ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 13.10.2024
STATUS: SENIOR
SEP-2024

Walking Tour in Heraklion

Desi am fost in Creta de doua ori, orasul Heraklion l-am vizitatat o singura data si am simtit ca orasul Heraklion a ramas nedescoperit, asa ca, m-am hotarat sa-i acord o atentie deosebita, in sejurul recent din Creta. Inainte de a pleca din Romania, de fiecare data, obisnuiesc sa imi fac un plan cu ce anume doresc sa vizitez si orasul Heraklion a fost primul obiectiv de atins in concediul planificat, iar al doilea obiectiv a fost Agios Nikolaos pe care l-am tot vizitat, insa nu am vrut sa-l elimin din vacanta aceasta, pentru ca este un oras foarte frumos si nu poate fi ignorat sau sarit din program.

Locatia hotelului ales (vezi impresii de la hotel) a fost in statiunea Malia, astfel incat, se ajungea rapid in orasul Heraklion, cu transportul public. Perioada aleasa pentru sejur septembrie, ne-a oferit posibilitatea sa exploram orasul in liniste, fara sa simtim arsita si fara sa fim epuizati de caldura. Avantajul calatoriilor in luna septembrie ar fi ca soarele nu mai are puterea ca in lunile iunie-august si te poti plimba in voie, fara sa simti canicula sau disconfort datorat caniculei și nu mai sunt asa mulți turiști, ca in in timpul lunilor de vârf iulie-august.

Am vizitat orasul Heraklion in acest sejur o data, in cursul saptamanii si a doua oara, in weekend, sambata. Calatoria din statiunea Malia pana in orasul Heraklion dureaza 50 min-60 min si costa 4.20 eur/sens, iar drumul parcurs este foarte placut, deoarece aveti ocazia sa vedeți statiunile și plajele din zona Heraklion. Practic este o placere sa privești peisajul prin geamul de sticla și sa îți lași privirea sa cuprindă nisipul auriu, albastrul perfect al marii și golfurile spectaculoase din Creta. Veti trece prin toate stațiunile Stalida, Herssonissos, Gouves pana la Heraklion.

Orasul Heraklion este capitala insulei Creta si este cunoscut si sub numele de Iraklion. Orasul are 130000 de locuitori si reprezinta centrul economic, commercial si cultural al insulei. Orasul Heraklion sau Iraklion este considerat perla insulei Creta.

De la Gara Heraklion se ajunge rapid in centru in 10-15 min mers lejer. Aproape de gara gasiti un magazin de souvenirs chinezesti la preturi rezonabile, mult mai mici ca in alte magazine si boutiques. Gara Heraklion este dotata cu o zona de asteptare cu multe scaune, un supermarket si un restaurant.

Primul obiectiv la care veti ajunge imediat de la Gara Heraklion este Muzeul de Arheologie pe care nu l-am vizitatat, deoarece nu am avut starea necesara pentru a vizita un muzeu insa, cu siguranță, vom mai reveni in Creta si probabil, îl vom vizita atunci. Muzeul de Arheologie este cel mai mare din Grecia. Intrarea la muzeu costa 12 eur pentru adulti.

Am lasat in urma Muzeul de Arheologie si am inceput plimbarea prin orasul vechi, pe stradutele largi cu magazine de o parte și alta. Am mers pe o strada plina de magazine cu articole de imbracaminte, incaltaminte, cosmetice dar si souveniruri. Am ajuns rapid la Fantana Leilor si Piata Leilor sau Piata Eleftheriou Venizelou. In jurul fantanii, gasiti multe terase pline cu turisti, localnici si studenti. La exterior fantana este decorata cu patru lei, simbol al puterii venetiene si este imprejmuita de 4 coloane de marmura ce te duc cu gandul la cismelele turcesti din moschee, folosite pentru ritualul obligatoriu, musulman, de spalare a fetei, mainilor si picioarelor la intrarea in moschee.

Zona din jurul fantanii este foarte aglomerata, fiind si foarte multi turisti care fotografiaza si nu poti staționa prea mult, decat daca stai la o terasa din apropiere. In zona se gasesc multe taverne, restaurante si cafenele unde poti petrece timp si te poti relaxa.

Aproape de Fantana Leilor se afla Loggia si Primaria orasului Heraklion, ce functioneaza intr-o cladire cu stil venetian fiind opera arhitectului Francesco Morosini si care a fost inaugurata in anul 1628 de ziua Sfantului Marcu, patronal Venetiei. Atat Fantana Morosini sau Fantana Leilor cat si Loggia au fost construite in perioada dominatiei venetiene, fiind creatia arhitectului Morosini. Va recomand sa admirati cu atentie Loggia si Fantana Leilor. Loggia este considerata cea mai eleganta cladire istorica din Creta, cladire care a supravietuit din timpul dominatiei venetiene.

Urmatorul obiectiv descoperit este Basilica San Marco, construita in stil gotic in timpul perioadei venetiene, in anul 1239 si restaurata in 1956. Basilica gazduieste in prezent Galeria Municipala de Arta, fiind organizate frecvent expozitii si evenimente culturale. Am avut sansa sa vedem si noi o expozitie numita Waterline, o expozitie de tablouri cu ambarcatiuni pe apa si imagini din portul vechi Heraklion. Foarte interesanta expozitia si ma bucur ca am fost curioasa sa vad ce se afla in interiorul cladirii si am descoperit astfel expozitia de tablouri. Mi a placut ca in interiorul cladirii se auzea si muzica ambientala, ceea ce a făcut experienta de a vizita interiorul clădirii și expoziția mai interesante. Mentionez ca intrarea in Basilica San Marco a fost gratis. Am reusit sa vizitam expozitia in timpul saptamanii si bine am facut deoarece, cand am revenit sambata in Heraklion, Basilica San Marco era inchisa si nu am fi putut sa o vizitam.

Ne-am continuat plimbarea pe jos pe strada 25 August si am ajuns la Biserica Sfantului Titus care este si protectorul insulei Creta. Biserica poarta numele si hramul Sfantului Titus, discipol al apostolului Pavel. Biserica are o arhitectura aparte, deoarece te duce cu gandul la o moschee, fiind prezente elemente arhitecturale specifice moscheelor marmura alba, cupola. Mi-a placut foarte mult biserica si interiorul bisericii deoarece are multe icoane pictate si mobilier de lemn frumos sculptat. Cladirea a suferit o serie de modificari de-a lungul timpului fiind templu bizantin, catedrala catolica in timpul ocupatiei venetiene, moschee in timpul ocupatiei otomane si ulterior a fost transformata in biserica ortodoxa.

Aproape de biserica puteti sa serviti o cafea sau un frappe, sub un maslin vechi cu multe ramuri si frunze sau daca sunteti dornici de shooping se gaseste un mall cu multe magazine Hondos Center, cu multe branduri internationale dar si grecesti.

Dupa un scurt refresh la terasa si un shopping, ne-am continuat plimbarea pe strada 25 August, pana am ajuns in portul vechi Heraklion. In port am gasit multiple ambarcatiuni mici si mari precum si vase de croaziera. O mare parte din turistii de pe vasele de croaziera vor aglomera orasul in anumite zile si perioade ale zilei. Cand am revenit sambata in Heraklion, orasul era plin si ne-am prins tarziu ca de fapt, majoritatea turistilor pe care i am întâlnit, se intorsesera pe vasele de croaziera la ora 5 pm, fapt pentru care orasul s-a golit subit in zona centrala.

In portul vechi, se poate merge pe jos pana la Fortareata Koules, o fortareata venetiana construita in secolul al XVI-lea si care s-a pastrat foarte bine. Va recomand sa mergeti pe jos si sa vedeti aceasta fortareata uriasa pastrata pana in zilele noastre.

Va recomand sa incercati produsele de la un local cu specific grecesc descoperit cu denumirea Kalamaki, situat in Piata Leilor, un local gen food street, unde produsele sunt proaspete si rezonabile la pret. Este a doua oara cand mergem la acest local si ne au placut produsele. Din pacate nu erau multe mese si scaune si a trebuit sa asteptam sa se elibereze doua locuri. Aproape de aceasta locatie puteti sa va continuati plimbarea pe o straduta cu multe magazine de souveniruri si produse locale.

Un alt loc de luat masa pe care il recomand este un restaurant local Antipodas, cu specific grecesc, situat pe o straduta secundara, intr-o zona linistita si unde nu esti deranjat de trecatori. Mancarea este proaspata, diversificata, cu portii generoase, chiar prea generoase as zice eu. Singurul lucru pe care trebuie sa il luati in considerare, ca s-ar putea sa fie aglomerat si sa fie nevoie sa asteptati 20-30 minute in functie de perioada. De asemenea au limita de consumatie de 17 eur de persoana. Acest lucru ne-a surprins si pe noi, ca nu ne-am asteptat, sa fim obligati, sa consumam de o anumita suma, dupa ce am asteptat 30 min. De altfel, este prima data cand intalnim in Grecia o astfel de abordare. Vreau sa va zic ca am observat ca majoritatea oamenilor isi luau mancarea la pachet, datorita acestei limite impuse si a cantitatii de mancare la fiecare portie. Am primit din partea casei desert prajitura cu inghetata si rakiul cu visine. Noi am luat masa sambata si probabil din cauza asta a fost si aglomerat si a fost plin de localnici si straini. Am mai fost la acest restaurant, in urma cu 2 ani insa, nu am asteptat si nici nu am remarcat suma limita impusa la comanda, asa cum am experimentat de data aceasta. Mancarea a fost buna, gustoasa, insa prea multa pentru nevoile noastre. Sotul a comandat o porție cu 5 bucăți de friptura de porc. Sa va faceți o idee, porția a fost cam de 2 ori o porție din Brasov. De altfel, multi își comandau un fel de mâncare și îl imparteau, din ce am observat așteptând cele 30 minute.

Mi-a placut mult orasul Heraklion si sigur voi mai reveni si cu alta ocazie. Cu siguranta mai sunt si alte obiective de vizitat, insa as dori sa le descopar cu alta ocazie, astfel incat, sa mai am motive sa revin si sa descopar lucruri, locuri si obiective noi. Orasul mi se pare un oras modern, dar care pastreaza vibeul grecesc si cultura greceasca.

Legat de oraș este foarte ușor de parcurs și toate obiectivele le descoperiți lejer, rapid fără harta sau GPS. Noi le am descoperit asa ușor, simplu, fără sa ne stresam prea tare cu harti și alte tools, ca doar eram în vacanta nu la job.

O parfumerie greceasca pe care am descoperit-o in Heraklion este Anthos perfume și aveau în principal parfumuri produse în Atena și inspirate după parfumuri create de branduri celebre. Preturile erau rezonabile 10 eur 30 ml de parfum, 15 eur 50 ml de parfurm si 25 eur 100 ml de parfurm.

În general în Heraklion vei găsi opțiuni pentru petrecerea timpului si am remarcat ca preturile sunt mult mai mici ca in statiuni la anumite articole si souveniruri. Agios Nikolaos mi s a părut cel mai scump.

Va doresc alegeri inspirate și dacă aveți ocazia sa ajungeti in Creta sa vizitati negreșit orasul Heraklion.

Trimis de Mirinda in 13.10.24 00:03:46
Validat / Publicat: 13.10.24 06:34:55
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în GRECIA. A mai fost în/la: Creta, Kos, Santorini, Corfu, Zakynthos
  • Alte destinații turistice prin care a fost: Turcia, Italia, Polonia, Belgia, Bulgaria, Olanda, UK, Croația, Egipt, Cehia, Austria, Grecia, Ungaria

VIZUALIZĂRI: 207 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Mirinda); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P17 Heraklion portul vechi

• Niciun abonat la acest review, încă...