ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 18.02.2024
EXCELENT

NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ

Cazare perfecta in Thassos, langa Limenas

Vreau sa va scriu impresiile mele despre locul din Thassos unde ne-a ramas o parte din suflet: Villa Morfeas Thassos. Am descoperit Morfeas in 2015, am aflat despre aceasta locatie de la un coleg care si el mergea acolo de cativa ani, si practic anul trecut am fost acolo pentru al 9-lea an consecutiv. Am cautat un loc de cazare in care sa regasim spiritul acela autentic grecesc si nu doar o simpla cladire standard de hotel. Am vrut sa aiba curte mare cu iarba si multa umbra naturala unde sa putem sta seara cu prietenii, cu gratar si loc de joaca pentru copii si neaparat iesire directa la mare. Ne-am dorit sa intalnim un proprietar prietenos cu care sa ne intelegem bine pe parcursul vacantei. Sincer… nici n-am crezut ca asa ceva exista, dar am gasit Morfeas care chiar le are pe toate! :) Si de cand am descoperit-o, revenim acolo cu drag in fiecare an, uneori si de doua ori pe an.

Morfeas e un loc ideal atat pentru familiile cu copii, cat si pentru cuplurile in luna de miere, sau pentru grupuri de prieteni.

Drumul cu masina pana in Thassos il parcurgem in cca 8-10 ore (pana la Keramoti), in functie de cat de aglomerate sunt vamile dar si de cat de hotarati sunt copiii sa ne opreasca pentru nevoi cate unul la fiecare 20-30 de minute… :)

Odata ajunsi in Keramoti, luam feribotul si in 45 minute suntem pe insula. Morfeas se afla la cca 2 minute distanta de portul Limenas unde ne lasa feriboturile. Chiar putem vedea vila de pe feribot cand ne apropiem de port: o pata alba pe plaja, in mijlocul decorului verde din jurul ei.

Gazda, Nick, un grec autentic, e o persoana prietenoasa, gata oricand sa-si ajute turistii cu informatii si cu sfaturi, de la el am aflat despre cateva taverne autentice si locuri de vizitat foarte frumoase. Noi cautam mereu locurile autentic grecesti, care nu au prea mult de-a face cu locurile acelea foarte comerciale si intens mediatizate, si pe astea numai de la greci le poti afla, si numai daca doresti intr-adevar sa le afli... De fapt, Nick e unul din motivele pentru care noi revenim acolo an de an de atat de mult timp. :) De multe ori, seara stam impreuna la povesti pe una din terasele vilei, cu un pahar de vin. Dealtfel, are o multime de turisti care i se intorc mereu acolo in fiecare vara, de foarte multi ani.

Curatenia vilei e asigurata de doua cameriste prietenoase, gata oricand sa intervina daca le soliciti chiar si suplimentar.

Vila are in total 16 camere, majoritatea au chicineta si toate au vedere la mare. In camere se face curatenie zilnic si se schimba prosoapele si asternuturile o data la 3-4 zile. Fiecare camera are terasa proprie sau/si balcon, in functie de tipul de camera si fiecare camera are aer conditionat si intrarea ei individuala, direct din curte sau din aleea vilei. Unele camere au chiar doua balcoane.

Mergand acolo de atatia ani, am avut ocazia sa stam in toate tipurile de camere: am stat si in camera dubla, si in tripla, si in studio cu chicineta, si in apartament, toate sunt spatiose si au un aspect foarte luminos si aerisit. Anul trecut insa am stat pentru prima data in singurul apartament duplex, cu scara interioara, imi doream de mult sa ajung sa stau candva si acolo. :)

In camera de jos a apartamentului se gaseste si o chicineta, iar baia are pe langa dusul clasic, si un alt dus suplimentar, amenajat intr-un stil oriental foarte interesant, intr-o incapere separata de baie. Acest apartament are trei balcoane si o terasa. In camera de sus sunt doua paturi de cate o persoana. Mobilierul e simplu, clasic - traditional, iar chicineta e dotata cu strictul necesar pentru a pregati acolo ceva rapid: plita electrica, hota, mini-frigider, tacamuri, farfurii, pahare, cratita, tigaie, un ibric, etc... Totul e foarte curat, dealtfel e una din putinele locuri de cazare unde eu si familia mea folosim de fiecare data toaleta si prosoapele puse la dispozitie de vila, fara nicio retinere.

De asemenea si in curtea vilei se face curatenie zilnic, iarba e tunsa, ingrijita si udata continuu de proprietarul care se ocupa el personal de asta, astfel ca intreaga curte are mereu un aspect foarte proaspat si curat.

Vila nu ofera masa, dar majoritatea camerelor au chicineta. Noi ne-am obisnuit sa cumparam alimente pentru micul dejun de la supermarketurile din apropiere care sunt foarte bine aprovizionate iar preturile sunt comparabile cu cele din tara. Pregatim micul dejun dimineata in camera si il servim afara pe una din terasele vilei sau in balconul camerei, admirand marea si ascultand valurile in timp ce ne bem cafeaua.

La cca 30 metri, vecin cu vila Morfeas, se afla un restaurant unde se poate servi foarte comod oricare masa a zilei, cateodata mai servim micul dejun si acolo. Totusi pentru pranz sau cina noi mergem la tavernele din port pana la care distanta e destul de minca, facem maxim 2 minute cu masina. Preferam sa mergem in port sa mancam, chiar daca uneori ne folosim de masina, pentru ca avem si acolo restaurante preferate cu care ne-am obisnuit si unde chiar ne-am imprietenit cu ospatarii si cu proprietarii…

Anul trecut s-a deschis chiar la cca 50-100 metri de Morfeas o patiserie-cofetarie, unde au produse foarte gustoase, traditionale grecesti. De asemenea, in cate o seara mai facem si cate un gratar in curtea vilei. Gazda noastra, Nick, ne-a recomandat o carmangerie si o pescarie si numai de acolo ne aprovizionam tot timpul pentru gratare.

Morfeas e un loc ideal pentru relaxare. E foarte multa liniste acolo. Au o gradina mare, curata si racoroasa, foarte bine intretinuta de insusi proprietarul Nick, cu multa iarba verde si multa umbra naturala de la maslinii si pinii din jur. Sunt mai multe terase si locuri create pentru relaxare, prevazute cu mese, fotolii, sezlonguri, hamace… totul e creat si decorat cu foarte mult bun gust, ca sa te faca sa te relaxezi. In gradina e construit chiar si un mini-far care noaptea lumineaza locul discret si foarte romantic.

Am mai spus ca vila e asezata chiar pe plaja, au sezlonguri si umbrelute proprii chiar la iesirea din curte pe nisip. Practic distanta de la usa camerei pana la apa e in jur de 30 metri si se parcurge traversand minunata gradina, trecand pe langa maslini, smochini, leandrii, pini. :) Au loc de joaca pentru copii, gratar, minigolf, masa de tenis, parcare.  Plaja din dreptul vilei are intrare lina in apa, si nisipul este fin. In extremitatea din stanga a plajei e o parte mai stancoasa unde se poate face snorkeling.

Pana in port unde sunt supermarketuri si taverne se fac cca 1,5 - 2 minute cu masina. Pe jos distanta o parcurgem in cca 15-20 minute.

Desi am mers acolo deja pentru al 9-lea an consecutitv, vom mai reveni cu siguranta, pentru ca acest loc are acel ceva care mereu te cheama inapoi. Recomand Morfeas cu toata inima si fara nicio retinere!

Trimis de Astor in 18.02.24 15:45:27
Validat / Publicat: 18.02.24 16:18:44

VIZUALIZĂRI: 367 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Astor); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P14 Camera de sus a apartamentului duplex
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită

[18.02.24 16:06:44]

Bun revenit pe site cu impresii

[18.02.24 16:17:28]

Câteva fotografii realizate de voi acolo ar fi mai mult decât binevenite — atât ca ilustraţie a textului, cât şi ca informaţie utilă, ele fiind căutate, apreciate (şi solicitate) de cititorii interesaţi în această destinaţie... Poţi folosi linkul amfostacolo.ro/pic_add9.p ... 13902&hid=18777.

Sau... poate ceva video de pe acolo? Dacă ai filmat câte ceva, ar fi zuper-util — link încărcare video.

[18.02.24 16:28:06]

Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ

— (1) la momentul publicării, în rubrica curentă nu existau impresii din anul curent sau anul trecut ;
— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ al descrierii.

Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

[18.02.24 16:28:12]

Mulțumiri pentru amabilitatea cu care ai dat curs solicitării de a încărca fotografii.

Yolanda
[20.02.24 11:10:44]

@Astor: o recomandare interesanta de luat in seama. merita superbonusul din partea mea.

2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):