ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 16.07.2024
CAZARE ÎN DblStd
REGIM MASĂ MD
REZONABIL

AFA RECOMANDĂ: Pentru transfer Aeroport - Hotel (Roma) și/sau tururi turistice ale Romei / Vaticanului - recomandăm ghidroma.eu
  • Informatii sau rezervări: pe sait sau tel. +39 324 981 3672
  • TIMP CITIRE: 6 MIN

Hyatt Centric Milan Centrale

Ilustrație video-muzicală

Vorbesc în acest review despre un hotel pe care nu l-aș fi ales, de unul singur, niciodată. Prefer să stau acolo unde îmi e locul, fără a face compromisuri, dar nici eforturi inutile. Însă, uneori, istoria se scrie fără să țină cont de părerea mea, așa că... AmFostAici, a fost bine, prin urmare povestesc și altora și recomand (doar celor cărora le permite buzunarul 😜).

Ne-am dat întâlnire în Milano cu o prietenă stabilită în U. S. A., care are alte standarde decât noi - desigur, are și alte venituri. Așa că, fiind membră a clubului Hyatt și beneficiind de anumite avantaje în urma acestui statut, a reținut două camere cu MD la unul dintre cele două hoteluri din Milano ale rețelei - la cel mai ieftin dintre ele :). Noi am dat 1000 de euro, ea acoperind diferența (prețul din casetă este cel pe care l-am găsit pe Booking pentru respectiva perioadă, nu știu exact cât a fost totul, în realitate).

Camera fără MD, luată fără posibilitate de anulare, costă cel mai puțin 210 euro, dar se poate duce către 300 sau chiar peste, în perioadele cu cerere mare (Săptămâna modei etc.). Noi am nimerit așa și așa, săptămâna închiderii stagiunii la Scala și încă un eveniment mai mic; hotelul era destul de plin, dar nu dădea pe dinafară. Micul dejun este 35 de euro pe zi pe persoană; este fabulos, vorba platformei de rezervări, dar costă ceva. Nu e musai să fie luat: Via Giovanni Battista Pirelli, strada pe care vii de la gară, este plină de mici cafenele care deschid la ora 7 și servesc micul dejun celor care lucrează în zonă (sunt multe clădiri de birouri) la prețuri sub 10 euro.

Cum ajungem aici: americanii - cu taxiul direct de la aeroport, nu trebuie să își deschidă singuri portiera, pentru că în fața hotelului stă permanent (7/7,24/24) un membru al personalului (P1), care coboară în fugă scările și preia bagajul noului client. Românii - vin cu autobuzul de la aeroportul Bergamo, târâie trolerele până în fața gării Centrale FS, traversează și, dintre cele trei străzi care se deschid ca un trident, o aleg pe cea din dreapta (cea străjuită de Pirelli Tower), pe care mai merg două sute de metri. Hyatt e pe partea dreaptă; fac semn băiatului care se oferă să îi ajute cu bagajele că e în regulă, se descurcă singuri, și uite așa ajung și ei, într-un final, la recepție.

Care recepție este pe dreapta și permanent am găsit cel puțin o persoană acolo, dar de obicei mai multe. Am auzit discuții în vreo cinci limbi, probabil că asta e politica hotelului, orice client să găsească o cale de a se înțelege cu personalul. Toți cei cu care am interacționat au fost extrem de amabili și de competenți. Un exemplu: cealaltă cameră a avut o problemă, într-o dimineață, pe la 6, a cedat climatizarea și a început să picure în cameră. Când am revenit după micul dejun, situația era deja rezolvată. Mai mult, seara au găsit pe masă o cutie cu macarons și o scrisoare în care se prezentau scuze, frumos caligrafiată, semnată personal de către manager.

La recepție se fac rezervările pentru cină; pot solicita o masă și cei care nu stau aici. De fapt, hotelul are trei restaurante, toate cu acces liber: există un bar la parter, în fața recepției (Intermezzo, P3-P8), cu terasă pentru fumători (P9). La etajul 4 găsim Rivington-Cucina New York, unde se pot lua prânzul sau cina (poate am să revin). Tot la etajul 4 se află si salonul pentru micul dejun: cum vii de la lift, restaurantul e pe dreapta, iar sala de MD pe stânga. În cazul în care dimineața se aglomerează, se intră și în spațiul restaurantului cu micul dejun. În sfârșit, la etajul 13, pe terasă, cu vedere către cartierul de zgârie-nori, se află The Organics SkyGarden@Cielo, deschis doar seara până noaptea târziu; se poate mânca aici, dar lumea urcă pentru view, muzică și cocktail-uri.

Micul dejun este o experiență, trebuie să recunosc. Cele mai fine brânzeturi sau salamuri, un colț pentru mic dejun englezesc (cu ouă, bacon prăjit și fasole cu cârnați), fructe proaspete sau din compot, patiserie sărată și dulce, tarte și prăjituri - un răsfăț. De băut: vreo cinci tipuri de sucuri, lapte, ceai, apă plată cu lămâie&mentă (de asta se poate lua și de jos, de la recepție) și, evident, șampanie. Cafeaua se comandă chelnerilor care se plimbă prin sală, e bună și vine repede. (Asta a fost o problemă pentru mine, m-am jenat să o comand și pe a doua, în condițiile în care beau, de obicei, trei-patru.)

Camera, la o primă privire, a fost puțin dezamăgitoare. Am avut cameră king cu pat matrimonial: de jur împrejurul patului nu e mai mult de o jumătate de metru. Cu toate astea, până la urmă s-a dovedit practică, în puținul timp petrecut înăuntru am avut pe unde ne învârti. Patul a fost excepțional, pernele tari, așternuturile miroseau a proaspăt (au fost schimbate după trei zile). Am avut suficiente prize, dar parcă nu destulă lumină - o problemă de care mă lovesc mereu în ultima vreme, pe oriunde ajung.

Am folosit, după mult timp, televizorul din camera de hotel: am urmărit una dintre semifinalele Campionatului European de Fotbal, Olanda-Anglia. A funcționat bine AC, dar nu am reușit să-l ducem mai sus de 23 de grade (mie mi-a convenit 😈) și parcă a fost cam gălăgios - dar nu a bătut direct peste pat, mare bilă albă. WF puternic, deși prefer să folosesc datele mobile. Nu mi-a plăcut că dulapul de haine avea doar rafturi deschise (P20), a trebuit să lăsăm hainele murdare la vedere.

În frigider am găsit trei sticluțe de suc, incluse în preț, și zilnic s-a înlocuit ceea ce s-a consumat. De asemenea, patru sticle de apă (plată și carbogazoasă) și un aparat de cafea cu pastile (patru pastile pe zi).

Baia este mare, cu bideu. Prosoapele - uriașe și pufoase, consumabile de calitate. Totul nou și foarte curat. Singura problemă: nu funcționa uscătorul de păr. A, și mi se pare enervant ca accesul în baie să se facă din cameră, este clar preferabil să se intre direct din hol.

Dacă tot cârcotesc: mi s-a părut cam slabă izolarea fonică a camerelor, pereții cam subțiri. Apoi, lifturile, două, nu fac față „traficului” la orele „de vârf” . Iar luminile de la ferestre (P2) sunt vizibile și din cameră, dacă nu cobori obloanele. Noi am avut, la cele două geamuri, verde și albastru :).

Camerele de la ultimele etaje având vedere către oraș sunt substanțial mai scumpe. Există și un centru spa, dar cu cost suplimentar (30 de euro de persoană fiecare intrare). Nu l-am testat; chiar dacă ar fi fost gratuit, am avut un program tare aglomerat.

În final: pentru cei care nu își calculează fiecare bănuț, merită cu vârf și îndesat. Am mai citit recenzii: americanilor li se pare chiar ieftin, cică ar fi un bun raport preț-calitate 😉.

Trimis de adso in 16.07.24 00:18:56
    Validat / Publicat: 16.07.24 12:11:19
    • Nu a fost singura vizită/vacanţă în ITALIA.

VIZUALIZĂRI: 192 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (adso); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    P01 Hyatt Centric Milan Centrale ziua
    Puteți VOTA acest articol: voturi de valoare mărită

[16.07.24 09:04:27]

De astă noapte, când am încărcat recenzia, mi-am amintit de un moment de Stand-up Comedy, cu Teo. Spre bucuria mea, l-am găsit pe YouTube și l-am încărcat pe post de „ilustrație muzicală” . Sper să se distreze și alții măcar pe jumătate cât m-am distrat eu, atunci când l-am văzut prima oară .

Emisiunea e veche, înainte de suspendarea Simonei Halep. Se poate spune, deci, că Teo a avut o premoniție.

[16.07.24 12:10:34]

Mutat în rubrica "Hyatt Centric Milan Centrale Hotel, MILANO" (nou-creată pe sait)

[Rubrica inițială: BUFFER CAZARE]

Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.

[16.07.24 12:34:12]

@webmasterX: Poziționarea pe hartă este corectă.

pitiPHONE
    [16.07.24 13:14:44]

Povestind reparația instalației de climatizare a hotelului mi-am amintit un zbor Timișoara - un oraș din Germania "habarnuamcare"pe vremea dinozaurilor (exista Carpatair) și zborul nostru l-am făcut cu Luftansa.

Normal, la un moment dat ne-au întrebat și am ales cafea, stewardesa, pe 40 de anișori a făcut ce a făcut și a dat-o pe cămașă mea și a colegului meu de serviciu cu care plecăm în delegație. Nu vă spus de jena și avalanșelor de scuze a femeii că îmi era mie rușine la un moment dat. La coborâre ambii am primit o sticlă de whisky și o ciocolată cu o nouă avalanșă de scuze de data asta de la tot personalul.

Dandanaua era așa de mare produsă de femeie încât acele cămăși a trebuit să le aruncăm la gunoi, petele acelea mari nu au ieșit oricât ne-am străduit noi. Dar modul de rezolvare a unei probleme m-a marcat atunci.

Dă Doamne să mi se ivească o oportunitate să stau și eu măcar o noapte să văd cum e în "aerul rarefiat al înălțimilor". 😀

[16.07.24 13:32:54]

Review-ul a primit „Punctaj Adițional Actualizare RUBRICĂ

— (1) la momentul publicării, în rubrica curentă nu existau impresii din anul curent (2024) sau anul trecut (2023) ;
    — (2) depășește pragul minim calitativ & cantitativ al descrierii.

Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.

(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)

k-lator
    [16.07.24 14:39:10]

@adso:

Pun pariu că atunci când au scris” fabulos” s-au gândit la preț. Prin comparație însă, spa-ul nu este la fel de fabulos... doar 30 de euro per cap de persoană, mon cher?

Am făcut și eu un pic de research, nu că nu te-aș crede, dar așaaa, ca omul care vrea să vadă pentru ce-ar plăti 240 de euro /noapte. Ca și tine, zic: singură, de bună voie și nesilită de nimeni, n-aș alege ever acest hotel. Privind așa, din afară, zău că nu m-a dat nimic pe spate... dar cum spui, poate totul constă în servicii!

Totuși, experiența voastră a fost inedită. Să vă fie de bine!

DOINITA
    [16.07.24 16:06:37]

Faina cazare ati avut! Si... ce e cel mai frumos e modul cum au ajuns romanii nostri la hotel. Pentru americani a fost banal... cobori din taxi, iti ia altul bagajele... nimic palpitant!

Si ce mi-a mai placut e ca moldoveanul nostru e si cam carcotas, ca lifturile nu-s suficiente, ca izolarea fonica ineficienta, ca e multa sau putina lumina, dar in final toate au fost 'ghine asazate' si vacanta minunata!

Nu am apucat sa vad clipul, dar ma intorc. Ma intorc sigur ca mi-a placut ce ne-ai spus.

[16.07.24 18:12:28]

@piti: Da, aveți dreptate, prostii facem cu toții. Diferența se observă în felul în care încercăm să le reparăm.

Și nu mă refer nepărat la modul în care acționează o persoană sau alta, ci la procedurile instituțiilor. Oamenii por fi empatici sau nepăsători, dar ei trebuie să se supună unor reguli clare, care să „spele imaginea” angajatorului.

Vă doresc să se alinieze astrele, să vedeți cum se respiră la înălțime. Nu ca noi, la etajul 6, ci la 11-12, cu vedere către oraș, abia acolo ar fi cu adevărat „jmekerie” ! Unde am stat, până la urmă, plăteam integral și singuri, dar de camerele cu view nu ne-am putea atinge, oricâte eforturi am depune.

[16.07.24 18:30:21]

@k-lator: Sărut mâna! Am mărturisit de la bun început că nu aș fi ales de bună voie acest hotel. Nu îți spun cât am cârcotit: prefer oricând să stau acolo unde îmi permit, pe banii mei, decât să fiu sponsorizat pentru a accede la o condiție care nu e a mea. Dar na, am înțeles că totul e pentru o cauză bună, până la urmă am luat lucrurile ca atare și am încercat să mă bucur de moment.

Spre surprinderea mea, camerele sunt cât se poate de comune. Ba, chiar, neinspirat aranjate. Însă totul este de o calitate ireproșabilă. Iar seviciile sunt la superlativ, așa cum ai punctat și tu. Aici se face diferența, asta caută oamenii cu bani.

I-am urmărit cu câtă lejeritate cheltuie sume enorme, din punctul meu de vedere. Prietena din America a acceptat cu greu să lase bacșiș de „doar” 10-15%, la ei asta înseamnă 1. că ai fost nemulțumit de ceea ce ai primit și 2. că te expui la înjurături din partea furnizorului de servicii, obișnuit să primească 25% sau mai mult. Și cere asta în mod agresiv, din câte mi s-a povestit. Diferențe culturale

Da, chiar a fost o experiență. Pe care am acceptat-o cu dificultate, dar de care m-am bucurat și din care am învățat.

[16.07.24 18:58:07]

@DOINITA: Mulțumesc pentru atenție și încurajări! Să știți că acel videoclip e totul .

Când vii de la aeroport / pleci de la aeroport, autocarele (noi, mari, confortabile, relativ ieftine, cu AC și priză de încărcat telefonul) te lasă / pleacă din Piazza Luigi di Savoia, într-o laterală a gării Centrale FS. La întoarcere, am avut un șoc: venind către stație, vedem de departe o coadă uriașă. Am încurcat-o, ne spunem, nu avem cum să prindem primul autocar, poate nici pe al doilea și... Doamne ferește, poate scăpăm avionul.

Când ne-am apropiat, am înțeles că acea coadă nesfârșită nu era la autocare, ci la... taxiuri. Zeci, multe zeci de oameni preferau să ia taxiul până la aeroport. Îmi place să cred că mergeau la Linate, care e la doar 7-8 kilometri, dar tare mi-e teamă că nu puțini aleg taxiul pentru a ajunge la aeroportul Bergamo, la 60 de kilometri.

Oamenilor nu le plac chestiile palpitante .

În privința cârcotelii: așa e când te cazezi în locuri pretențioase, ai vrea să fie perfect. La atâția bani...

În privința faptului că, în final, „tăt îi ghini așăzat” : când îți amintești că nu ai dat tu chiar toată suma, devii mai indulgent.

Yoda
    [16.07.24 20:25:22]

@adso:

Se poate si altfel: eu am facut in 2020 rezervare la un hotel Hyatt din Gebze, ca hotel de tranzit la intoarcerea din Antalya cu 45 EUR/noapte. Din pacate am anulat rezervarea, pentru ca am considerat ca nu o sa ne priasca mersul la mare. Anul asta am facut din nou rezervare cu 90 EUR/noapte, pentru o camera King cu balcon de 33 mp, mic dejun si anulare gratuita. Nota pe booking este 9.1.

Tot verificand bookingul, am vazut ca a scazut pretul la 83 EUR/noapte si evident am profitat. Am mai facut si alte rezervari la hoteluri foarte bune, dar cred ca voi merge la asta, ca sa vad ce am pierdut in 2020. Atunci facusem numai rezervari incredibile in Turcia si m-a durut sufletul sa renunt la ele.

Nu vreau sa va fac sange rau, dar voiam sa subliniez ca se poate si mai ieftin...

PS: vad ca la Hyatt-ul din Milano pretul pentru o camera King de 23 mp, fara balcon, cu anulare gratuita si mic dejun, fara parcare, este 622 EUR in aceeasi perioda cu rezervarea mea.

[16.07.24 20:32:04]

@Yoda: Oooo! Vă rog să mă învățați și pe mine șmecheria!

Pentru săptămâna viitoare, 5 nopți, MD și anulare gratuită, fără parcare, mie îmi cere 13000 lei = 2600 euro. Aproape dublu față de cât a fost săptămâna trecută, de peste patru ori mai mult decât spuneți dvs.

4 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):