ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 22.10.2008
    JAN-2008

NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ

ARTICOL ARHIVAT

Vom reveni intotdeauna cu placere in Thassos

A fost prima mea vizita in Thassos, dar in mod sigur nu va fi si ultima. Ne-am intors cu impresii deosebite de acolo, si ne-am dorit sa mai revenim.

Am incercat sa ma documentez cat mai riguros despre cea mai potrivita cazare, am citit si scris pe forumuri etc... Tocmai de aceea, pentru ca am apreciat informatiile pe care le-am gasit si primit pe acolo, scriu si eu aici aceste randuri, in speranta ca cineva le va gasi folositoare si utile.

Am icneput sa ma documentez prin mai, studiind vilele si hotelurile din oferta agentiilor. M-am decis in prima faza pentru Vila Dimitris (intuiam ca ar fi cea mai pe gustul nostru) insa nu mai erau locuri. Pana la urma, tot in urma celor citite pe internet, am optat pentru Anna Studios din Limenaria, sejur luat prin agentia [..........] din Bucuresti.

In general am fost multumit de servicile acestei agentii; au respectat programul de plecare, vizita in Kavala a fost conform planificarii, iar ghidul nostru, Dan, a fost de treaba.

Despre cazarea la Anna Studios, punctez cateva aspecte. Noi am fost cazati la etajul 2 al vilei, fapt ce a avut doua aspecte: unul pozitiv - nu prea am avut probleme cu tantarii (cei care au stat la parter si la etajul 1 au avut tantari "en-gros", insa era mai racoare la ei, camerele fiind umbrite de palmieri) si unul negativ, ca era foarte cald in camera; cand veneam seara lasam si usa la balcon si cea de la intrare sa se faca racoare, insa nu rezolvam mare lucru asa.

Pana la urma, in a treia zi am optat sa platim AC si am rezolvat cu aceaasta problema.

Un lucru chiar deranjant, despre care eram insa deja pus in garda, este problema mirosurilor neplacute din statiune ce apare mai ales seara. Dupa cate am inteles, parerile sunt impartite si anume ca ar proveni de la vidanjare (statiunea nu beneficiaza de canalizare) sau de la o fabrica de masline din apropiere. Eu inclin spre a doua, intrucat am gasit masline ce miroseau la fel cu mireasma din statiune. Oricum, luand AC, am putut sa dormim linistiti, odata cu problema caldurii s-a rezolvat de la sine si problema mirosului neplacut :)

Astea ar fi partile mai putin placute. In rest, doar lucruri de bine: multe peisaje frumoase, apa incredibil de limpede, greci ospitalieri, plaje minunate.

An fost cam peste tot la plaja, in multe locuri, fiecare fiind deosebita in felul ei:

- METALLIA, langa Limenaria, este inconjurata de pereti de stanci iar intrarea in apa se face pe niste lespezi de piatra (este recomandat aici sa aveti papuci de mers in apa pentru a va proteja de arici de mare. Acesti papucei de mers in apa sunt recomandati pentru plajele din Limenaria, majoritatea avand pietre la intrarea in apa. Noi am dat pe papuci 6 euro insa poti gasi si la 5). Plaja din Metallia nu mi s-a parut asa de extraordinara, insa e mai retrasa si implicit mai linistita.

- in LIMENARIA, plaja de langa debarcader este cea mai buna, in sensul ca este cu nisip la intrarea in apa; de mentionat ca mai spre larg apa este iar mica.

- in POTOS am fost doar la plaja San Antonio, ce se afla la o mdistanta de 10 min de mers pe jos din Potos; Este intr-adevar o plaja amenajata, cu nisip, fara pietre in apa. 6 euro 2 sezlonguri si 1 umbrela;

- la ALIKI este foarte frumos; doua golfulete apropiate, cel din dreapta mai populat, cu mai multe terase iar cel din stanga in imediata apropiere a ruinelor din Aliki; tot la Aliki puteti merge la o fosta cariera de marmura, pe jumatate scufundata... peisaj super fain. Ca sa ajungeti la cariera, urcati pe cararea din partea stanga a golfului

- La PARADISE BEACH mi-a placut mult... nisip foarte fin, insula Kinira in fata, plaja marginita de pereti de stanca... Drumul ce coboara pana la plaja e rau tare (nu m-am bagat cu Matizashul pana jos, desi era inchiriat; pe contractul de inchiriere era specificat sa nu cobor pe drumul asta... asa ca decat sa risc am lasat-o la jumatatea drumului); La Paradise este o singura terasa; 6 euro umbrela si 2 sezlonguri, 1 euro un ball de inghetata...

- GOLDEN BEACH mi s-a parut mai aglomerata decat cea de la Paradise;

nisip la fel de fin, intrarea in apa ca si la paradise se face lin (mergi cam 100 metri pana iti ajunge apa la gat);

- MAKRYAMOS - o plaja cu adevarat amenajata; intrarea costa 3 euro de persoana, insa ai teren de baschet, tenis, piscina; Mai spre larg era o saltea de aer imensa destinata copiilor pe care te urcai si sareai pe ea, sareai in apa; ciudat este faptul ca era ancorata la apa adanca iar pe ea se urca copii de 10 - 16 ani;

Cred ca ar fi util sa va imparasesc impresii si despre diversele posibilitati de a servi masa pe-acolo. Noi am mancat in Limenaria la restaurantul de la vila lui Dimitris, la Mouragio si la o terasa, a doua cum faci dreapta spre Dimitris, unde aveau si meniuri in lb.romana. La Dimitris se mananca foarte bine si te saturi dintr-o portie. Cocktail-urile sunt reusite si isi merita banii. Un fel la Dimitris costa in jur de 8 euro (ai inclusa salata si portie huge cu mancare; iar cei cazati la Hotel sau la vila au reducere 10%) iar un cocktail 6 euro. La Mouragio mi-a placut ospitalitatea lor. Si la ei se manaca bine, insa mai plateam ceva in plus; oricum parca mancai mai linsitit decat la Dimitris. In Aliki am mancat la taverna "Beautiful Alice" si la " Limanaki". La prima nu mi-a placut modul de servire: au fost mamabili la inceput, pana ne-am asezat la masa, dupa care au avut o atitudine sictirita si nu imi dau seama de ce; poate ca erau si ei obositi.

La Limanaki au fost mai OK, au fost amabili, insa nu au oferit desert iar pana au adus nota am stat jumatate de ora. Poate din cauza ca eram la ultima masa;

In Limenas am mancat la o terasa de langa debarcader, nu mai stiu sigur cum se numeste, "Palantaki" parca unde servirea este sub orice critica. am cerut o salata de ton si au adus carnea dintr-o conserva cu doua feliute de ceapa si ceva patrunjel iar la Octopus (caractita) a adus doua brate de caractita, fara nici o garnitura. La toate terasele la care fusesem pana atunci aveai cartosi prajiti sau orez garnitura. Oricum, nu va recomand sa mergeti la aceasta terasa, comanda o ia un tip mustacios, un fel Tudor Gheorghe varianta locala.

Cat despre excursiile optionale, le-am ales pe ambele din oferta agentiei: croaziera si seara greceasca. Croaziera a fost minunata, parerea mea ca si-a meritat banii 23 euro. Se fac bai in locuri accesibile doar dinspre mare, se manaca gratar facut pe vas, pescuit... Seara greceasca nu a fost mare lucru si se pare ca a fost una dintre cele mai nereusite. S-a tinut la Taverna lui Augustos Fantasticus (asa s-a prezentat el) din Teologos, imediat la intrarea in Teologos. Mancare este multa, vreo 5 feluri de salate si friptura de miel sau pui, 2 sortimente de vin, alb si rosu, cel alb a fost ingrozitor. Dansuri grecesti, spre final o dau in turcisme, farfurii sparte, dans din buric. Bonusuri: pana de curent si un microfon stricat, ambele in timpul performanetelor artistice. Este si o domnisoara care in schimbul a 3 euro iti face o poza iar la final ti-o pune la un breloc de chei. Daca nu-ti place poza, nu iei brelocul.

In final, cateva considerente despre PRETURILE LOCALE. Nu va recomand sa luati apa din Romania; un bax de 6 sticle de 1.5 litri costa acolo 1.5 euro. Sucurile sunt mai scumpe; la terasa o cola de 1/4 costa 1.5 euro. Ar fi bine sa va cumparati ochelari acvatici; credeti-ma ca aveti ce vedea.

Pt cei care vin fara masina, ar trebui sa inchirieze neaparat, obligatoriu chiar smile. gif una ca sa poate admira frumusetile insulei. Noi am luat un Matiz 4 zile 100 euro de la Potos Carental. La Speedy cred ca poti scoate mai ieftin dar nu mai aveau masini mici; benzina ca si la noi: 1.04- 1.07 euro.

Puteti merge si la fabrica de bijuterii, Iris Gold, insa nu neglijati magazinele de bijuterii din Potos, Limenari si Limenas.

Voi pune si cateva poze, majoritatea de prin vizitele facute pe insula.

Alte intrebari daca aveti va stau la dispozitie

## end review sc

Trimis de nikolas* in 22.10.08 03:47:46

VIZUALIZĂRI: 21375 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nikolas*); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    P01 Vila Anna

• Niciun abonat la acest review, încă...