ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 28.09.2016
DIN: Sibiu
ÎNSCRIS: 02.07.12
STATUS: TITAN

Cateva ciudatenii turistice - de ziua turismului

Nu ma pot abtine sa nu scriu ceva de ziua declarata: Ziua turismului 27 septembrie. Dupa ce am aflat astazi de la un coleg AFA ca este ziua turismului (bineinteles ca nu din stiri deoarece eu in loc de stiri deschid AFA mai intai, pe urma stirile) mi-am dat seama ca este o zi mai speciala pentru turisti, o zi dedicata pentru acestia, adica pentru noi cei care povestim pe AFA pe unde am umblat, ce-am vazut, unde am dormit, ce am mancat.

Asa ca in primul rand la multi ani si la multe calatorii tuturor de la AFA, in al doilea rand doresc sa povestesc cateva ciudatenii cu ocazia excursiilor mele din ultimii ani.

Cea mai ciudata intamplare am avut-o la Vatra Dornei prin 2010 in timp ce cautam o pensiune pentru cazare si cu ocazia unei aniversari intr-o perioada de extrasezon, proprietarul a intrebat daca dorim in timpul petrecerii sa distrugem cate ceva din dotarile cabanei si ca are oferte in acest sens. (vesela, mobila, poate si o fereastra etc) trebuie sa platim un acont inainte in afara pretului cazarii. Ma uitam la om foarte uimit, la care el si-a dat seama si a explicat ca exista multe cazuri de acest gen. No coment.

La Lacul Rosu tot in anul 2010 inainte sa plec la drum dupa o noapte intr-o pensiune din zona, am urcat pe dealul care se afla dincolo de drum si lac pentru fotografii. Gasind pozitia buna pentru foto si film nu am fost atent si urcand cu spatele cativa pasi am intrat pe o proprietate privata fara gard doar un panou atentionandu-ma ca accesul este interzis. Am fost somat si amenintat pe loc de catre proprietar care era acolo sa parasesc urgent proprietatea. Cand l-am vazut l-am salutat, era gazda unde am dormit cu o noapte inainte. Nu m-a salutat si a continuat sa ma ameninte pana nu m-am indepartat suficient de langa granita. Asta a fost cu o ora dupa check out. Noroc cu regimul armelor din Romania probabil ma impusca...

In anii 90 frecventam des vaile din munti din jurul Sibiului de regula pentru campare cu cortul. De obicei dar mai ales in weekend se practica taxa de intrare (sau salubrizare) in vale. Doar atat, in rest camping salbatic. Gunoiul oricum il caram acasa. Dar peisajele si aerul curat meritau toti banii. 3 intamplari mai ciudate am avut aici,

primul a fost ca un urs ne-a furat mancare din antreul cortului (mare greseala ca am avut mancare in cort - desi doar o mica parte restul era in masina - geanta cu mancarea si tacamurile am gasit-o bucati, furculite si lingurite am gasit si la 50 m de cort)

a doua intamplare a fost cu un taur fioros, extrem de nervos si dadea cu piciorul in pamant nu dorea sa plece de langa cort si masa noastra, stateam cam nemiscati, taurul tot mai galagios, ciurdarul putin mai departe dar nici o reactie din partea lui, pana la urma taurul a primit un bolovan mare in cap de la cineva curajos din grupul nostru si a plecat.

A 3-a intamplare, niste sateni au inceput sa arunce cu pietre spre noi (adica nu in noi ci in cort, pe langa masina, cautand cearta, negasind nici o reactie din partea noastra au plecat)

La cabana Suru (din pacate a ars in 1996 de revelion) am dormit de cateva ori dar vara cand era cam plina cabana mergeam direct cu cortul si campam in zona de langa. Era si taxa de cort iar intotdeauna cabanierul venea la cort sa colecteze taxa. Am avut un singur caz cand cabanierul a venit la ora 1.00 noaptea sa ceara taxa. misca de cort sa ne trezim.

Un alt caz la cabana Suru, asta a fost multi ani dupa ce a ars prin 2001, inainte de craciun prin 22 dec stiind ca refugiul este deschis si iarna cunoscand si noul cabanier care incerca sa renoveze fostul grajd (Cabana Suru de astazi este de fapt fostul grajd cu adaugiri, suparetajare, mansarda) am ajuns in loc de 3 ore cat este traseul normal in 8 ore, deoarece de la jumatatea drumului zapada era tot mai mare iar in ultima portiune inotam in zapada pana la brau. Ajuns acolo cabana era incuiata, am gasit o incapere deschisa in spate cu niste priciuri si o soba pe care scria, atentie sa nu faceti foc soba este nearsa. Asta in conditiile de 8 ore de drum epuizant si minus grade afara. Bineinteles ca nici lemne nici topor nu am gasit, dupa ce am cautat bine am gasit un topor fara coada si ceva resturi de lemn, am mai gasit ceva in padure desi cu multa zapada. Pana la urma ne-am descurcat si dupa ce s-a facut cald inauntru a inceput sa ploua din tavan (turturile de pe tavan s-au topit)

Intalnirea cu turistul suprem: intalnirea a avut loc demult in anii 80 atunci cand turistul suprem lua cele mai bune locuri in camping si facea o distrugere de nedescris in jur (mai ales daca era camping salbatic) In primul si in primul rand taia pomi si le planta in jurul cortului pentru propria umbra, asta pentru cateva zile (sau o noapte) doar. Turistul suprem avea intotdeauna casetofon cu amplificator sau fara si se auzea la maxim in difuzoare, nu conta daca erau altii aproape, nu conta daca le place muzica respectiva sau nu. Turistul suprem de regula facea galagie pana dimineata, muzica, focuri de tabara, asta la o iesire sau la o aniversare ar fi normal dar la o distanta discreta nu la un cort distanta. Ma rog.

Dupa ce am renuntat la cort si am inceput sa mai innoptez si pe la casute din camping, pensiuni am intalnit din nou turistul suprem la un camping de langa lacul de acumulare Bicaz. Decibelii care nu se mai alimentau de la 12V ci de la 220V, se jucau cu nervii tuturor din camping si din jurul campingului. Nici politia locala care a fost chemata nu a reusit sa-i potoleasca dupa amenda primita au continuat. Asta a fost in 2005. Din nou no coment.

Turistul suprem de la Albena: facand un upgrade de la cort si ajuns la un resort macar la vecinii bulgari, asta se intampla in 2011, am crezut ca voi scapa de intalnirea cu turistul suprem, se pare ca nu a fost asa: Aceasta specie este foarte bine cunoscuta totusi doresc sa detaliez:

In principiu ajunge foarte devreme la resort desi checkinul se face la amiaza. Poate reuseste poate nu dar incearca sa primeasca bratara si sa beneficieze de inca 2 mese in plus. Camera la fel cauta sa i se dea mai repede de amiaza. Dar face scandal daca ceva nu ii convine. De regula vine cu 2 copii care sint gratis pana la 12 ani, mai plateste un pat suplimentar pt cineva din familie care are grija de copii si... incearca sa bage in camera inca un adult. poate reuseste poate nu, el incearca. De asemenea incearca sa prelungeasca vacanta cu inca o zi, poate reueste poate nu, el incearca. (sint cazuri adevarate observate de mine) Turistul suprem la masa AI se poarta ca si cum ar manca ultima oara pe lumea asta, ca si cum de maine nu ar mai exista nimic. Alimentatia AI pentru mine a fost un soc de prima data. In primul rand niciodata nu am avut de ales intre atatea feluri de mancare, in al doilea rand m-a socat incarcatul farfuriilor de catre turistul suprem si faptul de cata mancare se arunca. Contrar conceptului AI se cara extrem de multa mancare in camere, pe farfurii, doar n-o sa consume din minibar si sa plateasca nu? Si... turistul suprem scoate tot din minibar si isi baga mancarea lui acolo. Si dupa terminarea programului AI se carau multe pahare cu bautura spre camere, am vazut un grup de barbati din categoria susnumita, fiecare avea cca 2, 3 pahare de bere in mana. Si parca mesele cu X feluri de mancare nu ajungeau tot turistul suprem era primul care servea intre mese. Nu conta daca nu ii era foame, el servea. La piscina sau la plaja ocupa intotdeauna mai multe sezloange decat ar trebui, sarea in apa desi nu era voie, nu asculta salvamarul - era turistul suprem. Seara turistul suprem facea galagie pana dupa miezul noptii.

Extrema cealalta la AI am gasit-o in Grecia in Paralia unde mesele numai in regim de AI nu au fost. Micul dejun a mai mers dar pranzul un singur fel de mancare nu ciorbe, antreuri, desert, etc. Cina era putin mai bogata (in salate) dar carne tot un singur fel. Ca pedeapsa aici ar fi locul turistului suprem.

Am avut si intalnirea cu hotelierul suprem. Asta este o alta specie si este des intalnita in Grecia dar nu numai, exista si in Romania si se poarta cu turistul ca si cum ar oferi camera si masa pe gratis. Parerea mea este ca acestia mai bine sa puna lacatul.

Si lista de ciudatenii turistice ar putea continua.

Doresc calatorii placute tuturor

Trimis de AZE in 28.09.16 22:35:56
Validat / Publicat: 29.09.16 07:05:51

VIZUALIZĂRI: 1553 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

P03 Cheile Bicazului
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE?
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 2043 PMA (din 43 voturi)

mishu
[29.09.16 08:08:12]

@AZE - Foarta interesanta incursiune in lumea turismului si a turistului. Foarte interesante intamplarile si daca ele nu ar fi fost nu ai fi avut de ce sa iti aduci aminte. Nu am astfel de evenimente insa nu stiu daca pe unele dintre ele mi le-as dori.

Felicitari, votat cu mare placere.

Zoazore
[29.09.16 08:19:26]

@AZE: Woow, deci si tu ai gasit "supremul"!

Poate n-ar fi trebuit, dar unele intamplari m-au amuzat!

Votat cu mare drag!

VACANTE INSORITE!

ovidiuyepi
[29.09.16 09:30:16]

Votat cu placere. Vacante plăcute!

Cesere
[29.09.16 09:50:13]

Hotelierul suprem este peste tot, nu numai în grecia...

Poate sunt si proprietari tacaniti dar și unii dau reversul medaliei la comportamentul turiștilor.

Eu nu am avut (încă) parte de neplăceri. ba chiar sunt încântat de hotelierilor grec. bun articol

NAZARICA
[29.09.16 12:43:23]

incantator articol si foarte adevarat! citit cu mare interes! - -

printesa82
[29.09.16 14:11:07]

Votat cu mare drag☺!

mprofeanu
[29.09.16 16:09:49]

@AZE: Votat cu plăcere și interesante "poveștile" tale care sunt unele și trăite! Frumoasă incursiune și în timp!

Turismul înseamnă și diversificare și noroc și informare și mai multe... Important este că ai ce spune, cu bune sau cu mai puțin bune... Amintirile contează!...

elviramvio
[30.09.16 23:26:53]

@AZE:

Votat cu placere, mai ales ca doar ieri am trecut pe la lacul Rosu, loc ce ne-a amintit de cateva campari reusite acolo, pe vremea cand eram doar noi, lacul si cerul liber.

M-a amuzat "funia" intamplarilor din vacante, am si eu o serie de care radem si acum; amicii inca se prapadesc de ras cand isi amintesc reactia mea cand am vazut botul driganei lipit de geamul portierei chiar pe partea mea sau cazarea teribila aici in tara cand, pentru ca vorbeam limba romana am primit fete de masa in loc de cearsafuri!

Turistul suprem l-am intalnit ultima data luna aceasta la Constanta, a luat atata mancare la micul dejun de ziceai ca-i urias, n-a putut consuma si a maruntit si amestecat bine tot ce i-a ramas neconsumat! Si tot acolo, turistul suprem venit cu cateva ore inainte de check-in, are noroc de camera libera, face dus si fuge la plaja; cand revine, cheama camerista suparat ca nu i-au fost schimbate prosoapele!

Bun si frumos articolul, o placuta completare la ce a scris colega ce ne-a amintit de aceasta zi.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]

7 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
elviramvio, mishu, mprofeanu, NAZARICA, ovidiuyepi, printesa82, Zoazore
Alte articole din această RUBRICĂFilozofări... turistice: