ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 13.09.2023
DE AZE
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Sibiu
ÎNSCRIS: 02.07.12
STATUS: TITAN
DATE SEJUR
MAY-2023
DURATA: 1 zile

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 6 MIN

Harbour Bridge, un alt simbol al Sydneyului

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE URM de aici

Multe metropole din lume aflate pe malul unor fluvii, golfuri sau canale au câte un pod iconic și sînt fie poduri istorice cu o construcție deosebită, fie mai noi dar la fel de deosebite, grandioase. Astfel are și Sydney unul grandios în formă de arc și este construit în locul unde râul Parramatta se întâlnește cu golful Jackson și implicit marea Tasmaniei și Oceanul Pacific de sud.

Unde se află, ce zone din Sydney sînt legate prin acest pod?

Harbour Bridge leagă Sydney-nord de Sydney-sud. Pe acest pod trece autostrada Bradfield Highway sau A4. După coborâre A4 se bifurcă și continuă cu A4 și cu A7. Paralel cu Harbour Bridge există Harbour Tunnel pe sub apă (construit/săpat mai târziuîn anii 90, tunelul subacvatic trece pe lângă Sydney Opera House și se numește M1 și se va întâlni cu A7.

Din punct de vedere infrastructură pe pod puteau circula pietoni, bicicliști, trenuri, tramvaie. Acum avem căile rutiere, de cicliști și pietoni.

Istoria Harbour Bridge

În 1814 s-a dorit deja foarte mult acest pod. Au rămas cu doritul că vreo 100 de ani nu s-a întâmplat nimic. S-ar fi reușit începutul construcției în 1912 dacă n-ar fi venit primul război mondial. S-a amânat din nou iar în 1923 firma Dorman Long & Co a început construcția, după 9 ani podul suspendat în formă de arc a fost gata. Inaugurarea podului a avut loc în 19 martie 1932. În anii de după construcție au avut loc diferite evenimente. Organizația paramilitară fascistă New Guard care exista în Australia în acea vreme a planificat un atentat în care ar fi dorit distrugerea podului. Din fericire atentatul nu a mai avut loc, s-a descoprit din timp și podul a rămas întreg.

Până în 1998 puteau doar muncitorii și cei de la mentenanță să urce pe arc. Din acel an grupuri de turiști contra cost pot escalada arcul (pe o cale cu scări metalice prevăzute cu balustradă) și vedea de acolo de sus Sydneyul.

Traversarea podului cu vehicule se plătește există acea taxă de pod. La început totul se plătea la ghișeu iar taxa era în funcție de perioada zilei între 2.5-4 $ australian. Ulterior totul a devenit electronic nu mai există ghișee, dar taxa a rămas 2.5-4 $ și trebuie plătită online.

De revelion în fiecare an podul este îmbrăcat în sărbătoare. Aici mă refer la îmbrăcăminte pirotehnică. Milioane de localnici și turiști urmăresc focul de artificii de anul nou care acolo vine cu 7 ore mai devreme decât la noi. Voi urmări și eu în acest an la televizor sau online la ora 17.00 focul de artificii din 2024 și o voi urmări cu alți ochi, o să știu că am fost acolo.

Un video cu artificii din anii trecuți aici, rog WM să atașeze youtube

Date tehnice Harbour Bridge

Podul în formă de arc este din oțel iar pilonii de 98 m înălțime câte unul în fiecare capăt de pod sînt din beton îmbrăcați în granit. Lungimea totală a podului este 1149 m, lățimea 48 m, înălțimea cea mai mare în mijloc este de 134 m. Podul se află în prezent în proprietatea instituției NSW Transport. Greutatea oțelului folosit la construcția podului este de 52000 tone. Doar în arc s-au folosit din această cantitate 39000 tone. 80 % din oțel era importat din Marea Britanie restul de 20 % din producția Australiei. Granitul provine doar din Australia din Moruya New South Wales și betonul la fel local. Înălțimea podului de la apă este de 54 m, în consecință trebuie luată în calcul înălțimea navelor care circulă pe râul Parramatta. Nava de croazieră văzută de mine nu încăpea de exemplu pe sub pod.

Vizita mea

În prima zi din Sydney am vizitat podul de aproape. Veneam dinspre Darling Harbour și foloseam trasee pietonale de coastă pe malul canalului și ulterior râului Parramatta.

După vizita/trecerea prin parcul Barangaroo reserve am trecut lângă autoritatea portuară din Sydney și am avut ocazia să vizitez debarcaderele istorice care se află aici. Din acest parc Barangaroo am avut ocazia să observ de prima dată podul imens. debarcaderele istorice sînt folosite și acum pentru ambarcațiuni mai ușoare, pentru agrement iar pe unele (în total sînt 4 debarcadere, pe al cincelea debarcader mai scurt se află autoritatea portuară) s-au construit blocuri de locuințe joase de maxim 4 etaje cu apartamente de lux care ajung aici ca și alte case de pe coastă la suma de 1 mil $ australian (6 sute mii euro) În fața clădirilor am văzut parcate șalupe de lux și yachturi mici. Pe mal sînt restaurante, magazine și într-un debarcader am văzut o instituție care cred are priză la public Sydney Dance Company, se fac spectacole dar există și școală de dans acolo.

La fiecare debarcader observam arcul podului și tot mai aproape, până am ieșit după ultimul debarcader pe peninsula pe care se află pilonul sudic al podului. Am ocolit și admirat pilonul de aproape iar pe sub pod am studiat și admirat structura acestuia. Se întuneca încet și am programat vizita pe pod pentru o altă dată care nu a mai avut loc modificându-se programul meu. Podul în schimb l-am mai văzut din diferite unghiuri încă 3 zile.

Taxe de vizitare

O traversare normală pe jos costă 3 aud (9 lei) și se plătește online. Se va traversa printr-un tunel pietonal mărginit de garduri de sârmă. Traversarea pe arc așa cum am povestit mai sus costă 318 aud (954 lei) și ziua și 278 (834 lei) aud seara. La apus sau răsărit costă 388 (1164 lei) aud. Astea sînt prețuri aleatorii de la o agenție online care vinde asemenea atracții cu plimbarea pe arcul podului. Agenții sînt cu miile, prețul prezentat este unul mediu.

Orarul de traversare pentru pietoni este 6.00-22.00.

Obiective turistice în imediata proximitate a podului

În partea sudică găsim parcurile Barangaroo și Hickson, debarcaderele istorice, cartierul cel mai vechi The Rocks, observatorul din Hill Park, Sydney Opera

În partea nordică găsim parcurile Mary Booth și Captain Henry, Luna Park un parc de distracții atât de mare încât l-am observat și eu de pe celălalt mal.

 

WM rog acest video la început, mulțumesc

youtube


LOCAȚIE și ÎMPREJURIMI

Atât locația cât și împrejurimile sînt de vis, am fost foarte încântat că mă aflu acolo.


despre DISTRACȚIE & RELAXARE

În proximitatea podului Harbour Bridge turistul poate avea parte atât de relaxare cât și distracție

## end review sc
Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de AZE in 13.09.23 22:25:47
Validat / Publicat: 14.09.23 08:21:52
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în AUSTRALIA & N.Z..

VIZUALIZĂRI: 250 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

6 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (AZE); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P18 Debarcadere istorice
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 23600 PMA (din 24 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

6 ecouri scrise, până acum

webmasterX
[14.09.23 08:21:26]
»

Ilustrația muzicală sau video-muzicală indicată a fost atașată articolului (vezi sus, imediat sub titlu).

-

Am inserat videoul solicitat în partea de final a review-ului -- și nu pe cel cu artificii, solicitat la mijloc. Sper că acesta se dorea.

Repet că în acest moment nu se poate insera un singur video ca fiind atașat unui articol

AZEAUTOR REVIEW
[14.09.23 08:29:44]
»

@webmasterX: Bună, mulțumesc

Așa am dorit video indicat la final să fie la început iar cel cu artificii doar linkul pentru o accesare mai ușoară. Este ok așa

tata123 🔱
[14.09.23 09:31:43]
»

@AZE: Frumos obiectiv! Cum știu unii să valorifice orice părticică de istorie!

Imediat după deschiderea podului în martie 1932 presa românească a relatat despre acest eveniment și a publicat fotografii. Astfel Realitatea Ilustrată din luna mai 1932 arăta cititorilor o imagine cu podul și scria:

Cel mai mare pod din lume, este Harbour Bridge din Sidney. Construcția acestei gigantice lucrări a costat suma de zece milioane de lire sterline (6 şi jumătate miliarde de lei). Podul a fost dat circulației înainte cu câtva timp, și cu această ocazie s-a înregistrat un incident ciudat: un ofițer de gardă a intrat călare pe pod, și a tăiat cu sabia, panglica ce trebuia s-o taie primarul orașului.

AZEAUTOR REVIEW
[14.09.23 10:11:24]
»

@tata123 ????: Mulțumesc pentru vizită și vot.

Aveți dreptate unii știu să valorifice obiective istorice care nu sînt chiar cu o vechime considerabilă.

Aici mă refer chiar la podul Harbour Bridge pentru mine anul 1932 nu este atât de îndepărtat. Iar veștile și imaginile circulau pe acea vreme deja destul de bine, dovada ziarul Realitatea ilustrată menționată de Dvs.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
doinafil
[14.09.23 20:00:22]
»

@AZE: Mi-a plăcut mult ȘI acest articol despre pod! ????

Este impresionantă structura metalică a lui, iar faptul că ai reușit să arăți, în fotografii, detalii ale construcției lui, luate din mai multe unghiuri, m-a impresionat și mai mult! Cred că este unul dintre cele mai „complexe” - dacă pot să spun așa - dintre poduri, putând fi traversat de tren, tramvaie, bicicliști și pietoni.

Îmi place podul, mai ales că au reușit să-l facă „vizitabil” , prin traversare cu pasul în partea cea mai înaltă a lui, este un lucru foarte bun! (dacă am înțeles bine din articol, traversarea cu pasul a fost adăugată ulterior finalizării lui, din martie 1932; Este un lucru foarte bun, atât pentru turiști, cât și pentru oraș!)

Felicitări pentru tot! ???? Aștept continuările!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
AZEAUTOR REVIEW
[14.09.23 22:39:06]
»

@doinafil: Mulțumesc.

Adevărat că escaladarea pe arc îi costă pe vizitatori o grămadă de bani până peste 1000 lei vizita, mulți totuși vin aici doar pentru această senzație să fie acolo sus pe arcul podului.

Iar taxa de pod se practică în multe locuri din lume,astfel există și aici.

Dar podul este o realizare foarte frumoasă.

O seară faină

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
AZE, doinafil, tata123 🔱
Alte impresii din această RUBRICĂDescoperă Sydney și împrejurimile sale:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.051573038101196 sec
    ecranul dvs: 1 x 1