță intensă, plină de zvâc la început dar și cu relaxare și trândăveală, fix bună pentru văzut minunății dar și încărcat bateriile. Stau numai cu urechea ciulită la notificările de pe email - nu vreau să scap continuările și sper la un roman-foileton... la câte ai de povestit!

așa cum îi șade bine k-lătorului cu drumul (dacă e marcă înregistrată plătesc stimată colegă)

Aiii... de mine, te-am prins!... trebuie să scoți bănuțu', că am Cerificat înregistrat la OSIM, dar ce să fac dacă @Admin nu mă mai lasă să încarc poze la articolele scrise de alții!? N-are decât să-l vadă doar el și să garanteze, dacă este om de treabă, cum îl știu. 😇

adrianbogdanPHONE
[01.04.24 11:14:29]

Bună! Doamne ce v-ați mai plimbat, dacă m-ar mai ține balamalele ce mi-ar plăcea și mie o astfel de plimbare.

Am văzut că ai mai pus câte un preț pe ici pe colo, eu sunt curioasa sa știu pe la cât a ajuns la final, mă gândesc și prin prisma lungimii vacantei/aventuri.

Vacante inspirate va doresc!

[01.04.24 11:15:59]

@Carmen Ion: Invidia (tot colegială, desigur) e reciprocă. Cicladele-alea îmi mănâncă ficații de când mă tot chinui s-ajung pe-acolo. Așa că mi s-ar părea corect să continuăm să ne facem invidioși unul pe altul , fiecare scriind ce-a văzut pe unde a fost.

Cu adunatul de pe jos, știu cum e. La ce-am citit pe-aici și la ce fotografii am văzut, mai că-mi venea să-mi fac demisol la casă. Mă gândesc că mai jos de-atât nu mai aveam unde să cad.

Mulțumesc mult pentru ecou. E o mare plăcere pentru mine să le citesc după ce scriu un articol.

[01.04.24 11:25:39]

@k-lator: Nu știu cât de foileton va fi romanul. Adică, dacă te gândești la” Tânăr și neliniștit” ... aș putea să scriu vreo 8,000 de articole cu ce-am făcut în secunda 1, secunda 2, șamd. Problema e că pe la 80 de ani n-o să mai știu la ce secundă am ajuns .

Mai degrabă aș miza pe ceva gen” Colombo” , pentru că în fiecare dimineață, înainte să ieșim din cameră uitam câte ceva și ne întorceam după... ce uitasem. Dar n-a fost cu ghinion întorsul de dimineață.

Cu treaba aia, dac-am zis că plătesc, apoi plătesc. Vezi la ce sumă te hotărăști, ca să știu în câte rate fac plata

Mulțumesc frumos pentru ecou. Întotdeauna e o încântare pentru mine.

[01.04.24 11:33:41]

@adrianbogdan: Zici de” balamale” ? Păi ale noastre-s ruginite rău. Nu mai vorbesc de” planetare” . Ușurel, ușurel, merge. Mai cu o pauză de țigară, chiar și pe bordură dacă e nevoie, mai cu o pauză de-un suc, trece ziua, trece vacanța.

Eu obișnuiesc, întru informarea celor ce vor dori să meargă pe-acolo, să dau costurile aferente, la fiecare cazare / transport / obiectiv atunci când scriu despre ele. Dacă ai răbdare să le-aduni... e OK. Dacă nu, așa cum am scris mai sus, în articol, o să închei povestea despre această vacanță cu ceva centralizat, unde o să le scriu pe capitole: transport, cazare, obiective turistice sau excursii, ceva prețuri la mâncare.

Mulțumesc pentru ecou. Vacanțe inspirate și vouă.

adrianbogdanPHONE
[01.04.24 11:46:56]

@Pușcașu Marin: ești un drăguț, din păcate în ultimii ani am suferit prea multe reparații capitale. Acu' tre' să mă menajez, plus de asta suport greu schimbările de clima. Nu mai zic de poluare. Bogdan zice ca așteaptă să mă dea la programul guvernamental Rabla pentru nevastă...asta e?!

Ce vrei, așa-i de la o etate.

Citesc cu placere zic eu cam tot ce scri, ai un stil ok pe care eu îl savurez cu multă plăcere.

Sunt comoda aștept sa faci tu centralizării pe capitole.

Pup!

[01.04.24 11:50:01]

Felicitări pentru articol!

Mă înscriu și eu la coada celor care așteaptă continuarea. Cu o curiozitate aparte și în ce privește impresiile despre locurile comune vizitate.

Nu pot spune - și să repet ce am scris în impresii - decât că regret faptul că nu am ajuns în partea de nord, acolo unde, în detrimentul regiunii Sapa, alesesem inițial 4 zile provincia Ha Giang, mult mai autentică în opinia localnicilor.

Numai că aceeași companie aviatică pomenită de tine, la vreo două luni după ce achitasem biletele, și-a modificat programul de zbor și a anulat decolarea din ziua pentru care aveam returul. Am fost nevoit să reconfigurez traseul, să îl reduc cu 2 zile și să scot din sejur Ha Giang spre marele meu regret.

Pentru soare am optat tot în Vietnam să rămânem, Insula Phu Quoc fiind un paradis pentru noi. Nu la condițiile turistice ale Thailandezi dar a compensat cu acel parfum de tradiție tot mai rar de găsit.

Mă bucur să aflu că ți-au fost de folos scrierile mele!

[01.04.24 12:03:44]

@Pușcașu Marin:

Cu treaba aia, dac-am zis că plătesc, apoi plătesc.

Păi, iaca, ți-am dat dovada - vezi poza paș'unu! 😂😂😂 vezi foto

Muțumesc frumos pentru ecou. Întotdeauna e o încântare pentru mine.

Și mai mare încântare este pentru mine, mon cher! Dacă n-ar fi ecourile astea... sarea și piperul pe lîngă articolele minunate, ar fi maaare tristess, zău!

adsoPHONE
[01.04.24 12:28:40]

@Pușcașu Marin: Prea bun, prea ca la... Vietnam. Faina excursie, frumos inceput de poveste (cam 2-3 % din total, evaluez eu).

Spunea @nicole33 ca ar fi pariat pe Tailanda. Parca nu i-ai raspuns la provocare (sau mi-a scapat mie), dar se vede treaba ca nu gresea atat de grav.

Pe langa rugamintea din alte ecouri de a detalia costurile, eu mai vin cu una: spune-ne cum ai gasit masina cu sofer, de unde si cand ai cumparat excursii, cum gasesti hoteluri convenabile - pe mine chestiile astea ma omoara atunci cand plec in locuri care nu imi sunt familiare.

Multumiri pentru tot timpul pe care il sustragi gradinii si doamnei, pentru a ne lasa aici impresiile tale!

P.S. Te invidiez pentru lungimea vacantei! Colegial, desigur. Trebuie sa fie extraordinar sa fii plecat mai bine de o luna.

[01.04.24 12:29:15]

@Marius 72: Mulțumesc frumos pentru ecou. Și da, mi-au fost de mare ajutor articlolele tale. Le-am citit și pe cele mai vechi despre Vietnam, am uitat să mulțumesc și autorilor acelor articole. Însă ale tale au fost mai de actualitate. Nu se pot schimba prea multe într-un an. Poate prețurie să crească ceva-ceva.

Ha Giang m-a tentat și pe mine pentru cadrul natural, tradiții și interacțiunea cu localnicii, mai ales că nu era prea departe de Sapa, dar nu era timp pentru toate.

Să știi că și anul acesta au fost probleme cu Istanbul-Cluj. Când am plecat din Phuket, era o familie chiar din Cluj care-și lungise sejurul acolo cu trei zile, tot din motivul că Turkish anulase zborul Istanbul-Cluj. Le-au oferit zbor după trei zile, iar ei au fost foarte încântați c-au lungit vacanța. Important este c-au putut să facă asta. De multe ori ești legat de serviciu sau alte probleme și e mai greu cu prelungirea vacanței, așa că trebuie s-o scurtezi, ca în cazul vostru.

Și Phu Quoc m-a tentat pentru câteva zile de sejur. Ăsta a fost și motivul principal pentru care am optat pentru varianta dinspre nord spre sud. De la Saigon mai era o aruncătură de băț până la Phu Quoc. Și de obicei noi optăm pentru câteva zile de odihnă la sfârșitul vacanței, ca să nu ne întoarcem acasă mai obosiți decât la plecare. Dar te pui cu” stăpânirea” ? . A vrut Phuket, am zis” să trăiți, am înțeles” . Nu zic că mie nu mi-a plăcut la Phuket, dar foarte rar optez pentru o a doua vizită în același loc.

[01.04.24 12:36:00]

@k-lator: Uffff, ai pile la @boși de te-au lăsat cu... dovada pe-aici.

Nu mă sustrag de la obligații, deși... cârcotaș cu state vechi cum sunt aș putea spune că certificatul este pentru k-lător, nu pentru k-lator.

Dar hai, treacă de la mine. Dau o salată de boeuf și-o Țuică de Văleni la anul, că la anul nu mai lipsesc sigur de la întâlnirea AFA. Să nu-mi ceri alte despăgubiri, că eu în banii de China nu intru .

[01.04.24 12:47:18]

@adso: Îmi permit să îți răspund eu în locul autorului și sper să nu fie cu supărare (nici ție, nici lui).

În Vietnam e complicat să închiriezi personal un autoturism.

Ei nu recunosc permisele internaționale de conducere, astfel că ești nevoit să faci un curs de 14 zile în țara lor apoi dai un examen.

Dacă îl iei, deși mă îndoiesc că ți-ai pierde 2 săptămâni de concediu doar pentru a buchisi alfabetul lor, poți șofa pe drumurile lor și, implicit, închiria un autoturism.

Un mijloc recomandat de transport îl reprezintă taxiurile cu șofer închiriat cu ziua. Îi dai itinerariul, stă omul după tine cât ai chef și unde dorești să te oprești.

Pe cât posibil, a se solicita acest lucru hotelului în care te cazezi întrucât majoritatea celor de 4 și 5 stele oferă aceste servicii.

Pe lângă faptul că e mai ieftin și curat decât cel luat din stradă, ai avantajul că nu trebuie să te târguiești în graiul lor plus că ai o garanție, hotelul răspunde de serviciul respectiv.

[01.04.24 12:48:28]

@Pușcașu Marin: Exact acest amănunt l-am observat și eu în poză, dar n-am intervenit!

E între voi disputa! 😂

[01.04.24 12:51:35]

@adso: Gizăs Craist! Adică... spui, evaluezi tu c-o să scriu eu între 33,33 și 50 de articole despre vacanța asta? Păi n-am scris toată viața mea atât, cu tot cu Curricululm Vitae și demisii

În viitoarele articole, multe, puține câte vor fi, voi încerca să detaliez cât de mult se poate, tocmai în ideea că ar putea fi util cuiva pentru o eventuală vacanță acolo. Și chiar dacă-mi scapă ceva, oricând, cu cea mai mare plăcere pot răspunde punctual prin ecou sau mesaj privat.

Soția mea îți mulțumește (noi lucrăm de-acasă din același” birou” ) că te-ai gândit că eu o să mă gândesc la timpul acordat ei, timp pe care eu îl” pierd” scriind aici. Să știi că ea mă încurajează să scriu. Despre timp nu-și face probleme. Știe că ei i-am dedicat și o să-i dedic eternitatea .

Altfel, mulțumesc mult pentru ecou. Așa cum am spus și mai sus, pentru mine ecourile primite la un articol scris sunt o încântare.

[01.04.24 12:58:05]

@Marius 72: Mulțumesc pentru completări. Așa este și așa am făcut pentru excursii de o zi, asta însemnând 7-8 ore. Cât despre recunoașterea permisului românesc acolo, am înțeles că în afară de cele două săptămâni de curs de conducere în limba vietnameză , mai aștepți după aia încă vreo două până ajunge aprobarea la tine. Așa că nu-ți expiră numai vacanța, îți expiră și viza.

adsoPHONE
[01.04.24 13:20:05]

@Pușcașu Marin, @Marius 72: Eu nu am permis de conducere, Marius stie (cateodata) asta, ca m-a trimis la scoala acum vreo doua zile.

Eu am intrebat de unde iau masina CU SOFER. Am inteles acum, prin hotel. Cat costa distractia asta pentru 7-8 ore?

In Egipt, era 30-50 de dolari. Aici?

[01.04.24 13:31:14]

@Pușcașu Marin:

Atâta-ți trebuie, să lipsești și la anul! Nu că mi-ar trebui bunurile promise (deși țuica aia de Văleni merită încercată, zic ), dar dacă vrei să experimentezi pe pielea ta ce înseamnă să te trec pe lista aia... știi tu care, încearcă!

Doar să-mi zici dacă la întâlnirea AFA 2025 vii înainte sau după China, să știu ce cărniță bagi în salata "de boeuf” pe care mulți o fac cu pui, pork...

@Marius 72: 😂

[01.04.24 13:38:11]

@adso: Păi am folosit de două ori varianta asta. Odată la Sapa, 8 ore 32 de dolari (adică 800,000 de dongi de-ai lor), timp în care am făcut vreo 80 de kilometri, în rest a stat și a așteptat după noi și a doua oară la Hue, acolo a fost o combinată. Întâi am vrut un tur privat prin Hue și am plătit 30 de dolari pentru vreo șase ore și apoi, după ce am renunțat la transferul cu trenul de la Hue la Da Nang, am solicitat tot la hotel un transfer cu o mașină privată, pentru că am vrut să trec prin Hai Van Pass (o șosea de coastă foarte frumoasă) și am plătit doar pentru transfer 60 de dolari (cam 110 kilometri pe sens). Nu știu dacă a fost coincidență, însă și excursia în Hue și transferul le-am avut cu aceeași mașină, cu un tip foarte de treabă, bun vorbitor de engleză, care ne-a fost și ghid și fotograf. La sfârșitul zilei i-am dat 100 de dolari în loc de 90, dar omul i-a meritat cu prisosință.

[01.04.24 13:42:49]

@adso: Exemplu: Hue - Marble Mountain - Hai Van Pass - Lap An Lagoon - Tomb of Khai Dinh - Hue, aproximativ 150 km, preț 95 USD/zi întreagă, fără grabă, cu intrări la atracțiile turistice sau poze și masă la lagună. Masa nu era în preț, mă refeream doar la timp de așteptare. 😋

Transferuri de la aeroport la hotel pentru sume cu reduceri de 10-15% față de taxiul din terminal.

Mașina nu o iei tu, te ia ea pe tine! 😜 De unde soliciți să vină...

[01.04.24 13:46:14]

@k-lator: Stai liniștită, China dacă va fi, va fi în 2026 (tre' să-mi rămână un stoc de zile de concediu din 2025, cât să fac vreo 40 în total), așa că fără cărnuri chinezești în salată.

Păi dacă se numește” de boeuf” , cu ce carne crezi că o fac? Cu vită normal. Doar că vita guița înainte de a fi transformată în cotlet, chestie pe care mie-mi place să o folosesc pentru că se taie cubulețele perfect. Iar eu am o (o-ho-ho... multe) problemă (e) cu capul. Cubulețele trebuie să aibă toate latura de 3-4 milimetri, fie că-s de carne, cartofi, morcovi sau castraveți murați. Singurul rabat îl fac la maioneză. Acolo nu mă interesează dimensiunea cubulețului de maioneză .

AZE
[01.04.24 13:53:43]

@Pușcașu Marin: Păi ziua grădinărești, noaptea scrii, este simplu de tot😀😀😀

În altă ordine de idei, împarți timpul după cunoștințele cele mai bune ale tale în legătură cu managementul timpului.

Eu de exemplu în prima parte a zilei lucrez, după masă mă ocup de grădină sau alte lucrări casnice de întreținere, câte un proiect/o idee nouă, etc. Seara scriu atunci când am ce. Dacă familia protestează scriu mai târziu după ce s-au culcat 😀

[01.04.24 15:01:04]

@AZE: Hmm, teoria ta sună bine, dar pe mine practica mă omoară. Ziua, muncesc, grădinăresc, fac orice, noaptea însă... fac ceva ce-mi place mie tare, tare mult, adică... dorm, ca să nu dăm loc de interpretări .

Așa că nu-mi rămâne altceva decât să scriu ziua, când mai prind câte-o” fereastră” de 20-30 de minute, sau să mă rog să plouă ca să nu pot face treabă pe-afară .

Glumesc, desigur. Lenea e cucoană mare la mine, de fapt și de drept. Dar o să mă mobilizez, promit.

[01.04.24 15:11:57]

@Pușcașu Marin:

Mooamă, da ce pedant! Credeam că doar la programarea excursiilor ești așa de riguros. Nici nu știu cum să fac să ajung odată în posesia Excelurilor alea în care ordonezi totul pe zile, ore, minute etc. Cred că ai "librării" întregi din ale concediilor... încep să te invidiez By the way - pleci cu laptop-ul în vacanță sau tipărești totul pe hârtie?

Ia spune, de data asta tot așa te-ai ținut de program sau ai mai sărit peste?

7 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):