ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 07.08.2023
MAY-2023

O grădină superbă, sau Chinese Garden of Friendship în alte cuvinte

Ilustrație video-muzicală

Am ajuns pe la amiază la Sydney. După activitățile de rigoare transfer aeroport-hotel + cazare la Novotel — vezi impresii — m-am uitat pe fereastra camerei care era cât peretele sudic. Primul obiectiv turistic de văzut era chiar sub mine o grădină chinezească un fel de rai între blocuri: Chinese Garden of Friendship.

Dacă Chinese Garden era tot în direcția portului Harbour pe unde intenționam să mă deplasez am hotărât ca acest obiectiv să fie primul vizitat de mine în Sydney.

Unde găsim Chinese Garden of Friendship?

Normal, o grădină chinească se va găsi lângă Chinatown, dar mai exact Chinese Garden se găsește între străzile Pier Street, Harbour Street, Darling Street și Tumbalong Park.

Chinese Garden se află în apropierea altor obiective turistice, International Exhibition Centre (un centru internațional de expoziții cu intrare liberă cu spațiu pe o suprafață de câteva miide mp), un parc de distracții, portul turistic Harbour, acvariul Sea Life, muzeul maritim.

Orar și tarife

Orarul este de luni până duminică între orele 10.00-17.00. De această dată spre deosebire de altele de văzut în Australia atracția nu este gratuită, biletul de adult costă 12 dolari australieni (36 lei) Copii sub 12 ani plătesc 8 dolari, dar studenții, pensionarii și elevii tot atât. Copii sub 5 ani și persoanele cu handicap au intrare gratuită. Plata se face cu cardul (dar și cash) ca peste tot în Asutralia.

În grădină există acces/rampe pentru persoane cu handicap, sînt toalete inclusiv pentru această categorie de vizitatori, și există și o terasă unde se poate mânca sau bea ceva.

Despre Chinese Garden

Grădina s-a amenajat ca și un simbol al prieteniei între Sydney, statul New South Wales și orașul Guangdong din China. Grădina s-a deschis la data sărbătoririi bicentenare existenței Australiei 17 ianuarie 1988... Arhitecții, peisagiștii au fost chinezii Tsang&Lee, firma chinezească Guangzhou Garden Planing și firma australiană Edmond Bull & Corkery. Constructorii grădinii au fost Darling Harbour Authority, Imperial Gardens, Leightors, Gutteridge Haskins & Davey și Australian Native Landscapes.

Grădina este împărțită în 5700 mp amenajări grădină, 3300 mp lacuri, râuri și cascade și 1300 mp clădiri (pavilioane, terase, clădiri utilitare, anexe, etc)

Zidul are o înălțime de 4 m și este construit în stil arhitectural chinezesc. Poarta de intrare este impozantă și este păzită de doi lei din piatră și ceva camere de supraveghere... Pavilioane găsim aici nu mai puțin de 17 bucăți. Grădina este construită în relief se urcă, se coboară, sînt jocuri de apă, cascade, râuri, poduri, tunele, multă piatră și stâncă, statui cât se poate de multe în formă de lei, dragoni dar și alte figuri mitice.

Vizita mea

Am intrat pe poarta păzită cu leii de piatră și mi-am plătit biletul 12 aud. Prima dată am vizitat o grădină chinezească în miniatură cu plante bonsai și machete de clădiri. Mi-a plăcut mult această lume în miniatură. Pe urmă am intrat în pavilionul comemorativ care ne amintește de data la care s-a deschis grădina. În acest pavilion comemorativ se poate admira și un monument ridicat cu această ocazie. După acest pavilion am luat la rând restul de pavilioane dar și intrat în labirintul grădinilor. Am zăbovit un pic în pavilionul longevității poate mai câștig niște ani de viață... Trecerea dintr-un pavilion în altul se face prin coridoare deschise dar acoperite astfel grădina se poate vizita și în ploaie. Ca și corpuri de iluminat peste tot vedem nelipsitele lampioane. Acest stil de construcție am observat-o în China cu ceva ani în urmă. Am vizitat atunci câteva grădini amenajate acolo în acest fel și am remarcat peste tot acest stil de construcție, amenajare inclusiv coridoarele acoperite. Dar parcă acesta din Sydney este mai frumos...

Am ajuns și la iazul principal și am văzut tot felul de animale mitice din piatră scoțând capul din apă sau ieșind din apă. Din fericire aceste animale mitice nu erau vii era un decor foarte potrivit acolo. Dincolo de lac se află dealul artificial cu pavilionul principal și cu 2 etaje. Nu lipsesc din decor blocurile și zgârie norii (sîntem totuși în zona zero din Sydney) iar hotelul Novotel unde am locuit se vede foarte bine aici, mi-am recunoscut chiar și fereastra camerei unde am stat de la etajul 6. După Novotel se observă un zgârie nor, o clădire înaltă iar de aici din Chinese Garden pare să facă parte din hotelul Novotel. Nu este chiar așa între Novotel și acea clădire înaltă există Piața Darling Square și o zonă verde.

Următoarele pavilioane vizitate au fost Lotus Fragrance Pavilion, Rock and Bamboo Pavilion, după care am trecut prin poarta lunii Moongate, bineînțeles că are o formă rotundă. Trecând prin Moongate nu am găsit nici luna de pe cer și nici altceva dar am găsit altele de vizitat. Plus ceva chinezoaice tinere care căutau la fel ca mine luna de pe cer... A urmat pavilionul Reading Rock și Dragon Post după care am folosit Wandering Gallery o galerie lungă prin trecerea căruia începi să urci. Ajuns în vârf pavilionul cu 2 etaje se numește Clear View Pavilion.

Coborârea are loc pe niște scări și poduri dar mai sînt și alte cărări pe unde se poate accesa malul opus a iazului sau diferite cascade amenajate mai izolat. Ajuns din nou jos am intersectat cel mai mare pavilion în care există toaletele, o ceainărie și un bufet.

Vizitatori erau destui atât asiatici cât și australieni sau turiști din toată lumea. La acest articol voi atașa multe poze doar așa se poate face o idee cât de frumoasă este această grădină.

Vizita mea a durat o oră și un sfert. În zile toride este foarte plăcut să petreci mai mult timp aici, nu există o limită de timp de vizitare, astfel vizitatorul s-ar putea deconecta de la cotidian aici. WM rog acest video la început, mulțumesc.

youtube

LOCAȚIE și ÎMPREJURIMI

Grădina chinezească din Sydney sau mai exact Chinese Garden of Friendship se află în zona zero din oraș obiective de văzut se află la tot pasul acesta este doar unul dintre ele. Împrejurimil de și sînt urbane sînt de vis cu atât mai mult că nu te poți deplasa în fiecare zi în Sydney. Pentru mine a fost un vis împlinit.

despre DISTRACȚIE & RELAXARE

Mai mult relaxare decât distracție în Chinese Garden. Chiar și pentru cetățenii orașului Sydney este o oază de o oarecare liniște (având în vedere zidul care izolează oarecum fonic) și dacă eram cetățean al Sydneyului în timpul liber mai mergeam acolo mă puneam pe o bancă și citeam o carte.

## end review sc

Trimis de AZE in 07.08.23 20:55:26
Validat / Publicat: 07.08.23 21:47:36
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în AUSTRALIA & N.Z..

VIZUALIZĂRI: 222 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (AZE); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P07 Chinese Garden of Friendship din Sydney-pavilionul comemorativ

[07.08.23 21:15:55]

Ilustrația muzicală sau video-muzicală indicată a fost atașată articolului (vezi sus, imediat sub titlu).

• Niciun abonat la acest review, încă...