ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 02.04.2024
Prieteni
PREȚ 81 lei
EXCELENT

O cafea cu parfum de prietenie

V-am spus că am fost tratată ca o divă de bunii mei prieteni @crismis și Tati? Sigur v-am spus!

Am mers cu ei și la dus, și la întors și a fost minunat!

Articolul ăsta nu este despre ei, deși ar merita mult mai mult, ca oricare dintre voi, despre care aș putea scrie multe pagini.

Sunt doi OAMENI pe care te poți baza și cu care te poți distra de minune. Sau cel puțin eu asta am pățit!

Să vă povestesc!

Duminică, 24 martie A. D.

Ne întorceam de la Păltiniș, cu emoțiile revederii și cu sufletul plin doldora de bucurie. Mașina fâșâia ușor pe asfaltul drumului, când Tati a venit cu o idee:

” Ce-ar fi să mergem la Păstrăvăria de la Albota?”

” Da, sigur, LIKE! LIKE!” am confirmat noi, doamnele. Oricum simțeam nevoia de o pauză” de ajustare”

Cap-compas Albota, deci!

Adresă: DC47, Arpașu

de Sus 557016, Tel. : 0743-321.015; 0744-606.481

Restaurant HERMANIA

Când am ajuns, cerul se smiorcăia, încă neconvins daca să plouă sau nu.

Tati a parcat limuzina la poarta, într-un loc găsit cam greu. Era plin totul!

Am coborât din mașină și am intrat. Nu știam unde să privesc mai întâi: peisajul minunat în care se găsește Complexul, clădirea din lemn, masiva, dar eleganta, bazinele cu pești…

” Hai să bem câte o cafea!” ” De acord, hai!”

Îmi plac mult chestiile astea spontane, dar și faptul că sunt imediat agreate! Bine, știam că Tati are de condus drum lung și are nevoie de pauze.

Am intrat în Restaurantul HERMANIA. Lume multă, era un grup cazat, așa ca am găsit masă cam greu, dar fix pe terasa unde se fuma.

Era o terasă mai mult lungă decât lată, cu două șiruri de mese din lemn pe o parte si pe cealaltă, cu banchete comode. Era curat și luminos și, desi multă lume, nu era gălăgie. Restaurantul avea circuit deschis, fiindcă mai venea lume din afara Complexului.

Un tinerel fâșneț și amabil a venit să ne întrebe de sănătate.

Am comandat câte un Cappuccino, Tati și eu câte o plăcintă cu mere, @crismis o ruladă de biscuiți. În bunul obicei, am șeruit toate dulciurile.

Am stat puțin la povești, am admirat peisajele, am mai visat puțin la ce-a fost la Păltiniș….

Cam cât două țigări. Oricum nu puteam sta mai mult din cauza aglomerației.

Între prieteni, parcă și cafeaua avea un gust mai bun, un gust de stat la povești, de visare, de” hai, spune ce ai pe suflet” .

Nu am reușit să mâncăm tot și am luat la pachet, pentru drum.

” Amenda” a fost 81 de lei, dar a plătit Tati. Uite că nu mai știu dacă  a plătit cu cardul sau cash.              @crismis, mă ajuți puțin aici?

Între timp, cerul se hotărâse să ne zâmbească cu raze de soare.

La întoarcerea la mașină, Tati a venit încărcat ca o albinuță cu multe bunătăți, printre care o jimblă mare, fierbinte, din care am rupt toți cu poftă, deși eram sătui! Doamne, cât de bună a fost! Avea gustul ăla cald, de prietenie, de” e din tot sufletul” . Ca și cafeaua!

A fost o pauză bine venită, cu gust bun de pâine calda, mere și cafea!

Poze puține, două” furate” de pe net! Am apreciat mai mult timpul petrecut cu prietenii.

Vă mulțumesc, prieteni dragi, pentru tot! Și azi mi-ați demonstrat încă odată, dacă mai era cazul, ce înseamnă spiritul AFA!

Trimis de Zoazore in 02.04.24 19:45:49
Validat / Publicat: 02.04.24 20:16:40
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în TRANSFĂGĂRAȘAN.

VIZUALIZĂRI: 465 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Zoazore); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P07 De prin curtea Complexului

crismisPHONE
[03.04.24 06:56:29]

@Zoazore: De obicei, Tati plătește cu cardul, tipsul cash. Cred că așa a fost și la Albota.

Fain loc, noi am adăstat peste noapte acolo în drum spre întâlnirea AFA de la Alba-Iulia. Prima dată îl vizitasem pe drumul spre casă dinspre Cincis. Hi-hi, uite că ni se arată Albota doar în legătură cu AFA!...

Mă bucur că ți-am prilejuit amintiri frumoase!... La fel sunt și ale noastre. Norii aceia nehotărâți, gustul cafelei, dar mai ales coaja aia de pâine fierbinte!... Mulțumim că ai făcut parte din această poveste... aromată! 🙂

[03.04.24 07:02:14]

@crismis: Mulțumită vouă am făcut parte din aceasta poveste minunată, cu aroma de pâine fierbinte și cafea. Chiar și zânele zbanghii au zâne și zânei protectori. Voi ați fost aceia și eu va mulțumesc din tot sufletul meu că existați și că ați făcut posibilă povestea asta minunată.

iulianic CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[03.04.24 19:42:13]

@Zoazore: Ce plăcere să-mi amintesc de Albota!!! Am fost anul trecut într-o excursie de 5 zile prin zonă. În toate cele 4 nopți am fost găzduiți la Albota și de acolo, în fiecare dimineață, după micul dejun, plecam cu autocarul în tot alte direcții. Foarte frumoasă zona! Și nu pot uita nici mesele de acolo. În special păstrăv, la cină, gătit mereu altfel.

ANILUPHONE
[03.04.24 20:29:23]

@Zoazore: Și nouă ne place la Albota, am fost de câteva ori să mâncăm păstrăv și de fiecare data era foarte aglomerat! Curtea aia mare... goală în pozele tale, vara este plină de mese și se așteaptă pentru ocuparea uneia...

Recunosc că am ajuns aici după recomandările celor ce au scris după ce au fost acolo!!!

Mă bucur pentru tine și "compania ta" pentru că ați petrecut zile frumoase!

Să vă fie de bine!

[04.04.24 20:49:22]

@Zoazore:

Eram convinsă că aşa a fost şi fără să-mi spui

... când Tati a venit cu o idee:

” Ce-ar fi să mergem la Păstrăvăria de la Albota?”

Până la următoarea ispită, despre care sunt convinsă că vei povesti în curând, nu pot să vă urez decât: Să vă fie de bine!

[05.04.24 19:04:57]

@iulianic: Ma bucura ca ti-am trezit amintiri frumoase!

Da, zona este intr-adevar deosebita si ofertanta. poate, vreodata, daca voi scapa de problemele de sanatate pe care le am acum, sa-i pot aloca si eu ceva timp.

Noi nu am mancat pastrav, eram deja satui de la Paltinis, dar cafeaua aia a avut un gust grozav. Cat despre paine... nu cred ca vreodata vreo paine mancata de mine a fost asa de buna ca aceea rontaita in masina cu acei oameni dragi sufletului meu.

[05.04.24 19:15:28]

@ANILU: Ooo, ce surpriza placuta!

Cred, ANILU! La cat de frumos este acolo, eu m-as chiar muta!

Si cand am fos noi, acolo era cazat un grup marisor de turisti care, banuiesc, au fost la fel de incantati de zona, de peisaje, de ospitalitatea gazdelor.

Si cum si tu confirmi "vanarea" unei mese, imi imaginez cat de verde, curat si frumos este acolo vara

[05.04.24 19:22:28]

@nicole33:

Ignorând titlul articolului, când am citit că este despre păstrăvăria de la Albota, am început să mă relaxez gândind că urmează un review lejer despre păstrăvi preparaţi în diverse moduri, cu poze inofensive pentru mine, care nu sunt fan peşte, aşa că am continuat să citesc, dar, se pare că m-am înşelat şi tot ai găsit tu o provocare, cu dulciurile comandate şi etalate în fotografii. Deci, tot nu am scăpat!

Dar tu stii foarte bine ca eu sunt "omul surprizelor"! Ma foarte mir ca te-ai relaxat, stiind ca am scris eu!

Si sa stii, si a confirmat si @crismis, ca acea cafea, Cappuccino, de fapt, a avut un gust deosebit! De la apa, ar putea zice multa lume! Nu, de la imprejurarea, anuturajul si peisajul de care am avut parte acolo si nu numai!

Iar paine asa buna ca acea paine nu am mai mancat. M-ar bucura sa mai mananc, dar, pana acum, e de top!

Deci, concluzie, nu fi foarte relaxata cand scriu eu, ca nu stii de unde sare pastravul... aaaa..., surpriza!

[06.04.24 12:43:45]

@Zoazore:

Te cunosc deja mult prea bine şi din acest motiv îţi aştept poveştile relaxată, indiferent ce surprize mă aşteaptă

Cappuccino excelent îmi pot face oricând acasă, având cafeaua mea preferată şi un aparat performant, semiprofesional, însă îmi lipsesc peisajul şi anturajul

Chiar ieri m-am răzbunat şi eu, savurând un cappuccino delicios la o terasă cochetă din Piaţa Victoriei în compania plăcută a colegei Carmen Ion

Mirosului de pâine caldă abia scoasă din cuptor recunosc că nu-i pot rezista, dar, şi fără să gust din pâine, cred că tot adaug 2-3 kilograme celor deja existente, aşa că nu regret că nu am fost cu voi acolo Avantaj eu!

Păi aici mă aşteptam să sară păstrăvul, la propriu, din/în farfuria Cristinei, dar uite că m-am înşelat şi am dat doar peste dulciuri, aşa ca să-mi crească mie glicemia privind la pozele tale.

Hai că poţi mai mult! Aştept adevărata provocare

[06.04.24 12:58:55]

@Zoazore:

Eu credeam că acolo la păstrăvărie mănânci peşte doar dacă ţi-l prinzi singură şi tu ai avut ghinion să nu "muşte", aşa că, de nevoie, te-ai reorientat

Păi e frumos aşa? Oamenii au fost atât de drăguţi cu tine, te-au plimbat cu maşina lor, te-au tratat ca pe o divă, iar tu, drept mulţumire, le-ai umplut maşina de firimituri şi te mai şi lauzi pe sait cu isprava ta

crismisPHONE
[06.04.24 19:43:33]

@nicole33: Firimituri am făcut și noi, destule... Ce mai contează niște firimituri făcute de un (o) prieten (ă) bun (ă)?!...

[07.04.24 11:19:09]

@nicole33:

Da, ma laud, fiindca m-am simtit extraordinar de bine. De restul, ti-a raspuns @crismis mult mai bine decat as fi facut-o eu.

Absolut tot ce se desfasoara in compania unor oameni dragi este bun si frumos. Inclusiv discutiile de aici.

Multumesc, @crismis, multumesc, @nicole33

Adina - addcont
[23.04.24 21:52:27]

La Pastravaria Albota am fost si noi de doua ori si vom reveni cu drag oricand vom ajunge in zona. Noi ne-am cazat (de ambele ori) la Casa Bujir de Munte din Cartisoara, care are o curte incredibila, cu multa verdeata si multe flori, si niste gazde tare primitoare; iar la pastravarie am mers special pentru a manca peste, care a fost delicios.

De fiecare data am ajuns vara, si asa cum a scris si @Anilu, curtea aceea mare e plina de mese vara.

De asemenea mai sunt mese si la balcoanele cladirii, ceea ce mi s-a parut foarte interesant. Noi nu am prins masa acolo, cu vedere catre toata valea si catre pastravarii, dar si la terasa din spate a fost bine si am avut noroc sa nu trebuiasca sa asteptam.

Sa ne fie de bine!

[23.04.24 21:59:03]

@Adina - addcont: Mulțumesc mult că ai trecut pe la mine. Din păcate, din cauza sănătății mele, nu-ți pot răspunde așa cum mi-aș dori, dar și mie mi-a plăcut foarte mult acolo. Totul a fost minunat: prieteni, cafea, peisaj și pâine. Poate, vreodată, voi mai reveni acolo. Până atunci, păstrez in suflet această amintire minunată.

Adina - addcont
[23.04.24 22:03:29]

@Zoazore: Trec cu drag oricand am timp pe la tine, iar lectura e mereu una relaxata si amuzanta.

Amintirile sunt hrana pentru suflete. Si speranta. Iti doresc sa revii la Albota, dar mai ales insanatosire! Multa sanatate si ganduri bune!

[23.04.24 22:06:03]

@Adina - addcont: Mulțumesc mult încă odată. Când va veni vremea, voi mai scrie câte ceva. O fac cu drag pentru voi, prieteni mei.

4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):