MiniGhiduri AFA DESCOPERĂ BG [pg.2/11]

Când ai doar 2-3 zile la dispoziție nu-ți poți face planuri prea îndrăznețe, iar în ultima vreme noi numai așa am avut parte. Și cum în țărișoară ni se pare că se sare calul cam mult la cazare și servicii, că doar Horeca a trecut prin pandemie, nu și consumatorii ei, ne-am orientat din nou către Bulgaria. Faptul că lista cu locuri de văzut nu se mai termină și n-am fi crezut asta la primele noastre drumuri în țara vecină, dar și prețurile și mâncarea lor bună, ne [...]citește review
- scris de Aurici în 18 Jul 2021 în rubrica Descoperă Lovech și împrejurimile [ 45 voturi, 57800 PMA, 4279 viz.]
În perioada 27 mai – 6 iunie am făcut o excursie de 11 zile în Bulgaria, vizitând-o pentru a doua oară la un interval de doar 7 luni, toamna trecută văzând litoralul bulgăresc, în extrasezon, de la Sozopol până la Balcic, despre care am scris mai multe review-uri, vezi impresii și următoarele. Spuneam atunci că Bulgaria mi-a plăcut mult și că o voi mai vizita, Bulgaria nu m-a dezamăgit nici de data aceasta, din contră parcă a fost din ce în ce mai bine. Sigur va urma o a [...]citește review
- scris de mprofeanu în 17 Jul 2021 în rubrica Drumuri bulgărești, cu bune și rele [ 55 voturi, 49500 PMA, 1804 viz.]
După ieșirea semi-eșuată de la Golești, vezi review aici, am zis sa mai băgăm o fisă, de date aceasta în afara graniței dar nu foarte departe! INTRO (preludiu cultural) Deși nu suntem străini acestor meleaguri, nu mai semnasem condica de ceva vreme (din cauza pandemiei). Parcă atunci când nu ai voie să faci "ceva", îți dorești și mai mult să faci acel... "ceva". Nu? Nu pot să zic că am vizitat mare lucru din Bulgaria. Am tranzitat-o de câteva ori în drumurile cu [...]citește review
- scris de ⭐ValentinB_88⭐ în 07 Jun 2021 în rubrica Cetatea Tsarevets & Catedrala Înălțării [ 10 voturi, 9000 PMA, 3307 viz.]
De la Plovdiv spre casă trebuia să ne oprim o noapte la Nisipurile de Aur, acolo unde câteva perechi din gașca noastră au avut curajul să meargă în perioada în care ar fi trebuit să fie întâlnirea tradițională. Așa vorbisem cu ei înainte de a pleca de acasă, dar până la urmă ne-am răzgândit și am respectat regulile pe care singuri ni le-am impus în această pandemie. Dacă totuși plănuisem să ne mai oprim o noapte, am ales orășelul nostru drag, Veliko Târnovo. [...]citește review
- scris de Aurici în 30 Nov 2020 în rubrica Gurko Hotel [ 40 voturi, 51300 PMA, 1417 viz.]
Nu scriu separat despre unde mănânc în drumurile mele (din lipsă de timp), dar doar un articol despre Plovdiv nu se mai putea lungi și cu partea asta. Ca să nu mai zic de poze că n-am putut să exemplific cum trebuie nici obiectivele, dar’mite dacă mai amestecam și mâncărurile. Așa că, iată-mă scriind despre unde/ce am mâncat prin Plovdiv. Din cauza pandemiei multe restaurante (prea multe), erau închise. Am căutat unele din topuri sau recomandate și aveau porțile [...]citește review
- scris de Aurici în 27 Nov 2020 în rubrica Unde mâncăm în Plovdiv? [ 42 voturi, 37800 PMA, 1291 viz.]
Am ajuns la Plovdiv după ce ne-am făcut temele de vreo 3 ori până acum și după ce am sperat să ajungem în 2019 când a fost capitală europeană. Dar a fost să fie doar în 2020. Mie mi-a fost foarte clar în pandemia asta, că unica regulă pe care trebuie să o respect este să stau departe de oameni. Cât a fost/este de greu, este altă poveste, pentru că, în cele mai multe cazuri, circul și mă întâlnesc cu multă lume. Am fost dispusă să plătesc acest preț până [...]citește review
- scris de Aurici în 13 Nov 2020 în rubrica Descoperă Plovdiv și împrejurimile [ 48 voturi, 43200 PMA, 2367 viz.]
Așa cum am menționat în review-ul anterior, prima zi a circuitului "Plovdiv și Munții Rodopi" din această vară a fost dedicată culturii Munților Rodopi. Până a ajunge la Plovdiv și la Hotel Leipzig care urma să ne găzduiască la Kilometrul 0 al orașului, am vizitat două dintre cele mai interesante și mai bine păstrate situri medievale din Munții Rodopi: Mănăstirea Bacikovo fondată în anul 1083 de doi frați georgieni și Fortăreața Asăneștilor sau Cetățuia [...]citește review
- scris de iulianic în 01 Dec 2019 în rubrica O zi în Asenovgrad [ 31 voturi, 40300 PMA, 890 viz.]
Prima zi a circuitului "Plovdiv și Munții Rodopi" din această vară a fost dedicată culturii Munților Rodopi. Până a ajunge la Plovdiv și la Hotel Leipzig care urma să ne găzduiască la Kilometrul 0 al orașului Plovdiv - Capitală culturală a Uniunii Europene în 2019, am vizitat două dintre cele mai interesante și mai bine păstrate situri medievale din Munții Rodopi: Mănăstirea Bacikovo și Fortăreața Asăneștilor. Atât de numeroase sunt mănăstirile, capelele și [...]citește review
- scris de iulianic în 29 Nov 2019 în rubrica Mănăstirea Bachkovo [satul Bacikovo] [ 28 voturi, 36400 PMA, 1115 viz.]
"… dacă doriți să experimentați esența Bulgariei, trebuie să vizitați orașele și localitățile sale, deținătoare ale unei moșteniri culturale bogate și variate. Sofia, aproape de magnificul munte Vitoșa, e o capitală însuflețită, dar poate mult mai fascinante sunt Plovdiv, un oraș antic cu clădiri romane, otomane și în stilul Renașterii Naționale, și Veliko Târnovo, un oraș medieval de excepție, așezat pe râul Iantra, și capitala celui de-al doilea regat [...]citește review
- scris de iulianic în 24 Nov 2019 în rubrica Descoperă Plovdiv și împrejurimile [ 35 voturi, 31050 PMA, 1001 viz.]
Prolog Este clar, Bulgaria nu este vreo Franța, Grecia sau Spania, cum nici România nu este! Dar, asta nu-nseamnă că nu este o țară demnă de vizitat, așa cum pretindem că este România... Atenție, în Bulgaria nu veți găsi mici ca în târgurile de cai din România, mai ales că, uf, ce ciudat, au altfel de condimente, iar sarmalele sunt ca cele de post de la noi! Nu veți găsi nici autostrăzi ca în România... da, știu, nici noi nu găsim autostrăzi în România, deși vom [...]citește review
- scris de Yersinia Pestis în 21 Oct 2019 în rubrica Descoperă Tryavna şi împrejurimile [ 35 voturi, 44800 PMA, 1900 viz.]