ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 20.12.2016
  • *) Email NEFUNCȚIONAL
  • --- F ---
    GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
    DIN: Bucureşti
    ÎNSCRIS: 10.06.15
    STATUS: SENATOR
    DATE SEJUR
    DEC-2016
    DURATA: 1 zile
    single

    GRAD SATISFACȚIE
    SERVICII:
    95.00%
    Mulțumit, aproape încântat
    CADRUL NATURAL:
    NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ

    NOTARE MEDIE REZULTATĂ
    95.00%

    AUTORUL ar RECOMANDA
    această destinaţie unui prieten sau cunoscut
    TIMP CITIRE: 5 MIN

    De la Bucuresti la Timisoara, cu Ryanair: ieftin si sigur!

    TIPĂREȘTE

    Timisoara este o destinatie foarte indepartata cu trenul, cu masina. De aceea, eu nu am fost niciodata.

    Auzisem numai lucruri frumoase despre Timisoara. Asa ca in momentul in care am aflat ca Ryanair va opera si intern, Bucuresti - Timisoara - Bucuresti, mi-am zis ca acum e momentul! Si intr-o zi, am cumparat biletele de avion cu 17.04 euros dus - intors, pentru ziua de 2 decembrie, vineri, cand erau cele mai ieftine bilete. Plus TVA 3.40 euros, total: 20.44 euros. Ce n-am inteles eu, a fost faza cu TVA, compania fiind irlandeza, Marturisesc ca nu am mai zburat cu curse interne de foarte mult timp, din 1991. Insa, extern am zburat de cateva ori (anul asta de 5 ori, tot cu Ryanair, insa in Italia) si nu am vazut pe factura prins TVA. In fine.

    La cumpararea biletului, am riscat un pic, nestiind daca ziua de 2 decembrie va fi declarata libera. :) Insa, a fost.

    Asadar, in ziua de 2 decembrie, nu m-am stresat prea mult, neavand bagaj, nici macar de mana. Avionul decola la 8.45, asadar nu m-am trezit nici prea devreme. Am iesit din casa la 7.10. Si in niciun caz nu voiam sa iau taxiul. Pana acum, la aeroport, daca am mers cu autobuzul, l-am luat doar de la Gara de Nord: 780. Acum, am zis sa ma duc cu 783, luat de la Coltea. Ca doar nu ma grabea nimeni, nu plecam in strainatate, nu aveam bagaje.

    Cand am ajuns la semafor, s-a schimbat culoarea, a plecat tramvaiul 21. Urmatorul a venit dupa 10 minute. S-a facut 7.20. Am mers pana la Sf Gheorghe si repede, repede sa incarc cardul, fiindca abonamentul meu pe toate liniile nu acoperea si linia expres. Deja eram in criza de timp. Am vazut cum se ducea un 783 cand imi incarca doamna cardul. Nici daca alergam pana la Coltea, nu-l mai prindeam. Am alergat dupa altul, ca am zis ca pana in Romana poate prind autobuzul din fata... Dar nu am apucat sa ma urc nici in celalalt. Am ramas in statie, era 7.35, avionul meu decola la 8.45 de la Otopeni si am zis ca daca tot m-am trezit, sa incerc, insa eram convinsa deja ca pierd avionul.

    La 7.50 a venit urmatorul autobuz 783. La 8.21 eram la Terminalul Plecari. Am privit tabelul electronic si am vazut ca era in curs de inchidere imbarcarea la zborul meu.

    Cu o zi inainte, acelasi zbor avusese intarziere (deci mai mizam eu si pe o intarziere, ceva...). Am fugit drept spre primul punct de control, si era un nene care mi-a scanat biletul (ATENTIE! LA RYANAIR SE FACE ONLINE CHECK-IN). I-am spus: cred ca il pierd! Mi-a zis sa incerc, ca am zbor intern, si trebuie sa o iau in stanga spre porti...

    Am mai trecut de controlul ala... nu era coada foarte mare, m-am descaltat... in fine, am trecut si am luat-o la goana... poarta de imbarcare era goala, erau doar angajatii... m-au intrebat daca merg la Timisoara?? Buletin, bilet... si am urcat in autobuzul in care mai erau doua persoane.

    Aveam locul 33 A si la dus, si la intors. Avantajul e ca esti la coada avionului, urci primul, pe scara din spate, cobori primul. Nu am platit nimic suplimentar pentru locul asta. Chekin-ul se face cu cateva zile inainte la zboruri interne, la Ryanair. Nu cu o saptamana, ca la zboruri externe.

    Nu stiu de ce ne-a asteptat avionul. Pe mine si pe cele 2. Dar era ridicata scara de la iesirea din spate, si cand am intrat noi in avion, au inchis si usa. Trecand pe langa locurile de la Iesirea de Urgenta, si vazandu-le libere, am intrebat daca nu pot sa ma asez acolo (randul 17). Ba da, s-a putut!

    A inceput imediat instructajul: "stati pe locurile de iesire de urgenta... etc". Noi trebuia sa stim cum impingem usa, si sa fim de acord sa ajutam personalul. Am zis DA! A inceput instructajul tip... Zis la difuzor... Stewardesele erau romance.

    Randurile 16 si 17 sunt de iesire de urgenta. Excelente locurile, foarte spatioase. Nu au voie sa stea pe acele locuri copiii si persoanele cu probleme de sanatate.

    Durata zborului fiind relativ scurta, nu mai au ei timp sa treaca cu carucioare de mancare, cosmetice, sau sa prezinte biletele alea de loterie.

    Mi-a atras atentia un tip mic de statura, cu basca, imbracat cu haine de firma, care a cumparat o sacosa de parfumuri. S-a dus in fata, la stewardese si a cumparat de-acolo, el singur. Statea un pic mai in fata, si am auzit o discutie: ca voia sa mai cumpere ceva... si i s-a spus: NU acceptam decat EURO sau plata cu CARD. Si el voia sa plateasca cu cardul. I s-a spus: ati platit deja cu cardul. Nu se poate plati decat o singura data cu cardul. Asa am auzit.

    Cand am ajuns la Timiosoara, avionul ne-a lasat pe pista. Un aeroport foarte foarte mic. Ne-am dus "cu picioarele", si imediat am iesit.

    Cand am ajuns in aeroport, mi-au sarit in ochi zborurile anulate: TAROM, Bucurestti-Timisoara. Parca, vreo 4, unul dupa altul, si alt zbor Alitalia. Bun inceput!

    M-am dus la toaleta din stanga, imediat cum intri in aeroport. Era o coada! Eu nu aveam o urgenta, voiam sa-mi pun cureaua de la blugi, pe care o bagasem in poseta la control, la Bucuresti! Dar nu cunosteam aeroportul. Sa nu va duceti acolo! E o coada!! Sunt toalete peste tot in aeroportul acela mic. Si toate, foarte civilizate.

    Am vazut ca in stanga lumea statea la coada. Se platea acolo tichetul de pacare, si... EVENTUAL, se cumpara biletul pentru EXPRES, linia E. Asta am vazut eu. Insa cum era coada mare, mi-am zis sa profit si sa caut Informatii Turistice.

    Am gasit Biroul de Informatii. Foarte civilizat. Aveau o revista foarte bine realizata: TIMISOARA; EUROPEAN CAPITAL OF CULTURE 2021! Mi-au dat Harta Timisoarei: foarte detaliata.

    Am intrebat de unde sa iau autobuzul expres, mi s-a spus.

    Cand am ajuns acolo, am vazut ceva afisat electronic: Bastion si Gara de Nord. Si peste vreo 1 si jumatate. Batea un vant. Era frig. Era lume acolo. Cam vreo 30. Eu am crezut ca e normal sa astepti autobuzul ala. A venit la 11,30

    Eram niste oameni. Credeam ca vom cobori la Bastion. Dar, nu, ne-a lasat undeva, pe strada.

    Si de-acolo, ne-am descurcat.

    Despre ce am facut, va scriu separat.

    La aeroport m-a dus Ana, Ea a zis ca nu risca sa ma lase in statie la Bastion, fiindca s. ar putea sa nu vina autobuzl, la ce-am patit.

    La aeroport, eu nu aveam nici laptop-ul, ca sa ma uit la un film.

    Eram f f plictistia. A intarziat avionul. Stateam ca intr-o cusca la Plecari nationale. Initial, m-am asezat chiar langa imbarcari... cum eram printre primii Dar cand am vazut ca se intarzie, plictisita, m-am mutat, ca sa vad macar cum ii descalta, le scoate din sacose, etc...

    Lumea se plangea teribil! Ce companie nenorocita. Hai sa fim seriosi! Ryanair este prea buna pentru Romania. Sa mearga ei cu Blue Air, Wizzair.

    Citește și CONTINUAREA aici

    [fb]
    ---
    Trimis de cristina47* in 20.12.16 21:58:23
    Validat / Publicat: 20.12.16 22:38:00

    VIZUALIZĂRI: 2821 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
    SESIZEAZĂ
    conținut, limbaj

    11 ecouri scrise, până acum, la acest articol

    NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (cristina47*); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    Poze atașate (se deschid în pg nouă)
    P10 Spre Gara de Nord si mai tarziu. Si batea un vant!!
    EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
    Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
    Puteți VOTA acest articol:
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 16400 PMA (din 21 voturi)
    NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

    ECOURI la acest articol

    11 ecouri scrise, până acum

    Mihai18
    [21.12.16 12:07:32]
    »

    Am plăcerea și să scriu primul ecou.

    Am citit reviewul și l-am votat cu plăcere.

    În continuare scriu și eu câteceva despre zborul cu avionul, deși 99% prefer volanul, chiar la călătorii de mii de km.

    - despre locurile din spate, din avion. Am auzit că sunt mai sigure, în caz că... Dezavantajul este că fiind aproape de toaletă, este vânzoleală pe coridor, mai aples pentru cei care merg prima dată cu avionul sau din varii motive și călătoria nu mai este agreabilă.

    - pe mine m-a impresionat politețea echipajului (pilot-copilot), la zborul cu un Boeng 737 al Liniei Aeriene Olandeze - KLM, pe ruta Otopeni-Amsterdam cu aterizare pe Schipol. Aceștia, la coborârea pasagerilor, erau în picioare, în ușa cabinei lor și salutau zâmbind pe fiecare, iar noi desigur, le mulțumeam pentru pentru calitatea pilotajului.

    - despre locul de lângă ușa de ieșire în caz de urgență. Aici sunt necesare două condiții. Să ai norocul să ți se atibuie acest loc de către calculator, cînd obți tichetul de îmbarcare, cu ocazia check-in. A doua condiție este să ști să vorbești în limba engleză. Eu am trăit această experiență. Cu puțin timp înainte de decolare, însoțitoarea de bord m-a întrebat dacă vorbesc limba engleză. Am sus. Nu. (în anii tinereții am ales limba franceză). Atunci aceasta m-a invitat să schimb locul, căutând cu privirea altă persoană. Din spatele meu am auzit vocea unui tânăr care a înțeles-o și el s-a oferit. Salvarea a venit de la fiica mea, de alături, vorbitoare de limbă engleză. A urmat un scurt instructaj cu privire la pașii de urmat pentru deschiderea ușii în caz de urgenă.

    Cristina, ai darul de a fi un bun narator și voi citi cu plăcere ce vei mai scrie, mai ales că ai și promis.

    Cu bine.

    cristina47*AUTOR REVIEW
    [21.12.16 13:07:25]
    »

    Si eu am placerea de a vota primul tau ecou. Bine punctat.

    - Uite, chestia asta cu limba engleza ca sa stai pe locurile de iesire de urgenta, n-o stiam si e bine de stiut. Daca mi se mai intampla sa capat loc acolo, sa stiu sa zic: Yes. Desi, eu vorbesc doar franceza si spaniola.

    - Cat despre locurile din spate, asa e: se duc la toaleta. A fost foarte neplacut cand am zburat spre Bergamo si aveam tot locul 33 C. Toaleta din fata era stricata, avionul a avut intarziere, fiindca atunci boicotau Ryanair-ul la Otopeni (nu se puteau factura bagajele de cala pentru Ryanair... doar la Otopeni!) Si atunci, au venit toti din avion la toaletele din spate.

    Merci pentru vizita si aprecieri!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    Mihai18
    [21.12.16 17:01:04]
    »

    @cristina47: Răspunsul va fi scurt ca să nu fiu chiar off-topic, dar îți este necesar, cât și altor călători cu avionul.

    Referitor la expresia „Dacă mi se mai întâmplă să capăt loc acolo (ușa de ieșire, de urgență) să știu să zic „yes”. Colegial te sfătuiesc să spui tot în l. engleză „no” și să-ți spun și dece. După întrebarea dacă vorbești l. engleză, însoțitoarea de bord îți va explica cum și când se deschide acea ușă, explicație care este intercalată și cu întrebări. Atunci își va da seamă că yes a fost nesincer și nu o să te simți bine.

    Când m-am întors de la Amsteredam am avut loc pe ultimul rând, în spate era toaleta și dezavantajele le-am scris deja.

    Mă bucur că vorbești l. franceză.

    Alors, au revoir madame et a bientot (pe AFA).

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    Michaell
    [22.12.16 07:34:39]
    »

    @Mihai18: Stimate coleg, imi permit sa te contrazic. Am avut ,,norocul,, acelor scaune chiar de mai multe ori, la companii diferite (Tarom, Lufthansa) si nu a incercat nimenea sa converseze cu mine in limbi straine. In schimb am patit sa fiu intrebat daca persoanele care urmau sa ocupe acele locuri sunt inrudite, deci parinti, copii, etc. si ca atare au fost cazuri ca mi sau refuzat acele locuri.

    In privinta companiilor low cost nu ma pot pronunta - inca nu am avut placerea. Din motive lense de inteles am incercat pina in momentul de fata sa le evit...

    In schimb te aprob cu privire la comportamentul companiilor occidentale. Personalul e mai prietenos si deschis spre client. Din pacate cei de la Tarom au ramas cu gandul si comportamentul in era comunista. Stevardesele de la Tarom le poti baga intr-o oala cu receptionerele de pe litoral si li se pot alatura deasemenea asistentele medicale si doamnele coafata si cu unghii vopsite din primarii. Sunt parca toate de la o mama....

    Mihai18
    [22.12.16 08:32:40]
    »

    @Michaell: Mulțumesc pentru ecou, îl apreciez și sunt de acord cu conținutul acestuia. Am mai multe de spus și pentru a nu fi off-topic, vă trimit un PM. Pt. dv. citirea lui este facultativă.

    Crăciun fericit.

    NAZARICA
    [26.12.16 19:19:36]
    »

    Savuros, colorat, vesel si sprintar articolul tau.

    Pana la urma micuta ta aventura mioritica s-a sfarsit cu bine!

    Ida y vuelta, en el mismo día... - -

    cristina47*AUTOR REVIEW
    [04.01.17 01:09:28]
    »

    @NAZARICA: La multi ani Nazarica.

    Voi repeta calatoria la Timisoara, fiindca a fost o fugareala.

    cristina47*AUTOR REVIEW
    [04.01.17 01:11:40]
    »

    Am atasat, in sfarsit, si niste fotografii.

    Pe unele le aveam facute cu telefonul. Pe altele cu micutul meu aparat de calatorie Kodak.

    cristina47*AUTOR REVIEW
    [03.02.17 01:24:08]
    »

    Revin cu o precizare.

    Am scris:

    " (...). Checkin-ul se face cu cateva zile inainte. la zboruri interne, la Ryanair. Nu cu o saptamana, ca la zboruri externe. "

    Peste cateva ore plec la Bruxelles. Au schimbat datele de chekin. Deci, nu se mai poate face cu 7 zile inainte. Eu plec azi, pe 3 februarie, si am putut face chekin doar incepand cu 30 ianuarie. Pentru zborul de intoarcere, pe 8 februarie, de-abea de pe 4 februarie se poate face checkin.

    Eu voi fi deja in Bruxelles, si pentru linstea mea, am platit 4 euros pentru a-mi alege un loc, si a-mi imprima biletul. Prefer loc la margine.

    Am vazut ca erau diverse preturi. Locul de la coada avionului 33 F, pe care mi l-au dat mie, gratis, acum, la dus, costa 6 euros in plus. Merci, prefer sa stau pe locul sotului 22 D. E spre mijloc, dar nu ma grabeste nimeni. Sotul nu mai merge. Si eu prefer sa stau la margine. Si daca tot i-am platit biletul, si banii nu se returneaza, i-am facut si lui checkin, ca nu ma costa nimic.

    Deci, asta voiam sa va spun: nici pentru zborurile externe, Ryanair nu mai face checkin cu 7 zile inainte.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
    [03.02.17 08:11:15]
    »

    @cristina47:

    Au schimbat datele de chekin. Deci, nu se mai poate face cu 7 zile inainte.

    în realitate, eu am cumpărat un bilet acum 10 zile București - Timișoara, cu decolare chiar acum (peste câteva momente). Și am făcut check-in chiar după cumpărare, inclusiv pentru zborul de întoarcere, care va fi peste vreo alte zece zile (13 februarie).

    Să detaliem puțin, ca să nu oferim (iar) informații eronate cititorilor: RyanAir oferă check-in gratuit în intervalul [cu 4 zile înainte de zbor, dar numai până la 2 ore înainte de decolare]; pentru locurile plătite, se poate face în continuare check-in oricând, în intervalul [30 de zile, 2 ore]. Și cum un loc pornește de la 1,99€, chiar nu văd de ce nu s-ar profita de facilitatea de a-l alege pe cel mai potrivit?!?

    Detalii, aici.

    PS politica e aceeași, indiferent de destinația zborului!

    cristina47*AUTOR REVIEW
    [03.02.17 22:36:21]
    »

    @Dragos: Corect. Am omis sa spun "gratuit" in cele 4 zile. Inainte se facea cu 7 zile inainte, gratis.

    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    cristina47*, Michaell, Mihai18, NAZARICA
    Alte impresii din această RUBRICĂDescoperă Timișoara și împrejurimile:


      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.070658922195435 sec
    ecranul dvs: 1 x 1