GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
17 persoane cu simptome de toxiinfecţie alimentară la un complex renumit; doar atât?!?
Aceasta postare are scop preventiv pentru alți turiști care pleacă în concedii cu speranța și buna credință că daca merg în concedii doar ”la mărul lăudat” totul va fi ok.
Urmează să vă expun o experiență neplăcută prin care eu și familia mea am trecut în weekendul prelungit 15-17 iunie 2019 după ce ne-am cazat la un resort turistic renumit din satul Cheia, comuna Moieciu, județul Brașov.
Nu aș fi avut nici un reproș pe care aș fi putut face gazdei noastre referitoare la această minivacanță dacă începând din data de 16 iunie 2019 nu s-ar fi întâmplat următoarele.
În dimineața zilei de 16 iunie 2019 ne-am trezit într-o zarvă îngrozitoare când în incinta resortului au ajuns 4 echipaje de urgenta (2 ambulanțe și 2 echipaje smurd) care din câte am observat ofereau îngrijiri medicale unui număr considerabil de persoane ce se aflau în curtea resortului.
După ce echipajele de urgență au plecat, eu împreună cu soția și fetița noastră de 2 ani am coborât la restaurantul resortului pentru a lua micul dejun. Curioși fiind, am întrebat la restaurantul hotelului ce s-a întâmplat în dimineața aceea, întrebare la un angajat al restaurantului mi-a oferit următorul răspuns ”grupul de musulmani cazat la noi au avut cerințe speciale pentru mesele servite și si-au adus propriile alimente. Cred că ce au adus a fost expirat și au făcut toxiinfecție alimentară”. Lucru ce mi s-a părut plauzibil ținând cont că in acea perioadă în acel resort erau cazați un număr de aproximativ 35-40 de persoane însoțiți de un număr similar de copii care rezervaseră și sala de conferință a resortului pentru a ”discuta deschis despre frumusețea religiei islamică”, turiști pentru care gazda noastră a împărțit zona de servire a mesei în două, ceilalți turiști neavând acces la zona rezervată acestora.
În cursul acelei zile din ce am mai auzit de la vecinii-turiști au mai venit și alte echipaje de urgență la resortul unde eram cazați dar nu cunosc cui au oferit îngrijiri medicale deoarece în acea zi ne-am petrecut ziua la piscina resortului.
În noaptea din data de 16-17 iunie 2019 starea de sănătate a familiei mele și a persoanelor cu care am petrecut weekend-ul la acea locație s-a degradat treptat fiecare dintre noi având simptome similare cu cele ale grupului care au solicitat asistență medicală în ziua anterioară. Simptomele noastre au constat în scaune diareice și vomă repetată pe tot parcursul nopții.
În dimineața zilei de 17 iunie 2019, cuprinși de sentimentul de teamă și aproape leșinați am apelat la serviciul de urgență 112 pentru a solicita asistență medicală.
Până la sosirea echipajelor de urgență am fost la restaurantul resortului pentru a reclama șefului de sală acest aspect (argumentat de faptul că noi cu toții am servit masa doar la acest resort) și pentru a îi solicita să nu mai servească masa și altor turiști în scopul preventiv de a nu îmbolnăvi și pe alții. La această solicitare mi s-a răspuns că ei cunosc situația, că DSP Brașov a fost în control la ei, că s-au luat probe și că se face o anchetă în acest sens pentru a stabili legătura de cauzalitate între simptomele noastre și serviciile prestate de ei.
Îi explic din nou că în ceea ce ne privește nu am servit nici o masă în altă locație și că din acel moment ei în mod conștient îmbolnăvesc și alți turiști dacă nu închid restaurantul pentru a identifica și elimina sursa simptomelor noastre.
Menționez că pe durata discuțiilor noastre destul de aprinse, la restaurantul resortului s-au mai prezentat și alți 2 domni care reclamau același lucru.
Aceștia ne-au răspuns că nu au autoritatea să facă acest lucru moment în care am solicitat să discutăm cu patronul/directorul locației pentru a lămuri această situație după care am plecat fiind îngrijorat de starea de sănătate a familiei și apreciind că ambulanta trebuie să apară în orice moment.
Până la sosirea ambulanței, în curtea resortului a întrat un SUV premium în care bănuiesc că erau persoanele responsabile de locația respectivă pentru că după ce au intrat în complex domnul de la volan a coborât pentru a vorbi cu staful de la restaurant iar doamna a urcat la recepția hotelului și a coborât grăbită cu o listă obținută de aolo.
După aceea, aceste doua persoane s-au urcat din nou in autoturism au dat roată parcării principale resortului, s-au uitat de sus (poate așa mi s-a părut mie sau poate așa se vede viața privită prin geamul unui SUV premium cu o gardă la sol considerabilă) la noi care ne urcam în ambulanța ce ajunseseră între timp după care a ieșit din parcare și a urcat în direcția resortului din Fundata.
Menționez că serviciul de urgență ne-a dus pentru îngrijiri medicale la Spitalul Zărnești nu la Spitalul Brașov așa cum au fost transportați cei din primul grup, după cum reiese din știrile naționale și locale pe care le puteți citi accesând link-urile atașate postării.
În aceste condiții cred că întrebarea pe care în mod legitim o adresez autorităților locale doar 17 cazuri de toxiinfecție alimentară în legătură cu acest resort... este foarte bine întemeiată.
La momentul postării și soția și fetița mea de doi ani sunt internate cu diagnosticul de toxiinfecție alimentară la spitalul județean Buzău și fetița este încă la perfuzie în vederea stabilizării stării sale de sănătate.
Nu vreau să insinuez nimic, am încredere deplină în seriozitatea și rigurozitatea cu care autoritățile locale din județul Brașov vor soluționa aceasta situație și sunt convins că faptul că în ziua de 16 iunie 2019, zi în care inspectorii DSP Brașov au venit în control la acel resort, activitatea domnului în ținută office care se tot agita și transporta sacose de cadou prin incinta locației a fost doar o coincidență.
Prin această postare am speranța că noi cei care am avut de suferit în acel weekend și la acea locație (de faptul că starea noastră de sănătate s-a degradat considerabil fie că a trebuit să ne vedem copii chinuiți de acele simptome fie ambele) să ne unim într-o acțiune comună de a trage la răspundere civilă și/sau penală persoana responsabilă de acest fapt sau fenomenul astrologic extrem de rar care s-a întâmplat exact în acel weekend și care ne-a cauzat aceste stări.
Așteptăm un răspuns oficial din partea autorităților care sunt investite cu soluționarea acestei situații pentru că ne-am pierdut speranța că persoanele responsabile de acest fapt se ocupă de diminuarea/eliminarea acestor riscuri și de starea de sănătate a celor ce contribuie la bună starea acestora prin contractarea acestor servicii din moment ce nici până la cest moment nu am fost contactați măcar pentru a ne oferi un sprijin moral încurajându-ne că vor identifica persoana responsabilă sau, eventual, pentru a ne oferi mult prea prețioasele scuze ce s-ar fi impus.
===
https://observator. tv/sanatate/turisti-toxiinfectie-alimentara-cheile-gradistei-296057. html
https://www.europafm.ro/zeci-de-turisti-cu-simptome-de-toxiinfectie-alimentara-intr-o-statiune-din-brasov/
https://www.mediafax.ro/social/alerta-intr-o-statiune-frecventata-de-turisti-din-brasov-zeci-de-persoane-intre-care-copii-primesc-ingrijiri-dupa-ce-au-aceleasi-manifestari-de-toxiinfectie-18171859
http://www.ziare.com/stiri/spitale/zeci-de-turisti-au-facut-toxiinfectie-alimentara-intr-o-statiune-din-brasov-1565680
https://transilvania365.ro/toxiinfectie-alimentara-la-cheile-gradistei-intervin-mai-multe-echipaje-de-la-ambulanta-si-smurd/
https://www.gandul. info/stiri/zeci-de-persoane-intre-care-si-10-copii-au-simptome-de-toxiinfectie-alimentara-intr-o-statiune-din-brasov-18171858
Trimis de cosmingh1 in 19.06.19 11:40:12
7 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (cosmingh1); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
7 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@cosmingh1: bun-venit în comunitatea AmFostAcolo.ro.
Mulţumim pentru impresii, te aşteptăm şi cu alte recomandări din vacanţele ori excursiile tale trecute sau viitoare, care cu siguranță au avut și momente mult mai fericite decât acest neplăcut incident...
Totusi nu inteleg de ce nu mentionezi numele resortului. Nu merita protejat, in opinia mea, pentru indiferenta aratata clientilor si pentru indrazneala de a servi produse mai ales dupa ce se intamplase cu musulmanii...
@iulian68: totuși nu înțeleg de ce nu te uiți la ce restaurant este postată această "avertizare"?!?
@Dragos: Chiar nu m-am uitat la titlul review-ului, " furat" fiind de povestea in ansamblu. ????Multumesc Dragos! ????
Salutari stimati colegi.
Din pacate pot sa confirm experinta neplacuta a colegului cosmingh1.
Am fost cazat tot in Complexul Cheile Gradistei si am mancat in acelasi restaurant in weekendul cu toxiinfectiile alimentare cu inca o familie. Spre norocul nostru am fost printre fericitii care nu s-au imbolnavit, dar o alta familie din Brasov care a venit sa ne salute si a comandat branza cu smantana si mamaliguta seara a avut probleme de sanatate specifice toxiinfectiilor alimentare (norocul lor ca nu au mancat prea mult ca aveau 2 copii si tot alergau dupa ei).
Pot sa confirm ca au fost foarte multe ambulante care au venit pe timpul zilei si a noptii si au luat diverse persoane la spital. A doua zi la receptie domnii politisti care cica investigau problemele erau la o cafea cu reprezentanti ai complexului si se distrau maxim... asa e in Romania. Pacat de tara asta si de peisaje. O sa revin cu impresii si despre locatie cand o sa imi fac mai mult timp.
Vacante fara probleme va doresc.
@cosmingh1 - crismcl313: Salutare.
Multumesc pentru confirmare. Am in schimb o rugaminte la dumneavoastra, imi puteti face legatura cu persoanele care ziceti ca au avut si ei de suferit in urma experientei de la cheile gradistei? Un numar de contact, o adresa de facebook, mail etc...
Impreuna cu grupul de musulmani am facut demersuri in scopul depucerii unei actiuni in instanta. Din ce mi s-a comunicat se incearca sa se paseze vina pe acestia pe diverse motive. De moment suntem doar 2 familii, din afara grupului de musulmani, dornice sa depunem actiunea in instanta. Ne-ar ajuta foarte mult sa demontam anumite aparari daca vom fi mai multi si din afara grupului.
Cu aceasta ocazie doresc sa multumesc si amfostacolo.ro deoarece am incercat sa postez aceasta avertizare pe TOATE siteurile de turism din RO dar nu mi-a fost acceptata postarea. Multumim!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- May.2023 [Restaurant resort Amfiteatrul Transilvania] Amfiteatrul Transilvania - mult mai mult decât cazare/mâncare — scris în 26.08.23 de crismis din GALAțI - RECOMANDĂ
- Oct.2022 [Pizzeria Ioana @ Pensiunea Orzan [Moieciu de Sus]] Pizzeria Ioana din Moieciu de Sus, cu pizza delicioasă — scris în 11.11.22 de Dana2008 din TîRGU MUREş - RECOMANDĂ
- Jul.2022 [Restaurant Complex Cheile Grădiștei I [Cheia, Moieciu de Sus]] Asa si asa. Nici rau, dar nici super bine. — scris în 04.07.22 de deeutza din PLOIEşTI - RECOMANDĂ
- Dec.2021 [Restaurant pensiune Vraja Muntelui [Moieciu de Sus]] Sub orice critica — scris în 03.01.22 de Laura 2021 din BUCUREșTI
- Sep.2020 [Restaurant pensiune Vlahia Inn [Moieciu de Sus]] Un loc minunat — scris în 02.10.20 de susu din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Aug.2020 [Pizzeria Ioana @ Pensiunea Orzan [Moieciu de Sus]] Pizza foarte buna pentru pofticiosi — scris în 18.12.20 de ⭐ValentinB_88⭐ din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Aug.2018 [Restaurant Complex Cheile Grădiștei I [Cheia, Moieciu de Sus]] Mi-a plăcut la Cheile Grădiştei — scris în 14.11.18 de nicole33 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ