Solicitare CMR / GRECIAîncărcată de pe telefon!

Criza din Grecia

Trimisă în 02.07.15 18:56
autor dianameaSE [Bucuresti]
» VIZUALIZĂRI: 19068

Rog pe cei care se intorc acum din Grecia sa ne informeze despre consecintele crizei din Grecia, respectiv daca:

- sunt statii de benzina inchise,

- magazine alimentare fara marfa,

- restaurante care nu se pot aproviziona,

deoarece urmeaza sa plecam peste 2 saptamani.

• PERIOADA: iulie -- NOPŢI CAZARE: 14
  • BUGET: 650 eur doar cazare -- TRANSPORT: propriu
  • ADULŢI: 2

Răspunsuri — pag 3 / 4

inutiuGD1r[14.07.15 14:43]

Cel mai rau e ca o sa creasca preturile la pachetele turistice de pe insulele grecesti:

"Guvernul grec propune totodată suprimarea avantajelor fiscale pentru insulele grecești (adică reducerea de 30% a TVA aplicată de mai mulți ani), începând cu insulele cele mai bogate și cu cele turistice, așa cum doreau creditorii. Acest proces va începe în octombrie și se va face treptat, urmând să se încheie până la sfârșitul anului 2016. "

Sfatul meu e sa mergeti pe insule pana nu incep sa creasca preturile!

claudiu 71SE4r[15.07.15 16:05]

Yasas

Asadar, am prins criza din prima zii si se pare ca pentru turisti chiar nu s-a schimbat nimic.

Am alimentat combustibil din mai multe statii, am platit cash sau cu cardul, am calatorit si cu vaporul, am platit 4€ pentru poza de imbarcare si am primit bon fiscal Magazinele de souveniruri, taverne etc sunt normal aprovizionate.

Problema mare sunt bancile care daca nu vor fii deschise cat mai repede, oamenii isi vor pierde rabdarea deoarece stocurile sunt pe terminate, atat la persoanele fizice cat si la firme, retaileri etc.

Turisti cel putin in Rhodos sunt mai putini fata de anul trecut asta in mod clar dar preturile pe moment sunt la acelasi nivel.

Astazi din cate am inteles se decide data la care se vor deschide bancle, nu este o stire din media de care de aproape doua saptamani sunt izolat

PS.

Ichirierea unui mijloc de locomotie s-a ieftinit comparativ cu inceputul sezonului asta se vede dupa afisele cu preturile foste, barate si cele noi sau oferte de genul 2+1 zii gratis.

marijuanPM3r[15.07.15 22:43]

@claudiu 71 - Acum sunt in Salonic. Peste tot am platit si platesc cu card, inclusiv hotel, mai putin parcarea hotelului si cate o bere la taverna. Revin pe masura ce sunt noutati. Deocamdata grecii sunt exact la fel ca acum un an sau 14.

In Serbia se construieste la autostrada, la un moment dat nu stiam unde sunt, GPS nici atat. Am iesit dupa indicatoare si intreband pe cate cineva. Cred ca ma intorc prin Ungaria, nu mai rezist o tura prin Serbia.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2800 PMA (5 voturi)

ely-anaUC[17.07.15 19:58]

@dianamea -

M-am intors din Grecia (Sarti/Halkidiki) duminica 12.07.2015 si nu a fost nimic in neregula.

A fost ca oricare concediu din anii trecuti (anul acesta a fost a IV-a oara)... ba din contra, grecii mi s-au parut si mai amabili.

Sunt de toate in magazine, in restaurante.

Nu am vazut nici un fel de anunt in benzinarii si nici cozi la bancomate.

Posibil a fie probleme in orasele care nu sunt statiuni.

marijuanPM3r[17.07.15 22:27]

@ely-ana - Nici acolo.

IoanaVSR10r[20.07.15 16:41]

Ne am intors pe 18.07 din Grecia, Halkidiki, nu am fost afectati de criza, am platit cu cardul la benzinarii si market uri mai mari, am reusit si sa scoatem bani de la ATM (fara probleme, fara cozi).

Singura remarca ar fi ca la hotel era un afis prin care clientii erau rugati politicos sa plateasca cash avand in vedere situatia bancara din Grecia (hotel rezervat pe booking si avand in mod normal plata cu cardul).

Vacante placute tuturor!

danfCH[20.07.15 17:13]

GERAKINI [Sithonia]: - Deocamdata nu e nici o criza. Magazine pline, se poate platii cash sau cu cardul cum doriti. Benzina si motorina fara cozi.

Sa vedem ce va fi dupa marirea tva-ului.

Cred ca criza se va simti incepand de anul viitor.

dianameaSEAUTOR SOL26r[20.07.15 18:45]

Suntem in Halkidiki acum. TVA la alimente a crescut incepand de azi 20.07.2015 de la 13% la 23%, prilej bun pentru greci sa creasca preturile la mancare, uneori chiar cu mai mult decat cresterea TVA.

dianameaSEAUTOR SOL26r[21.07.15 23:36]

@dianamea: Rectificare. Tva la alimente a crescut de la 13% la 23% numai la alimentele procesate, la cele neprocesate, adica: fructe, legume, oua, apa, lapte, etc. a ramas 13%.

La supermarketuri se poate plati cu cardul, si la unele taverne, dar nu la toate. Proprietarii de taverne au nevoie de cash pentru aprovizionare, pentru ca zic ei, nimeni nu le mai da marfa decat cash.

Desi s-au redeschis bancile si a crescut limita de retragere numerar, grecii nu mai fac ordine de plata la banca de frica blocarii banilor in cont.

Va transmit rugamintea unor greci adresata in general turistiilor romani care viziteaza Grecia: ca daca vor sa ajute grecii sa iasa din criza, sa mearga la taverne grecesti, nu la cele detinute de straini in Grecia, sa cumpere produse fabricate in Grecia, nu in China sau in alta parte.

Este o rugaminte rezonabila pe care o putem indeplini.

NasshuSE15r[22.07.15 00:22]

@dianamea - Diana, eu tocmai am venit ieri de prin Grecia... Zic eu ca nu e cazul sa dramatizam sau sa boicotam magazinele Lidl pozate pe FB (duminica) si preluate de presa din Ro ca fiind sabotate.

Am platit pe unde am vrut cu cardul, nu mi l-a refuzat nimeni. (inclusiv la cazare).

Unele traverne sunt afaceri sezoniere si nu renteaza sa se doteze cu POS, de aia nu se poate palti cu cardul nu ca NU IL ACCEPTA.

Asta chiar nu o cred ! serios, suna prea a comunicat de presa!

dianameaSEAUTOR SOL26r[22.07.15 08:18]

@Nasshu: Am scris ce zic ei, unii dintre grecii proprietari de taverne. Acum, se subintelege precizarea ca, nu numai la greci, plata cu cash inseamna sa nu mai poata fi controlati daca fac facturi sau nu, daca introduc facturile in contabilitatea firmei sau nu, implicit eludeaza fiscul evitand sa plateasca niste impozite si banii intra doar in buzunarul lor, nu si al statului.

De asemenea, dupa cum stim, foarte multi romani, si nu numai, ci si albanezi, cehi, macedoneni, etc. lucreaza in Grecia sezonier la "negru", pai cum sa fie platiti acestia decat cu cash, daca angajatorii greci nu vor sa plateasca taxe, impozite si asigurari pentru angajati.

ANILUCO27r[22.07.15 12:56]

Sambata 18.07.2015 ne-am intors din Skiathos. vezi impresii

Nu este nici o criza pe insula.

Totul se desfasoara normal, ferry, autocarele locale, benzinariile sunt deschise-1,40 euro motorina si 1,75 benzina-.

La noi la receptia hotelului scria ca nu se accepta plata cu cardul.

La bancomate nici o coada, dar intr-adevar scria ca restrictia de retragere este de 60 euro.

Deci nu va faceti probleme, mergeti linistiti si relaxati in vacanta.

paulmpopescuSV1r[22.07.15 18:03]

@dianamea - Buna ziua, eu m-am intors aseara dupa o vacanta de 10 zile in Lefkada. Am plecat de acasa cu informatiile despre aceasta situatie, din Grecia, informatiile cele mai utile le-am primit de la persoanele din zona in care m-am dus.

In realitate, nu am simtit nimic din efectele crizei. Benzina si motorina peste tot, fara cozi si preturile sunt la fel ca si anul trecut. Boicotul Lidel, nu este adevarat, aceste magazine opereaza foarte bine si sunt aprovizionate.

Am plecat cu bani cash de acasa, dar va pot spune ca la bancomate nu era coada si fara stres.

Vorbesc despre insula Lefkada si drumul parcurs de mine cu masina pana acolo.

Preturile peste tot sunt la fel de vreo 2 ani. Sugerez sa faceti o prospectie prin mai multe magazine si dupa sa va alegeti de unde sa cumparati.

doar_adiSV1r[23.07.15 14:52]

@dianamea - Salutari tuturor! Pe 18.06 am revenit din concediul din Lefkada.

Nu am avut probleme de nici un fel, am alimentat si de la bulgari si de la greci (autostrada, pe insula si in mijlocul Greciei) nu a fost coada sau probleme la plata cu cardul.

de la ATM nu am retras ca nu am avut nevoie, insa nu am vazut nici o coada la ele.

Drumuri line si vacante placute!!!

Mai multe in alta parte, nu aici

adriananicoletaPM6r[23.07.15 20:36]

@dianamea - Nu stiu daca nu e prea tardiva postarea mea, insa tot ma exprim. Noi ne-am intors din Grecia saptamana trecuta, pe 15 iulie, insula Lefkada.

Nu a fost nicio problema, nu au fost statii de benzina inchise (noi am fost cu autocarul, dar am inchiriat masina acolo), nu au fost magazine fara marfa, dimpotriva, nici restaurante cu probleme.

Bancomatele din Nidri nu erau asaltate, cam 2-3 persoane din cand in cand.

Mama mea ne intreba de cateva ori pe zi daca suntem ok, deoarece se uita la tv si era ingrijorata. Am linistit-o, lucrurile erau ok acolo unde am fost noi.

Sper sa fie ok si pentru voi.

VACANTA FRUMOASA!

JojoMihaelaCH[28.07.15 14:20]

Va rog frumos sa imi spuneti daca se accepta si lirele englezesti.

Voi pleca in Corfu in august, am foarte multe monede englezesti insa, in Romania, nu accepta nimeni sa mi le schimbe si nici nu am gasit pe cineva care vrea sa plece in Anglia cu care sa pot face schimb.

adriananicoletaPM6r[28.07.15 14:28]

@JojoMihaela - Nu stiu care este treaba in Corfu, insa in Lefkada, unde am fost eu, si anume Nidri, erau cateva case de schimb valutar unde se putea schimba lire (erau turisti englezi), euro si dolari.

Pentru a primi un raspuns exact, intreaba pe cineva care a fost in Corfu, poate chiar in locul in care urmeaza sa pleci.

Dragoș_MDAU37r[28.07.15 15:17]

@adriananicoleta - omul a spus (citez):

am foarte multe monede englezesti

Mă tem că nici p-acolo nu i le schimbă nimeni, sau dacă va găsi totuși o casă de schimb care acceptă ȘI monede, cursul oferit va fi de circa 65% din valoarea acestora.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1050 PMA (2 voturi)

adriananicoletaPM6r[28.07.15 15:32]

@Dragos - Din moment ce nu le poate schimba niciunde, e acceptabil si procentul de 65%. Stiu ca grecii sunt foarte... deschisi, de treaba, nu exemplific aici ca nu e cazul, deci exista posibilitatea sa le accepte. Nu este o garantie

tyty1923UC[29.07.15 03:22]

@JojoMihaela: La banca ai incercat? Daca nu Opc-ul.

dianameaSEAUTOR SOL26r[29.07.15 13:46]

@tyty1923: La BNR se pot schimba numai bacnote de lei deteriorate, care au seria intreaga si macar 75 % din suprafata initiala, fara comision, cu alte bacnote noi similare.

La unele banci din Romania se primesc la schimb monede unitare de lire si chf, nu si subunitare, insa cu comision.

La toate bancile din Romania se primesc la schimb monede de 1 eur, 2 eur si 0,50 eur, fara comision.

Incercati sa vorbiti cu reprezentantii agentiilor de turism care organizeaza excursii in Marea Britanie.

In cea ce priveste numerarul in monede care nu sunt ale tarii respective, si casele de schimb si bancile au costuri mai mari de transport si conversie., de aceea percep comision.

JojoMihaelaCH[29.07.15 14:58]

@adriananicoleta - M-am mai linistit, am sa le iau totusi, poate gasesc pe undeva

@adriananicoleta - Macar sa mi le accepte sa stiu ca ma pot folosi de ei intr-un fel sau altul, chiar si cu 65%

@tyty1923 - BNR mi-a spus ca nu ofera schimb valutar si ca nu pot obliga bancile sa schimbe monede, insa am sa intreb si la OPC

JojoMihaelaCH[29.07.15 15:00]

@dianamea - Am intrebat toate bancile din Romania si niciuna nu accepta monede, nici macar de euro, dar este o idee buna sa intreb agentiile care organizeaza excursii in Marea britanie, multumesc!

Doris77GD4r[30.07.15 08:13]

De ieri (29 iulie) serviciul Western Union a devenit din nou activ pentru trimiterea de bani in Grecia. Aviz celor care vor sa rezerve sejururi prin acontarea sub aceasta forma!

Concedii placute!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1050 PMA (2 voturi)

dianameaSEAUTOR SOL26r[30.07.15 22:22]

@JojoMihaela: Nu stiu despre alte monede, dar bancile sunt obligate sa accepte eur monede, caci exista o reglementare in Uniunea Europeana in acest sens.

gabis_gabisGD5r[31.07.15 09:43]

Am fost in Grecia in perioada 4-13 iulie. Nu am avut nici o problema legata de criza lor. Chiar acum am un coleg care este in Halkidiki si totul e ok.

Cei drept a fost prima daca cand am primit bon de la benzinarii, de la magazin de suveniruri sau de la pensiune. E un semn ca s-a schimbat ceva si la ei.

La benzinaria unde am alimentat cel mai des ne-au spus ca accepta doar cash.

Deci cine are in plan sa mearga in Grecia sa se duca linistit.

bazildan*SV3r[01.08.15 18:14]

M-am intors aseara din Rhodos - Faliraki, si nu a fost nici o problema cu euro. Eu personal nu am scos de pe card, dar am vazut nenumarati turisti care scoteau bani.

La unele magazine ca sa poti plati cu cardul trebuia sa fie factura de peste 10 euro, iar la supermarketul din reteaua AB se platea fara probleme cu cardul, asa ca VIZITATI GRECIA!

webmasterX[01.08.15 18:25]

@bazildan - După ce îți intrii în ritm ne-am bucura să putem citi impresiile tale de acolo scrise ca articol (review) nou.

Procedând astfel, ai ocazia ca prin notele și evaluările proprii să contribui la o medie mai reprezentativă a acestei destinații.

Poți folosi linkul SCRIE REVIEW (îl găseşti şi în pagina 1 a saitului)

marijuanPM3r[01.08.15 18:45]

Sunt in Salonic, la capatul a 3 saptamani in zona Sithonia. Nu exista absolut NICI o problema, de nici un fel; mergeti linistiti in Grecia.

dianameaSEAUTOR SOL26r[02.08.15 13:50]

Ne-am intors azi din Grecia, din localitatea Hanioti, bratul Kassandra din Halkidiki.

Nu e niciun semn de criza, plati se pot face si cu cardul la supermarketuri, magazine mai mici si taverne. Benzina si mancarea nu lipsesc nicaieri.

Gradul de ocupare a unitatilor de cazare e de 100%, spun asta deoarece am fi vrut sa mai prelungim sejurul cateva zile si nu am gasit liber nicaieri, in toata zona Halkidiki sau Riviera Olimpului, nici macar cazare in vile la distanta mai mare de plaja.

Turistii in Halkidiki sunt in majoritate din fostele tari iugoslave si fostele tari sovietice, dar si multi romani, romani de peste Prut, bulgari, unguri, cehi, polonezi, slovaci, etc., si de asemenea grecii veniti si ei in numar mare la casele lor de vacanta. Nu am vazut de loc nemti, italieni, francezi, olandezi sau englezi, dar poate ca zonele lor preferate sunt insulele, nu Grecia continentala.

Duduie motoarele turismului in Grecia, mai intens ca oricand, sau poate ca de frica evenimentelor posibile in Grecia in anul urmator care sa afecteze turismul, sau poate datorita faptului ca multe agentii au ieftinit sejururile in Grecia, turistii au dat navala acum mai multi ca niciodata.

• AFIȘATE rsp [61-90] — din total 95 răspunsuri la această solicitare
  • SCRIE UN RĂSPUNS

Doar utilizatorii autentificați (logați) pot răspunde.
    • Aveți deja un cont AFA? — logați-vă (autentificați-vă)
    • Nu aveți încă un cont AFA? — vă puteți crea unul în 10 sec
    Puteți folosi meniul „VIZITATOR” (vezi dreapta-sus) — atât pentru LOGARE cât și pentru CONT NOU

Abonament

• NU sunteți abonat/ă la acest fir de discutie - [NU primiți înștiințări când se scrie un răspuns] -- vă puteți însă abona mai jos