ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 19.03.2019
ÎNSCRIS: 28.06.10
STATUS: PARTENER
FEB-2019

Cascada Lotrisor - o alternativa placuta de miscare in aer liber

A fost de multe ori in zona Caciulata dar pana de curand nu stiam de aceasta cascada. In general am o atractie deosebita pentru cascade. Culmea ca am aflat de cascada de la cumnata mea care a fost de Craciun 2018 la Hotelul Caciulata pentru prima data. Cand am ajuns in Caciulata, acum in statiune peste tot erau panouri cu informatii despre cascada care in urma cu 4 ani nu erau. Cred ca am plecat spre cascada intr-o vineri pe la ora 10.

Drumul este descris foarte bine in impresiile postate anterior, pacat cam fost cam in aceiasi perioada dar la un an distanta pentru ca fotografiile sunt asemanatoare

Am lasat masina in parcarea improvizata si am platit o taxa de 10 lei (2x5), nu stim pentru ce. Se pare ca este o taxa de acces in Rezervatia Cozia si se plateste pe persoana. Cam ciudat sa platesti ca mergi pe jos pe un drum forestier. Am inteles ca sunt perioade in care se poate merge cu masina pana la cascada. Cand am coborat am intilnit niste granguri locali care urcau cu un suv cu nr. de VL, treaba romaneasca.

Urcusul este usor pe drum iar noi am facut 55 min. la urcare si cam 45 min la coborire. Drumul este pe langa paraul Lotrisor iar localnici le numesc pretentios cheile Lotrisor.

Peisajul seamna destul de mult cu Gura Teghii doar ca acolo cele doua raului Basca Mare si Basca Mica au un debit mult mai mare pentru ca sunt rauri.

Din loc in loc sunt o gramada de panouri informative despre fauna zonei. Marturisesc ca nu am vazut nici capre negre nici castori.

Este adevarat ca pe versantii laterali se scurg izvoare cu debite variabile, dar nu am intalnit nici-un izvor amenajat pentru ca turisti sa bea apa mai ales vara.

Vegetatia datorita altitudini (500m) este de foiose si cum era sfarsit de iarna, arborii nu aveau frunze nu pot spune ce specii erau.

La inceputul drumului sunt cateva mese cu banci pe marginea paraului unde se pare ca vara este este o zona pentru gratar.

Pe traseu Lotrisorul formeaza mici cascade dar zgomotoase si se agita printre stancile de care se izbeste.

Dupa cate am citit cascada a aparut in urma unor lucrari de constructie cand a fost deviat cursul Lotrisorului. Este o cascada cu debit destul de mare si concentrat de apa adica nu sunt multe firicele de apa care cad de la inaltime.

Drumul este relanxant, aerul curat si este o alternativa foarte buna de miscare in aer liber pentru cei aflati in statiune. Cand am fost noi nu prea erau turisti in zona, la urcare am intalnit aproape de cascada o fammile care cobora iar cand noi coboram am intalnit 4 turisti care urcau deci era o liniste deplina.

Recomand cu caldura celor aflati in zona sa aloce 2 ore pentru cascada Lotrisor. Sunt convins ca nu am descris prea bine aceasta cascada dar sper ca fotografiile atasate completeze cele scrise.

Trimis de olteanul2010 in 19.03.19 21:52:48
Validat / Publicat: 19.03.19 22:51:05
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în CĂLIMĂNEŞTI-CĂCIULATA.

VIZUALIZĂRI: 2925 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (olteanul2010); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P08 [fără descriere]

[20.03.19 08:10:11]

Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.

Ne poţi spune dacă-i ok? (măreşte zoom-ul de pe hartă cât e necesar, până la afişarea poziţionării / încadrării la nivel de stradă etc)

1 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):