ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 05.04.2024
REZONABIL

Satisfăcător

AUTORUL NU ar recomanda

Calista - un hotel pe care nu l-am ales noi

După vreo 18-19 ore de la plecarea de-acasă, iată-ne ajunși la Hanoi, puțin obosiți dar abia aștepând să ne cazăm și să luăm puțin la pas orașul, așa... să ne cunoaștem puțin, noi cu el și el cu noi. Rezervasem  o cameră dublă pentru trei nopți la Hotelul Golden Legend Diamond, un hotel cu notă mare pe Booking.com, anume 9,1 din câteva sute de impresii. O cameră de vreo 25 de metri pătrați cu o terasă măricică, numai bună pentru a sta acolo seara la o țigară și la un pahar de vorbă sau mai știu eu de ce-ar fi fost să fie paharul ăla. Cu mic dejun inclus, la vreo 300 de metri de Old Town,  totul la prețul de 108 euro, adică vreo 36 de euro/noapte, un preț excelent pentru ce oferea hotelul și pentru ce aveam noi nevoie.

Am ajuns acolo fără niciun fel de problemă, intrăm în hotel și dăm de o droaie de chinezi veseli în holul hotelului care râdeau cu gura până la urechi, vorbeau tare   (vorba vine... zbierau de-a binelea), cred c-aveau și ceva sânge în alcool... hait drace, parcă rezervasem o cameră la un hotel, nu o cameră la balamuc. Ah, am uitat să precizez. Am prins în Vietnam ultimele zile ale Anului Nou Chinezesc, așa că era plin Hanoiul de chinezi.

Mă duc cu pașapoartele la recepție, duduița vietnameză se uită la pașapoarte, se uită în calculator și-mi spune într-o engleză îndoielnică că rezervarea mea a fost anulată, că o eroare de sistem la Booking.com, bla, bla, bla. Cred c-am rezervat de-a lungul timpului vreo 70-80 de hoteluri prin Booking.com și a fost prima dată când mi s-a întâmplat așa ceva. Mă uitam tâmp la ea (la micuța vietnameză zic), la gloata de chinezi și mi-a picat fisa. Mi-au anulat mie rezervarea și au dat-o poporului chinez, probabil pe mult mai mulți bani. Mda. Hai să sunăm la Booking, că doar avem consilier personal, deh Genius Level 3 :). Care consilier și-a cerut mii de scuze pentru” disconfortul creat” și într-adevăr, ori el, ori altcineva a sunat după câteva minute și le-a sugerat să-mi găsească altă cazare la același preț, altfel vor suporta contravaloarea cazării mele. Între timp eu căutam soluții, dar prețurile la camerele rămase prin Hanoi erau la prețuri de Maldive sau Bora-Bora.

Și-uite-așa am ajuns la Calista Hotel (trimiși e cei de la Golden Legend Diamond, cu taxi complimentar, hi, hi, hi), la vreo câteva străzi depărtare, oricum mai departe de Old Town. Dar...

... Într-o cameră de vreo 12 metri pătrați. Ups. Eu ocup doi metri pătrați doar dacă stau în picioare. Dacă mă așez, trebuie să te lipești de pereți ca să mai treci de mine prin camera aia. Cu o baie mică, mică, cât o... chestie de furnică, că până și camera foto a refuzat să declanșeze ca să-mi rămână și mie ceva în folderul cu amintiri de la cazarea din Hanoi. Avea și balcon. Numai bun să găzduiască un ghiveci cu o plantă. Și-atât. M-am chinuit ca un drac să fac o poză în balcon. La un moment dat vroiam să rog vecinul din dreapta să mă lase să-l fotografiez de la el din cameră (să fotografiez balconul, nu vecinul :)  ).

Buuuun. Să descriu puțin camera. Puțin la propriu, mai mult de două-trei rânduri n-o să-mi ia, că nu prea am ce să descriu. Era un pat matrimonial, mare ce-i drept, chiar în mijlocul camerei. Și pentru că rămăsese ceva spațiu între pat și fereastră s-au gândit să-l umple cu o canapea. Ca s-ajung la locul meu de dormit (noi avem o regulă în vacanță – întotdeauna dar ÎNTOTDEAUNA, eu dorm pe locul mai depărtat de baie, pentru că eu sunt atât de puturos încât nu mă duc noaptea la baie nici bătut, chiar dacă dimineața mă duc târâș până acolo), trebuia să trec printre pat și canapeaua cu pricina. Am renunțat după prima încercare. Adică am luat-o pe short-cut-ul creat ad-hoc și care presupunea o rostogolire peste locul de dormit al colegei de cameră, pentru că printre pat și canapea încăpeai doar dacă-ți băgai picioarele în buzunar.

Așa... de pat am zis, am zis și de canapea... aha... mai era un birou mic cu un scaun pe care am vrut să-l predau pe proces verbal la recepție ca să mai facem puțin loc în cameră și un dulap îngropat în perete. Da, îngropat, dar locul dulapului a” furat” din uriașul spațiu al băii chiar în dreptul cabinei de duș. Vă las să vă puneți imaginația la treabă ca să vă închipuiți cam cât de mare era cabina de duș :). Pfff uitam de minibarul de sub birou unde am găsit două sticle cu apă când am venit. Probabil că ar fi fost completat în fiecare zi, dar mai jos am scris motivul pentru care nu s-a întâmplat asta. N-a fost nicio problemă, apa e foarte ieftină la magazine în Vietnam. Există și aer condiționat dar nu l-am folosit pentru că la Hanoi este un fel de sfârșitul iernii în perioada în care am fost noi, cu 8-9 grade noaptea.

Baia... clasică. Chiuvetă, vas WC și cabină de duș, mă rog... o chestie unde puteai face duș. Baia n-avea încuietoare la ușă. Nu era nevoie, pentru că atunci când te așezai pe scaunul împăratului, genuchiul piciorului drept bloca ușa.

Altfel, ce să zic. De curat era curat, n-am ce comenta. Și lenjeria de pat și prosoapele erau alb imaculat și ce mi-a plăcut era că miroseau a frangipani, o floare a cărei miros m-a fermecat de când am văzut-o și-am mirosit-o prima dată în Bali. Atât aici cât și în celelalte cazări pe care le-am avut în Vietnam, la baie găsești pe lângă clasicul săpun sau gel de duș și șampon, multe alte consumabile. Pieptăn, aparat de bărbierit de unică folosință, cască pentru păr, periuță și pastă de dinți.

De draci ce-aveam atunci, am agățat chestia aia cu” don’t disturb” pe ușă, chestie care nu s-a mișcat de-acolo până am plecat. Nu de alta, dar mi-era că se-mpiedică camerista de bagajele mele care stăteau în metrul pătrat rămas liber după ce-am trasat potecile pe care ne strecuram între ușă și pat sau între pat și baie.

Cazarea a avut mic dejun inclus. Aici n-am de zis decât de bine. Pe lângă chestiile clasice pe care le găsești la un mic dejun printr-un hotel de acest gen, adică ceva mezeluri, brânzeturi, unt, gem, fructe, legume, cafea, ceai, puteai cere supele clasice vietnameze pho ga (noodles și carne de pui) sau pho bo (noodles și carne de vită), vreo trei feluri de clătite cu diverse umluturi sau omlete. Toate astea se făceau pe loc și-ți erau aduse fierbinți la masă. Orezul gătit în cel puțin două feluri l-am găsit atât aici, cât și la toate celelalte hoteluri pe unde am fost cazați in Vietnam. Legume fierte, ceva crenvuști sau bacon prăjit au venit să completeze oferta de la micul dejun. Noi nu suntem pretențioși la mâncare, așa că pot spune că micul dejun a fost excelent, iar băiatul și fata care erau acolo, nu știau ce să mai facă ca să te mulțumească. Aici am mâncat prima data pho ga și pho bo și am dorit să fiu vietnamez în toată perioada șederii acolo, așa c-am mâncat aproape în fiecare zi una dintre supele astea. Cafeaua era excelentă, singurul inconvenient fiind că trebuia s-o iau de-acolo și să mă duc afară din hotel, la locul de fumat, că deh... nu merge fără Marlboro.

În proximitatea hotelului erau câteva minimarketuri de unde am luat apă sau sucuri, țigări, chestii de ronțăit seara prin cameră dacă e cazul. Până în Old Town erau vreo 700 de metri, adică 15 minute de plimbare lejeră. Hotelul este situat pe o străduță laterală, așa că probleme cu zgomotul noaptea nu există.

Una peste alta, după ce-am trecut de șocul inițial privind mărimea camerei, pot spune că a fost un hotel acceptabil. N-am plătit nimic în plus față de rezervarea inițială de la Golden Legend Diamond, însă rămân la părerea că, raportat la dimensiunea camerei, trebuia să plătesc mai puțin. Noi să fim sănătoși. Am avut ceva în plus de mers până în Orașul Vechi, în schimb am avut mai puțin de mers până la Mausoleul lui Ho Chi Minh sau până la Templul Literaturii. În fond, ieșeam din cameră la ora șapte dimineața și veneam înapoi seara târziu. Treaba cu balconul m-a deranjat mai mult, dar cu multă voință și supt burta am reușit să ies să mai trag câte-o țigară seara.

Mi-e greu să spun dacă aș recomanda sau nu acest hotel. Când știu că la banii ăștia poți găsi ceva mai bun în Hanoi, ceva mai aproape de Old Town... hmm, nu știu ce să zic. Eu am oricum o problemă la cap cu mărimea camerei. Nu-s claustrofob, dar vreau o cameră de hotel de la 20 de metri pătrați în sus. Plus balcon. Ori aici, chestia aia se poate numi oricum, numai balcon nu. Oferta de cazare în Hanoi este foarte generoasă, iar prețurile mi se par foarte accesibile în condițiile în care în Europa au luat-o razna. Așa că la 35-40 de dolari pe noapte cred că se poate găsi ceva mult mai bun decât Calista Hotel.

Ideea e că dacă m-aș mai duce a doua oară la Hanoi, n-aș mai sta aici. Punct.

Trimis de Pușcașu Marin in 05.04.24 08:54:11
Validat / Publicat: 05.04.24 09:35:44

VIZUALIZĂRI: 382 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Pușcașu Marin); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P15 În limbajul de specialitate , cică ăsta ar fi balcon
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită

[05.04.24 09:11:15]

Mutat în rubrica "Hanoi Calista Hotel, HA NOI" (nou-creată pe sait)

[Rubrica inițială: BUFFER CAZARE]

Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.

[05.04.24 09:18:44]

@webmasterX: Exact acolo e, da' să i-o spună lu' mutu' că-i de 4 stele.

[05.04.24 09:46:40]

Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ

— (1) la momentul publicării, în rubrica curentă nu existau impresii din anul curent (2024) sau anul trecut (2023) ;
— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ al descrierii.

Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

mprofeanuPHONE
[05.04.24 16:53:37]

@Pușcașu Marin: Din poze camera nu pare așa mică, poate baia, nu am înțeles prea bine, nu avea clanță, era doar o ușă simplă ca un paravan!? Făcând comparație cu cealaltă cazare, 25 mp cred că este o diferență și de aceea nu ai fost mulțumit. Despre curățenie și masă totul a fost ok. Ați avut ghinion cu acei chinezi și sărbătoarea lor. Oricum te vei acomoda cu stilul lor gureș față de ceilalți asiatici...

doinafil
[05.04.24 21:32:01]

Mică rău camera! ... dar, ce spun eu „cameră” ... aia-i cușcă în toată regula!

Balconul pare - mai degrabă - a fi unul de tip „franțuzesc” ! (o simulare, adică! ) Cred că nici Mihai al meu (65 Kg) n-ar fi avut loc în el! Canapeaua aia nu-și avea rostul acolo decât dacă veneați cu vreun nepoțel!

Știu că, de obicei, când ți se schimbă cazarea din vina lor, primești ceva similar sau chiar mai bun, altfel sunt ei buni de plată! Aici cum a fost?! N-ai „lăcrimat” la agenție, atunci când te-ai întors?!

Am avut și noi parte de-o atare situație, dar - la întoarcerea acasă - am făcut „lăcrimație” la protecția consumatorului și ni s-a returnat diferența de preț plătit inițial, față de ce ne-a oferit cazarea mai puțin bună!

La final e bine că nu te-ai cramponat de neajuns și că ai făcut haz de necaz!

Felicitări și... aștept continuările!

[05.04.24 22:54:40]

@mprofeanu: Am dat cu pasul, așa... de curiozitate. Camera avea cam 3x3 metri, iar baia era pe toată lungimea camerei cu 1,10, hai 1,20 lățime. Față de ce rezervasem eu, asta a fost o glumă de cameră. Noroc că n-am stat acolo decât să dormim.

La baie era ușă, dar nu se deschidea complet din cauza vasului WC. La gabaritul meu, trebuia puțin contorsionism doar să intru în baie. În fine, fuse și se duse . Doar nu era să ne stricăm vacanța din cauza asta.

Mulțumesc pentru vizită și ecou.

[05.04.24 23:04:52]

@doinafil: La care agenție să mă duc cu jalba-n proțap? Noi ne organizăm singuri vacanțele, fără nicio agenție de turism la mijloc. Eu caut, eu rezerv, eu plătesc, eu centrez, eu dau cu capul . Am făcut eu” lăcrimație” la Booking.com, atunci pe loc. Ei au intervenit doar pentru a mi se asigura altă cazare la același preț. Ceea ce s-a și întâmplat.

Acum, că n-a fost la aceeași nivel, asta e. Hanoiul era plin la acea dată și până la urmă am stat acolo. Nu se moare din asta. Acum, c-a trecut, fac haz de necaz. Dar atunci... dacă dădeam ochii cu conducerea hotelului unde făcusem rezervare, cred că mă înfigeam oleacă în urechiușele lor. Fata aia de la recepție era din alt film. N-avea nicio vină.

Mulțumesc pentru vizită și pentru ecou.

k-lator
[06.04.24 21:10:46]

@Pușcașu Marin: Curat ghinion! Acum ce să zic, 3 nopți de supt burta pe balcon și 3 zile de proptit ușa cu genunchiul, cred că n-a făcut rău nimănui. Bine că n-ai făcut buba la nervii capului când ți-au dat cu hate în primul hotel! ... No vezi, vezi? Altă dată să apelezi la agenții dacă vrei să ai țap ispășitor.

În altă ordine de idei, mă uitai la pozele alea de la micul dejun și văzui că mâncărurile arătau toate destul de bine. Dacă și gustul a fost bun, măcar o bilă albă poa' să primească hotelul ăsta. Dar zău dacă am fost vreodată undeva, să mă ispitească cu supă la micul dejun! Ahh... mint! Am fost odată în Delta Dunării și aveau storceag... dar era cerut de pescarii care plecau pe canale pe la 5 dimineața.

[07.04.24 08:47:00]

@k-lator: Agenții zici? MI6, CIA, SRI? Nu cred c-aș vrea excursii cu ăștia . Dacă te referi la alea de turism, nu prea mă pasionează din muuuulte motive.

Am pățit-o și eu odată, asta e. Nu e plăcut atunci pe moment, mai ales că eu trec repede de la calm la caz de cămașă de forță, însă e tot atât de adevărat că mă calmez la loc la fel de repede (o țigară dacă e Marlboro lung, sau două dacă e scurt).

Hotelul n-a fost rău, în ansamblu. Problema mea e că, involuntar, l-am comparat cu ceea ce știam eu c-am rezervat, măcar la nivel de mărimea camerei și a balconului. Și mai e o chestie, de la cap pleacă. Mă enervează când văd că mă” face” un... (pune tu ceva câh acolo în loc de puncte, puncte) și eu nu prea am ce face. Marele meu noroc e că partea înțeleaptă a familiei e mereu lângă mine și știe lecția. Scoate bricheta și mă duce la locul de fumat .

Să știi că și pentru mine a fost prima dată când am întâlnit conceptul ăsta de mic dejun, cu supa la loc de cinste. Dar așa procedează ei, ăsta e stilul lor de viață. Și-am zis, de ce nu? Am venit în Vietnam, hai să fim vietnamezi. Sunt bune supele, sunt hrănitoare, bonus e că nu prea mai era nevoie de prânz și-uite-așa câștigi timp de vizitat.

Mulțumesc pentru vizită și pentru ecou.

nicole33
[07.04.24 11:11:51]

@Pușcașu Marin:

Extrem de neplăcut incidentul cu anularea rezervării iniţiale, dar bine că nu a reuşit să vă strice bucuria vacanţei care tocmai începea.

Rezervasem o cameră dublă pentru trei nopți la Hotelul Golden Legend Diamond, un hotel cu notă mare pe Booking.com, anume 9,1 din câteva sute de impresii. O cameră de vreo 25 de metri pătrați cu o terasă măricică, numai bună pentru a sta acolo seara la o țigară și la un pahar de vorbă sau mai știu eu de ce-ar fi fost să fie paharul ăla.

Diferenţa între ce ai primit comparativ cu ceea ce rezervaseşi iniţial este foarte mare, de la simplu la dublu .

Îţi înţeleg perfect nervii şi dezamăgirea maximă. Şi pentru mine camera în care stau o noapte sau mai multe este importantă, aşa că studiez cu mare atenţie şi aleg mereu ceva pe gustul meu, chiar dacă deseori plătesc mai mult pentru moftul de a putea respira în camera respectivă şi a nu mă lovi de mobilă când circul prin ea. Nu mi-am dorit niciodată să mă simt în cameră sau în baie precum în cabina ascensorului, fiind şi puţin claustrofobă, dar doar puţin.

În plus, fie şi numai schimbarea hotelului ales cu un altul, chiar şi similar, deşi nu a fost deloc cazul aici, pe mine mă nemulţumeşte din start.

Am zâmbit citind despre "strategiile" necesare pentru a ajunge din pat la baie sau pe balcon, însă nu aş fi vrut să fiu în locul tău.

Chiar dacă nu v-aţi putut relaxa cum aţi fi vrut pe acel balcon minuscul, eu zic că strict pentru fumat eu m-aş fi mulţumit şi cu atât.

Supe la micul dejun eu am găsit mereu la hotelurile din Turcia şi Egipt vizitate, chiar dacă nu am fost tentată să consum, preferând felurile mai "obişnuite" pentru noi. Dar noi aveam all inclusive, stăteam mai mult prin resort, deci aveam timp suficient să tot mâncăm şi la restul meselor şi gustări între mese şi tot aşa.

Din ce văd în fotografiile postate, oferta îmi pare mulţumitoare şi suficient de variată. Cred că aş fi încercat şi eu supele alea vietnameze dacă nu ar fi prea picante, nu ştiu.

Am poftit la fructul pasiunii din poza P11. Îmi place atât de mult şi sunt doi ani de când nu am mai mâncat aşa ceva...

Sunt convinsă că restul cazărilor au fost OK, fără surprize neplăcute, aşa că aştept continuarea poveştii

[07.04.24 13:45:19]

@nicole33: Articolul despre cazarea asta e un fel de haz de necaz. Atunci, pe moment, eram ca un cazan sub presiune (presiunea critică parcă se zicea pe la IPB , dar m-am calmat repede. Pentru câteva ore pe zi (pe noapte, de fapt) n-avea rost să ne stricăm vacanța.

Da, micul dejun a fost bun. Iar cafeaua a fost excelentă, ca în tot Vietnamul de altfel.

Fructul pasiunii și pepenele au fost favoritele noastre. L-am mai găsit pe la Carrefour, din când în când. Să lăsăm prețul, care e de 5-6 ori mai mare ca acolo. Dar nu e copt ca acolo, la mama lui. Iar freshul din fructul pasiunii... pffff... dai cu câinii-n bolovani . Conținutul a două fructe într-un pahar de 250 de ml, apă și câteva cuburi de gheață. Îl bei după 4 ore de plimbare, te scoli de pe scaun și zici că de-abia te-ai trezit.

O să anticipez puțin. Restul cazărilor au fost bune, așa cum mi-am imaginat de când le-am rezervat. Ba unele, chiar mi-au depășit așteptările.

3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):