BUN
GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
In perioada nedoritului Covid, o data cu una din fazele de relaxare a masurilor, s-a redeschis Muzeul National al Aviatiei Romane (pe 3 Iunie). Muzeul este situat in Bucuresti, str. Fabrica de Glucoza, nr. 2-4, sector 2.
Cu parcarea trebuie va descurcati. Probabil ca in mod normal se poate parca in curtea muzeului, dupa bariere si inaintea punctului de taxare, dara astazi datorita unor lucrari in zona aceasta nu a fost posibil.
Ideea vizitarii acestui muzeu a fost lansata ieri de Ema. Am deschis net-ul pentru o prima documentare si relativ repede am confirmat: “da, mergem!”
Orarul de vizitare este 9 – 11 si 12 – 15, luni si marti inchis. Pauza de la 11 la 12 este, scrie pe net, dezinfectarii si aerisirii spatiilor inchise. Ultima intrare se face la orele 14. Daca sunt mai multi vizitatori simultan, intrarea se face din 5 in 5 minute. La poarta, inainte de a plati biletele, se masoara temperatura vizitatorilor care trebuie sa respecte conditiile impuse de normele sanitare ale momentului. In spatiile interioare este obligatorie purtarea mastii. Exista un traseu marcat cu sens unic astfel incat vizitatorii sa nu se intersecteze. Mi-a placut grija pentre aceste aspecte.
Biletele costa 10 lei pentru adulti, 5 lei pentru copii si alte categorii de vizitatori definite. Mi-a placut imprimarea acestora cu avioane. Am primit bilete. Plata se face numai cash.
Urmam jumatatea din dreapta a caii de acces si lasam pe mana dreapta o constructie inchisa, o cladire unde s-a infiintat in anul 1920 (acum 100 de ani) Scoala de Meseriasi Militari ai Aeronauticii, prima institutie tehnic de profil din tara noastra.
Incepem cu vizionarea exponatelor din curte de pe partea dreapta. Aici gasim obuziere si tunuri antiaeriene si undeva mai inainte planoare.
Urmeaza “muzeul de la interior” . Asteptam 2 minute la rugamintea custodelui sa iasa grupuletul dinaintea noastra, chiar daca iesirea se face pe alta parte. Citesc pana atunci cateva placute informative. Aflu ca suntem de fapt pe Aerodromul Pipera unde in anul 1956 ateriza primul elicopter din dotarea fortelor aeriene militare romane, iar noi urma sa intram in fostul hangar al aeroportului, astazi “muzeul interior” . O alta placa marcheaza stabilirea recordului mondial la parasutism stabilit de romanca Smaranda Braescu, in Sacramento (SUA).
Intram. Mai intai ne fascineaza machetele de avioane si alte vehicule.
Primul sector ii este dedicat lui Henri Coanda. Un citat al sau graieste un mare adevar cu care ar trebuisa ne mandrim: “… putine natii in lume se pot mandri ca au contribuit la progresul aviatiei, cat a reusit natia romana in ultimii zeci de ani.”
Trecem pe la standul dedicate lui Conrad Haas, parintele rachetelor cu mai multe trepte.
Ajungem si la avioanele de neconfundat ale lui Traian Vuia si la zona alocata acestui roman genial.
Mai incolo ajungem la echipamentele cu reactie inventate si concepute de Henri Coanda, parintele avionului cu reactie.
Intr-un spatiu larg, dar cam intunecos, echipamentele din perioada razboaielor mondiale si apoi piesele aviatiei civile din perioada 1947 – 1958. Tunurile antiaerien sunt mai numeros reprezentate, la fel si I. A. R. - urile. Atrage statia de radiolocatie mobile. Un culoar ne conduce catre alta sala dintr-o cladire alaturata. Mentionez ca nu se viteaza etajul acestui spatiu. Pe acest culoar au fost amenajate ingenious magazine ale vremii precum “postavaria croitoria si ceaprazaria pentru aviatie” , o cafenea veche, o fereastra unde o domnnisoara primeste avansurile unui ofiter de armata cu un buchet de flori cumparat de la o florareasa.
Urmeaza spatiul care il omagiaza pe Justin Capra, alt inginer inventator roman, decedat de curand, care a construit aparate cu decolare pe verticala.
Ultima sala mare prezinta istoria aeronauticii romane intre 1959 si 1970. Multe MIG-uri se gasesc aici, dar si o sala de comanda sau componente / subansamble de aparate zburatoare.
De aici es iese din nou in curte unde sunt aliniate multe avioane I. A. R., urmate de un a liniament cu elicoptere I. A. R. si M. I.
Pasii nostri trec si pe langa o bisericuta din lemn, care era inchisa, dupa care ne indreptam dupa circa o ora de vizitare catre iesire si … catre o pizza.
Note de la noi: 10 de la Ema, -70 de la Denisa, 9 de la Emi, 8 de la mine.
LOCAȚIE și ÎMPREJURIMI
Adresa: Favbica de Glucoza 2-4
Acces cu metroul pana la Aurel Vlaicu sau cu atobuzul 605 pana la statia Muzeul Aviatiei
despre DISTRACȚIE & RELAXARE
Un muzeu care merita vizitat, interesant. Mi-ar fi placut sa fie mai viu, mai modern. Si mai stralucitor, caci in armata lustruiam la piesele de artilerie de ne ieseau capacele. Si comparativ cu muzeul din Arsenal Park (Orastie) este ramas mult in urma.
Trimis de Dan&Ema in 20.06.20 19:36:35
19 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Dan&Ema); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
- Coordonate GPS: 44.47734000 N, 26.11106800 E - CONFIRMATE
ECOURI la acest articol
19 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@Dan&Ema: Aviația - o arie de interes cu priză la copii, dar și la adulți (cum sunt și căile ferate). Cunosc existența acestui muzeu, dar nu am găsit încă momentul oportun de a-i trece pragul. Exponatele sunt interesante, îmi plac micile scene (diorame) organizate în muzeu. Poate că ar fi trebuit investiți ceva bani în modernizare/tehnologizare, precum și într-o iluminare mai intensă (mi se pare cam întunecoasă hala).
Aerodromul Pipera joacă un rol important în istoria aviației românești - de aici au plecat în 1922 primele zboruri internaționale cu pasageri ale Companiei Franco-Române de Navigație Aeriană, prima companie aeriană transcontinentală. Era o alterantivă aeriană (chiar de noapte) la ruta feroviară „Orient Expres” între Paris și Constantinopol.
Numai bine!
@tata123:
Multumesc de lectura si ecou!
Ar trebui modernizat / iluminat altfel muzeul. Comparand cu Arsenal Park care este afacere privata se vede contrastul intre vechi / nou sau socialist / capitalist.
Denisei nu i-a placut tocmai acest aspect de "intunecat", "lipsit culoare". Iar cum copiii pot fi un public tinta, ar trebui sa se gandeasca cineva sa il faca mai atractiv pentru copiiii anului 2020.
Chiar si o povestioara, un filmulet, o integistrare, ca sa nu mai spun de un ghidaj real ar da "culoare" muzeului.
Numai bine! ????
Bună, frumos muzeul aviatiei ca mai toate muzeele. Mi-am adus aminte de muzeul aviației din Bruxelles care într-adevăr este mai aranjat din puct de vedere a noului, ma refer de oportunitățile tehnice actuale„dizain, lumini etc. Menționez că in aceeași zona erau și muzeele marinei și automobilului care la rândul lor sunt deosebite. O zi bună!
Articol selectat ca fiind „de interes editorial crescut”
— (1) la momentul publicării, nu existau impresii recente în rubrica curentă;
— (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ necesar unei astfel de selecții.
Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.
(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)
O alta placa marcheaza stabilirea recordului mondial la parasutism stabilit de romanca Smaranda Braescu, in Sacramento (SUA) .
Smaranda Brăescu- concitadina mea, născută la Tecuci. Campioană mondială la parașutism, sărind de la înălțimea de 7.400 m. A participat la „Escadrila Albă” de avioane sanitare pe frontul de răsărit. Condamnată de comuniști, a fost ascunsă de oameni de bine și nu a fost găsită niciodată.
Nu am vizitat Muzeul Aviației, în schimb l-am vizitat pe cel Militar, pe care l-am calificat fiind Extraordinar.
Numai bine!
@nelu73:
Eu m-am bucurat de sansa avuta de a vizita un asemenea muzeu in Washington DC (SUA) , mai mare si mai universal, in care insa m-am bucurat sa vad ca Vuia si Coanda sunt prezenti.
Despre cel de la Bucuresti, m-as bucura ca generatia copiilor mei sa il modernizezi si sa il faca interactiv.
Multumesc de lectura si vizita, numai bine! ????
@mihaelavoicu:
Da, si Muzeul Militar are o sectiune importanta dedicata aviatiei si contributiei geniilor ingineresti romanesti care au revolutionat si intr-un fel initiat acest domeniu. Muzeul Militar este excelent si din punctul meu de vedere.
Multumesc pentru lectura, ecou si compketarile referitoare la Smaranda Braescu.
Numai bine! ????
Notele pe care le-ați dat fiecare în urma vizitei diferă (de la -7 dat de Denisa, până la 10, al lui Ema). Ele reflectă percepția fiecăruia din voi: mica Denisa n-a prea avut de ce să fie impresionată - (mă refer la coloritul mai gri al obictelor, al motoarelor). Tu, care ai mai multe cunoștințe tehnice decât Emi, ai fost - cred - mai aproape de adevăr!
Și din ce ai scris tu, dar și din ecourile anterioare observ că-i mai lipsesc multe îmbunătățiri acestui muzeu, ca să - nu spun rivalizeze - ci să fie măcar aproape de nivelul celor din afară, de același profil.
Nu știu dacă vom merge acolo să-l vizităm, dar nu se știe niciodată!
Felicitări că ni l-ai semnalat! Pupici pentru toți!
@doinafil:
Am dat special notele alea, ele chiar sunt perceptia fiecaruia dintre noi. Cu o corectie: Denisa a dat -70, nu -7! Ca sa comentez putin extremele... Nota acordata de Denisa reflecta "gri"-ul, cum corect ai remarcat, cea acordata de Ema arata cat de fascinata e de avioane (hai sa nu spunen tot ce zboara), daca as fi putut sa ii cumpar amintire o macheta de avion ar fi dat nota 11. ????
Numai bine! ????
@Dan&Ema: Da... un alt muzeu condus și administrat după concepte și concepții cel puțin arhaice.
Am fost relativ recent la Muzeul Aviației din Belgrad - nici acolo nu stau prea bine, dar diferența față de al nostru este ca de la cer la pământ. Mai ales în ceea ce privește spațiul de expunere interior - mult mai amplu și luminos la ei. Am fost de asemenea la câteva muzee de război ale englezilor (din Londra) - modul de expunere și interactivitatea sunt incomparabile. Ce să mai spun? e nevoie să ajungem cu toate instituțiile în secolul XXI, dar nu știu sigur câte secole ne mai trebuie ca să se și întâmple asta... Când compar un simplu aeroport din țară cu oricare altul de afară, deja am mari îndoieli că vom reuși vreodată, cel puțin în domeniul ăsta. Bine că măcar pe partea tehnică suntem la zi.
Am totuși vreo două remarci asupra pozelor tale: să înșiri una după alta fotografii de avioane și alte exponate fără să spui nimic despre ele... (deși - recunosc, mai fac și eu asta)... Și spun asta mai ales după ce am citit una dintre puținele „esplicații” de la una dintre poze (P 27): auzi, cică „balon meteorologic” !!! Acolo în prim-plan e un IAR 93B (jetphotos.com/photo/9662546), iar în spatele lui o stație radar mobilă, balonul alb-roșu de deasupra ei se cheamă radom (de la RADar doME), e destinat protecției antenei de vânt, gheață și / sau obiecte ce ar putea-o lovi.
Și da, amfostacolo și eu, odată, într-o noapte a muzeelor - acesta fiind unul dintre cele cu afluență mai redusă de vizitatori. De ce oare?!? întrebare retorică, evident...
@Dragos:
” nevoie să ajungem cu toate instituțiile în secolul XXI
In secolul 22 vor ajunge institutiile noastre in secolul 21. Suna ilogic, dar mie imi place cum suna. Ma pui la munca cu denumirile de avioane dar incerc sa completez.
Numai bine! ????
@mihaelavoicu: Am adaugat si placa omagiala dedicata Smarandei Braescu
@Dan&Ema:
”Ultima sala mare prezinta istoria aeronauticii romane intre 1959 si 1970
Si gata, aici se opreste? Din 1970 n-am mai avut aeronautica?
Da, cam gri si cam... neatragator! Acum inteleg de ce n-a vrut Stefan sa ma duca aici, desi as fi beneficiat si de ghidaj de specialitate!
Retoric intreb si eu: isi va mai aminti vreodata cineva de Conrad Haas si ce-a facut el? De Iustin Capra? Hai, ca despre Henri Coanda se mai invata pe la scoala...
De altfel interesant muzeul!
@Zoazore:
Dupa 1970 e... 1971, dar la muzeu nu mai e nici macar asta. ????
Numai bine! ????
@Dan&Ema: Cred ca notarea facuta arata intradevar cam ce a simtit fiecare despre acest muzeu, si poate ca o nota mare este subiectiva data fiind pasiunea.
Un muzeu poate avea cele mai frumoase si interesante exponate, cata vreme nu le face atractive pentru toate categoriile, asta inseamna ca mai este de lucru.
Normal, si mie mi se pare interesant un astfel de muzeu, felicitari, votat cu mare drag.
@mishu:
Notele individuale reflecta perceptia fiecaruia dintre noi. Intr-adevar are potential de imbunatatire acest muzeu, asa cum se exprima astazi pozitiv o critica. ????
M-a frapat insa pregatirea regulamentara a muzeului in privinta normelor si masurilor de protectie sanitara in perioada asta restrictiva pe care o traim.
Multumesc de ecou, @mishu, numai bine! ????
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- May.2016 Noaptea Muzeelor în Bucuresti: Muzeul Aviaţiei Române — scris în 22.05.16 de cristina47* din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Jun.2010 Muzeul aviaţiei merită vizitat — scris în 18.07.10 de Costi din PITEşTI - RECOMANDĂ
- Apr.2010 Muzeul Aviatiei Romane, de la incantare la dezamagire — scris în 25.04.10 de cosminp din BUCURESTI - RECOMANDĂ