ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 16.09.2024

Mai degrabă mulțumit

Palat sau prânz? Noi am ales să luăm prânzul la Adega das Caves Sintra

3 mai 2024

Sintra a fost ultimul obiectiv al zilei din cadrul excursiei pe litoralul portughez Estoril – Cascais – Boca do Inferno – Cabo da Roca.

Drumul cu autocarul a fost destul de lejer până la intrarea în Sintra când totul s-a blocat, aveam în faţa noastră un lung şir de autoturisme, microbuze şi autocare şi am înaintat în ritm de melc, cu pauze lungi şi dese ☹ până în zona centrală unde am fost debarcaţi, iar şoferul a plecat să parcheze altundeva. Neplăcut a fost faptul că am pierdut în ambuteiaj aproape patruzeci de minute din timpul nostru de vizitare.

În Sintra am avut program liber, ghida dându-ne doar câteva sugestii şi precizând ora de întâlnire, dar era evident că nu aveam timp decât pentru două obiective, chiar dacă oferta era bogată şi foarte tentantă.

Ne-am propus iniţial să vizităm Quinta da Regaleira, părându-ne mai uşor accesibilă decât celebrele palate din vârful dealului şi mai pe gustul nostru, şi apoi Palacio Nacional de Sintra, care se afla foarte aproape de punctul de întâlnire de unde urma să ne preia autocarul. Dar, ca de obicei, socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din Sintra. Chiar dacă nu am stat prea mult la coadă pentru a intra la Quinta da Regaleira, obiectivul nu a fost atât de uşor de vizitat pe cât estimasem eu din cele citite pe internet. Ba chiar a fost destul de obositor să tot urcăm pantele alea, însă experienţa a fost una plăcută, abordând minunata grădină în ritmul nostru, cu pauze dese şi o mulţime de fotografii 😊

La întoarcerea în centrul Sintrei, alţi turişti din grup s-au grăbit să intre şi la Palatul Naţional. Eu m-am uitat la ceas şi am apreciat că vizita nu ar fi putut fi făcută decât pe repede înainte, exact ce urăsc eu mai mult într-o excursie, să-mi rup aiurea picioarele şi nici să nu înţeleg mai nimic din cele văzute. Eram şi obosiţi după efortul anterior, ni se făcuse şi foame, astfel că am decis să căutăm rapid o terasă şi să mâncăm de prânz.

În plin centrul vechi al Sintrei, cu ochii pe Palatul Naţional, la propriu, am reuşit să găsim la una din terasele pline de turişti o masă care tocmai se eliberase şi ne-am aşezat repede. Habar nu aveam cum se numeşte restaurantul, am aflat citind pe meniul primit.

Adresa: Rua Pendoa 2,2710-557, Sintra, Portugalia

Coordonate GPS: 38.79682 N; -9.39081 E

Telefon: +351.21.923.0848

Program: zilnic: 12.00 ÷ 20.00

FB: https://www.facebook.com/p/Adega-das-Caves-Sintra-100069092046568/

Observasem deja, oarecum din mers, o ciudăţenie: acolo unde se mânca, nu se fuma, iar acolo unde se fuma, nu găseai decât de băut. A trebuit să fac o alegere dificilă pentru mine, dar foamea era prea mare, astfel că am decis să mănânc, lăsând fumatul pentru mai târziu. Prietenii noştri ni s-au alăturat, dar doar pentru scurtă vreme.

O ospătăriţă a apărut imediat, ne-a pus o faţă de masă curată, de unică folosinţă, dar nu contează, ne-a adus meniurile, care nu erau prea stufoase, ci dimpotrivă şi ne-a cam presat să ne hotărâm rapid şi să comandăm, nedezlipindu-se de masa noastră. A părut uşor deranjată când m-a văzut că fac poze la meniu, dar nu pentru că făceam poze, ci pentru că nu mă grăbeam să comand, dar eu studiasem deja meniul afişat la intrare în timp ce urmăream eliberarea unei mese şi ştiam exact ce vreau. Eu am cerut o pizza la Mare tuna (cu ton) la 14 euro şi o porţie de Lombo porco (muşchi de porc la tavă cu cartofi prăjiţi) la 13,95 euro, cu gândul să le „şeruim” .

Amicul nostru, mai molcom din fire, s-a enervat că este zorit aşa, s-a ridicat şi a plecat oprindu-se să „mănânce” o bere :D la pub-ul de alături, în picioare la o masă înaltă. Recunosc că nici mie nu mi-a plăcut stilul cam repezit şi destul de nepoliticos al tipei, dar oricum şi noi eram destul de grăbiţi. Mai mult m-a deranjat faptul că după plecarea amicilor, tipa ne-a cerut să ne mutăm la o altă masă, mai mică şi cam înghesuită, unde însă am beneficiat de mai multă umbră şi a fost mai OK acolo.

Restaurantul propriu-zis şi bucătăria aferentă se aflau peste stradă la parterul unei clădiri frumoase albastre pe care o remarcasem de la venire. Am trecut pe acolo să fac câteva poze abia la plecare şi mi s-a părut curat şi totul în regulă, atrăgându-mi atenţia vitrina cu dulciuri tentante. Timp nu mai aveam aşa că am rezistat uşor ispitei :))

Am fost uimită de rapiditatea cu care se mişcau cei doi ospătari, tipa care ne-a luat comanda şi colegul ei, în condiţiile în care mai treceau şi strada cu mâncărurile şi băuturile clienţilor. Debarasarea meselor era de asemenea foarte rapidă.

Mâncarea ne-a fost adusă chiar repede, deşi terasa a fost permanent plină.

Muşchiul de porc a venit însoţit de o porţie generoasă de cartofi prăjiţi, plus o garnitură de orez şi o salată alături. Carnea a fost gustoasă şi bine făcută, dar nimic care să mă impresioneze în mod special. Pizza cu ton a fost excelentă, nici nu mai mâncasem de mult acest sortiment, cu blat subţire şi crocant, aşa cum îmi place mie. Nu am reuşit să o dovedim amândoi pe toată, aşa că am cerut să ne pună la pachet ce a rămas.

Când am cerut nota de plată, am avut o surpriză. Ospătăriţa mi-a arătat ceva pe tableţica ei, eu nu am apucat să văd decât totalul de plată, a mai bălmăjit ceva, de neînţeles pentru mine, în final plătind cu card Revolut suma de 30,95 euro, la care am considerat mai mult decât suficient să adaug doar 2 euro cash, nu pentru politeţe sau amabilitate, pentru că astea au cam lipsit, ci pentru rapiditatea servirii şi gustul bun al mâncării. Ulterior am elucidat şi misterul diferenţei de preţ între cele comandate şi suma plătită. Se pare că includea o taxă de servicii de 1,50 euro de persoană, ceva în genul acelei taxe „coperto” întâlnită în restaurantele din Italia.

Restaurantul nu dispune de parcare proprie, iar găsirea unui loc de parcare centrul unui oraş atât de aglomerat constituie o mare provocare pentru orice şofer.

Concluzii

Adega das Caves este un mic restaurant tapas bar fără mari pretenţii, având însă avantajul unei poziţii ultracentrale în Sintra. Dispune de o terasă la fel de bine amplasată şi este permanent asaltat de turişti. Ei spun că ar avea specific portughez, însă eu, în afară de celebrul şi ultrasăratul bacalhau, nu-mi amintesc să fi văzut altceva tradiţional portughez în meniu.

Mâncarea este gustoasă, preţurile mi s-au părut rezonabile, dar cel mai mult eu am apreciat rapiditatea servirii, aspect important pentru cei prea înfometaţi şi/sau aflaţi în criză de timp, eu regăsindu-mă în ambele situaţii, pentru că excursiile organizate se fac mereu pe grabă.

În loc să vizitez în fugă încă un palat, eu am preferat o masă care să-mi tihnească. Ştiu că unii mă vor critica pentru că nu am ales palatul, putând să mănânc, din mers, un sandviş sau două aruncate în traistă sau să risc să mai slăbesc puţin, însă eu nu regret alegerea făcută. Dacă sănătatea ne va permite, poate vom mai ajunge acolo şi altă dată, oricum ne-au rămas destule palate de vizitat.

Chiar dacă interacţiunea cu ospătăriţa care ne-a servit nu a fost cea mai fericită, pentru toate celelalte avantaje, eu recomand acest restaurant.

Trimis de nicole33 in 16.09.24 06:02:26
Validat / Publicat: 16.09.24 06:39:53
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în PORTUGALIA.

VIZUALIZĂRI: 1218 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nicole33); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P05 Restaurantul Adega das Caves Sintra - cu ochii pe Palatul Naţional Sintra
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită

[16.09.24 06:38:06]

Mutat în rubrica "Unde mâncăm în Sintra?, SINTRA" (nou-creată pe sait)

[Rubrica inițială: BUFFER UndeMâncăm]

[16.09.24 06:58:04]

Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ

— (1) la momentul publicării, în rubrica curentă nu existau impresii din anul curent (2024) sau anul trecut (2023) ;
— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ al descrierii.

Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

Pușcașu Marin
[16.09.24 07:58:24]

@nicole33: Chiar dacă suntem diferiți, așa, la general vorbind, uite că mai gândim la fel. Eu n-am treabă cu foamea, deși nu s-ar zice când mă vede cineva, dar nici nu-mi place neam să vizitez ceva pe fugă, să nu mă pot opri eu să citesc ceva care-mi place, să fac câte fotografii vreau eu. Rămân cu senzația că doar am bifat un obiectiv, nu l-am vizitat, dacă vizita se face pe fugă.

Dar n-ai ce face în excursii de-astea în grup. Mai sunt și situații de-astea. Mie mi se pare în regulă că ați avut liber la program și măcar timpul ăla puțin l-ați putut” cheltui” așa cum ați vrut voi.

Farfuriile alea două arată tare bine. Eu am ceva dubii atunci când servirea e ultrarapidă în condiții de aglomerație, în sensul că mâncarea e deja preparată și doar încălzită atunci când e comandată, dar, deh, așa facem și acasă. Gătim azi și încălzim mâncarea și mâine și poimâine dacă e cazul

Până la urmă a fost bine. Ați putut vedea ceva, ați și mâncat. Problema care a rămas în suspensie este... de fumat ai avut timp?

Zoazore
[16.09.24 08:59:29]

@nicole33:

Problema care a rămas în suspensie este... de fumat ai avut timp?

Aceeasi intrebare as fi avut-o si eu!

Ce pretentii sa ai de la o femeie de grota?

Bine ca mancarea a fost buna. nu de "dat pe spate", dar buna. Farfuriile arata foarte bine si portiile par mari.

De "hidratare" nu ai pomenit!

Pușcașu Marin
[16.09.24 09:37:16]

@Zoazore:

Pizza ___________ 14.00 euro

Mușchi de porc_____13,95 euro

” Coperto” _________ 2 x 1.5 euro

Total = 30,95 euro, cât era pe nota de plată => hidratare = 0 euro

A mâncat, n-a băut, adică invitatul ideal la o nuntă

Deși... la țigara care bănuiesc că n-a lipsit după această masă, mergea un pahar cu sangria

doinafil
[16.09.24 11:46:48]

Bine ai făcut că:

Aceeași alegere aș fi făcut-o și eu iar presupusele critici ar fi inoportune, părerea mea! Mai întâi de toate trebuie să avem grijă de sănătatea trupului, abia după aceea de cea „spirituală” , pentru că nu te poți bucura de ce-a de-a doua dacă n-o ai pe prima! Mâncatul pe fugă, din mers, nu priește stomacului.

Porțiile alese arată bine, dar cred că sunt prea mari. Am observat că odată cu trecerea timpului, nevoile stomacului meu s-au împuținat, și nu-mi pare rău, ba, dimpotrivă, mă bucur că se întâmplă așa, abia mai dau jos din greutate!

Vă doresc să se întâmple revenirea în acele locuri!

Felicitări și, „comme d'habitude” (vorba franțuzului ) mulți

[16.09.24 22:18:34]

@Pușcașu Marin:

Nu suntem chiar atât de diferiţi când ne vede cineva

Povestea cu foamea porneşte de la o gastrită veche, iar tratamentul cu ţigări nu cred că o va vindeca vreodată . Că fac destul de urât când mi-e foame au văzut şi câţiva AFA-işti în urmă cu vreo şapte ani la o scurtă incursiune în Bulgaria, când, în final, sătulă de atâta aşteptare, m-am ridicat de la masă şi am plecat.

Exact asta era ideea. La ce-mi foloseşte că doar am bifat un obiectiv? Nu cred că mă voi putea lăuda cu asta peste ani în faţa nepoţilor pe care nu-i am.

A fost o abordare corectă din partea ghidei de toată isprava pe care am avut-o.

Mi-ar fi plăcut să vizitez măcar unul din palatele din vârful dealurilor, dar depindeam de un autobuz megaaglomerat care urma să mă ameţească, la propriu, pe serpentine foarte strânse, riscând incidente nedorite pe drum.

Dacă am fi vizitat Sintra cu tot grupul, impus, ar fi fost o problemă din cauza ritmului diferit al fiecăruia, şi toată lumea ar fi fost nemulţumită, aşa cum s-a întâmplat cu o zi înainte în turul pietonal prin Lisabona veche.

Mâncarea a fost OK şi porţiile măricele. Sunt convinsă că friptura şi garnitura de orez nu au fost făcute atunci, pe loc, dar pizza şi cartofii prăjiţi sigur nu erau reîncălziţi, pentru că se simte imediat diferenţa.

Mâncarea gătită o poţi mânca şi a doua şi maxim a treia zi, dar cartofii nu-i prăjeşte nimeni pentru trei zile.

Problema care a rămas în suspensie este... de fumat ai avut timp?

Întotdeauna îmi fac timp pentru asta

Datorită fumatului eu nu întârzii niciodată la o întâlnire, rezervându-mi mereu măcar zece minute pentru o ţigară sau două. Aşa am ajuns să fiu ultrapunctuală deşi nu era genul meu

[16.09.24 22:51:35]

@Zoazore:

Aceeasi intrebare as fi avut-o si eu!

Vezi răspunsul în ecoul meu anterior

Vad ca in ultima vreme te-ai axat pe... pesteri. Cazare in pestera in Turcia, mancare in pestera in Sintra... Ce pretentii sa ai de la o femeie de grota?

Nu este chiar aşa. În Cappadocia nu mă puteam caza decât într-o peşteră pentru a simţi vraja locului. A fost o experienţă interesantă. Un hotel banal, cu oricâte stele, nu ar fi avut niciun haz. Tocmai din acest motiv, cred că s-au prins şi alţii cum e cu peşterile, camerele-peşteră sunt mai scumpe sau mult mai scumpe decât celelalte, dar şi senzaţia e alta când dormi într-o peşteră şi beneficiezi de tot confortul.

Aici în Sintra a fost cu totul altceva. Nicio treabă cu peşterile.

Chiar dacă denumirea restaurantului sugerează mai degrabă o cramă sau o pivniţă, habar nu am dacă exista şi vreo sală la subsol pe undeva, noi am stat afară la lumina zilei şi nu ştiam cum să ne mai ascundem de soare pe sub umbrelele terasei.

Să ştii că te ţin minte pentru faza cu "oama" cavernelor

Mâncarea a fost chiar OK şi chiar prea multă.

În situaţii de genul ăsta nu mă apuc să experimentez şi merg pe chestii sigure cu care nu prea poţi da greş. Pizza o văzusem cum arată la o altă masă şi mi-a plăcut. De fapt, pizza este mereu o alegere bună când nu ai altă inspiraţie.

De "hidratare" nu ai pomenit!

Nu am scris nimic pentru că nu am comandat acolo nimic de băut. Şi asta din două motive. Deja mă iritase puţin tipa cu graba ei şi eram hotărâtă să nu mă încurc cu băuturile pentru ca dacă aşteptarea se prelungea nepermis de mult să pot să mă ridic şi să plec, doar nu era să pierd autocarul pentru nişte mocăiţi. Din fericire, mâncarea a venit într-un timp mai mult decât rezonabil, a fost gustoasă şi am putut să mâncăm liniştiţi, nu pe grabă. Al doilea motiv era legat de faptul că nu puteam să beau fără să fumez

A fost mai simplu să-mi iau un pahar de cafea "to go", care s-a răcit numai bine până am ajuns la punctul de întâlnire şi eu am fost mai mulţumită aşa.

Ca si @Puscasu Marin, nici mie nu-mi plac "bifarile de obiective". Nu-mi place sa bat drum lung ca sa fiu alergata pe coclauri, doar sa bifez ca "AmFostAcolo". Asta am patit in Corfu in 2011, cand nu am inteles aproape nimic din ce am vazut!

Îmi amintesc aventurile tale din Corfu pe repede înainte şi atunci aveai şi nişte anişori mai puţin

Mă bucur că mai sunt şi alţii care gândesc la fel ca mine, care apreciază calitatea şi nu cantitatea, numărul. Ştiu că sunt persoane care se deplasează într-un ritm mai alert ca al meu, au şi altă condiţie fizică şi/sau sunt mai tinere, iar "foamea" lor de a vedea cât mai multe întrece foamea normală.

[16.09.24 23:14:15]

@Pușcașu Marin:

Pizza ___________ 14.00 euro

Mușchi de porc_____13,95 euro

” Coperto” _________ 2 x 1.5 euro

Total = 30,95 euro, cât era pe nota de plată => hidratare = 0 euro

A mâncat, n-a băut, adică invitatul ideal la o nuntă

Calculul tău este corect, aşa mi-a "dat" şi mie , dar ai grijă să nu ne ia la ochi ADSO şi să creadă că încercăm să-i furăm pâinea

Nu ai idee la câte nunţi am băut doar apă din motiv de condus.

De mers, mergea, dar în alte locuri şi în alte condiţii. La masă nu era permis fumatul şi să stau în stradă şi cu ţigara şi cu paharul în mână era cam incomod. În plus, mie îmi place să savurez Sangria, iar la final să pescuiesc şi fructele rămase în pahar, chiar dacă ştiu că în ele s-a fixat tot alcoolul din vin.

Am preferat o cafea "to go" şi de fumat tot am fumat. Aşa ca după o masă copioasă...

[16.09.24 23:15:33]

@webmaster:

[16.09.24 23:36:06]

@doinafil:

Merhaba, Doina!

Aceeași alegere aș fi făcut-o și eu  iar presupusele critici ar fi inoportune, părerea mea!

Mă bucur că şi tu îmi împărtăşeşti opinia. Îţi dai seama că mă săturasem de replici de genul: "Cum doar atât aţi vizitat? " la care răspundeam cu " Da, atât s-a putut . Să vadă alţii mai multe şi să-mi povestească şi mie. Măcar să ştiu ce am pierdut"

Ai perfectă dreptate.

În toate excursiile luate, mie mi-a lipsit prânzul, de fapt, mai mult faptul că nu a fost alocat timp şi pentru asta. Cu aceeaşi agenţie fusesem în Madeira acum doi ani, dar acolo excursiile au inclus şi masa de prânz, frumos, cu trei feluri de mâncare şi cafea. Nu mai zic că restaurantele au fost foarte bine alese, nu din cele ieftine.

Pe măsură ce "întineresc" , am constatat şi eu că mănânc mai puţin faţă de anii trecuţi. Din păcate, cântarul meu nu este de aceeaşi părere

Porţiile au fost măricele, eu nu aş zice totuşi "prea mari", dar mai bine să-mi rămână decât să mă ridic de la masă fără să mă fi săturat

Vă doresc să se întâmple revenirea în acele locuri!

Doamne Ajută!

Mi-a plăcut mult vacanţa asta lusitană, care a fost prea activă şi prea scurtă.

Mulţumesc mult pentru vizită şi ecou!

Când bea Mihai un Efes să se gândească şi la mine

adso
[16.09.24 23:44:26]

@nicole33:

Probabil că eu aș fi ales o masă pe fugă sau deloc, pentru a reuși să mai văd câte ceva. Dar: 1. Nu voi critica niciodată pe nimeni care are alt punct de vedere, fiecare avem gusturile nostre, ca turiști, și nu există mai bine sau mai rău, corect sau greșit; 2. Chiar dacă aș fi dorit altceva decât dvs, nu e sigur că (m-)aș fi ales (cu) altceva, că nu sunt (mereu) de capul meu .

Calculul tău este corect, aşa mi-a 'dat' şi mie, dar ai grijă să nu ne ia la ochi ADSO şi să creadă că încercăm să-i furăm pâinea.

Au, sunt antitalent la calcule. Nici nu mă obosesc să le fac. Îmi dau seama dintr-o privire care e ordinul de mărime al sumei pe care o am de achitat, dar să socotesc la virgulă - exclus.

[17.09.24 00:14:15]

@adso:

Probabil că eu aș fi ales o masă pe fugă sau deloc, pentru a reuși să mai văd câte ceva. Dar: 1. Nu voi critica niciodată pe nimeni care are alt punct de vedere, fiecare avem gusturile nostre, ca turiști, și nu există mai bine sau mai rău, corect sau greșit; 2. Chiar dacă aș fi dorit altceva decât dvs, nu e sigur că aș fi ales altceva, că nu sunt (mereu) de capul meu

Apreciez sinceritatea

Eram convinsă că avem moduri mult diferite de a aborda o vacanţă.

Eu la Lisabona mi-am forţat limitele, aşa cu toate pauzele lungi şi dese, astfel că m-am întors acasă mai obosită decât am plecat şi, pentru refacere, a trebuit să plec două săptămâni la all inclusive

Pe cont propriu, îţi faci propria listă şi propriile planuri, însă în excursiile organizate eşti mult mai limitat în mişcare. Iar dacă grupul mai este şi neomogen, deja se complică treaba.

Lipsa de exerciţiu m-a făcut să devin antitalent la calcule, dar acum mă ajută tehnica modernă . De ordinul de mărime îmi dau şi eu seama imediat. Pe vremuri socoteam până înainte de virgulă fără calculator şi fără telefon mobil. Acum, mai greu. Dar am în continuare o memorie foarte bună a cifrelor. Sunt "coşmarul" casierelor de la supermarket şi al celor care au ghinionul să fie în spatele meu la coadă, pentru că urmăresc preţul produselor pe casa de marcat şi sesizez toate diferenţele faţă de preţul de la raft şi vorbim de un cărucior plin cu produse de tot felul de nu-mi ajunge banda.

Mulţumesc mult pentru vizită şi ecou!

3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):