ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 24.03.2020
DE Nicu
GR. VÂRSTĂ: > 60 ani
DIN: Timisoara
ÎNSCRIS: 29.01.08
STATUS: PRETOR
TIMP CITIRE: 3 MIN

Fractura dintre generatii

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE

Azi dimineata vroiam sa scriu un review despre vacanta din... martie... recent, da am fost in vacanta in martie si nu o zi doua am fost 13 nopti (o fi fost 13 cu ghinion)

Am intrat dimineata pe AFA si ce vad?

Pensionari si aurolaci, pare ca sunt tot una, batrani egoisti, etc.

Ce rost are sa mai scriu ca sa fiu catalogat cu termenii de mai sus, da recunosc ca sunt singurul care am abuzat de termenul pensionar si l-am folosit cam prea des in scrierile mele folosind termeni de felul

La bai de pensionar, am fost la bai, am ajuns acolo datorita faptului ca sunt pensionar, Seniori pe AFA (aici am fortat prea tare nota trebuia sa scriu batrani egoisti) bilet de pensionar, 16 zile, pensionarii vor la bai la Govora, tratament prin casa de pensii, sanatoriu balnear de mai multe feluri, etc mai mult in ultimul review am fost si arogant spunand ca am fost la bai in Malta.

Exista conflictul intre generatii care se cunosc pe o parte copiii, pe cealalta parte parintii, bunicii, strabunicii, exista aceasta ruptura si intre profesori si elevi. S-au modificat, schimbat mentalitatile.

Generatiile vechi formate in vechiul regim. pensionarii de azi si tinerii de azi, se foloseste mult termenul... prapastia dintre generatii.

Indiferent de vremuri conflictul dintre generatii a existat.

Doamna care a scris reviewul de ieri spunea si recomanda ca in aceasta perioada sa scriem si din amintiri, eu aveam de gand sa scriu ceva de luna asta.

Ce se intampla daca scriam... eram catalogat automat ca pensionar care nu sta acasa, cum de ai putut sa pleci de acasa in vacanta in perioada asta, batran arogant si alte epitete de felul asta.

Sa detaliez de ce am plecat... am luat bilet de la casa de pensii, iara abuzez de termenul pensionar, statul roman a considerat ca pot merge la tratament sau daca vreti in vacanta, am platit biletele nu le-am luat gratis,

Martie 2020 in hotelul unde am ajuns erau aproximativ 200 de batrani (nu mai spun cuvantul pensionar) batrani egoisti care plimba traista.

Dupa 13 zile (ghinion sau nu) suntem dati afara toti 200 de batrani care plimba traista, am constatat ca poti fi dat afara si in mod civilizat fara sa te superi, a aparut intre timp situatia actuala. Asta s-a intamplat in toate unitatile de cazare unde erau batrani care nu au stat acasa si au plecat la plimbare in luna martie.

La inceputul lunii martie nu era situatia de acum din prezent.

Azi dimineata la radio... in Spania unele case de batrani au fost abandonate sau parasite de personal cu batranii lasati acolo, acolo e lumea civilizata noi mai avem putin si ajungem si noi in asa zisa lume civilizata.

Dottore spunea (stiti la cine ma refer) prea multi batrani pe AFA.

Daca scriam reviewul despre vacanta de 13 zile in martie cum eram catalogat? iresponsabil? inconstient? batran arogant? eram doi batrani, pardon la nivel de hotel eram vreo 200, la nivel de tara cateva mii. In hotelurile astea pentru batrani cu baze de tratament se obtine cam greu bilet, in multe cazuri esti refuzat, de ce? O categorie de varsta spune ca sunt prea multi batrani, cealalta generatie spune ca sunt prea putine fonduri. Cine are dreptate? Fiecare cu dreptatea lui.

Aveți dreptul sa puneti stampile si sa catalogati batranii in fel si chip dar vreti nu vreti tot acolo veti ajunge la un moment dat adica in categoria 60 + si atunci o sa va judece alta generatie.


[fb]
---
Trimis de Nicu in 24.03.20 11:09:57
Validat / Publicat: 24.03.20 11:45:04

VIZUALIZĂRI: 1208 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

36 ecouri scrise, până acum, la acest articol
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE?
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 31 PMA (din 31 voturi)

ECOURI la acest articol - pg. 1 / 2

36 ecouri scrise, până acum

se afișează ecourile [1 - 30] din total 36
NicuAUTOR REVIEW
[24.03.20 11:39:53]
»

Rog atasarea urmatorului videoclip, multumesc.

youtube

webmasterX
[24.03.20 11:44:43]
»

Mutat, la reorganizare, în rubrica "Filozofări... turistice, DE LA LUME ADUNATE - COMUNITATE" (deja existentă pe sait) - rubrică dintr-o secțiune OFFTOPIC sau DE INTERES TURISTIC RESTRÂNS!

[Rubrica inițială: BUFFER CĂLĂTORIE]

--

Ilustrația muzicală sau video-muzicală indicată a fost atașată articolului (vezi sus, imediat sub titlu).

--

PS: Așteptăm review-ul (reviews-urile?) despre vacanța din martie!

Carmen Ion
[24.03.20 12:43:34]
»

@Nicu: Îți dau perfectă dreptate, ceea ce nu e de mirare, având în vedere că fac și eu parte din generația de peste 60 de ani și că am fost și eu la băi, fie cu bilet luat prin Casa de Pensii, fie pe cont propriu.

Prăpastii între generații presupun că au existat în toate epocile, însă impresia mea este că cea care mă (ne) desparte pe mine (noi) de cei cu 20 sau 40 de ani mai tineri este mai mare decât cea dintre mine și părinții mei.

Într-un fel, cred că este de înțeles: între timp au intervenit evenimentele din decembrie 1989 și lumea noastră, a tuturor, s-a schimbat dramatic.

Dar, pe de altă parte, o schimbare dramatică s-a produs și după al Doilea Război Mondial (pe care părinții mei ”l-au prins”): după câteva decenii de relativă democratizare și modernizare a țării, în România s-a instalat dictatura proletariatului și comunismul sau, mă rog, un simulacru de comunism.

Și atunci de ce între mine și părinții mei prăpastia nu am resimțit-o ca fiind la fel de adâncă precum cea care mă desparte de copilul meu de 40 de ani, ca să nu mai vorbesc de nepoții (copiii verilor mei mai tineri, căci din păcate nu sunt bunică) de 20-30 de ani?!!

M-am gândit de multe ori la asta, ceva explicații am găsit, dar nu suficiente sau concludente, și oricum, nu e cazul să mă lungesc aici cu astfel de speculații.

Apropo de paragraful final din reviewul tău, eu am dat impresiilor mele de cazare la băi titlul ”Cu bilet de tratament la Herculane sau Nu râdeți de viitorul vostru! ”

Cred că asta spune totul!

În concluzie, eu cred și sper că nimeni nu te va cataloga drept ”bătrân egoist” și nu te va băga în aceeași oală cu aurolacii!

Așa că scrie-ți reviewul sau reviewurile!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][12 voturi]
nrs †
[24.03.20 12:53:40]
»

ce prezinti sunt situatii diferite.

ai fost surprins de criza, cand ai plecat nu era criza, pe cand batranica care cauta bomboane stia ca risca daca iese afara, in plus era o vreme de nici cainele sa nu il scoti afara.

conflict intre generatii va fi oricand indiferent ca e sau nu pandemie,

ps sunt un tanar aproape de 60+ dar nu suport oamenii inconstienti indiferent de varsta

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][8 voturi]
mishu
[24.03.20 16:05:43]
»

@Nicu: Ai bucatica ta de dreptate, dar si cei ce au scris ecourile au dreptate. E vorba ca pe tine te-a prins criza acolo, nu ai plecat acum, ceea ce este insa adevarat, este ca sunt o multime de persoane in varsta inconstiente, am vazut multe cazuri in care persoane in varsta sfideaza totul pe motiv ca au acest drept pentru ca sunt in varsta si trebuie sa le respectam. Ok sunt de acord cu respectul dar aratal tu primul, fii un exemplu. Am sa fiu civilizata si am sa dau doua exemple din cele vazute la TV, o doamna in etate care facea plaja si a raspuns ca ea se protejeaza, nu sunt alte persoane pe langa ea, iar un domn care a spus ca are 67 de ani, a spus si ce daca moare, ce mai are de facut?

Si vi se pare ca se vede intelepciunea pe care ar trebui sa o dea ca exemplu varsta lor?

Nu stiu in ce masura stii, dar eu lucrez in Austria iar familia mea este acasa, si locuiesc in aceeasi casa mama, sotul si baietii.

Vorbesc in fiecare zi cu mama si o intreb ce face, si imi spune ca prin casa, prin gradina si cand a obosit se joaca pe tableta sau cauta retete noi pe internet, si are 74 de ani si nu se plictiseste.

Bucuria de a merge la cumparaturi in weekend era data de faptul ca asa iesea din casa, insa acum nici macar nu isi doreste sa mai iasa din curte, a inteles ca asa e bine de facut asa facem.

In ceea ce priveste " el dottore" este adevarat, segmentul de varsta care scrie cel mai mult pe aici este dat de varsta a doua, persoanele care au ceva mai mult timp la dispozitie, insa nu trebuie sa ne proptim prea mult in cuvinte, insa aici incercam sa fim turisti doar, asa incat varsta nu conteaza, conteaza ca avem ceva de spus.

Asa incat, de obicei spun, felicitari, votat cu mare drag, ramane valabil, scrie, de abia astept sa citesc.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][8 voturi]
Dan&EmaPHONE
[24.03.20 16:44:38]
»

Am terminat HO pe ziua de azi. HO = home office, tradus dupa mine nepotrivit prin telemunca. Pentru mine HO e mai cuprinzator si spune mai multe decat cuvantul telemunca. Nu e romanesc! Si?

Aici poate incepe o disputa intre apararea (conservatoare a) limbii romanesti si invadarea limbii noastre cu neologisme.

Ba si cu abrevieri gen “c u”, adica “see you”, adica “pa” sau “ne mai vedem”.

Sau “???? 4 u” adica kisses for you” adica “te pup”.

Si cele de mai sus au legatura cu gandirea si mentalitatea generatiilor.

Dar sa trec la miezul problemei. Am 51 de ani. Sunt tanar!

Am fost copil, adolescent, tanar aerian, tanar insurat, tanar matur; dar nu am fost (inca) batran.

Am gandit diferit in perioadele vietii despre unul si acelasi lucru. Eram revoltat uneori pe parinti la 14-18 ani ca nu ma inteleg (si aveam dreptate????), acum nu sunt mereu la unison cu copiii (si iarasi am dreptate ????). Ha! ????

Am invatat insa respectul si vreau ca aceasta valoare sa o transmit. Asta trebuie sa ramana pe parcursul vietii: tinerii pentru seniori, seniorii pentru tineri.

Uneori o asociere intr-o enumerare creaza un context interpretabik, alteori un cuvant este adresat peiorativ: “tarane”, “moldovene”, “tigane”, “comunistule”. Desi multi suntem tarani, moldoveni, tigani, comunisti, pe bune.

Aici in AFA sunten diversi si manati de o pasiune comuna. Sintem si de 20 si tineri ca mine de 51 si seniori.

Eu ii apreciez si respect pe toti.

Puteti da si ca parul la acest ecou, e libertate, eu tot va apreciez.

Criza asta cu virusul ma imbatraneste insa. Nu mai pot face miscare 5 km pe zi. Vedeam in parcuri tineri de 70+ care alergau, altii care mergeau in baston.

Acum e insa timpul sa stam acasa. Foarte greu pentru unii tineri, foarte greu pentru unii seniori. Incet incet si de maine fara voia unira vom sta probabil 99% in casa.

Sa ne iubim, sa rabdam si sa suportam aceste restrictii grele.

Si sa ne revedem pe AFA anytime. Scuze, oricand!

“C u”

Numai bine! ????

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][13 voturi]
mprofeanu
[24.03.20 17:07:49]
»

Ai dreptate în multe privințe, titlul spune totul! Conflict între generații va fi mereu...

Băiatul meu spune că este o lege a progresului!?

Mi-am propus ca pe AFA să fiu pozitivă în comentarii, de fapt asta este firea mea și la orice articol scris întotdeauna găsesc ceva bun... O să fac acum o excepție și sincer te contrazic cu expresia pe care o spui " de pensionar" la care se adaugă și altele...

Și eu sunt pensionară și mi-am propus să spun că sunt într-o vacanță permanentă, mă setez așa...

Pe AFA suntem toți la fel, tineri sau seniori, toți iubim călătoriile oriunde ar fi ele. Îmi place diversitatea de pe AFA, este ceva nemaipomenit!!!

Aștept în continuare articolele tale!

La doamne închei cu expresia: Cu drag, !

Fac acum o excepție și închei la fel: Cu drag, !

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][14 voturi]
krisstinnaPHONE
[24.03.20 21:52:39]
»

@Nicu: Ce treaba are conflictul dintre generații cu #staiacasa???

Eu am scris ecoul cu bătrânii care plimbă traista, eu am povestit despre aurolacii care NU au legatura cu pensionarii.

Eu lucrez și trăiesc in Bucuresti. Tu ai fost aici in perioada asta? Ai mers in autobuze cu miros de urină?

Noi, cei care lucram pentru serviciul populației, noi suntem expuși zilnic de cei care NU stau acasă!

Nu interpretați aiurea!

Vreți sa ajungem ca Italia?

Nu vă e mila de noi, cei care lucram?

Nu va e milă de medicii care NU vor mai face față miilor de virusați?

Vreți sa ajungem ca in Italia, sa se ajungă la trierea bolnavilor: cei bătrâni sunt lăsați sa moara pentru a fi salvați cei mai tineri?

De ce trebuie sa se victimizeze unii?

Cănd ești in pericol zilnic, când vezi că pensionarilor care se plimba aiurea NU LE PASĂ de nimic si de nimeni și nu asculta îndemnul autorităților cum să te simți?

Am recomandat in ultima perioada să scriem pe afa, sa citim, să uitam de rele și să stea acasă toți aceia care pot face lucrul asta.

Cum m-am simțit eu când săptămâna trecută toate străzile erau pline de copii, că doar sunt in vacanță, părinții i-au lăsat la joacă...

Poate ca tu nu vrei, refuzi sa înțelegi și sa crezi ca sunt bătrâni care pleca aiurea la plimbare, nu e o jignire, e un fapt.

Nu am generalizat, am expus in ecoul meu o situație reală, întâlnită zilele acestea dar și săptămâna trecută.

Eu nu am conflict cu nicio generație, sunt prietena cu pensionari dar și cu tineri. Mă modelez după fiecare, pentru mine vârsta nu este un prag, fiecare generație trebuie înțeleasă și respectata, inclusiv copiii-pe care unii adulți îi ignora și-i jignesc mereu.

Nu văd rostul acestei “plângeri” in contextul actual, in pragul unui dezastru care ne Paște.

Puteai sa îmi scrii un ecou la ecoul meu, cu toate că nu te-am jignit niciodată. Mi-ai dedicat un review in care mă anunți ca nu mai vrei sa scrii articole de călătorie pentru că... ???

Eu te îndemn sa stai acasă și sa scrii, să citești, să faci lucruri frumoase și tu te compari aiurea cu cei care se plimba prin capitala cu traista in mână, cu cei care nu au călătorit niciodată, nicaieri.

Păcat ca nu ai văzut și ecourile in care încurajam oamenii sa scrie pe AFA!

Păcat ca m-ai jignit fără sa înțelegi disperarea mea vis-a-vis de acest virus care ne păndeste pe noi, cei care încă lucram și pe unii care pot sta in casa dar aleg să se plimbe.

Sănătate îți doresc!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][11 voturi]
Dragoș_MD
[24.03.20 22:27:02]
»

@Nicu:

Am intrat dimineata pe AFA si ce vad?

Pensionari si aurolaci, pare ca sunt tot una, batrani egoisti, etc.

Scuze, dar am impresia că nu e bine să intri pe AFA înainte să bei o cafea. Sau un ceai, mă rog - fiecare cu ce e obișnuit. Nu de alta, dar mă tem că altfel nu ai ochii destul de limpezi ca să poți distinge și sensul unor ecouri, fără a le scoate din context (și nu pentru prima oară).

Fără supărare, dar eu unul nu simt vârsta decât ca pe o cifră în cartea de identitate (că buletin nu mai are nici bunica). „Conflictele” pe care le am cu copiii mei nu-s din cauza diferenței de generații, ci a unor divergențe de opinii. Asta așa, ca exemplu.

Eu cred că ar fi mult mai bine pentru tine dacă nu ai mai fi așa de sensibil - nu toată lumea „are ceva” cu pensionarii, și atât mai puțin cu tine în mod special.

Dacă vrei să mai scrii, scrie - orice impresii publicate aici sunt utile, și pensionarilor, dar și nepoților și copiilor lor. Dacă nu... nu. Dar nu cred că e ok să vii doar să te plângi că ești o victimă, pentru că NU ești. Decât a propriei imaginații, eventual.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][7 voturi]
Michi
[25.03.20 07:42:07]
»

Îmi pare rău că reviewul pe care l-am scris ˝AFA ca stare de spirit˝ şi în care recomandam în perioada asta grea să ne refugiem în scris şi citit pentru ca acest hobby să ne detaşeze de realitate, a născut atâtea controverse.

Vă daţi seama că am fost, cu arme şi bagaje pe o anumită parte a baricadei, scriind în mai multe ecouri că inconştienţi sunt şi tinerii şi bătrânii care nu respectă recomandările. La grătar în pădurea Băneasa credeţi că au fost pensionari? Nu. La Jogging? Nu. Au venit sute de mii de pensionari din Europa în ţara din care au fugit, pe care au ponegrit-o şi o consideră în continuare sat fără câini? Nu.

Reiterez ce am mai spus: iresponsabili sunt în toate categoriile de vârstă şi sociale. Am doi copii medici, la rândul lor căsătoriţi cu medici şi-şi riscă viaţa din cauza acestor nenorociţi. Am sugerat că numai nişte măsuri de forţă ar putea impune disciplină şi har Domnului că au venit Ordonanţele Militare.

După mine a fost bun schimbul de impresii, nu ca şi conflict de generaţii ci ca realitate. Ce credeţi că mie-mi convine când traversez strada relativ încet, şchioapă şi cu baston când câte un tânăr care la vârsta lui nu putea singur să-şi ia o maşină de lux şi pe departe n-a avut timp să înveţe cât mine, mă aprostofează ˝stai acasă babo că te caută moartea şi tu eşti pe stradă! ˝? Probabil şi în familia lui îşi dispreţuieşte bunicii care n-au WhatsApp şi Instagram, pe părinţii care nu vorbesc în stilul lor şi sunt doar fabrică de făcut bani. Vor îmbătrâni şi ei şi dacă nu se va pune mai mult accent pe educaţie, când vor îmbătrâni, vor primi acelaş tratament de la nepoţi.

Pentru cine este interesat, aflaţi că sunt în a şaptea zi de izolare totală - n-am ieşit din casă, n-a intrat nimeni la mine - şi sper să pot continua la fel, aşa că nu putem globaliza comportamentul bătrânilor versus al tinerilor

Să scriem pe AFA!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][8 voturi]
krisstinnaPHONE
[25.03.20 08:20:04]
»

Repet:

Ce treaba are grătarul din Băneasa cu ceea ce am scris eu in ecou?

Citiți cu atenție:

Eu nu am fost la pădure, nu am alergat, nu am ieșit la plimbare, am evitat zonele aglomerate, am mers la muncă. Nici la părinții mei nu am fost, nici nu o sa ajung prea curând, îi protejez tocmai pentru ca circul printre oameni iresponsabili și nu vreau sa îi virusez pe bătrânii mei părinți.

Ce treaba am eu cu bătrânii care mergeau pe strada-la cumpărături, doctor sau farmacie?

M-am întrebat ce căutau bătrânii și oamenii fără adăpost in autobuzul care avea traseu din Vitan la Gara de Nord, ei stăteau relaxați pe scaune și își spuneau poveștile de viață, erau la plimbare și neinteresați de aglomerație și de efortul uriaș depus de cei care ne conduc, de personalul medical, de toți cei care lucrează in aceasta perioada.

Oameni buni! Voi înțelegeți ca sunt mulți ignoranți? Nu toată lumea e ca voi-cei responsabili.

E ultima mea intervenție, limba română e clară, nu scoateți din context doar ceea ce va convine doar pentru a face conversatie.

Sunt o persoana toleranta și miloasa dar nu mă impresionează deloc oamenii care nu au respect față de cei din jur care încearcă să ajute populația oferind diferite servicii pentru nevoile stricte in vremurile astea de coșmar.

Nu am mila de cei care au mers la biserici cu coliva sau care s-au împărtășit cu aceeași lingurița. Ăștia, ăia cu grătarele și cei care au ieșit in parcuri, cei din autobuze și tramvaie, bătrâna care cauta nu-ș ce bomboane pentru colivă, ăștia vor sufoca sistemul medical cu ignoranta lor, apoi se vor victimiza.

Cum ar fi dacă poștașul care vă aduce pensia ar fi purtător de virus, contaminat de la pensionarii din mijloacele de transport in comun, pe cine ați acuza?

Poștașul intră in toate casele, puteți sa va izolați cât vreți, dacă nimereste intr-o casa virusată a unor ignoranți și apoi vine la voi nu o sa fiți prea incantați. Posta română NU a primit mănuși, măști, ochelari de protecție, reclama mincinoasa de la tv a fost doar de fațadă, au obligat câțiva salariați sa se costumeze in echipament de protectie, i-au pozat și asta a fost toată “protecția”.

Stați acasă și respectați ordinul autorităților!

Mesajul e clar și simplu, nu înțeleg ce nu înțelegeți

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][6 voturi]
Floria
[25.03.20 11:42:18]
»

Dragii mei, de când scriu pe AFA am evitat orice polemică inutila. Dar acum simt ca este absolut necesar sa mă alătur Cristinei în încercarea disperată de a-i face pe cei din jurul nostru, tineri şi vârstnici deopotrivă, să înţeleagă clar că NU MAI AVEM TIMP DE IFOSE ŞI AMBIŢII ABSURDE!

Medicii şi personalul medical sunt în prima linie a luptei. Imediat în spatele lor suntem noi, cei care trebuie să facem ca economia, societatea în ansambul ei să funcţioneze şi în aceste vremuri grele. Lucrez la o trezorerie din Bucureşti, sunt unul dintre oamenii care trebuie să meargă la muncă pentru ca banii publici să ajungă la spitale, la pensionari, la toţi salariaţii din domeniul bugetar, la asistente maternale, la persoane cu handicap.

Fac apel la toată lumea să aibă un strop de înţelegere, să nu punem nevoile noastre pe primul loc. Noi care lucrăm cu publicul la poştă, trezorerii, bănci, magazine suntem expuşi şi ne este teamă pentru familiile noastre.

Dacă eu sau înlocutorul meu nu mai ajungem la lucru va fi haos total... există un plan de rezervă dar va funcţiona foarte greu. Banii vor ajunge târziu la spitale, la jandarmi, la poliţie şi chiar la pensionari.

Ajutaţi-ne, nu veniţi la trezorerii, la poştă, la bănci pentru operaţiuni care pot fi amânate. Astăzi sunt acasă, dar mă anunţă colegii mei că vin mulţi oameni pentru extrase de cont cerute de notari în vederea dezbaterii unor moşteniri, mulţi administratori de bloc bătrâni pentru plata dărilor la stat care ar putea fi achitate de oamenii tineri din blocurile respective, persoane care doreesc să depună bani în contul Junior sau să ridice dobânzile la titlurile de stat. Realitatea este că cei mai mulţi dintre aceşti oameni sunt bătrâni.

STAŢI ACASĂ DRAGII MEI! Vom fi acolo pentru voi şi peste o lună sau două! Vă implor să vă fie milă de noi, suntem copiii sau nepoţii voştri! Banii sunt foarte periculoşi, ieri o doamnă în vârstă scuipa în palmă să numere banii şi apoi i-a dat unei casiere la ghişeu. Multe dintre colegele mele se apropie de vărsta pensiei, sunt foarte bolnave (infarct, stenturi, afecţiuni oncologice, cardiace, diabet) dar vin la muncă pentru că nu putem opri lumea în loc.

Acum nu este vorba de conflicte reale sau închipuite între generaţii. Aveţi încredere în cei care trebuie să iasă din casă pentru a merge la muncă, medici, asistente, infirmiere, ambulanţieri, şoferi, forţe de ordine, poştaşi, vânzători din magazine, muncitori din fabricile care ne asigură hrana sau furnizori de utilităţi. Ne alăturăm şi noi, o mână de funţionari publici care au grijă ca banii să ajungă acolo unde este atât de multă nevoie!

Voi, copiii şi părinţii noştri, STAŢI ACASĂ! Lăsaţi-ne să luptăm pentru noi şi pentru voi, pentru ca să revenim cât mai repede la o viaţă normală! Vom fi mai liniştiţi dacă ştim că voi, cei care aveţi locul cel mai important în sufletul nostru, sunţeţi bine!

Ştiu că nu vă place să vă spunem noi ce să faceţi... Nu uitaţi nicio clipă că vă iubim! Da, suntem îngrijoraţi, stresaţi, nervoşi dar vă rog din tot sufletul şi fiţi alături de noi în această luptă! Avem nevoie de voi!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][16 voturi]
NicuAUTOR REVIEW
[25.03.20 13:13:46]
»

Multumesc celor care au scris ceva la acest review al meu si au aprobat total ce am scris, au fost de acord doar partial sau in o mai mica masura si celor care au fost in dezacord total cu ce am scris.

Fiecare vede si analizeaza in un anumit fel subiectul de mai sus, depinde mult si varsta celui ce scrie sau doar citeste, mereu vor fi contradictii si diferente de opinii pe subiectul asta.

Vad ca am primit si lectii de comportament ca nu stiu sa ma comport cum trebuie

Aveti dreptul sa notati si cu... minus... ceea ce am scris mai sus.

Pana in acest moment dupa cate vad pare ca sunt cel mai vechi membru activ de pe AFA, asta e doar o constatare nu un merit.

Fiecare are dreptul sa se exprime cum crede de cuvinta, titlul acestui review este ceea ce cred eu.

Contradictii, comentarii pro si contra au fost si vor fii.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][5 voturi]
Mika
[25.03.20 15:32:39]
»

Eu nu cred că are cineva ceva cu pensionarii sau cu persoanele mai in vârstă. Tot ceea ce s-a spus aici, tot ce ne-au recomanda și, mai nou, ne obligă autoritățile nu este decât spre binele tuturor. Dar la noi nu s-a ințeles acest lucru.

Eu merg la serviciu, așa că vrând nevrând ies din casă trei-patru zile pe săptămână. Și mai am și doi câini cu care trebuie să fac o ieșire scurtă seara. Dar, sunt numai eu cu soțul meu, venim acasă, ne dezinfectăm și stăm cuminți. Asta este situația. Dar, de fiecare dată cînd ies, văd incă mulți oameni pe stradă, și incă mulți in vârstă.

Am și eu un băiat medic, soția lui este tot medic, rezidenți in Austria. Mi-a spus că acolo, a doua zi după ce s-a decis inchiderea magazinelor, restaurantelor, pârtiilor, etc și s-a recomandat izolarea in case, nu mai era nimeni brambura pe străzi. Nimeni. La noi nu s-a putut.

Sunt curioasă cum o să funcționeze interdicția. Pariez că intre orele 11.00-13.00 vor fi foarte mulți care iși vor aminti că au diferite necesități absolut stringente, care nu mai sufereau amânare.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][5 voturi]
mogly
[27.03.20 11:39:35]
»

@krisstinna: E pentru toată lumea însă îţi raspund ţie pentru că înţeleg ce vrei sa transmiţi, în situaţia actuală în care suntem cu toţii.

Am 47 de ani, copilaşii mei şi ai soţului, trei la număr au între 20 şi 23 de ani. Nu ştiu dacă o exista o prăpastie între generaţii, eu una raportat la mine şi copii sincer nu o percep, de fapt chiar dacă le spun încă copii ei sunt adulţi, s-au maturizat, mai mult fetele însă şi băiatul.

Armonia dintre părinţi şi copii e foarte în regulă, cel puţin la noi.

Însă sesizez o diferenţă în relaţia mea cu cei doi părinţi de 72 respectiv 75 de ani, precum şi unchiul şi mătuşa mea în vârstă de peste 80 de ani. De abia i-am putut convinge să stea în casă, zilnic mă întreabă cât mai trebuie să stea, chiar dacă din fericire au curte şi grădină unde pot ieşi.

Am convenit că le fac eu cumpărături o dată pe săptămână, joia, deci ieri am mers cu lista fiecăruia şi le-am dus de toate, inclusiv carne, legume, pâine, fructe şi dulciuri

Azi au început din nou... dar noi am uitat ieri să-ţi spunem că vrem şi pateuri cu brânză şi cu mere, biscuiţi croco, napolitane cu lămâie şi cozonac cu nucă etc.

Sunt părinţii şi rudele noastre, îi iubim, îi apreciem şi ne bucurăm enorm că încă îi avem printre noi şi așa vrem să rămână, însă comportamentul lor este exact acela al unor copii alintaţi şi imaturi.

În aceste zile toţi ar trebui să înțelegem că e mai importantă viaţa, sănătatea noastră şi a semenilor noștri şi să dăm dovadă de responsabilitate. Nu putem să punem în balanţă viaţa noastră sau a altora cu o simplă poftă de a mânca exact acum o napolitată şi musai cu lămâie.

Multă sănătate dragi prieteni şi vă rog protejaţi-vă pe voi, pe cei dragi şi implicit pe toată lumea, staţi în case acum ca să putem avea timp în viitor să facem tot ce ne dorim! Altfel din păcate pentru mulţi dintre noi nu va mai exista viitor, asta trebuie să înțelegem cu toţii!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][8 voturi]
NicuAUTOR REVIEW
[27.03.20 23:52:59]
»

Generatia 65+ fac parte din aceasta generatie.

Nu mai am voie sa ies din casa dar facand parte din generatia asta nu vreau sa ascult si ies, mai nou am si program cand sa ies intre orele 11 si 13,

Imediat dupa 11 plec sa cumpar ceva de mancare, cartofi, ceapa, legume, fructe, etc. Ma duc la Penny ca e aproape de casa, asa scrie ca trebuie sa mergi la cumparaturi aproape de casa, ajung repede si dau de o coada de batrani trecuti de 65+ (catalogatii cum doriti de la iresponsabili la ce va vine inclusiv batrani aroganti si cu IFOSE)

Ce sa fac sa stau la coada sau nu? Ma pun la coada aia mare, unii fac poze cu ce e acolo, intreb o doamna din spate, unde le puneti pe facebook? Mai nou si batranii au facebook, raspuns nu, imi trebuie sa ii arat politistului de ce am intarziat si nu sunt acasa la ora asta.

Dupa ce pun in cos ce am vrut sa cumpar (mancare) dau sa merg la casa, coada mare din nou, la casa personal tanar care nu intelege de ce au dat buzna in magazin atatia batrani, se vedea de la un kilometru felul cum se uitau tinerii la cei batrani. Cei batrani gesticulau si ii pomeneau pe toti de la Ceausescu pina la ultimul locatar de la Cotroceni. La coada aproximativ 20 minute la casa.

Merg spre casa, aproape de casa doi politisti controleaza pe o parte un sofer, pe cealalta parte altul, trec pe langa ei si nu ma baga in seama, ajung acasa.

Ajung acasa... unde te plimbi? nu vezi cat e ceasul? Uite am luat si medicamente dar nu de toate ce mi-ai spus ca nu mai aveau si nu m-am mai dus la alta farmacie.

Batranii la plimbare aiurea prin oras, mai nou au si program dar cred ca ar trebuii sa stea acasa ca ne imbolnavim toti. Asa pare la prima vedere vazut de foarte multi. Da poate ca aveti dreptate, s-a reusit sa fie pusi gramada la un loc cat mai multi si toti odata la aceeasi ora. La farmacie la ora aia trebuia sa stai mult peste o ora.

Ce le trebuie la astia cartofi si ceapa? astea-s povesti.

Eu am spus ce am facut in acele doua ore adica intre 11 si 13.

Nu am vrut sa ascult si am plecat de acasa la plimbare, la fel ca mine la plimbare au fost multi batrani (iresponsabili, aroganti, etc)

Fiecare are dreptul sa creada ce vrea.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
Costi
[28.03.20 02:32:21]
»

@Nicu:

Când a anunțat restricțiile astea, analfabetul ăla gângav, Vela, a spus și că magazinele își vor adapta programul, ca să acorde, între 11 și 13, prioritate celor peste 65 de ani. A spus... Și ce dacă a spus? Că doar nu am fi vrut să-l și credem...

La noi în Pitești, un singur magazin Profi a luat în serios cele spuse de analfabetul care citește precum un elev de clasa a doua și între 11 și 13, magazinul respectiv servește doar seniori. Din păcate, este prea departe de mine și nu pot să mă duc acolo și, în plus, nici nu-mi place Profi.

Nu am ieșit încă de când s-a dat a treia ordonanță (eu sunt responsabil cu aprovizionarea) și nu știu cum e la magazinele alimentare de lângă mine...

Dar, stai liniștit, măsurile astea au fost luate spre binele nostru, nu? Să fim protejați... Sunt mișcat de grija pe care ne-o poartă guvernanții...

Ce e drept, însă, am văzut și eu, după ordonanța cu „recomandările”, mulți ieșiți pe-afară fără nicio treabă: elevi, tineri, dar și bătrâni ieșiți la o șuetă...

Ăsta e efectul „educației” comuniste, dar mai ales a celei din ultimii 30 de ani!

La noi, ar trebui ca polițiștii să procedeze cum am văzut în niște filmulețe că fac polițiștii indieni: educație cu parul! Doar asta mai poate „educa” nația asta debusolată și fără niciun Dumnezeu!

...

Aștept review-ul de la băi...

P. S. Și eu am fost nesăbuit și am plecat în plimbare la început de martie, în Germania. Totuși, nu am primit la review ecouri prea acide... nici nu prea am avut ecouri...

Sănătate să fie, că în rest, ne-om înțelege noi într-un fel sau altul cu celelalte generații.

Și dacă nu, vorba unui cunoscut politician, fost prim ministru, acum primar: oricum vom ieși, în curând în mod natural din sistem!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
NicuAUTOR REVIEW
[28.03.20 13:55:32]
»

Ai 65 +, daca faci parte din categoria asta esti consemnat la domiciliu si esti infractor. Daca vrei sa iesi in cele doua ore nu se prea poate ca nu ai timp fiinca esti pus automat la coada si inghesuiala. Se tot spune stai acasa, poate asa crapi mai repede. ce cauti pe strada ? De ce nu exista organizare ca in alte parti unde si acolo cei peste 65+ au program ? S-a promis ca doar batranii sa mearga la alimentara si farmacie in cele doua ore, dar doar s-a promis.

Cum se procedeaza in alta tara ex - Ungaria

Intre orele 9 - 12 in magazine alimentare si farmacii au dreptul doar persoanele de peste 65 de ani.

Cum e la noi am scris mai sus.

Astept replica..hai ca ai si pretentii. Se poate vota si cu - minus.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
tm67bru
[28.03.20 17:51:02]
»

- bătrânii: dacă au fost deja infectați, prezintă deja simptome clare , aproape instant (la ei nu există acea ”latență”) — și, de obicei, NU pot ”ieși la plimbare”

NU vă (mai) fie „frică” dacă vedeți bătrâni pe stradă -- 99.999% NU sunt infectați.

„Frică” TREBUIE să vă fie DOAR referitor la CELELALTE categorii — care pot fi infectați FĂRĂ să prezinte simptome (sau care prezintă simptome „slabe”) !!!

-

Într-un fel, un bătrân care „se plimbă” poate constitui un pericol doar pentru el - riscă să fie îmbolnăvit de alții / ori din mediul înconjrător (probabil își asumă ACEST risc) - și NU pentru alții!

-

just my 2 cents.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][5 voturi]
adrianbogdan
[28.03.20 19:19:12]
»

@Nicu: Domnule Nicu, eu nu votez cu " -" .

Aveti mare grija de dumneavoastra! Asa au hotarat mai marii tarii, asa trebuie sa facem. Urmeaza scenariu 4 si odata cu el libertatile se vor restrange la maxim. Asta e!? Totusi este stare de urgenta.

Despre ce vorbim? Trebuie sa ascultam toti indicatiile armatei.

Mi-ar placea ca dupa 10,11 (birou si teren) ore de munca sa citesc aici reviewri turistice frumoase, chestiuni dragute, haioase.

Sanatate maxima! si sa respectam indicatiile autoritatilor! Zic

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
NicuAUTOR REVIEW
[27.04.20 14:49:59]
»

Presedintele meu, pardon cred ca am gresit poate presedintele  tau a decretat incepand de astazi ca generatia 65+ are dreptul sa iasa mai mult din casa dupa... izolare... avea doua ore 11 -13 cand trebuia sa se inghesuie sa cumpere ce are nevoie dar nu prea putea sa se incadreze in program  ..de azi s-a schimbat programul, acum are DREPTUL sa iasa si seara s-a schimbat programul... a aparut grija de batrani astia care cum spunea cineva mai sus sunt... plini de ifose si ambitii absurde...

Se poate incadra la categoria... doza de aroganta si sarcasm.

Ce atatea drepturi, trebuia sa ramana la alea doua ore ca era destul.

Notarea cu minus este activa.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
Michi
[27.04.20 15:03:17]
»

@Nicu:  intervalul 7-11 este nerealist. La ce oră trebuie să te trezeşti ca să mergi la baie, să te speli, să-ţi faci/ bei cafeaua sau ceaiul, mic dejun, numărat medicamente, îmbrăcat,   ţinând seama că mişcările sunt mai lente? Probabil la 5 şi totul pe repede-înainte. Veţi spune că pensionarii dorm mai puţin. Da, dar se culcă târziu şi în general ora de trezire e, la majoritatea între 6 şi 8. Seara: nu s-a ţinut seama că mulţi pensionari nu văd bine, nu riscă să-i prindă noaptea, plus că celor singuri le e frică să circule pe întuneric chiar dacă se măreşte ziua. Afară de asta la 19 toţi pensionarii sunt la ştiri. Nu cred că s-au consultat reprezentanţi ai pensionarilor. Eu aş fi propus 9-12 şi 18-20, dar cine sunt eu să fiu atât de cârcotaşă?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
Yoda
[27.04.20 16:48:34]
»

@Michi:   Subscriu in totalitate la ce ati spus. Se pare nimeni, dar absolut nimeni, nu are habar ce face, dar gulguteaza pe la televizor.

Yoda
[27.04.20 17:30:25]
»

@Michi:   Si am mai uitat ceva: poate ca oamenii peste 65 ani mai au si niste treburi pe la diferite institutii care nu incep lucrul la ora 07:00. Sunt banci care au facut programul de la 10:00 la 16:00. Si atunci?

Pe urma, in intervalul orar permis nu prea este soare. Pai, tocmai soarele este bun, pentru ca virusul crapa la caldura, umiditate si UV. ​

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
tm67bru
[27.04.20 17:33:36]
»

îmi aduc aminte de bancul cu basca

Nicicum nu e ​bine - și cu bască, și bască aceleași „capace” la capeți

-

Păi, de ex,   măi oameni buni, vă obligă cineva să ieșiți fix la 7 dimineața din casă?  

Yoda
[27.04.20 19:22:38]
»

@tm67bru:   Inteleg ca suntem carcotasi si nu suntem suficient de recunoscatori? Pai, eu cred ca daca tot facem ceva, hai sa facem ceva ca lumea, nu doar asa, ca sa mai bifam o actiune. Deci, oamenii astia s-au gandit inainte sa deschida gura? Oare ei au parinti, bunici, unchi si matusi mai in varsta?

PS: ​Nu vorbesc in nume personal, ca nu intru in categoria 65+, doar stateam pe margine si observam si eu.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
tm67bru
[27.04.20 19:32:23]
»

@Yoda:  îți garantez că ORICE interval alegeau, se GĂSEAU asemenea cârcoteli

Dacă alegeau astfel încât să fii „tu” mulțumit, săreau imediat alți 15 - că ei cred/știu că (pentru ei) NU E  bine  5.

​​

NicuAUTOR REVIEW
[27.04.20 19:35:29]
»

@tm67bru

Europa FM ora 18.15 emisiunea aia denumita Piata Victoriei invitat CTP, pe la jumatea emisiunii s-a dat drumul la telefoane.

Un exemplu - un tanar student din Timisoara a intrat in direct si a spus asa... nu sunt de acord cu aceste liberalizari ale batranilor seara si dimineata, trebuia sa ramana doar ce a fost adica cele doua ore 11 - 13 si a continuat, a spus ca a fost la magazin in perioada 11 - 13  si era plin de batrani si era o imagine foarte urata, a continuat si a spus ca daca se da drumul la batrani in acest nou interval el nu este de acord fiinca vor fi foarte multi batrani peste tot inclusiv pe Bega.

Ce cauta la magazin la ora aia cand acolo era plin de batrani?

La finalul emisiunii a intervenit si o doamna doctor care a implinit 65 ani acum trei luni. Acolo comentariul era altul.

Emisiunea poate fi gasita pe net www.europafm.ro si gasiti acolo pe la mijlocul emisiunii comentariul tanarului student din Timisoara si la final comentariul doamnei doctor intrata recent in categoria asta 65+.

Piata Victoriei  CTP Europa fm.   Ce am scris mai sus se poate verifica, trebuie doar sa vreti.

@ Dragos

Am baut si ceai si cafea inainte de a scrie ceva aici, va invit sa ascultati emisiunea de la ora 18,15

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
Yoda
[27.04.20 20:38:55]
»

@tm67bru:  

@Yoda:  îți garantez că ORICE interval alegeau, se GĂSEAU asemenea cârcoteli

Dacă alegeau astfel încât să fii „tu” mulțumit, săreau imediat alți 15 - că ei cred/știu că (pentru ei) NU E  bine  5.

Pui total gresit problema. Ideea este: de ce s-a luat aceasta masura? Si pe urma, vine intrebarea: isi atinge aceasta masura obiectivul? Daca da, atunci e corecta, daca nu, atunci nu e. Nu are importanta ce zice lumea.

Michi si cu mine, am adus niste argumente in sprijinul ideii ca nu-si atinge obiectivul. Daca poti sa argumentezi contrariul, te rog...

Si da, nu te obliga nimeni sa iesi din casa la 07:00. Poti sa iesi la 10:30. Poti sa fii vesnic recunoscator ca ti s-a dat voie sa iesi si ca nu ai fost inchis in carantina. Si poti sa iesi si seara un pic, de la 19:00 la 19:15. Pierzi un sfert de ora de stiri, dar merita.

PS: mie imi aduce aminte nu de bancul cu basca, ci de cel cu intrebarea la Radio Erevan: "Este adevarat ca marelui scriitor Esenin i s-a dat un automobil Volga?" "Stimate ascultator, este foarte adevarat, numai ca nu era Volga, ci Pobeda, nu era masina, ci ceas, si nu i s-a dat, ci i s-a luat."

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
Nasshu
[27.04.20 20:47:38]
»

Eu am senzatia ca va plictisiti! MAXIM!  

Am si eu 2 ' ' mosi' ' acasa! 73 si 71 ani ( 71  =probleme medicale majore) ! De 1 luna  si ceva cand cumpar pentru mine cumpar si pentru ei! Sa vezi scandal : noi mincam brinza din aia, cirnati de acolo, paine de ce nu ai luat BENECOL si altele! Culmea e ca nu ieseau la cumpraturi si inainte de SARS-COV2 decat odata pe saptamana, dar atunci nu ratau un mini/supermarket! Ca aveau TABIETURI, branza X, apa Y, cirnati Z, etc!  

Nu sunt (ei) genul de iesit la restaurant/mall, dar TABIETULILE SUNT PE PRIMUL plan/loc!

Sa vedeti scandal duminica trecuta.

Eu ma duc, am voie, e 11!

Unde te duci?!

Pai la cutarica!

Nu ai voie! Stai acasa!

De ce? Asa faceam de obicei!

Obiceiul asta e altul acum!

etc

Asta in conditiie in care eu, sotia, copiii  STAM ACASA!Desi avem rude la 400m de noi , verisori care s-ar juca impreuna, care ar schimba o invatatura! DE O LUNA NE VEDEM PE WTUP! Daca noi putem, voi ce SCUZA AVETI?!

Ca sa inchei, nu va mai vaitati, multumiti cui vreti voi ca nu sunteti/suntem la terapie intensiva, de acolo nu poti scrie ecouri!

E drept ca acum statele democratice seamana mai mult a dictatura militara, e drept ca nu avem cei mai destepti/cinstiti parlamentari/conducatori/presedinte (si aici e o oala mare, ma refer la toti nu la un partid/presendinte anume) dar daca nu renuntati la TABIETURI va canta popa cu maxim 8 persoane!

==

@yoda: la ce banca ai tu cont ca program de la 10 la banci (nu) am vazut! Doar la CAR-urile pensionarilor!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
11 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
adrianbogdan, Dan&Ema, Floria, Michi, Mika, mishu, mogly, mprofeanu, Nicu, Yoda, Zoazore
Alte articole din această RUBRICĂFilozofări... turistice:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.072327136993408 sec
    ecranul dvs: 1 x 1