ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 21.02.2021
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 28.06.10
STATUS: PARTENER
DATE SEJUR
FEB-2021
DURATA: 3 nopți
Cuplu
2 ADULȚI
Raport PREȚ/CALITATE:
RĂU

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
70.00%
Satisfăcător
CAZARE [camere etc]:
80.00%
Mai degrabă mulțumit
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
70.00%
Satisfăcător
CADRUL NATURAL:
70.00%
Satisfăcător
DISTRACŢ. / RELAXARE:
80.00%
Mai degrabă mulțumit

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
74.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 10 MIN

Un hotel de 3*+ la pret de 4*

TIPĂREȘTE

Am ales acest hotel poate din nostalgie pentru ca mai am mai fost cred in 1993 si am auzit ca a fost renovat. Odata cu renovarea a fost dotat cu un centru SPA. Noi avem o slabiciune pentru hotelurile cu SPA. Am avut cateva zile libere si dupa o perioda de restrictii impuse de pandemie ne era dor de o iesire nu prea departe de casa si unde sa nu fie aglomeratie pentru ca pandemia nu a trecut. Rezervarea am facut telefonic la hotel fara plata in avans. Din sudul Bucurestiului sunt 200 km iar drumul dureaza in medie 3 ore, la intoarcere am facut 2 ore si 45 min dar fara oprire si traseu relativ liber, fara blocaje. Am avut noroc si am gasit un loc de parcare in fata hotelului care este totusi cam strimt, trebuie sa cobori cu atentie din masina si sa nu deschizi usa complet.

Am primit o camera dubla superioara la etajul 2 pe partea laterala a hotelului, fara nici-o vedere panoramica cum se spune in oferta.

Fac precizarea ca hotelul prin renovarea interioara are acum 4*, desi la intrare scria ca este in curs de acreditare, totusi pe firma si pe site este trecut la 4*.


despre SERVICII

Nu as putea spune ca exceleaza la amabilitate dar nici ca sunt aroganti. Nu am vazut zimbete nici la sosire nici la plecare. Mai mult receptionera de la sosire cred ca lipsise o perioada mai lunga pentru ca nu stia ca mesele se servesc intr-un sigur restaurant iar in cursul saptamani nu trebuie programare la SPA. Am fost deranjati de faptul ca la receptie au fost solicitate cartile de identitate iar l-a plecare au sunat camerista sa verifice camera. Deasemenea inca de la sosire au solicitat plata pentru cazare. In tara doar la Alba Iulia (hotel Cetate) am avut acest tratament. Imi este dor de Grecia unde esti intrebat doar numele, nu se solicita nici macar voucherul iar la plecare iti zimbeste si iti spune drum bun. Bineinteles ca verifica in calculator dar spun "not papers". Nu am sesizat nici in hotel si nici in restaurant prezenta unui personal de conducere.

Ce nu mi-a placut a fost ca hotelul practica un pret diferentiat in functie de zilele saptamani. Adica in cursul saptamani pretul este de 280 lei iar de vineri pana duminica pretul urca la 390 lei, fara sa ofere ceva in plus. Pe site eu nu am gasit pretul de weekend pentru aceasta perioada. Apreciez ca pretul de 390 lei este exagerat pentru aceasta perioada a anului. Foarte multi turisti pe care i-am gasit in hotel au plecat vineri cred ca si din cauza pretului. Nu cred ca politica hotelului este eficienta din punct de vedere economic, mai ales ca hotelul a fost aproape gol, am avut impresia ca era ocupat cam un etaj. Cei drept au mai venit ceva turisti vineri si chiar sambata cand plecam, majoritatea familisti tineri. La aceste sume se adauga taxa de statiune de 10 lei/pers. Pretul includea micul dejun in sistem bufet.


despre CAMERE & COND. CAZARE

Holurile, receptia si camerele au fost renovate si au un aspect modern. Mobilierul din camere este de bun gust, bine executat si integrat cololoristic (asortat). In camera pe jos este gresie cu model de parchet. Salteaua este deasemenea noua, cred ca este cu spuma parca putin cam moale pentru gusturile noastre dar am dormit bine. Baia arata deasemenea foarte bine cu instalatii sanitare noi si placuta la privire. Langa fereastra se afla un birou cu un scaun care are in dulap un minifrigider foarte zgomotos, deranjant noaptea si cu parere de rau nu am gasit priza sa il deconectez. Nu este un moft ca a mai sesizat un coleg AFA acest aspect.

Aerul conditionat este de tip centralizat, deasemenea zgomotos dar panoul de reglaj este functional. Oarecum o ciudatenie desi in baie este un calorifer totusi camera nu are calorifer iar incalzirea se face cu aerul conditionat. Noi incalzeam seara camera la 24 grade dupa care opream aerul sa putem dormii in lineste iar dimineata aveam cam 22 grade, temperatura de acasa din vremurile bune.

Ca mai toate hotelurile din tara noastra care au fost renovate si au mai pus o stea sau chiar 2 stele, camerele au ramas la fel de mici. Din experienta pot spune ca camera are putin peste 13 mp. iar baia sub 3 mp. Niste prieteni care se ocupa de turism mi-au spus mai demult ca pentru 4* camera trebuie sa aiba minim 16 mp (fara baie si hol). Holul de la intrare este deasemenea foarte ingust si fara usa la camera.

Un alt minus este balcanul care nu a suferit nici-o renovare, macar o vopsea pe bara metalica daca nu si o gresie pe jos. Acesta este destul de spatios dar nu are decat doua scaune si un uscator de rufe fara clasica masuta. A trecut destul de la renovarea interioara (2018) si am impresia ca este neglijenta ca bani s-au cam strans in contul hotelului.

Tot la minusuri mentionez izolarea fonica din interior astfel se aud zgomotele din hol si din camerele vecine dar si cu exteriorul cand se aud zgomotele de pe strada.

Mi-a placut si usa de la intrarea in camera din lemn stratificat, bine lucrata.

La sosire camera era curata dar pe parcursul celor 4 zile cameristele doar veneau si goleau cosurile de gunoi, fara sa schimbe prosoape, sa stearga prin baie si poate prin camera, ca doar este un hotel de 4*. Cei drept suntem ordonati si nu am mancat in camera, deci camera era curata. Pot spune in urma experientelor anteriore ca in general cameristele din Oltenia nu sunt prea harnice.

Pot afirma ca au avut la renovare un specialist in amenajeri interioare talentat iar echipa de muncitori a fost foarte buna.


GASTRONOMIE (BUC & MASĂ)

Gastronomia este punctul slab al hotelului, aspect sesizat si de alti colegi AFA care au trecut pe la acest hotel.

Micul dejun este modest pentru un hotel de 4* prin varietate si calitatea produselor. Salamul de calitate modesta era de baza, fara salamuri uscate. Ceva de genul salamului Victoria si a salamului de porc. Doar sambata au aparut cateva felii de muschi file de slaba calitate. In rest o telemea de vaca slaba, un cascaval de vaca, oua ochiuri, oua fierte, omleta, masline, carnati, cremwursti, cateve felii de rosii si castravete, clasicul unt cu gem si doua tipuri de foitaj cam asta a fost oferta. Ceva mai rar intalnit erau zilnic ciuperci trase la tigae si ficatei de pui. Cafeau era totusi la discretie si se servea dintr-un termos mare, fara sa exceleze a fost destul de buna. Mai era lapte si ceai. Cateva mere si am vazut zilnic niste felii de mere intr-an castron cu putin suc denumite salata de fructe iar pentru copii gris cu lapte. Nici gand de bacon tras la tigaie, branza dulce de vaci sau fructe dezhidrate cum eram obijnuit la un hotel de 4*. Imi cer scuze daca am omis ceva.

Seara am mancat de nevoie la hotel pentru ca statiunea era pustie iar sotia avea teama sa ne departam prea mult de hotel. Pretul este foarte mare, varietate relativ redusa si nu toate preparatele sunt in meniu. Timpul de asteptare era si el foarte mare, desi restaurantul era aproape gol. Pentru un hotel de statiune balneara va dau cateva exemple de preturi considerate de noi mari: cotlet de porc 32 lei, ciorba de burta 28 lei, cascaval pane 27 lei, piept de pui la gratar 29 lei, ceva mai ieftin sarmale 26 lei (dar ciudate), piept de curcan la tava cu garnitura 42 lei, un preparat din vitel la tava cu cartofi 52 lei, etc. La acestea se adaugau preturile garniturilor de exemplu orez cu legume 7 lei, cartofi zdobiti 7 lei, legume la tigaie 12 lei si culmea cartofi prajiti 14 lei. Oferta pentru desert era si ea cam redusa dar parca la preturi normale : inghetata 10 lei, budinca de vanilie (crema Catalana) 8 lei, clatite 10lei si papanasi 22 lei (putin peste pretul normal de 15-16 lei). O masa de seara ne-a costat cam 100 lei, formata dintr-un fel principal si desert, dar fara bauturi.

Eu totusi apreciez ca portile nu erau mici cum au spus colegi anteriori poate chiar putin peste media unei porti de restaurant dar nu aveau o prezentare deosebita gen master chef cum am intalnit anul trecut la Hotelul Parc din Govora. Deasemenea sala de restaurant renovata si ea, nu se evidentia prin lux iar mesele nu aveau fete de masa cum ar fi fost normal la acest nivel de preturi.

La pranz noi am mancat la restaurantul Hotelului Stogu unde preturile erau normale, curat, timp de asteptare destul de mic, un meniu mult mai variat si un specific traditional.

Am observat ca la cina erau cam 30% din turisti cazati in hotel. Oare conducerea nu isi pune intrebarea care este cauza.

Am fost mai demult la Velingrad la un hotel de 4* cu demipensiune unde toti turisti cazati mancau pranzul la restaurantul hotelului. Hotelul era propietatea unei familii tinere, iar doamna patron era o tanara scolita si educata care vorbea foarte bine engleza, care a inteles ca datorita amplasari hotelului in centru statiuni, inconjurat de taverne nu are rost sa mareasca preturile la nivel de 4* caci toti turisti vor merge la taverne. Zilnic avea un fel de meniu al zilei cu mancare gatita (cam 6 feluri) la preturi foarte mici. Dezavantajul era ca foia cu meniu zilei nu era tradusa in engleza iar ospatarele nu vorbeau limbi straine si daca nu era patoana in prejma comandam din meniu de baza care ori cum era la pret de taverna. Tin minte ca un muschi de porc mare costa 5 lv, o bere Kamenitza 2 lv iar o cafea expresso 1 lv. Bulgarul nu prea se implica in hotel si cred ca avea alta afacere, dar era tipul clasic de bulgar. Noi eram singuri straini din hotel si ne tratau cu respect mai ales ca aveam o rezervare prin Booking. Am fost dupa 2 ani tot in Velingrad intr-un hotel nou de 4* amplasat departe de oras, hotelul si SPA-ul era la nivel de 5* dar preturile din restaurant erau destul de mari. Aici administrator era un tanar bulgar care se vedea ca era nescolit si fara experienta in turism, care sigur nu era patron (avea sub 30 ani iar investitia era foarte mare) dar amabil cu noi.


LOCAȚIE și ÎMPREJURIMI

Hotelul este amplasat la inceputul zonei centrale pe stada principala fara spatii verzi in imprejurimi si cam mult zgomot. Parcarea este foarte mica pentru capacitatea hotelului.

Statiunea este ingrijita, cu parcuri refacute iar acum era si curata poate ca erau si turisti putini. Foarte multe hoteluri si pensiuni erau inchise. Am remarcat ca s-a construit destul de mult in ultima perioada si au aparut multe locatii de 4*. Am vazut si cateva cladiri mari de hoteluri in constructie desi cred ca una era abandonata chiar daca este amplasata intr-o zona linistita. Dintre cele trei statiuni valcene (Calimanesti-Caciulata, Govora si Olanesti) in care am fost, aceasta este cea mai mare dar parca era si cea mai pustie in aceasta perioada a anului.

Nu am regasit strandul cu apa sulfuroasa pe care il stiam in ani 90. Am vazut numai o piscina exterioara la o locatie langa hotel.

Am fost poate revoltat ca oameni de rand nu pot beneficia de izvoarele de apa in mod gratuit. Izvoarele de apa minerala sunt acum in administrarea Hotelului Olanesti. Turisti cazati la acest hotel primesc gratuit un card programat pentru durate sejurului, care dupa ce este scanat la izvor, curge cam 500 ml. de apa minerala. Nu stiu cum pot lua apa cei cazati la alte hoteluri, pensiuni sau vile. Probabil cumpara de undeva un card pentru un anumit numar de zile. Nici macar nu pot gusta apa. Olanesti este recunoscuta pentru apele minerale. Eu apreciez ca primaria prin taxa de oras pe care o percep de la fiecare turist poate asigura intretinerea izvoarelor de ape minerale. Nu am intalnit ca apa minerala care curge din izvor sa fie cu bani nici in Calimanesti-Caciulata, Govora, Sangeorz Bai, Baile Herculane, Borsec, Tusnad etc statiuni in care am fost dupa 2000.


despre DISTRACȚIE & RELAXARE

Hotelul dispune de un mic SPA construit recent si de o baza de tratament. Centru Spa dispune de o mica piscina cu apa sarata, o piscina cu apa dulce cu cascada si hidromasaj (destul de mica), o mini piscina pentru copii, un mini jacuzi, o sauna uscata, o sauna umeda, o mini salina, o camera de relaxare cu 6 fotolii din faianta incalzite (acum functionale doar 4). Si aici este de laudat munca specialistului in amenajeri interioare si a echipei de constructori pentru ca centru arata foarte bine. Accesul la Spa se face cu programare pentru 2 ore iar la intrare se asigura prosoape. Acum programul era de 10-17. pentru ca hotelul era aproape gol. Am inteles ca in sezon programul este 8-20. Oricum centru SPA este foarte mic pentru capacitatea hotelului de 204 camere.

Hotelul mai dispune de un loc de joaca pentru copii, un bar de zi care s-a deschis decat sambata si de un asa zisul bar de ape minerale de la principalele izvoare. Dezavantajul acestuia era ca nu toate izvoarele aveau apa. Am inteles ca apa era adusa de la izvoare in bidoane in fiecare zi.

Eu recomand acest hotel unui prieten dupa ce ii spun avantajele si dezavantaje acestuia iar hotararea ii apartine.


[fb]
---
Trimis de olteanul2010 in 21.02.21 22:23:10
Validat / Publicat: 22.02.21 06:16:08

VIZUALIZĂRI: 5242 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

5 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (olteanul2010); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
IMPORTANT: Eventualul drept la replică din partea proprietarilor este BINEVENIT, ÎNCURAJAT și SALUTAT, fiind esențial pentru formarea unei opinii în cât mai completă cunoștință de cauză. Proprietarii sau reprezentanții unitătilor de cazare își pot exercita dreptul la replică fie scriind un ECOU la acest articol, fie inițiind un articol nou, cu titlul "Dreptul la replică".
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P20 Holul etajului
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 28600 PMA (din 21 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest review

5 ecouri scrise, până acum

webmaster
[22.02.21 07:31:59]
»

Articol selectat ca fiind „de interes editorial crescut

— (1) la momentul publicării, nu existau impresii recente în rubrica curentă;

— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ necesar unei astfel de selecții.

Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

Daisy Petal
[22.02.21 10:11:13]
»

 Nu stiu cum pot lua apa cei cazati la alte hoteluri, pensiuni sau vile. Probabil cumpara de undeva un card pentru un anumit numar de zile.  

 

Păi, uite cum... Cei care doresc sau au recomandare pentru tratament balnear, sunt obligați să aibă și recomandare de la medicul stațiunii. În cazul persoanelor care sunt cazate în alte locuri, este necesară o supra-recomandare​ pe care o obțin contra-cost de la unul dintre medicii de la Hotel Olănești (vorbesc din experiența proprie). Desigur, prețul pentru un card de ape mi s-a părut piperat raportat la costul pentru o singură zi. Vă dați seama că pentru o cură de 18 zile, prețul cardului era de domeniul SF-ului. Din fericire, de ceva vreme pot să beau apă” la liber” de la izvorul care mă interesa cel mai mult.

În privința prețurilor practicate de hotel, și eu am auzit că sunt foarte mari, dar nu am stat acolo niciodată. Îmi pare rău, totuși, pentru experiența neplăcută cauzată de serviciile slabe și de prețurile nejustificat de mari raportate la calitatea serviciilor oferite. Data viitoare, încercați hotelul Tisa sau chiar hotelul Stogu. Vă doresc vacanțe plăcute în continuare. ​

olteanul2010PHONEAUTOR REVIEW
[22.02.21 11:36:30]
»

@Daisy Petal:  Vă mulțumesc pentru informații și ca confirmați presupunerile mele. Nu a fost un mini sejur ratat doar ca așteptările noastre au fost prea mari având în vedere preturile practicate. Am ajuns la o vârstă la care veniturile ne permit aceste cheltuieli dar ma deranjează comportamentul patronilor din turismul romanesc. Dacă avem acest dar (ape minerale) de la natura de ce să nu beneficieze gratuit oameni bolnavi și fără sa stea pe la o grămadă de uși, numai din dorința de a produce profit pentru niște patroni. Eu cred ca nu mai merg la hotelul Olănești decât dacă câștig un sejur gratuit.  

zapacituPHONE
[22.02.21 19:53:35]
»

"Pot spune in urma experientelor anteriore ca in general cameristele din Oltenia nu sunt prea harnice. "

Citatul dvs. despre hărnicia oltencelor nu se "ascunde" prin camerele de la hoteluri. Aici problema este de management, care este aplicat deficitar, de multe ori, lăutărește, fără să se cunoască "notele muzicale" ale "partiturii" turistice care să satisfacă și pe spectatori, nu numai pe dirijori...

Referitor la prețurile practicate la H. Olănești, este cunoscut faptul, că în virtutea "legăturii de sânge" pe care o are cu "fratele" Hotel Riviera din Mamaia (având părinți-patroni comuni), se încearcă  ținerea pasului cu tarifele de pe plajă, după principiul vaselor comunicante.  În 2019 "fratele geamăn" mai bronzat a fost scos la vânzare pentru modesta sumă de 20 mil.de coco, după niște "valuri" mari și albastre-n ochi, care s-au abătut prin 2016 la temeliile celor două stabilimente.

Astfel, pierderile scăldate la malu' mării pandemice, se vor compensa cu  "ozon" forte din rezerva Subcarpaților Olteniei, traversați pitoresc de cursul unui Olănești îmbogățit de izvoarele minerale aflate în concesiunea de succes a acelorași "părinți-patroni", după deviza capitalismului sălbatic: "tăt pentru unul, ciu-ciu pentru rest"...

krisstinnaPHONE
[23.02.21 15:13:57]
»

@olteanul2010:  Puteai încerca să mănânci la pensiunea Noel, e pe strada laterala a hotelului Olanesti, cea in pantă. ​​

Apele Olanestiului sunt concesionate pe 99 ani, o doamna din gașca “blondei” din partidul desființat a pus mâna pe apele țării mele (din zona asta) Au trecut câțiva ani de atunci, au mai rămas câțiva zeci

Indiferent unde te cazezi in stațiune, trebuie sa ajungi la hotel Olanesti, plătești doamnei, pardon... doctorului, primesti jetoane/cartele (nici nu contează ce) și poți alerga cu sticla la izvoare, doamne fer sa fii bătrân și sa îți tremure mâna, scapi sticla sau pierzi apa, rămâi cu ochii-n soare. Mi-au povestit amicii noștri din Olanesti.  

Contractul e foarte bine făcut, statul pierde mulți bani dacă îl reziliază.

Doamna nu trăiește numai din încasările din Olanesti, este o persoana puternica in județ, au încercat cei din localitate să rezolve situația apelor termale și au fost amenințati și s-au speriat.  

Sper ca ți-am satisfăcut curiozitatea și am reușit sa îți răspund la întrebări.

Sănătate și toate cele bune îți doresc!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Daisy Petal, olteanul2010, zapacitu
Alte impresii din această RUBRICĂOlăneşti Hotel:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.06977915763855 sec
    ecranul dvs: 1 x 1