ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 14.07.2023
ÎNSCRIS: 02.07.12
STATUS: TITAN
MAY-2023

Excursie la marea barieră de corali

Ilustrație video-muzicală

După prezentarea orașului Cairns — vezi impresii — urmează descrierea vizitei la Marea Barieră de Corali. A fost o experiență memorabilă... și udă deoarece bariera de corali o poți savura cel mai bine sub apă. Am citit multe despre acest loc, am văzut multe documentare despre acest loc iată-mă însfârșit și pe mine aici.

Unde se află această minune a lumii?

Great Barrier Reef se află în partea de nord-est al Australiei regiunea Queensland. Este cel mai mare și lung recif de corali din lume se întinde pe 2600 km. Recifurile aproximativ 300 la număr și insulele, insulițele cca 300 la număr se întind pe o suprafață de 344400 kmp. Marea care se regăsește aici făcând parte din Oceanul Pacific se numește Marea Coralilor.

Coordonatele geografice (media) sînt:19°15′58″S 148°35′13″E

Pentru a ajunge într-un anumit punct al recifului pentru explorare, scufundare se va folosi o ambarcațiune care pleacă de la unul din porturile turistice sau comerciale ale Queenslandului. În cazul meu s-a plecat din Cairns Marina și am făcut aproximativ 40-50 km până la primul recif.

Despre Marea Barieră de Corali

Acum 100000 ani K, gari (insula Frazer) făcea parte din continent. În prezent este cea mai mare insulă bazată doar pe nisip de 1700 kmp din această zonă din Queensland. Se scrie că dacă nu exista această insulă nu se forma niciodată marea barieră de corali. Insula este o barieră pentru barieră. Dacă nu era insula curenții de apă din mare transportau nisipul până în locul unde se află reciful în prezent și nu se putea forma. Bariera de corali a început să se formeze în urmă cu 50000 de ani. Ca și o curiozitate și dovadă că insula protejează reciful, la nord de insulă coralii lipsesc complet. Cum s-a format insula? Se poate vedea în următorul video :

youtube

Excursia mea

Excursia făcea parte din sejurul de Australia. Această atracție nu lipsește din programul turistic nici unui tour-operator care organizează excursii în Australia.

Dimineața devreme m-am prezentat în Cairns Marina la ambarcațiunea SeaStar micuță pentru grupuri mici de turiști cu numărul de înmatriculare 23905QC (QC de la Queensland). Împreună cu mine erau încă 4 români care au plătit același sejur ca mine. În afară de noi au fost cred încă vreo 4 turiști. Ambarcațiunea este una mică de viteză cu o singură punte/cabină. Este dotată pentru excursii de o zi cu scufundări. Pentru acces în mare/scufundări în partea din spate dispune de 2 scări. O singură barcă de salvare cu motor gonflabilă am văzut agățată în spate. Barca poate suporta atâtea persoane câte se află pe vas (echipaj+ turiști) apreciez acest calcul. Cabina de jos este loc de prezentare, de luat masă și bucătărie. Câteva mese și fotolii de stat jos se află aici. Din această cabină se poate ieși pe partea frontală, în timpul mersului nu este voie puntea este cam tot timpul inundată de valuri având în vedere că circulă cu viteză mare. În partea din spate se află toate echipamentele necesare scufundării: costume întregi, veste de salvare, echipament de snorkeling și echipament de scufundări la adâncime cu butelii de oxigen.

Pe puntea de sus se găsesc locuri de stat jos, măsuțe și aici se află cabina de comandă, de aici se conduce ambarcațiunea. În timpul circulației cu viteză trebuie lăsate copertinele transpartente altfel intră apă și prin partea din spate. Iar valurile din marea Coralilor pot fi mari în cazul unei microfurtuni cum am avut eu ocazia s-o văd.

Echipajul SeaStar era tânăr 2 băieți și 4 fete. Fetele erau oarecum mai interesante pentru mine erau toate tatuate, aveau acea uniformă de la Seastar dar la anumite momente de ex. când erau cu asistența de scufundări erau în costum de baie. Cred că erau și așa pe post de antistres dacă ți-e frică de apă, rechini, etc... Comandantul un asiatic explica despre excursie. Celălalt băiat conducea ambarcațiunea. Fetele la început erau cu formularele pe care trebuie complectate inclusiv cele cu răspunderea personală și partea medicală. Mai exact că ești de acord să intri de bună voie și nesilit de nimeni în mare și că nu ai probleme medicale în acest sens. Sau dacă vine un rechin și te papă cică că ți-ai asumat-o...

Pe urmă după ce pleacă ambarcațiunea urmează un mic dejun dulce constând în cafea, ceai, lapte, suc și prăjituri, brioșe. Savurând cafeaua observi cum ieși din zona Cairns și munții verzi cu pădurile tropicale se tot îndepărtează. Pe urmă dispar de tot și este doar oceanul și Sea Star... Drumul e oarecum puțin lung până la barieră dar nu te plictisești la bord.

Prima oprire la Michaelmas Cay

Prima oprire a fost una combinată. Am vizitat o insuliță făcând parte din parcul național Michaelmas și Upolu Cays. Pentru acces s-au folosit bărci cu fundul din sticlă tocmai pentru a observa coralii și altfel decât cu costunul de snorkeling. Dar având în vedere că excursia era combinată cu o sesiune de snorkeling a trebuit să luăm costumele pe noi. Aceste costume sînt subțiri dar protejează de anumite viețuitoare înțepătoare care mișună în aceste ape. Pe urmă în aceste ape trăiesc rechini care nu au nici o treabă cu tine dacă nu te afli în preajma lor, dar coralii fiind atât de aproape de tine încât le poți atinge cu mâna există probabilitatea să te și tai în ele ori sângele îți simte rechinul de departe. Ca și idee personal am tras acest costum destul de greu pe mine, dat jos și mai dificil iar înainte și după prânz a mai trebuit repetată îmbrăcarea și dezbrăcarea. Dar m-am conformat altfel nu se putea. Costumul acoperă corpul aproape complet. Are și glugă, are porțiune de acoperit picioarele și mâna. Ai o mică fantă pe care vei scoate degetele pentru a face o posibilă poză. Echipamentul include labe pentru o înaintare mai rapidă în apă și mască plus tubul necesar. O scufundare de adâncime cu tub de oxigen nu este necesară obiectivul principal Marea Barieră de Corali se află aproape la suprafață.

Michaelmas Cay se află la aproximativ 33-35 km de Cairns. Insula de și vedem doar nisip are ca bază o rocă subacvatică. Ajuns acolo m-a întâmpinat o gălăgie infernală făcută de cele 23 specii de păsări. Erau cu miile pe acolo, voi atașa video scurt. Există o oarecare floră aici constând în ieburi în fine aici își fac cuiburile aceste păsări. Iar țestoasele imense își îngroapă ouăle în nisip. Am avut șansa să văd o țestoasă în apă la prima sesiune de scufundări. Scufundarea aici am făcut-o de pe insulă și tot pe insulă m-am întors, de unde ne-a luat barca.

Accesul pe insulă se face între orele 9.00-15.00 în restul timpului este interzis. Semnele de interzis se referă și la pescuit, foc, campare și acces cu animale de companie. De asemenea există o delimitare cu sfoară a insulei, până unde ne putem deplasa.

A doua oprire, scufundare de pe vas

Urcând înapoi pe vas a urmat dezbrăcarea costumului și prânzul de pe vas. Fetele și-au pus șortul și baticul de bucătărese și au trecut la servire. Am văzut și am mâncat: din platoul rece cu mezeluri, brânzeturi și din felurile doi expuse. Era acolo și carne de pui, porc și pește. Erau garnituri suficiente constând în cartofi, sau alte legume. Legume crude și salată erau din belșug. Ca și lichide era apă, suc, cafea. După prânz a mai urmat o sesiune de prăjituri la cafea. Era ca la allinclusive dacă nu te săturai puteai să-ți mai umpli farfuria o dată. Dar nu era nevoie mâncarea era suficientă și gustoasă.

După prânz vasul a plecat spre un alt loc de scufundări locuri spectaculoase pe sub apă. Urmând calea spre acest loc cerul s-a întunecat și a venit o mini furtună care în Pacific pentru mine este considerată o furtună adevărată. Dar echipajul nu era stresat deloc și ne-am îmbrăcat din nou costumele. Prima scufundare în acest loc era un pic mai violentă, valuri mai mari (la un moment dat nu mai vedeam vasul din cauza valurilor aveam mereu probleme cu orientarea oare unde este vasul și să nu mă îndepărtez prea mult) Dar furtuna a fost complet uitată văzând minunea de sub ape. Mai scoteam capul din apă să văd pe unde este vasul și ploua cu găleata, valuri mari. Pe urmă băgam capul și mă uitam la corali.

În afară de furtună mai aveam un stres cu telefoanele. Punga/husa mea pentru telefoane pentru filmare subacvatică cumpărată în 2021 în Hurghada și-a dat duhul aici în Australia. Ambele telefoane un Iphone 6 vechi și casat și un QR ceva mai nou dar aproape de casat stăteau în apă în husă dar își făceau încontinuare treaba. Filmau doar că nu mai puteam butona. Astfel a trebuit să editez/să tai din aceste filme. Voi atașa video cu aceste filmări.

La prima vedere aveam impresia că mă aflu în Marea Roșie lângă Hurghada, nici o diferență. Totuși am observat ulterior ceva diferențe, mai multă faună, mai mulți pești colorați și mai multe specii de corali. Diferența constă și în mărime și întindere nu numai prin varietate. Este totuși una din minunile lumii. Și dacă repetam experiența încă o zi sau două sigur observam mai multe.

A trecut și furtuna și a ieșit soarele. După o scurtă pauză am intrat din nou în apă. Am repetat asta de cîteva ori aproximativ o oră după care s-a anunțat plecarea.

La întoarcere marea era destul de agitată. Băiatul de la cârmă a băgat viteză. Se pare că a setat tot drumul pe unul din instrumentele de bord printr-o aplicație de condus vasul, a pus picioarele sus și a ațipit, n-avea nici o treabă, drumul spre Cairns cred că și vasul știe... Valurile spălau toată barca din față până în spate. În apropiere de Cairns Marina am fost invitați pe puntea din față pentru o poză de grup. Fotografiile se primesc accesând cu un cod primit pe siteul firmei Seastar. În afară de poza de pe grup am mai primit fotografii subacvatice pe care le voi pune aici pe lângă cele făcute de mine.

La coborâre toti băieții și fetele erau acolo și ne-au mulțumit pentru că am fost clienții lor în ziua respectivă.

youtube

Experiența a fost una remarcabilă și sper ca nimeni să n-o rateze în cazul unei eventuale excursii în Australia.

WM rog să atașați acest video la început, mulțumesc.

youtube.

## end review sc

Trimis de AZE in 14.07.23 21:55:08
Validat / Publicat: 14.07.23 22:38:38
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în AUSTRALIA & N.Z..

VIZUALIZĂRI: 818 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (AZE); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P26 Michaelmas Cay

[14.07.23 22:22:55]

Ilustrația muzicală sau video-muzicală indicată a fost atașată articolului (vezi sus, imediat sub titlu).

[14.07.23 22:27:21]

@webmasterX: Mulțumesc. Filmulețele făcute sub apă la mine pe PC erau drepte, de ce după le-am atașat la articol sînt întoarse 90 de grade? Se poate face ceva? Mulțumesc

[14.07.23 22:40:53]

@AZE:

Din păcate nu se pot „întoarce” -- sunt mult diferite, tehnic, de poze (unde „întoarcerea” e f simplă)

doinafilPHONE
[14.07.23 23:23:30]

Felicitări pentru alegerea facuta! Mi-a plăcut ce am citit si văzut în poze! Puțini au norocul de a vedea bariera de corali a Australiei. Costumul de scufundat nu este prea comod, așa cred, am văzut in filme cat de greu se îmbracă și dezbracă. Aștept și alte articole!

Michi
[15.07.23 11:50:07]

@AZE: Din nou mulţumiri pentru că ne-ai fost ghid. Să te tot plimbi făra oboseală, fără un ban cheltuit, stând în casă cu aerul condiţionat pe tine! Am văzut corali în Marea Roşie într-o mică croazieră făcută în 1990 în Hurghada dar nu ne-am scufundat, ci i-am privit printr-o trapă a vasului. Pe atunci în Hurghada nu erau mai mult de trei hoteluri şi a fost prima dată când am întâlnit aer condiţionat.

mprofeanuPHONE
[15.07.23 12:52:29]

@AZE: Felicitări pentru o așa excursie pe care nu oricine are posibilitatea să o facă! Oricum ai o experiență dublă, ai văzut și coralii din Egipt. Așa cum bine precizai aceștia din Marea Barieră sunt mult mai diversificați și mai mari cred...

Oricum ați fost toți curajoși, să dai cu "subsemnatul" că intri pe propria răspundere, mă gândeam la rechini... și mă gândeam dacă vă răneați și îi atrageați...

Adrenalină cam la maxim!! A meritat, ce amintire frumoasă trăită pe care ne-ai prezentat-o și nouă...

[15.07.23 18:51:31]

@AZE:

Aşteptam cu interes povestea acestei excursii, categoric, un MUST pentru oricine ajunge acolo.

Eu cred că Marea Barieră de Corali ar fi singurul motiv pentru care m-aş aventura, eventual, până în Australia, durata mare a zborului fiind un impediment major pentru mine. Prea recomandă toată lumea snorkelingul în acea zonă.

Până la urmă este cumva normal să se acopere şi ei cu hârtii. Iar dacă venea vreun rechin flămând şi se întâmpla vreun incident nedorit, crezi că pentru cel "mâncat" mai conta cine răspunde/cine e vinovat?

Felicitări pentru experienţă şi pentru articol!

[15.07.23 19:20:36]

@AZE:

Am văzut în fotografii cum arătau costumele de snorkeling, subţiri şi aparent uşor de purtat, dar întrebarea mea este dacă erau sau nu obligatorii.

Ce temperatură avea apa mării?

La ce adâncime estimezi că erau coralii?

Am filmat şi eu cu telefonul băgat în husă specială anul trecut în Sharm el Sheikh, doar că eu am fost mai curajoasă şi am folosit un telefon mai scump şi pe care îl aveam de doar un an. Problema a fost că ecranul telefonului nu mai răspundea cum trebuie la comenzi când telefonul era sub apă, am avut multe rateuri, dar şi filmuleţe minunate .

Credeam că ştii că trebuie să ţii telefonul în poziţia "culcat" atunci când filmezi. Păcat de filmările subacvatice întoarse

Exact asta voiam să te întreb şi eu, însă, uitându-mă la fotografii şi filme atât cât am putut, nu văd prea multe diferenţe faţă de cele văzute personal în cele câteva vacanţe petrecute la Marea Roşie, în Sahl Hasheesh, Makady Bay, dar mai ales în Sharm el Sheikh. Coralii "tăi" sunt mai frumoşi, dar peştii din Marea Roşie mie îmi plac mult mai mult.

Cu riscul de a părea nemulţumită precum vulpea care dacă nu ajunge la struguri zice că sunt acri , aşa şi eu mă voi mulţumi cu peştişorii mei minunaţi din Egipt, aflaţi la doar trei ore distanţă de Bucureşti şi de care deja mi-e tare dor.

[16.07.23 09:37:30]

@doinafil: Mulțumesc pentru citirea articolului.

Vizitarea barierei de corali, de fapt o minusculă parte din marea barieră de corali este o experiență unică. Pentru o observare mai amănunțită este necesară vizita în mai multe zile, ori în cazul nostru, totul pe repede înainte a fost foarte ok și așa.

Costumul acela nu îmi place dar a fost necesară și obligatorie. Datul jos este și mai dificil deoarece este ud, l-am și rupt un pic.

[16.07.23 09:43:31]

@Michi: Sărut mâna și mulțumesc.

Mă bucur că citiți articolele mele.

Dvs. ați umblat ceva și în perioade oarecum istorice din punct de vedere istoric. Așa cum ați descris că ați fost în 1990 în Hurghada și au fost doar 3 hoteluri.

Atunci s-au deschis și granițele ca turiștii care au văzut doar România sau cel mult țări ex-comuniste acum, să vadă și altceva.

Dvs ați văzut aer condiționat în 1990. Eu am întâlnit așa ceva în 2000, în RO bineînțeles. ????

[16.07.23 09:52:33]

@mprofeanu: Mulțumesc pentru vizită.

Acele acte care trebuie semnate sînt obligatorii pentru firme acolo. Nu îmi aduc aminte ca în Egipt să fi semnat ceva la cele 2 excursii de snorkeling pe care l-am făcut acolo.

În formularul din Australia s-a pus mare accent pe condițiile din punct de vedere medical (dacă ești apt medical pentru scufundare și dacă suferi de ceva probleme) Erau vreo 2 pagini de completat cu multe întrebări pe bază de proprie răspundere. Riscurile pe urmă ni s-au explicat de către liderul asiatic în cabina de jos.

De obicei paza bună trece primejdia rea, echipajul în cazul unui pericol este limitat (nu poate evita pericolul instant de ex apropierea unui rechin, etc) astfel este bine ca fiecare să se protejeze cel mai bine (prin costum, dacă știe că are probele medicale mai bine să nu intre oricât de tentant este, etc)

[16.07.23 10:10:35]

@nicole33: Mulțumesc că mi-ai citit articolul și ai răspuns cu 2 ecouri consistente.

Răspunsurile mele:

-conform echipaj de pe Seastar costunul de scufundător este obligatoriu de îmbrăcat la ei pe vas indiferent dacă se face snorkeling sau scufundare la adâncime. Nu am detalii cum se procedează la alte firme care organizează astfel de excursii

-temperatura apei la momentul vizitei conform echipaj Seastar era de cca 24-25 gr C. Temperatura în marea Coralilor cel mai mult ar fi 28-29 gr C vara (Ianuarie-februarie) iar iarna (august de ex) poate să coboare și până la 19 gr C

-adâncimea la care se aflau coralii pe care i-am vizitat era la 1-5 m sub nivelul mării, deci mai mult la suprafață. Nu știu dacă la momentul vizitei era flux sau reflux care este destul de vizibil în această parte a lumii. Coralii de suprafață se pot vizualiza mai bine cu ajutorul luminii naturale. Bineînțeles că există coralii de adîncime de la 30-50m chiar și până la 2 km sub nivelul mării. În unele locuri am putut să ating coralii, iar accidental mi s-a întâmplat să mă frec de corali fără a afecta însă acel costum

-din punct de vedere media ambele telefoane le-am ținut în poziția culcat tocmai pentru vizualizarea corectă a filmului. Nu înțeleg de ce s-au întors la încărcarea la articol și de ce nu se mai pot întoarce aici. Eu acasă le întorc cu ușurință cu ajutorul unor programe de editare. Cât despre modele eu doar astea le am din care unul este de servici. Dacă aveam mai bune clar le foloseam acelea.

Elena-PHONE
[16.07.23 19:14:11]

Superb! Citit și votat cu drag! La cat mai multe astfel de experiențe!

[16.07.23 21:57:16]

@Elena-: Mulțumesc pt vizită. Să te audă cel de sus dar e tot mai greu având în vedere vârsta. Dar având în vedere expresia never say never e posibil și în viitor...

[17.07.23 11:45:33]

@AZE:

Este rândul meu să îţi mulţumesc pentru lămuririle suplimentare aduse

Te-am întrebat pentru că nu eram convinsă de obligativitatea purtării costumului la snorkeling, că pentru scufundări nu comentez.

Eram curioasă şi dacă ai primit vreo explicaţie referitor la necesitatea purtării costumului. Bravo ţie că ai fost ascultător şi nu te-ai apucat să te cerţi cu ei, cum am făcut eu în Egipt.

Eram într-o excursie care includea şi o sesiune de snorkeling într-o zonă deosebit de frumoasă şi, în timpul excursiei, nu înainte, am aflat că trebuie să închiriez un costum de scafandru, dar din cele groase, cauciucate şi greoaie, nu finuţ ca al tău. Explicaţia oficială a fost aceea că m-ar proteja de apa prea rece, ceea ce nu era adevărat, pentru că la 25-26 grade Celsius apa mării era perfectă. Am refuzat categoric să îmbrac aşa ceva, nu din cauză că trebuia să plătesc închirierea care habar nu am cât costa, dar aveam bani la mine, ci pentru că simţeam că nu aş fi putut nici să respir cu chestia aia pe mine şi sigur m-ar fi încetinit la înotat din cauza greutăţii suplimentare duse în spate. Nemernicul de ghid mi-a refuzat atunci accesul în acea incursiune marină deşi plătisem pentru asta. Un grup de cinci tineri ruşi a avut o discuţie asemănătoare cu individul, ba unul din ruşi era să-l şi bată pe ghid, dar în final noi am fost cei care am pierdut, ratând cu succes acea parte interesantă şi frumoasă a excursiei. Degeaba l-am reclamat la agenţie seara la întoarcere.

Nu am ştiut şi am bănuit că ţi-a fost mai comod în apă să ţii telefonul invers, fiind şi mai uşor de manevrat cu o singură mână. Dacă tot te pricepi să editezi filmuleţele pe calculator, fă ceva şi cu cele două şi mai încarcă-le o dată pe sait, pentru că sunt greu de văzut aşa întoarse şi este păcat.

Scuze! M-ai derutat când ai folosit expresia de "casat" referitoare la telefoanele folosite, eu înţelegând că ar fi vorba de aparate mai vechi pe care nu le mai foloseşti în mod curent.

Eu am verificat husele de telefon înainte de a băga telefonul în ele cu un şerveţel de hârtie şi apoi le-am scufundat şi agitat prin apă, pentru că altfel nu aveam încredere să-mi risc telefonul

webmasterPHONE
[17.07.23 12:27:43]

@AZE:

Clipurile video încărcate pe site se afișează prin intermediul canalului de youtube AFA. Odată încărcate acolo, prelucrarea ("întoarcea') lor este mult mai dificilă.

[17.07.23 13:12:09]

@webmaster: Bună ziua

Mulțumesc pentru precizări. Asta este, rămân așa întoarse. De filmat am filmat normal în poziția culcat ca de obicei de și era dificil un pic în apă. Pe urmă doar le-am tăiat direct pe programul de editare de pe iphone, nu le-am întors doar nu trebuiau întoarse. Dar surpriză încărcate aici apăreau întoarse.

Pușcașu Marin
[28.08.23 21:09:54]

In orice ghid turistic care se respecta, daca te uiti in top 100 de vazut intr-o viata, sigur gasesti Marea Bariera de Corali. Daca la Turnul Eiffel sau la Colosseum, care sunt si ele in top 100 ajungi mai usor, tu ai atins un obiectiv pe care ti-ai dorit sa-l vezi si pe care nu multi muritori din partea asta a lumii il pot atinge.

Felicitari. Mai ai America de Sud si... Antarctica. Iti doresc din inima s-atingi cifra 7 la continente vizitate.

[28.08.23 21:57:22]

@ghisor: Mulțumesc, mulțumesc. Să te audă cel de sus. Mai vedem.

Da bariera de corali este de vizitat. Coborând în apă observi coralii și dacă n-ai știi că ești acolo ai spune că ești în altă parte a lumii poate în marea Roșie.

Dar știind de ce formațiune aparțin coralii vizitați te uiți cu alți ochi la acea splendoare de sub apă.

5 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):