Dreptul la replica
Buna ziua, consideram ca prin acest review ne vom putea exprima liber: "politica firmei" si vom lamuri problemele care s-au petrecut pe parcursul sezonului de vara in anul 2012.
"Politica firmei ":
- Din pricina multor apeluri anonime primite prin care "clientii" rezervau intreaga locatie sau un anumit numar de camere iar apoi anulau rezervariile sau pur si simplu refuzau sa raspunda la e-mailuri si la telefoane, ne rezervam dreptul de a nu rezerva "camera" s-au intreaga locatie fara un avans, deoarece cum am spus si mai sus foarte multe week-enduri si sejururi au fost stricate din pricina rezervariilor anonime neoferindu-le si altor turisti ocazia de a se caza la noi.
Confirmarea telefonica nu este indeajuns pentru a rezerva o camera sau mai multe, si nu poate fi luata in considerare decat in cazul achitarii unui avans.
- Problemele pentrecute pe parcursul verii:
Incidentul domnului negelescu negulescu (vezi impresii) as dori sa il clarificam:
Rezervarea a fost facuta printr-o discutie telefonica nu prin e-mail cum spune dansul, cu o zi inainte de data sosirii, in ziua cu pricina erau libere 2 camere, respectiv un apartament si o camera dubla. Deoarece in perioada de vara se fac foarte multe rezervari foarte multi clienti au dorit sa rezerve in acea perioada si au rezervat telefonic, intamplarea a fost ca in ziua respectiva un client care rezervase nu a raspuns la telefon, nu se stie din ce motive, am apelat de nenumarate ori dansul avand rezervat un apartament, nici un raspuns, in aceeasi zi clientul care nu a raspuns la telefon in jurul orei 23:00-00:30 a intrat in incinta Hanului pentru ca rezervase camera, acesta si-a cerut scuze ca nu a raspuns la telefon si ne-a pus intr-o situatie destul de dificila deoarece avea un copil in varsta de 6 ani si nu vroia sa plece spunand: "Domnul Aurel nu ma lasati fara camera am venit pana aici cu copilul asta mic recunosc ca nu am raspuns dar va rog nu ma lasati fara camera".
Repetam camera era rezervata de dansul mult inainte sa sune domnul negelescu, problema a fost ca nu a raspuns la telefon toata ziua, nu a venit "peste noapte" un client mai vechi, neanuntat cum spune damnul negelescu.
In cea de a doua zi Domnul negelescu a servit masa pe terasa, terasa care este deschisa, nu stim daca putem sa alungam toate insectele si vietatiile naturii deoarece era un spatiu deschis si nu ne putem lupa cu natura dupa cum se poate vedea si in poza, daca ar fi servit in restaurant nu ar fi fost deranjat de insecte, dar noi inca nu am gasit o metoda prin care sa alungam toate mustele si albinele de pe terasa, care este deschisa.
Poza de pe terasa cu masa la care a servit dansul masa este cea de la poza cu numarul AF26 sau la galeria foto o gasiti cu numarul PH-26 incarcata in data de 28.06.2011 de magdalena, persoana care a venit pentru a se convinge de parerile turistilor ca domnul negelescu, puteti citi si review-ul dansei pentru a va convinge de calitatea mancarii pretul acesteia si multe altele .
Am incercat sa servim in egala masura si sa multumim toti clientii dar dansul nu a apreciat acest lucru ba chiar ne-a facut incompetenti fara nici un drept.
Nu vream sa spunem ca excelam in toate dar nu consideram ca mancarea noastra lasa de dorit, daca domnul negelescu considera acest lucru este problema dansului, dar am dorii sa auziti parerile turistilor care vin si servesc masa destul de des la noi si continua sa vina si sa aduca mai multi turisti.
Si noi am ramas uimiti cat de mult putem fi jigniti denigrati si injositi de o singura persoana care nu are nici un drept sa faca acest lucru ba chiar incalca si regulile site-ului deoarece review-urile nu au voie sa fie posatate cand contin cuvinte care ofenseaza jignesc sau denigreaza imaginea firmei sau a persoanei sau cel putin editate de admini care le posteaza, cel putin noi asa am citit pe regulamentul site-ului.
In review dansului mai sunt niste enigme pe care noi nu le-am putut "descifra" inca. "Omul sfinteste locul, se aplica din pacate negativ acestui loc" prima propozitie se contrazice cu urmatoarea, poate dansul nu stie ca bucatarii poarta un sort si nu un halat care poate avea si 2 nasturi si 3 nasturi.
Daca dansul a reusit sa controleze peisajul, noi inca nu am reusit, poate doar sa controlam Hanul si Patravaria pe care le-am construit pentru a valorifica acel peisaj, "peisajul mirific ajuns pe maini incompetente". Ultimatumul dansului este: "peisajul cu adevarat mirific dar ajuns pe maini incompetente care vor doar sa ia fara a da nimic in schimb", este total fara sens deoarece nu poti sa incasezi o plata fara sa oferi servicii si nu cred ca persoanele ar face asa ceva: sa plateasca pentru nimic dupa cum spune dansul.
Cu parare de rau pentru cazul dansului, ne cerem scuze pentru dificultatiile create desi lucrurile au fost neprevazute.
Trimis de RouaSanzienelor in 17.11.12 03:26:26
- A fost prima sa vizită/vacanță în ȘINCA [BV]
13 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (RouaSanzienelor); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
- Coordonate GPS: 45.70228300 N, 25.18851800 E - CONFIRMATE
ECOURI la acest review
13 ecouri scrise, până acum, la acest articol
sa intelegca rezervarea este facuta si confirmata la misto, astfel incat primul venit - primul servit.
altfel nu inteleg cum se pot confirma mai multe rezervari decat este capacitatea de cazare a locatiei.
ce povestiti mai sus, stimabile patron, nu inseamna turism
Având în vedere contextul uşor particular al turismului românesc, aşa cum am afirmat şi la Conferinţa de presă la decernarea Recomandărilor AFA.2013, AmFostAcolo şi eu personal susţinem eliminarea rezervărilor făcute fără plata unui avans.
Atât turiştii, cât şi proprietarii ar trebui să realizeze că o asemenea practică este în interesul lor - acest interes este, la urma urmei, comun.
Politica "nu se fac rezervări fără avans" trebuie, bineînţeles, însoţită de precizări clare referitoare la eventuala anulare: dacă avansul se pierde sau nu în acest caz; cu câte zile înainte se poate anula rezervarea fără a se pierde avansul etc.
Sincer, eu prefer sistemul booking.com - rezervare fără avans, dar cu plata unei taxe (bine stabilită încă din momentul rezervării) în caz de neonorare de către turist a acesteia. (Fie o noapte, fie un procent din totalul datorat pentru întreaga perioadă de rezervare).
@Dragos: "sistemul booking" este de fapt sistemul "carte de credit". În fapt, se reduce la acelaşi principiu - rezervarea cu o garanţie, ce poate fi (eventual! nu în toate cazurile!) anulată în anumite condiţii.
E greu de presupus că va fi implementat de o pensiune care nu figurează pe booking (sau alte site-uri mari, care să aibă implementat un asemenea sistem).
Până atunci, până când cartea de credit va putea fi folosită ca garanţie de către un număr (foarte) mare de pensiuni, această garanţie (atât ptr proprietarul pensiunii cât şi ptr turist! nota bene!) trebuie concretizată prin avans trimis prin virament bancar / mandat poştal.
De acord cu Dragos
Concluzia este aceea că, orice hotel, orice pensiune care pretinde că se respectă, ar trebui să folosească serviciile unora ca cei de la booking.com, pentru ca lucrurile să meargă bine.
Eu am văzut cât de bine au făcut asta cei din Bosnia, Muntenegru şi Macedonia (nu mai vorbesc de cei din Croaţia). Practic, toate micile afaceri (cazare oferită de particulari) se găsesc pe booking.com. În sejurul meu din vara asta, am găsit prin booking.com toate cazările din ţările respective şi niciuna nu a fost la hotel, toate la particulari.
Toţi se străduiau să obţină o notă cât mai bună pe booking.com şi făceau tot posibilul pentru asta (adică asigurau condiţii decente). Este chiar o concurenţă între ei...
În cazul meu, toate cazările au fost foarte bune (şi foarte ieftine), ceea ce pe la noi nu e cazul întotdeauna. În plus, la noi mai intervine şi teama de a nu mai putea face o "mică evaziune", dacă rezervările se fac prin intermediul unui sait de rezervări.
@Costi: există, totuşi, o mică problemă în soluţia indicată de tine: booking.com NU acceptă pe oricine în sistem
ŞI eu aleg *întotdeauna când este posibil* o soluţie de pe booking.com - am mare încredere în ei, am observat că un hotel ce NU-şi respectă clienţii (care acumulează note proaste din partea clienţilor) dispare pur şi simpu din sistemul lor, după o vreme.
Însă sunt totuşi puţine variante pe booking.com, în anumite destinaţii. Din România şi Bulgaria, de exemplu, nici 5% din pensiuni nu sunt "acoperite" de booking.
Poate că acest lucru se va schimba în timp, nu ştiu, dar oricum acest lucru nu se va întâmpla "mâine". Până atunci, eu unul, ca simpu turist, insist să plătesc întotdeauna avans (în acele cazuri, non-booking.com), discutând eventuale condiţii de anulare. Aşa mi se pare corect, atât pentru mine, cât şi pentru hotelier.
Am si eu cateva observatii, in primul rand cred ca totusi, din respest, reprezentantul pensiunii ar fi trebuit sa scrie numele corect negulescu.
In al 2-lea rand presupun din detaliile oferita ca nici pensiunea nu a cerut expres un avans, si deci nu s-a conditionat rezervare de acesta.
In al 3-lea rand daca clientul respectiv (nu inteleg faza cu "domnul Aurel avem un copil mic, nu ne lasati", la fel de "bine" si celalalt client avea un copil ba mai mult si un nevazator in echipa asa ca era "avantajat din punctul asta de vedere) a ajuns cu o seara inainte din cate inteleg, putea sa sune cineva de la pensiune sa anuleze rezervarea din timp, eu daca fac o rezervare undeva si nu ajung, chiar si la restaurant, sun sa anulez rezervarea.
Intradevar review-ul userului negulescu pare scris la suparare insa nu cred ca e placut sa afli ca nu ai rezervarea valabila cand ajungi intr-un loc si sa nu ai nici un plan de rezerva pentru ca te bazai pe ea.
- -
NOTĂ WM: corectat numele utilizatorului la care se face referire în articol
Utilizatorul negulescu a fost sunat in ziua cu pricina pentru a fi informat ca i-a fost anulata rezervarea, acest aspect a fost discutat la telefon cu un domn de la amfostacolo.
Acesta (negulescu) se afla in localitatea Zarnesti in momentul in care a fost sunat si informat ca i-a fost anulata rezervarea, dansul posibil sa fi crezut ca "facem misto" si a venit pana locatie sa se convinga, deci nu a venit si a aflat ca nu mai are cazare, a fost informat din timp, dansul a omis sa specifie.
NB RouaSanzienelor este (sau a fost) reprezentant al unității
@commandorsteel: Domnule comman dorsteel noi nu procedam dupa modelul primul venit primul servit, dar unii clienti rezerva apoi anuleaza, va dau un exemplu care s-a intamplat in aceeasi zi, un cilent a venit care avea un apartament rezervat, a intrat in incinta pensiunii iar cand a vazut ca nu are semnal la telefon la orange, sa urcat in masina si dus a fost, motivand inainte de a pleca ca se duce sa se sfatuiasca cu sotia deoarece el face afaceri si nu poate sa stea fara telefon. Si asa se incurca lucrurile in aceasta tara,
domnule @benescu75 sa stiti ca multe persoane nu sunt foarte amabile cu ideea de avans de multe de multe ori refuza a mai rezerva cand aud de avans sau incheie discutie prin a spune : "va sunam mai tarziu daca ne hotarm", astfel ne putem da seama de turistii care vor sa rezerve sau cei care vor doar sa incurce lumea,
sa nu mai spunem ca dupa incidentul cu domnul negulescu, urmatorul week end a fost rezervat complet din ziua de luni iar vineri inainte de sejur toate persoanele au sunat si au anulat pe motive de vreme caprocioasa desii nu era, motive de boala in familie, probleme si alte motive, presupunem ca a fost premedidat pentru a se razbuna pentru incidentul creat .
NB RouaSanzienelor este (sau a fost) reprezentant al unității
@RouaSanzienelor: Domnule rouasan zienelor, asa cum a spus mai sus si admin, cereti avans la rezervare. in felul asta nu cred ca se mai razgandeste cineva prea usor.
pe de alta parte, politica de a accepta mai multe rezervari, doar sa nu ramana vreo camera libera, nu inseamna turism...
nu mai aduceti argumente ptr a ne povesti noua ca e grav cand pierdeti o rezervare ptr. 1 camera, ca nu ne intereseaza.
@commandorsteel: Asa o sa si procedam domnule comman doar cu rezervare prin avans si confirmare. Iar in cazul anularii se va pierde 25 % din avans restul baniilor find restituiti clientului.
NB RouaSanzienelor este (sau a fost) reprezentant al unității
@RouaSanzienelor: este cel mai corect domnule rouasan.
in felul asta toata lumea are numai de castigat
Fraţilor, vă spun drept, părerea mea este că aici este vorba despre neseriozitatea românului, client sau administrator de pensiune, sau despre miştocăreală, a clienţilor sau a administratorilor de pensiune.
Din păcate interesul, concurenţa şi neseriozitatea au dus la astfel de situaţii. Unde sunt vremurile când CUVÂNTUL omului era mai presus de orice avans, arvună, plată integrală, parţială, procentuală sau alţi infiniţi şi întortochiaţi termeni economico-financiari?
Exemplu: Încă, în Statele Unite, se încheie o afacere "bătând palma", hârtiile având rol de reglementare în cazul unui litigiu.
Este mare ruşine că moralitatea a ajuns atât de decadentă. Dacă ai telefonat, în calitate de client, şi spui că doreşti să petreci câteva zile la o anumită pensiune, atunci cuvântul ar trebui ţinut. Iar de ţi se întâmplă ceva, frumos, decent, omeneşte, ar fi să anunţi din timp că întârzii sau că anulezi şederea.
La fel, ca şi patron, dacă ai spus omului, clientului că poate veni liniştit la pensiunea ta, atunci, la fel, CUVÂNTUL trebuie să fie CUVÂNT! Doar aşa demonstraţi că sunteţi serioşi, de încredere, câştigaţi mai mulţi clienţi, vă merge bine afacerea, prosperaţi, vă luaţi X5 sau ce visaţi şi mai presus de toate demonstraţi că sunteţi oameni. Atunci doar, aveţi şi dreptul la replică. Aferim!
Personal am uitat numărul mare de rezervări telefonice efectuate la pensiuni turistice, ce-i drept, în vestul ţării. Fără ofensă! Fără avans, sau chestii de genul acesta. Înseamnă seriozitate, cinste şi respect. Pentru că toţi dorim RESPECT! Dar îl oferim/oferiţi în schimb?
În cazul tuturor rezervărilor, pe care le-am efectuat, cuvântul a fost cuvânt şi vorba vorbă, atât din partea mea cât şi din cea a proprietarilor de pensiuni; fără avans, fără confirmări telefonice sau super-aigurări. Aşa ar trebui să fie peste tot. Ca între OAMENI! Serioşi cum ne considerăm cu toţii!
Sănătate!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Dec.2014 Nu recomand — scris în 05.01.15 de totalpneu din TâRGOVIşTE [DB] - nu recomandă
- Nov.2014 Drept la replică — scris în 05.11.14 de RouaSanzienelor din BRASOV
- Sep.2014 Roua preturilor mari — scris în 23.09.14 de siln din BRAșOV
- Sep.2014 Zona frumoasa, servicii jalnice — scris în 15.09.14 de msgen din BRASOV - nu recomandă
- Aug.2014 Zona de relaxare - pacat de conditii — scris în 25.08.14 de cristiomirel din BUCURESTI - nu recomandă
- Nov.2013 Time of my life — scris în 17.11.13 de dananitulescu din BRASOV - RECOMANDĂ
- Aug.2013 Oaza mea de liniste — scris în 16.09.13 de mushe din BUCURESTI - RECOMANDĂ