ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 20.02.2016
ÎNSCRIS: 23.09.15
STATUS: PREMIUM
FEB-2015

La plimbare pe celebrul bulevard Rambla

Ca un oras mare care se respecta, Barcelona se mandreste cu bulevardul Ramblas, precum Parisul se mandreste cu Champs-Élysées, sau New York -ul cu Wall Street.

Bulevardul e o linie dreapta ce se intinde pe o suprafata de vreo 1.2 km, fiind situat intre Placa Catalunya, cu punctul de reper Corte Ingles si Port Vell, despartind cartierele Barri Gotic de El Raval, pana la Statuia lui Cristofor Columb, care parca pazeste zona, mai ales cea a portului cu ambarcatiunile sale, fiind cea mai inalta statuie a sa de 47 m.

Accesul la metrou este asigurat, astfel incat, poti ajunge aici din orice parte a orasului urmand linia 5, pana la statia „Liceu”.

De la hotelul unde am stat cazati, "Atlantis", ajungeam in 2 minute pe bulevard, seara in special petrecand mult mai mult timp, deoarece cinam la cate un restaurant din zona.

Incepand cu primele ore ale diminetii, incepe sa se aglomereze, turisti, oameni de-ai locului, comerciani sau artisti in special pictori si cei care intruchipeaza stauile vii. Deja pe la 10 dimineata, e o adevarata forfota, atat pe pietonala cat si pe cele 2 stradute pline ochi de masini si motociclete umbrite de copacii falnici aflati pe de margini.

Pe ambele parti ale bulevardului se gasesc zeci de restaurante, pentru toate buzunarele, nu doar cu preparate locale (paella, tapas crema catalana) ci gasesti daca vrei si bucate turcesti saau chinezesti, fast-food-uri printre care Mc Donalds, Burger King, KFC dar si Pan's & Company, un fast food spaniol la preturi mai mult decat accesibile. Apoi lanturile de restaurante sunt completate de hoteluri, in general mai scumpe, muzee, printre care Muzeul de Ceara sau Muzeul Erotic unde cate o domnisoara draguta iesea la balcon si saluta trecatorii invitandu-i sa intre, palate, teatre, magazine, cafenele, baruri, librarii, chioscuri de ziare, florarii dar si standuri de inghetata cu niste arome... hmm

Zeci de chioscuri de suveniruri asteapta toate turisti care sa le calce pragurile, tinerii care promoveaza restaurantele fac orice sa te convinga sa iei masa la ei, statui vii care intruchipau tot felul de personaje mai mult sau mai putin cunoscute, si care dau o culoare aparte promenadei catalane, asteapta sa fie fotografiate iar cu ocazia aceasta sa primeasca si ele cate ceva. Din pacate, in perioada in care am stat, nu am vazut prea multe, decat vreo 2 3 cu care am reusit sa ne fotografiem, neimpunand un tarif fix, fiecare dandu-le cat vroia. I

In ceea ce priveste suvenirurile, preturile erau cam 2 3 euro pt magnetii de frigider, dar mergand inspre Port Vell, am gasit foarte multi negri care vindeau pe pod, la pretul de 1 euro, aceeasi magneti.

Seara, in special, apar foarte multi pictori, artisti ambulanti, care realizeaza potrete dar si picturi multicolore, aducand arta in strada.

Putinele banci prezente sunt ocupate mai tot timpul de turisti sau de localnici care doresc sa se odihneasca. Daca te uiti atent la cei din jur, iti dai seama ca sunt oameni veniti din toate colturile lumii, toti emana energie si vitalitate, se vorbesc foarte multe limbi, unele le intelegi, altele nu, unii te intreaba de unde esti, iar in momentul in care le spui ca vii din Romania, pleaca mai departe :)

Cel mai interesant loc pentru mine de pe Las Ramblas, a ramas, La Boqueria, celebra piata centrala, in care prezentarea produselor, aroma si gustul lor nu au cum sa nu te atraga, fiind o atractie care nu trebuie ratata. Multitudinea de culori a fructelor, piramidele de fructe exotice, fresh-urile proaspete din care nu stii pe care sa-l alegi, in combinatii interesante: cocos cu zmeura, mure, pepene galben cu ananas, cate si mai cate, sunt doar cateva dintre motivele pentru care toti raman uimiti cand ajung acolo. Piata e impartita in 5 raioane, fiecare continand peste, condimente, preparate traditionale, fructe de mare, legume, fructe, dulciuri, carne, mezeluri sau bucati de jambon pe care le puteti vedea in fotografiile atasate. Dincolo de imagini insa, oricat de interesante ar parea ele, La Boqueria este un loc care trebuie perceput si asimilat cu toate simturile, indemnandu-ne pe noi romanii sa furam cate ceva din ideile lor in amenajarea tarabelor noastre.

Per ansablu, plimbarile pe Las Ramblas raman memorabile alaturi de un pahar de Sangria si o portie de Paella.

Trimis de alina1104 in 20.02.16 19:13:14
Validat / Publicat: 20.02.16 21:09:26
  • A fost prima sa vizită/vacanță în SPANIA

VIZUALIZĂRI: 5437 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (alina1104); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P01 Las Ramblas - Pietonala in apropiere de Corte Ingles

Aurici
[22.02.16 10:43:17]

@alina1104 -

Cel mai interesant loc pentru mine de pe Las Ramblas

Pentru mine, nu neapărat cel mai interesant loc de pe Rambla, dar cel despre care îmi aduc aminte mereu cu zâmbetul pe buze a fost muzeul de ceară. Am avut o zi extraordinară prin Barcelona și am încheiat-o cu vizita la muzeu unde am ajuns aproape de închidere. Am intrat doar fetele, am fost singure acolo și în una din zilele alea în care râzi așa ca prostul, din nimic și așa ne-am distrat, că nici supraveghetorii care ne urmareau pe camere n-au putut să se abțină. Ne-am uitat acolo râzând, am depășit și ora de închidere, până la un moment dat când unul din supraveghetori a venit la noi și ne-a condus elegant spre ieșire. Pare că n-ai intrat la muzeul de ceară. Era interesant, poate altădată.

Imi place să citesc despre locuri în care am fost și eu și m-am bucurat și de poze.

grecudoina
[26.02.16 20:05:07]

frumos oras, cu minunate locuri. Odata mi-am spus ca in acest oras, as vrea sa stau. Multumesc pt reamintiri

alina1104AUTOR REVIEW
[26.02.16 20:43:25]

@grecudoina - Se pare ca avem aceleasi gusturi deoarece Barcelona este orasul meu de suflet, dupa cum am spus si in articol, ma simt de parca am apartinut locului candva, intr- o alta viata.

Dar cum acest lucru este putin probabil, mai degraba spun ca am o afinitate pentru cultura spaniola, spiritul latin, inflacarat al Spaniei, clima, vegetatie si populatie, iar daca mi s-ar oferi posibilitatea sau cel putin o sa fiu nevoita sa plec din tara, cu siguranta aceasta tara va fi alegerea, de preferinta orasul Barcelona.

anzi
[01.08.16 15:56:41]

Buna,

Poti sa-mi spui cum se chema restaurantul unde ai mancat acea paella din poza? Multumesc!

dan48
[06.09.16 16:05:03]

Da, sincer pe mine nu m-a dat peste cap aleia asta cu platani, foarte aglomerat.

Daca doriti sa faceti poze sau sa admirati aleia, cel mai bine este de dimineata sa mergeti.

alina1104AUTOR REVIEW
[07.09.16 10:32:38]

@anzi: Anzi scuze ca raspund atat de tarziu dar abia acum am vazut ecoul lasat.

Acea paella am mancat-o la o mica terasa de pe Rambla care probabil apartinea unui restaurant de vis a vis dar din pacate nu mai retin cum se chema.

4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):