ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 27.06.2010
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Piatra Neamț
ÎNSCRIS: 23.06.10
STATUS: PARTENER
DATE SEJUR
MAY-2010
DURATA: 1 zile
familie cu copii

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
95.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 3 MIN

Valea Uzului - intre agonie si extaz

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE

Mă rodea de ceva vreme curiozitatea să văd Valea Uzului și cum trebuia să mă scarpin neapărat, treaba s-a comis pînă la urmă.

Traseul e lung și face legătura între Transilvania și Valea Trotușului. Pleacă de la Sânmartin și iese lîngă Dărmanești. În sine peisajul e foarte frumos și merită sacrificiul. Trebuie să ai însă multă răbdare. Cel mai interesant lucru mi s-au părut cheile Uzului. Sunt lungi, sălbatice și par în unele momente că nu se mai termină.

Drumul e supernasol (în plus eu l-am făcut pe ploaie...), dar cu prudență și ceva noroc poate fi făcut și cu un Logan Diesel de 85 CP, numai să nu fie aproape de loc încărcat. Preferabil și mult mai OK este evident un 4x4 ceva mai înnalt, dar în funcție de vreme și starea drumului nici așa nu e foarte sigur. Cine se apucă, o face pe riscul lui. Din loc în loc drumul e întrerupt de pîraie (asta cînd nu mergi prin noroaie care riscă să-ți treacă de țeava de eșapament...) și pe unde trec ecartamentul e ros uneori suficient de mult astfel încît să devină riscant să treci... Din loc în loc sunt gropi imense și largi umplute cu apă, mai ales în ceva simulacru de sate din jumătatea vestică.

Urcușul dinspre vest pare mai dificil pe serpentine unde te înfunzi în sol, dar după ce ajungi pe cumpăna apelor și răsufli ușurat, afli curînd că greul deabea de aici începe. Ce e "amuzant" e că la ambele capete drumul are porțiuni asfaltate super OK, de vreo 7 Km spre vest și cale de vreo 15-16 km în partea de est, după care urmează dezastrul... La fel de "amuzant", la un moment dat prin apropiere oarecum de coada lacului zăgăzuit de Barajul de la Poiana Uzului, apare din neant astfalt de calitate marcat după toate regulile, împreună cu un panou care îți dă detalii despre Proiectul X făcut cu bai europeni. Se vede imediat și un pod strălucind de nou ce e, după care după ce îl treci, la vreo 20 m revine peisajul selenar.

Dacă o încurci, e bine să n-o încurci în Chei sau după ce treci de cumpăna apelor spre est, fiindcă locurile sunt cam pustii. Semnal de mobil evident că nu ai, dacă ai noroc poți da dincolo de prima treime de ciobani și mai puțin de vreo mașină TAF (eu nu am văzut nici una la lucru, dar erau urme de exploatare în derulare). Consumul de combustibil nu e chiar așa de mare pe cît te-ai aștepta date fiind dificultățile terenului, dar nu e bine să riști. Nu ai de unde ști dacă nu ești obligat să trebuiască să parcurgi aproape tot drumul înapoi, în caz că nu poți depăși vreo porțiune.

Zeci de kilometri mergi în viteza I și dacă ai noroc, pe unele porțiuni îi dai cu-a II-a. Din păcate dacă nu caști ochii suficient și uneori chiar dacă o faci, dai cu scutul de diverse.

Cine dorește și are nervii tari, enjoy it! Locurile chiar merită... Singura notă o pot da cadrului natural, cît depre infrastructură este absolut înfiorătoare...

O mențiune strict necesară: fotografiile nu-mi aparțin și sunt selectate de pe Net. Am verificat anterior să nu fie protejate de drepturi de autor, pentru orice eventualitate.


[fb]
---
Trimis de Qvadratvus in 27.06.10 04:00:51
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 17819 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

17 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Qvadratvus); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 Din fericirea aici nu ploua...
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 4150 PMA (din 8 voturi)

ECOURI la acest articol

17 ecouri scrise, până acum

Alina Morar
[27.06.10 09:13:31]
»

Foarte frumos acest traseu.

Si eu, acum cativa ani, "am scurtat" drumul de pa Valea Ariesului, din Albac am urcat spre Poiana Horea, pana in Marisel, 40 km. Nu stiu cum e acum drumul, dar atunci era dezastru. Semnal la telefon nu, se apropia seara, credeam ca masina, in orice moment, ne va lasa, iar cand dadeam de cate un om si-l intrebam daca mai este mult, ne raspundea: OLEACA, OLEACA. Cred si eu, pe jos ajungeai de 2 ori mai repede.

dannek
[27.06.10 09:34:10]
»

De la Darmanesti si pina la Baraj cu este drumul

Dar si pina la Darmanesti dinspre Tg Ocna

QvadratvusAUTOR REVIEW
[27.06.10 23:22:15]
»

Dannek, nu înţeleg ce vrei să spui. Editează dacă mai ai cum...

dannek
[27.06.10 23:30:20]
»

Soseaua de la Darmanesti pina la barajul Uzului

si de la Tg Ocna pina la Darmanesti ca vreau sa ajung in zona

QvadratvusAUTOR REVIEW
[28.06.10 23:19:24]
»

Probabil vrei să întrebi cum e drumul, deduc eu...

În general asfaltul e OK pînă la baraj și o porțiune destul de scurtă ulterior, deși totuși este puțin degradat între intersecția cu E 574 și cea cu drumul tehnic care duce la baza barajului.

QvadratvusAUTOR REVIEW
[02.08.11 00:54:27]
»

P. S. @Webmaster, dacă tot s-a făcut o secțiune nouă "La pas prin Munții Moldovei", articolul nu ar merita dus acolo?

Ar putea intra într-o grupare nouă, de genul "Prin Munții Ciuc și Nemira"

Admin
[02.08.11 02:13:21]
»

Mutat la rubrica "Muntii Ciuc si Nemira" (nou-creata pe site)

Rubricile foarte "generaliste" de tipul celei de fata le vad doar ca pe niste "statii" temporare pentru articole, pana la inventarea (aparitia) rurbicilor si sectiunilor potrivite...

QvadratvusAUTOR REVIEW
[02.08.11 02:18:16]
»

Aferim! La cît mai multe rw's pe aici!

P.S. Există pe aici prin site articole despre Obcinile Bucovinei, Rarău - Giumalău, Cheile Bicazului, Ceahlău, Munții Vrancei - în general deja grupate.

QvadratvusAUTOR REVIEW
[06.08.11 00:49:39]
»

De s-ar putea...

http://www.youtube.com/watch? v=uuxjluSeMd4

webmaster15
[06.08.11 07:29:55]
»

Done!

hutanur
[15.08.12 10:16:17]
»

Mai stit ceva de acel traseu? Intentionez sa il strabat si eu weekendul acesta, dinspre Darmanesti spre Sanmartin, cu o masina de teren. Cat de riscant este? Pot sa iau si copiii? Ceva echipamente speciale? Cam cat dureaza traversarea?

QvadratvusAUTOR REVIEW
[16.08.12 00:25:48]
»

Nu ştiu noutăţi despre traseu, din păcate. Dacă aveţi maşină de teren, presupun că nu ar fi cine ştie ce problemă să luaţi copii. Luaţi cu dv. un supliment de combustibil şi mâncare pentru mai multă vreme, nu se ştie niciodată... În rest, sculele uzuale, cazma, topor, etc... Există şansa să trebuiască să umpleţi vreun şanţ săpat de apa venită de pe versanţi, ca să puteţi trece (nu e o glumă...). Cereţi informaţii până la cabanele de la satul Valea Uzului, pentru că după aia e puţin probabil să găsiţi pe cineva care să vrea să vă vorbească în română, cu excepţia muncitorilor forestieri veniţi din alte părţi, - absenţi în weekend.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
ebirsan
[22.07.15 10:40:42]
»

@Qvadratvus - Am parcurs acest treaseu in urma cu 2 saptamini (iulie 2015), pe sensul Dărmănești - Sânmartin

Față de descrierea de aici și un filmuleț pe Youtube filmat de un motocilist în 2012, lucrurile stau mult mai rău.

Noi am fost cu un SUV de care nu avem milă și cu care am făcut sute de km de drumuri forestiere. Dar Valea Uzului - Sânmartin este cel mai prost drum (catalogat ca DJ) pe care l-am întâlnit.

Trecând peste porțiunea care a fost asfaltată în urmă cu 40 de ani de pe malul lacului de acumulare și care de atunci nu a mai cunoscut nici o reparație, ajungem la porțiunea de aprox. 35 km de la Coada Laculu și până la Sânmartin care nu a vazut niciodată asfalt, cu toate că foarte mulți ani acest drum apărea pe hărțile rutiere ca DN (ca și Ojdula - Lepșa).

Până la asezarea numită Valea Uzului unde se află cimitirul soldaților nemți și unguri morți în luptele din primul și al doilea război mondial, drumul poate fi catalogat ca un drum forestier prost.

De aici și până la primul sat pe care-l întâlnești (Ghiurche) drumul este foarte puțin practicabil inclusiv pt. un vehicol 4x4 adevărat. Practic nu-ți trebuie nici măcar tracțiune integrală pt. ca drumul este aproape drept (ca diferenșă de nivel) și fără probleme de tracțiune dacă este uscat, dar are gropi și șanturi transversale sau longitudinale la fiecare metru, așa ca nu poți merge cu o viteză mai mare de 7-8 km/h. Noi am facut acești 35 km cam în 3,5 ore.

Explicația distrugerii totale a acestui drum rezidă în faptul că în jud. Covasna pe râul Uz s-au construit vreo 8 microhidrocentrale. Utilajele grele și cifele care au cărat beton în perioada umedă a anului au distrus drumul în totalite.

Porțiunea cea mai rea este zona de coborâre din satul Ghiurche către Sânmartin, porțiune care are câteva serpentine destul de abrupte și drumul este de pământ. Camioanele care au urcat au patinat și au făcut gropi, sanțuri și valuri de pământ extraordinar de mari, pe care cu greu ai pe unde să le ocolești. In această porțiune dacă pățești ceva la mașină (o defecțiune tehnică) nu văd cum te-ar putea ajuta cineva să te scoată de acolo. Această zonă a fost atât de chinuitoare încât nici poze nu ne-a ars să mai facem.

Mare păcat de acest drum care ca peisaj este foarte frumos pentru că în proporție de 60% trece prin zone care au deschidere mare (valea este largă) și ca urmare priveliștea este deosebită.

Nu mi se pare normal ca un drum (fie el și DJ) să fie distrus de utilaje care lucrează pentru domeniul privat și nimeni să nu-i tragă la răspundere pentru degradările produse unui bun public (drumul).

CONCLUZIE: Nu vă aventurați cu autoturismul normal pe acest drum pentru că riscați să vă spargeți baia de ulei. Dacă aveți un vehicol cu gardă la sol mai mare de 19 cm și nu vă doare foarte tare de el puteți încerca dar numai dacă drumul este uscat.

Pentru mașini de offroad adevărate (sau ATV-uri) nu este problemă chiar dacă a plouat, cu excepția zonei de serpentine de la Ghiurche care la coborâre poate fi foarte alunecoasă. Ori cum nici cu aceste vehicole nu veți depăși viteza de 15 km/h din cauza gropilor și șanturilor transversale.

QvadratvusAUTOR REVIEW
[22.07.15 21:27:24]
»

Mersi de info. Păcat, pentru că zona era superbă. pe serpentinele alea eu am nimerit pe când ploua relativ mocănește, astfel că aflat în urcare, eu de fapt alunecam înapoi... A fost "distractiv" până le-am suit. La un moment dat după Eghersec, a trebuit să umplu un făgaș transversal care bara trecerea și, umplerea a fost la concurență cu "lățirea" pârâului peste platforma drumului, "lățire" care începuse să moaie prea tare solul, de mă temeam că mă înfund de nu mai ies de acolo. Deh...

P.S. Acum am o nedumerire, Ghiurche e pe valea Ciobănușului și nu pe a Uzului. Sigur vorbim de același lucru ?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
ebirsan
[22.07.15 21:42:02]
»

Eu vorbesc de traseul drumului DJ 123. Nu cunosc zona din Covasna, deci după Google Maps, satul prin care trece acest drum este Ghiurche. Serpentinele de care vorbesc eu sunt la vreo 5 km după Ghiurche (spre Sânmartin).

QvadratvusAUTOR REVIEW
[22.07.15 22:15:08]
»

A, ok. Întradevăr vorbim de același lucru. După hărți mai vechi, Ghiurche (identificat pe acele hărți ca fiind de fapt Eghersec) e mai la nord.

1) vezi foto

2) vezi foto

m.petrut
[27.07.17 11:18:28]
»

Facut si de mine acum doua saptamani. La fel infrastructura ... poate chiar mai rau. Multe exploatari forestiere si din cauza asta, acele paraiase isi fac treaba pe o mare parte din zona estica a drumului. Traversat cu moto Transalp in 3 ore

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Alina Morar, dannek, ebirsan, hutanur, m.petrut, Qvadratvus
Alte impresii din această RUBRICĂRezervația naturală Nemira:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.051421165466309 sec
    ecranul dvs: 1 x 1