ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 25.10.2010
SEP-2010
3 AD. + 2 COPII -- v: 15-1

Cascada Dimossari

Daca v-ati plictisit de plaja, de baie in mare, de vizita la manastiri sau de croaziera, acum m-am gandit sa va povestesc de altceva interesant din vacanta mea de luna trecuta in Grecia, adica din insula Lefkada.

Despre Cascada Dimossari. Este localizata in partea de est a insulei, foarte aproape de orasul Nidri. Dupa ce veti merge pe un drum plin de serpentine, foarte pitoresc, si ati ajuns in est, este un anumit loc in care este obligatoriu sa opresti. Veti sti unde, pentru ca este spectaculos si sigur nu va rabda inima sa ratati. Este un loc mai inalt, cand vii dinspre sud-est, in care se vad o multime de insule, mai mici si mai mari, dar si marea. Dar aici in parte estica nu mai are acea culoare atat de albastra ca in vestul insulei. Dar e frumoasa si aici si linistita. Ca un adevarat tablou!

Dupa ce ati oprit aici nu mai e mult si undeva spre stanga este un indicator, printre culturi si pomi, pe care scrie ‘’Kataraktes! ’’De acolo veti merge mai incet, cu viteza a doua, nu pentru ca drumul e rau, ci pentru ca este foarte interesant. Incep gardinile de citrice, in special cele cu lamai. Multe au garduri, altele nu. Ceeea ce am vazut acolo, nu am vazut in toata Grecia. Atatea lamai pe jos, asa picate in voia sortii, cum sunt la noi dudele, sau prunele.

Erau multi turisti si pe jos, venind din Nidri, pentru ca drumul acela e o adevarata placere sa-l faci si pe jos, sa simti in nari aroma acelor lamai, la tot pasul. Am mers cu masina, pana am ajuns la o parcare, iar de acolo era obligatoriu pe jos. Mai erau 400 de m si era si semnul de interzis cu masina. Am lasat si caruciorul fetitei la Taverna care este acolo, pentru ca pe unele portiuni drumul era foarte accidentat si nu ne era de nici un folos ba din contra.

Am urcat incetisor, nu pentru ca ar fi greu, ci pentru ca drumul e deosebit de frumos, pe o poteca ingusta, ca in muntii nostri. Doar ca aici in unele locuri are si balustrade. Mai sunt si luminisuri, mai sunt si locuri mai intunecoase. Ne intalneam cu turisti care se intorceau de acolo si ne salutau cu ‘’heloo’’ si ne zambeau, vazandu-ne cu un asa bebe mic in dotare, pe munte.

Am mai oprit de cateva ori, am mai facut cu schimbul cu fetita si incet incet am intrat in zona din care se auzea zgomotul caderii apei, dar inca nu se vedea nimic. Uracam pe niste trepte, exact ca din epoca de piatra, care aveau si balustrade din lemn. Trceam prin niste gauri in munte, ca niste mici tunele. Din ce in ce mai palpitant. Scoateam si sticla de apa ca este cald si abia mai rasuflam de urcusul greu. Dar totusi e umbra, ici, colo cate un pom. Lefkada are o mare cantitate de apa in subteran, de aceea are o astfel de vegetaie bogata, in marea parte a insulei. Am ajuns, in sfarsit si bucuria e mare. Pana si pitica mea facea ochi imari, privind apa cum cadea de la zeci de metri inaltime!

Ultimii metri ii urcam, adunandu-ne puterile. Eu, dupa ce am facut un mic popas si ne-am mai revenit, m-am si pregatit sa fac o baie. Cascada se varsa intr-un fel de defileu, marginit de pietre mari, albe. Era cam rece, dar mi-a placut, m-a inviorat. Am stat mai mult de o ora aici, timp in care multi turistii veneau si plecau.

La intoarcere drumul ni s-a parut si mai scurt. Am oprit la o taverna unde am lasat caruciorul care era in apropiere de parcare, asezata la umbra unui mesteacan foarte batran si ne-am luat ingetata, cafele si niste sucuri. , tipul de la taverna foarte dragut s-a oferit sa-i faca si piticei noastre un fresh de portocale... Binenteles ca in tot timpul cat am stat la taverna au mai venit turisti, dintre care chiar o familie de greci din Rhodos care se indragostisera de micuta noastra pentru le facea bezele mereu. Apoi, din nou printre gradinile de lamai, am ajuns in orasul Nidri, unde ne-am oprit pentru cumparaturi. Iar inspre seara ne-am plimbat prin port.

Numele cascadei ‘’Dimossari’’, vine din antichitate, de la cuvantul grecesc’’dimos’’, care ar insemna o multime de mori. Daca va aflati in vacanta in insula Lefkada, va rog nu ratati o plimbare la Cascada Dimossari, chiar si intr-o zi caniculara, pentru ca drumul printre gradinile de lamai e chiar o splendoare!

Trimis de raduu1972 in 25.10.10 12:48:30
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în GRECIA.

VIZUALIZĂRI: 5983 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (raduu1972); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P01 Cascada Dimossari,drumul de la parcare ,incepea sa devin putin mai greu

dannek
[25.10.10 12:52:28]

Nu stiam ca in Lefkada sunt si cascade!

Esti un fan Lefkada dupa cite vad!

raduu1972AUTOR REVIEW
[25.10.10 13:16:26]

@ dannek, nici eu nu stiam de existenta acestei cascade, dar cred ca e timpul sa multumesc aici unui OM care m-a ajutat sa descopar insula aceasta in toata splendoarea ei-Georgiana iti multumesc

magdalena
[25.10.10 14:58:30]

In mod sigur m-ai cucerit cu Lefkada si cu siguranta trec acest obiectiv pe lista mea cand ajung acolo, as vrea insa sa stiu care este legatura dintre numele cascadei si morile din etimologia cuvantului?

georgiana
[25.10.10 16:18:51]

@Raduu 1972,

Daca tot imi multumesti ca te-am sfatuit sa ajungi acolo, urmandu-mi sfaturile, sper ca nu mi le-ai urmat chiar pe toate si pe cele rele ?

Cu alte cuvinte, spune-ne, ai furat sau nu lamai de- acolo?

Ca sa stiu daca votez sau nu...

georgiana
[25.10.10 19:18:32]

Acum am vazut si pozele tale si vreau sa spun ca am ramas mirata cat de mult a scazut cascada de anul trecut! Noi am fost la inceputul lunii iunie si era foarte frumoasa.

Probabil nu au fost ploi in vara.

raduu1972AUTOR REVIEW
[25.10.10 21:15:27]

Daaa era scazutaaa? eu am crezut ca asta este nivelul ei, dar oricum a fost frumos acolo, multumesc

ascent
[25.10.10 23:25:27]

Ai avut de urcat nu gluma pana la cascada, mai ales si cu cea mica, dar cred ca a meritat efortul. Pana la urma nu ne-ai spus daca ai furat sau nu lamai...

biancuta
[25.10.10 23:30:59]

Chiar daca momentan are debitul scazut, peisajul e superb! In Lefkada nu am fost, insa am vazut o cascada superba tot in Grecia, in Edessa! Votul nr. 12!

Alb
[22.08.11 00:46:26]

Foarte frumos povestit. aveti un vot si de la mine.

[03.10.14 06:38:50]

Mutat, la reorganizare, în rubrica "Descoperă Nidri" (deja existentă pe sait)

7 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):