GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Ne-am intors de curand din minivacanta de Paste din insula Thasos, cea mai apropiata insula de capitala noastra. Inainte de a pleca am studiat mai multe trasee si am citit destul de mult despre drumurile facute anul trecut de romani de-ai nostri, care au avut amabilitatea sa descrie peripetiile lor, pe aceste drumuri, catre frumoasa Ellada.
Drumul ales acum a fost prin Zlatograd, care va fi si primul descris:
1. Bucuresti – Thasos, prin Zlatograd. Noi am facut 600 km pana in portul din Keramoti de unde am luat ferryboatul catre Limenas capitala insulei. Intre Limenas si Skala Potamia unde am avut cazarea mai sunt 10 km, in total deci 610 km am avut de parcurs de acasa pana la hotel.
Plecarea s-a facut la 4.25 dimineata din benzinaria de la piata Grigorescu/Salajan, un logan Mcv 1.5 diesel, 4 persoane si bagajele noastre, drumul simplu a continuat prin Girgiu – Russe – Veliko Turnovo – Gurkovo – Maglizh – Stara Zagora – Dimitrovgrad - Haskovo – Kardjali – Zlatograd – Thermes – Xanthi - Keramoti.
La granita noastra trebuie platita taxa la podul prieteniei si taxarii intre popoare, (bulgarii se laudau ca reduc taxa la 2 euro …au mintit, este tot 6 euro), acum la noi este 25 ron si trebuie cumparata vinetka, din partea bulgareasca pentru 7 zile minim in valoare de 5 euro sau 10 Leva. In Vama nu mai exista toneta de vignete, sau nu am gasit-o noi, asa ca am cumparat de la un Luk-oil dupa ce la OMV ni s-a spus ca nu are. Am platit cu leva pe care le-am cumparat in prealabil, din Russe la un curs f bun de 0.45365 Leva pentru un ron. Vigneta bulgareasca se poate plati si cu cardul la benzinarii de firma.
Drumul a fost foarte bun, uneori si cu 2 benzi pe sens, dar cel mai mult cu o singura banda pe sens, au existat si cateva gropi si mai multe petice denivelate insa in general mi-a placut calea de rulare, pana in Kardjali. Aici e o poveste intreaga. Intre Kardjali si Zlatograd sunt cel putin 4 drumuri diferite. La dus am mers prin Momchilgrad – Podkova – Domishte – Dryanova Glava – Dobromirtsi – Zlatograd. Drumul a fost rau, peticit, cu gropi, infernal pana in Domishte, apoi a fost un pic mai bunicel pana in Zlatograd. Cel mai mult timp se pierde pe aceasta bucata de drum, de fiecare data am facut cam 90 min intre Kardjali si Zlatograd.
La intoarcere am luat-o pe: Zlatograd – Nedelino – Byal Izvor – Svetulka – Ardino – Kobyliane – Kardjali = 72 km, un drum cu mult mai bun cu privelisti deosebite insa care are multe curbe, acelasi timp am realizat 90 min insa masina a fost mai multumita.
Drumul cel mai scurt este: Kardjali – Dzhebel – General Geshovo – Zlatograd = 54 km dar am inteles ca drumul e foarte rau si extrem de intortocheat.
Se mai poate merge pe un al 4 lea drum: Kardjali – Dzhebel – Fotinovo – Zlatograd ceva mai bun, un pic mai lung, dar inexistent pe hartile mele sau pe ale GPS-ului din dotare.
Pe oricare din variante ati lua-o, drumul e foarte virajat, urca, coboara in curbe neintrerupte, insa eu am reusit nu stiu cum sa nu am victime la bord si nici sa nu oprim din cauze de rau de masina, desi una din fete e foarte sensibila la drum lung.
Pe drum am oprit de cateva ori pentru necesitati si o data mai mult, pentru alimentare cu motorina, in Kardjali unde se gaseste ultimul OMV, adica ultimul loc unde poti plati cu cardul inante de Grecia (unde motorina costa 1.5 Euro minim). In Bulgaria pretul e similar cu cel de la noi aproximativ.
Viteza medie pentru drumul Bucuresti zlatograd a fost undeva spre 70 km/h, insa cu tot cu drumurile din insula, viteza medie a coborat mult spre 55 km/h.
Singura problema intalnita a fost o sperietura trasa in sudul extrem al Bulgariei, in apropiere de Domishte. Pe un deal am fost opriti de un politist de frontiera, care ne-a cerut actele, dupa ce le-am dat pe ale mele si ale masinii, ne-a cerut si buletinele celorlalti ocupanti. Am dat tot ce aveam si am crezut ca se uita in ele, la poze si ni le da inapoi. Nicidecum, a plecat cu ele la masina Lada Niva pe care scria Politia de frontiera, aflata la 20 m, impreuna cu colegul sau si discutau aprins ceva, iar noi eram cu morcovul infipt undeva cu frunze cu tot si iepure si vanator, asteptand ca respectivii sa scoata kalashnikoavele la noi si sa ne lase in izmene pe colclauri, in cel mai bun caz. Nu a fost asa, au notat numele noastre intr-un catastif, apoi ne-au cerut o harta si ne-au aratat sa nu o luam prin Makaza, ca nu e deschis, ci pe Zlatograd, ca pe acolo e vama deschisa.
Zlatograd e un oras marisor, destul de inghesuit, cu ceva populatie turca si strazi intortocheate, inguste si cu gropi sau petice multiple, insa directia spre granita e bine semnalizata. Vama se afla la 4 km de oras, pe un drum bun si nou, fara gropi. La granita sunt niste bariere amintind de vremurile apuse ale comunismului. Am trecut repede dincolo, fara sa avem nici o problema.
Din vama sunt cativa kilometri de sosea noua, destul de ingusta si cu multe curbe descendente, aici trebuie atentie marita, trebuie claxonat la fiecare curba fara vizibilitate si mers mai incet, pana cand soseaua se lateste corespunzator. In drum se trece prin 3 sate locuite in majoritate de etnici turci: Ano Termes, Kato Thermes si Messes Thermes, unde veti observa minaretele, rare pentru Grecia. Apoi se continua cu Echinos, Xanthi – Egnatia Odos, pe care se merge 17 km si se iese in dreapta spre Chrisoupoli, insa localitatea cea mai apropiata se numeste Zarkadia. Atentie mare, unde vedeti Zarkadia in dreapta sa iesiti de pe autostrada, altfel nu mai puteti intoarce 30km, pana in Kavala. Semnul de iesire e foarte ciudat, la noi nu exista asa ceva, o iesire dubla spre dreapta. Imediat dupa ce se iese in dreapta, se merge paralel cu autostrada un pic si nu se ia spre Zarkadia, ci spre Chrisoupoli, in stanga. Ulterior se merge drept prin Chrisochori – Nea Karya – Keramoti de unde se ia ferryboatul spre Limenas. Traseul a fost facut in 10h25 min.
Atentie la orarul ferryboaturilor, pe internet se publica un orar, care nu este chiar cel adevarat. In lunile de vara ele sunt foarte dese si poate acest lucru nu se simte, insa cand am trecut noi, a trebuit sa asteptam ceva pana sa vina primul ferry, iar la plecare am fi vrut unul mai devreme, dar la ora 7.00 nu era decat a doua zi si a trebuit sa plecam la 8.00.
Voi pune poze cu orarul efectiv pentru luna aprilie, ma indoiesc ca ar mai folosi cuiva, decat ca fapt divers. Traversarea cu ferry a durat cam 40 min si la 16.40 eram in hotel, intreband de camere. Preturile pentru transfer sunt: - adult = 3.20 euro pe sens, - masina mare (peste 4.25m lungime) = 20.60 euro pe sens.
Calcule sumare: drum efectiv 1220 km + 400 km in insula = 1620 km, la 5.5 L/100 km, consum calculat de logan, imi da cam 89.10 L motorina. O media a pretului motorinei ar fi de 1.30 euro / litru, adica 115.83 euro dati pe motorina. In rest se mai adauga 66.80 ferryboatul pentru 4 adulti si o masina, 5 euro vigneta si 12 euro taxele de pod si uite asa am ajuns la aproximativ 200 de euro cheltuiti pentru transport. In cazul in care nu se merge deloc cu masina pe insula, se scad aproximativ 28 de euro la total.
La intoarcere am mers un pic mai tare, fiind constransi de ajungerea in Bucuresti la o anumita ora, am ajuns la granita la Ruse, mai mult decat onorabil la ora 17.00, dar am stat mai bine de o ora, blocati de cei care veneau de la marea bulgareasca, pentru a plati taxa de pod. Pana la urma a fost bine si vreau sa mentionez ca vremea a fost de partea noastra, a fost mai mult senin si nici nu ma gandesc cum poate fi pe acest drum pe vreme ploioasa.
La dus am vazut 3 echipaje de politie destul de plictisite, la intoarcere am vazut cam 6-7 echipaje, destul de ocupate cu camionagii si care erau bine semnalizate de cei care veneau din sens opus cu flashuri.
2. Acum doi ani am fost in Thasos pe varianta turceasca: Buc – Ruse – Razgrad – Targovishte – Kotel – Yambol – Elhovo – Svilengrad – Orestiada – Sufli – Alexandroupolis – Komotini – Xanthi – Crhisopoli – Chrisochori – Nea Karya – Keramoti. Drum bunicel, cu ceva denivelari si limitatoare de viteza sub forma de cocoase in asfalt, fara picior de politist, 780 km, ca timp nu e departe de Zlatograd, insa consumul de motorina ar fi mai mare
3. Daca ar fi sa mai plec iar in Thasos, desi nu cred sa fie curand (asa spuneam si acum 2 ani), as merge pe urmatorul traseu: Bucuresti - Ruse – Veliko Turnovo – Gurkovo – Stara Zagora – Haskovo – Harmanli – Svilengrad – Orestiada – Sufli – Komotini – Xanthi – Keramoti, drum mai lung, dar mult mai lejer si fara prea multe gropi ori politie.
4. Varianta autocarelor Bucuresti - Sofia –Kulata - Serres – Drama – Kavala – Keramoti – Limenas, drum un pic mai lung, insa pentru mine de ne-luat in calcul, am fost deja pe drumul acesta de prea multe ori si de fiecare data prefer sa merg prin alta parte, daca se poate.
Vacante frumoase si drumuri cat mai usoare.
Trimis de ionescunic in 27.04.11 08:14:38
97 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (ionescunic); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol - pg. 1 / 4
97 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Review-ul a fost bineinteles selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru destinatia GRECIA - click aici
de varianta 4 de traseu esti satul, dar comparativ inte 1 si 4 pe care o recomanzi, din punct de vedere al calitati drumului?
Ca de obicei excelent ghid, as vrea insa sa-mi spui cum a fost vremea pe insula, era cald sau nu, ca pe internet eu am vazut mai mult ploi (e drept in Kavala), iar la tine in poze vad mult, mult soare.
Bine ai revenit!
Mai bine incepeai cu subiectul in sine, ca eu nu mai am rabdare! Nu ne tine pe jar, pe noi, cei declarati fani ai Greciei!
Vreau vesti'' proaspete '' din Grecia, de la tine. Si, bineinteles, multe fotografii din insula Thassos.
Te-am prins, cea mai apropiata insula de Bucuresti este Insula Mare a Brailei ... lasand gluma la o parte si eu astept noutati si poze din Thassos!
am atasat melodia de mai sus, este propunerea muzicala pentru aceste impresii insa se poate schimba!!!
Va multumesc pentru atentia acordata acestui review, si l-am scris pe acesta primul pentru ca m-am gandit ca ar fi cel mai util celor care se gandesc sa mearga la vara in Thasos.
@CosminP, deci eu refuz sa merg prin Sofia spre Thasos, acel drum nu exista pentru mine, poate daca va exista autostrada de la Ruse la Keramoti sa il iau in calcul. Soselele sunt bune dar consumul nervos, consumul de motorina si timpul mai lung cu aproape 2 ore, ma fac sa refuz sa merg pe aici. Se stie ca oricand drumul de Sofia este mai aglomerat ca oricare altul, iar celelalte variante sunt mult mai libere si fara politisti prea zelosi.
Varianta Zlatograd e de luat in calcul, dar cu mare atentie la alegerea traseului intre Kardjali si Zlatograd. Se mai poate face o scurtatura in dreptul localitatii Maglizh, se poate scurta cu 7-8 km cu un pic de atentie.
@Danoradea, ai dreptate si noi am urmarit vremea pe accuweather si ploua 5 zile la rand cand trebuia sa mergem noi, dar surpriza vremea a fost impecabila, a fost senin 4 zile la rand si doar in ultima zi au fost cativa norisori pe cer. Temperatura insa nu vreti sa o stiti, erau 16 grade, 17 cu indulgenta maxima la amiaza si vant destul de rece, noroc ca am avut incalzire centralizata la hotel. Dimineata eram imbracat cu toate hainele mele si tot dardaiam la greu.
@Georgiana, vor veni si pozele (am facut mai mult de 1000 de poze, pana mi s-a stricat vechiul meu Minolta Z2) si vestile de acolo cat de curand.
@Cristian H, daca o luam asa avem in parcul IOR cel putin 5 insule marisoare, din care una e habitat natural pentru cel putin 300 de rate. Thasos e cea mai apropiata si accesibila insula greceasca, ca ar mai fi si Samothraki tot la aproximativ 600 km dar mai greu accesibila din cauza ferryboaturilor mult mai rare si mai scumpe (sunt 45 de km pe apa fata de 11 km la Thasos)
Daca am pune mana de la mana cativa useri sa luam o harta, o carte de istorie/geografie/stiinte sau vreun atlas, am citi si am face conspecte tot nu am reusi sa ne punem cu tine. Ai un stil aparte, uneori putin enervant deoarece e plin de date utile, bine asezate in text si nu avem decat o singura optiune ''PRINT'' si GOOOOO!
As putea sa te laud 100 de ani, dar tu nu de asta ai nevoie, ci de un simplu MULTUMESC si de aceasta data rw-ul e un adevarat ghid turistic/rutier.
PS: in Varna a fost foarte bine asa cum m-ai sfatuit si am iesit la fix catre Sunny Beach fara sa i-mi bat capul pe unde sa o iau.
Foarte interesante si utile informatii.
Si eu m-am saturat de traseul autocarelor, dar il prefer pentru confortul "copilotului". Drumurile necunoscute par mai lungi, uneori apare stres in dreapta. Cand esti in patru mai merge, dar cand esti in doi si se strica harbul, sau te opreste militia pe un varf de munte, mai vin si reprosuri de genul "ti-am zis eu sa o luam pe dincolo".
Asadar, pentru turistul incepator (te rog sa faci abstractie de faptul ca ai parcurs de prea multe ori drumul prin Sofia), pana la urma, care este cel mai indicat traseu: varianta clasica (Sofia-Kulata) sau varianta 3 (pe langa granita turca) ?
@Roth nici chiar 100 de ani... multumesc, eu!
@Motaneata, varianta 3 prezentata mai sus are cateva atu-uri in plus fata de Sofia (4): Sunt 150 de km de autostrada in plus, politie mai putina, drum mai gol, in concluzie se ajunge mai repede cu nervi mai putini si fara amenzi, insa trebuie harti bune si studierea traseului temeinic, inainte de plecare.
Pana la Haskovo drumul e bun, spre foarte bun, iar mai departe pana la Svilengrad, e drum nou cu 4 benzi si aspect de autostrada. In Grecia sunt 100 km de drum national cu doua benzi si banda de siguranta, apoi Egnatia Odos mai bine de 150 km. Viamichelin ne da pana in Keramoti aproximativ 737 km in 10h25min pe traseul 3, iar pe traseul 4 Sofia = 760 km in aproximativ 12 ore. Un alt mare dezavantaj al drumului prin Sofia este chiar Sofia , pe dincolo nu se trece prin orase prea mari sau prea aglomerate.
Eu am facut 12 ore cu tot cu ferryboat pe primul traseu si la intoarcere as fi facut 11 daca nu stateam in vama, la coada, o ora. E adevarat ca traseul poate fi stresant pentru copii sau pentru cei sensibili la curbe luate in viteza, printre care ma numar chiar si eu!
sunt inca departe de Bucuresti, dar in orice loc al tarii sau din lume daca as fi, tot as citi cu placere randurile tale, mai ales ca ma intereseaza direct si personal acest traseu pe care il vom face si noi cat de curand. E mai interesant drumul cand apar si astfel de cazuri care te pun pe jar, caci nici nu stii limba lor, nici nu iti dai seama pe moment cam ce vor ei de la tine... totul e bine cand se termina cu bine, felicitari pentru poze si impresii.
farte utile traseele tale si primesti puncte si mai multe daca ne povestesti si de cazare si preturi la masa
@Ninel: putintica rabdare stimabile si vor veni si review-urile despre cazare si insula in scurt timp.
Ca un preambul pot sa iti spun ca am stat in Skala Potamia din nou si nu cred ca alta statiune mi-a placut mai mult, o sa argumentez, si preturile la mancare erau mai mici ca acum 2 ani, un fel principal fiind intre 6.5 si 10 euro in functie de taverna si cantitate sau produs.
@ionescunic... se pare ca tu nu stii sa scrii review-uri proaste, te-au votat nu numai pamantenii ci pana si extraterestrii... vezi "UFOMAN"... (pentru conformitate, UFO=Unknown Flying Objects, adica mai pe romaneste OZN-uri). Stiai ca americanii au declarat oficial ca fenomenul Roswell n-a fost "cacialma", ba eu as merge si mai departe, eu cred ca ei s-au infiltrat deja printre noi si incearca sa fure secretul acestui "site" turistic de succes si sa-l teleporteze prin agentiile turistice din Galaxia lor, asa ca in curand vom vedea pe "litoralele" noastre, omuleti mici si verzi veniti la bronzat, băut, mâncat şi îmbăiat.
Am o intrebare, daca se poate: de ce nu se alege traseul prin Nova Zagora, preferandu-se cel prin Stara Zagora? Multumesc
Drumul prin Nova Zagora nu prea duce mai departe la Zlatograd, decat cu mare pierdere de timp, si mai este si mult mai prost decat cel prin Stara Zagora.
Daca ai sa privesti cu atentie eu am ocolit pasul Shipka si am avut pana la Kardjali un drum excelent, foarte bun si rapid, fara politie sau alte chestii neprevazute.
Din Nova Zagora e cam obligatoriu sa o iei spre Svilengrad, pe DN55, drum bunicel si mult mai scurt, dar nu stralucit, sau pe DN 554, drum destul de prost cu multe gropi si mai lung.
Fiecare isi alege cum vrea traseul, eu asa am ales ascultand de sfaturile unora care au facut aceste drumuri mai des ca mine.
Am inteles, multumesc. Te-am intrebat pentru ca Viamichelin dadea ruta cea mai rapida pe acolo.
Poate fi ruta cea mai rapida prin Svilengrad, dar nu mai rapida de 5-10 minute fata de Zlatograd deci nesemnificativ, consumul de combustibil e insa mult mai mare, se adauga inca 400 de km dus-intors, tu ce ai alege intre 10 minute in minus sau 22 - 30L de combustibil?
Merg în Thasos în 29 iulie 2011, dacă este cineva disponibil pt a: face traseul împreună mă poate contacta pe ***@gmail.com. Noi plecăm din Brasov, probabil în jur de 4 dimineaţa. Traseul este (pe Bulgaria): Ruse - Nova Zagora - Slivegrad - Grecia, zice-se că e drumul cu cele mai puţine serpentine.
Mersi de informaţii celor care au postat aici, foarte utile.
@molcom, as merge eu, dar... nu pot, trebuie sa mai si munceasca cineva in tara asta
Si pentru ca tocmai m-am intors din Thassos, as vrea sa-ti spun ca:
1. traseul cel mai folosit este:
Ruse-Veliko Tărnovo-Gurkovo-Maglizh-Stara Zagora-Simionovgrad-Harmanly-Svilengrad.
2. a doua varianta este Ruse-Veliko Tărnovo-Gurkovo-Nova Zagora-Stara Zagora-Simionovgrad-Harmanly-Svilengrad.
3. a 3-a varianta este Ruse-Veliko Tărnovo-Gurkovo-Nova Zagora-apoi pe DN55 Madrets-Pastrogor-Svilengrad.
Tu te-ai documentat, pe care varianta mergi?
Cred că pe varianta 2 o să merg, să vedem ce îmi zice şi gpsul, împreună cu google maps.
@molcom daca te iei dupa GPS iti vei face masina praf pe varianta a 3 a lui Motaneata sau si mai rau pe dn 554.
@ionescunic,
- nu am recomandat traseul 3, doar l-am prezentat ca varianta posibila (este varianta viamichelin). Sunt chiar curios cum este drumul pe DN55. Daca este bun (am inteles ca se lucreaza la acest drum), atunci acesta este cel mai scurt (pe varianta Svilengrad).
- traseele 1 si 2 propuse de mine sunt variante ale traseului tau:
”Bucuresti - Ruse – Veliko Turnovo – Gurkovo – Stara Zagora – Haskovo – Harmanli – Svilengrad – Orestiada – Sufli – Komotini – Xanthi – Keramoti
cu mentiunea ca, intre Stara Zagora si Harmanli, scurteaza prin Simionovgrad. Singura portiune proasta este in Simionovgrad pe o distanta de 2 km (drum pietruit). In rest nu sunt probleme.
Traseul prin Simionovgrad mi-a fost recomandat de 2 bulgari de la o benzinarie din Harmanli, la intoarcerea din Thassos. Am mers pe mana lor pentru ca ei erau din zona si cunosteau drumurile. Mi-au spus ca nu are rost sa ocolesc prin Haskovo si asa am si facut. Iti spun ca a fost o decizie buna. Daca as mai merge spre Thassos, as lua-o tot prin Simionovgrad.
Gpsul meu zice aşa: Ruse - Velico Tarnovo - Nova Agora - Simionovograd - Hamali - Svilengrad, acum văd că e cam virajat pe anumite porţiuni, însă mi l-a recomandat cineva, o să studiez şi variantele scrise de voi. mai greu un pic cu indicativele 55 şi 554, o să mă descurc eu. am mai văzut că mai zicea cineva de un drum mai scurt prin munti pe la Zlatograd (dacă zic bine), însă prefer un drum mai drept; chiar dacă e mai lung. mulţam de sfaturi.
@Motaneata bine ai revenit din concediu, eu am dat doar exemplu traseul 3 din ecoul tau. Pe 554 s-a dus spre Kusadasi @Adryana si numai vorbe de lauda nu am auzit despre sosele. Eram curios daca cineva a fost pe dn55 pana la Svilengrad de curand. Pentru mine conteaza cel mai mult consumul de combustibil, pentru ca masina e foarte rezistenta si destul de ridicata de la sol pentru a nu avea probleme nici pe drumul spre Hotel Pestera.
@molcom daca vrei drum drept, exista unul mult prea drept, prin Sofia, ia-o pe acolo si nu vei avea probleme, si poate iti cumperi si tu o harta de hartie, nu strica si nu se impotmoleste ca Ioana si mai afli si de drumurile nationale, care totusi apar si pe hartile GPS.
@Ionescunic drumul prin Sofia e mult mai lung, când ziceam drum drept mă refeream să nu fie 150 km de serpentine gen Predeal, nu că n-as sta la Bv şi le-aş trece săptămânal, când merg spre Bucureşti. Gpsul cu hărţi actualizate face toţi banii, hărţile pe hârtie au fost odată, părerea mea.
Ultimul traseu recomandat de Motaneata cred că e de luat în calcul, când mă întorc o să recomand drumul, în cazul în care e bun.
Mă interesează cum e cu miliţienii bulgari şi cu miliţienii falşi... sunt adevărate povestile de pe net sau ba! ? ! Voi ce ştiţi? ! ?
@molcom: Ia seteaza tu gpsul ala si vezi cat de lung e drumul prin Sofia si oricum nici drumul prin Zlatograd nu are mai mult de 30 km de curbe.
Prin Zlatograd sunt sub 600 km din Bucuresti, iar pe DN554 sunt 689 km, pe DN 55 sunt 683 km iar pe Sofia 761 km, parca nu sunt asa de multi km in plus.
Politisti falsi eu nu am intalnit si din aia reali am vazut, dar nu prea am avut discutii private cu ei, depinde si de noroc.
@ionescunic, bine te-am gasit!
Probabil ca @adryana a luat-o pe 554 prin Radnevo-Galabovo, nu stiu. Vad ca pe acolo il trimite GPS-ul si pe @molcom. Nu cred ca acest traseu este bun, daca ar fi fost bun nu ma indrumau bulgarii pe la Stara Zagora!
Traseul meu (Bucuresti-Thassos) este pe langa Stara Zagora-pana la Sredets, acolo se face stanga pe 503 pana la Simionovgrad, apoi 554 pana la Harmanly (scriu Harmanly, cu y, pentru ca asa mi-au scris bulgarii pe un petec de hartie).
Deosebirea intre traseele 1 si 2 este ca 1 o ia prin Maglizh, iar 2 prin Nova Zagora, dar nu sunt diferente semnificative. Cele doua trasee nu difera ca nr. de km. Parca as recomanda totusi traseul 2, deoarece se merge mai putin pe centura Stara Zagora.
Concluziile mele (reamintesc faptul ca la dus am mers prin Sofia, deoarece mergeam in Halkidiki, de acolo am plecat in Thassos, iar din Thassos m-am intors in tara prin Svilengrad):
- drumul prin Sofia este mai lung si mai aglomerat. In nici un caz nu recomand acest drum pentru a merge in Thassos.
- drumul prin Svilengrad este (in opinia mea) cea mai buna solutie: este un drum comod, linistit, nu este aglomerat, se circula civilizat. Nu este necesar sa fiti mai multe masini, este un drum sigur. Pana voi avea noutati despre DN55, recomandarea mea este:
Ruse-Veliko Tărnovo-Gurkovo-Nova Zagora-Stara Zagora-Simionovgrad-Harmanly-Svilengrad-Ormenio-Orestiada-Soufli-Tavri, apoi se intra pe autostrada A2 E90 (Egnatia Odos) directia Salonic-dupa Xanthi se iese din autostrada, GPS-ul va duce la Keramoti.
Acest traseu are exact 700 km (Bucuresti-Keramoti). Din cei 700 km, 330 sunt in Grecia si se parcurg ca vantul: eu am facut cei 330 km in exact 3 ore! (150 km de autostrada libera, perfecta, si 150 km de drum expres pe care se merge aproape ca pe autostrada). Este o portiune mica de sosea cu patru benzi, cu regim de autostrada, si in Bulgaria, intre Harmanly-Svilengrad. Putin mai dificil este intre Veliko Tărnovo-Harmanly, dar nu de speriat.
- nu cred ca prin Zlatograd se face economie de benzina (dat fiind ca drumul este in panta si foarte virajat) si apoi suntem in concediu (economiile nu se fac in concediu, ci acasa, in restul anului); nu cred ca s-ar face nici economie de timp, drumurile secundare in Grecia mananca timp si sunt si relativ obositoare.
- evitati pasul Shipka, respectiv nu mergeti prin Gabrovo, traseul este pe sus, prin munti, si este foarte virajat, aproape nu poti depasi.
- sa aveti benzina in rezervor, pe Egnatia Odos, pana la Xanthi, nu sunt benzinarii!
Drum bun!
@Ionescunic da, ai dreptate, nu sunt foarte mulţi km în plus prin Sofia, distanţele scrise de tine sunt corecte, însă totuşi o să aleg drumul prin Stara Zagora, probabil traseul scris de Motaneata. Varianta prin munti, prin Zlatograd, am citit parcă pe aici că e cam îngusta în partea greaca...
Întrebam de poliţiştii puşi pe şpagă pentru că e deja folclor cu pregătit bancnotele de 10€ pt opriri pt depăşiri de viteză, la vecinii bulgari. în 2002, când am fost prima dată în Grecia, am stat 7 ore în vama pentru că şoferul autocarului nu avea pregătită şpagă la. vama Bulgară, vameşul bulgar intrebandu-ne direct "cadou pentru mine estem? ". Mult timp a trecut de atunci, sper. să. se. mai fi schimbat lucrurile, suntem în UE, între timp, deşi asta nu e o garanţie...
@ionescunic si toti ceilalti care sunteti interesati, traseul facut de mine spre Canakkale (cel de 16 ore, despre care am scris anterior intr-un rw) nu l-am recomandat din aceste motive:
1) din Nova Zagora am mers spre Radnevo.
Din Radnevo in loc sa o luam spre Glavan, (drum dealtfel f. bun pe care ne-am intors spre tara de pe Thassos si voi scrie si un rw cat de curand), am luat-o spre Galabovo. NU MERGETI PE AICI!!! sub nicio forma, riscati sa va rupeti masinile, nu vreau sa ma gandesc prin ce am trecut noi atunci, timp, nervi, motorina, mers de melc, gropi f. f. multe, cratere pe sosea, nu ai cum sa eviti multe, caci sunt prea dese, groaznic drum!!!
2) din Orestiada in loc sa o luam spre Sufli (stanga) am mers exact invers, ne-am luat dupa GPS deja depasit, nereactualizat, care ne-a purtat hai- hui prin lanuri de porumb si grau, pe furtuna mare, ca dupa 40 km de asa zisa plimbare am facut de fapt un mare cerc si ne-am intors iar la Orestiada. De data aceasta am mers spre Soufli. Acesta al doilea motiv a fost practic neatentia noastra, nu alt motiv.
Deci adunand timpii pierduti datorita acestor 2 necazuri care le-am avut noi, care tot din lipsa de neatentie ni s-au tras, se fac 16 ore pana la Canakkale.
In afara de acest traseu cu gropi, de care va rog sa tineti seama si sa NU mergeti pe acolo, recomand restul traseului urmat, despre care am scris in rw, drumul a fost f. f. bun, nu am avut alte probleme, si peisajul a fost f. f. frumos.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jun.2024 București – Thasos și retur - 2024 — scris în 03.07.24 de tata123 🔱 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Jun.2020 Thassos Golden Beach - te surprinde mereu — scris în 27.06.20 de rufus din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Jul.2019 Drumul spre Thasoss — scris în 14.07.19 de sandi67 din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Aug.2018 Experienta noastra la feribot si cum am mancat — scris în 08.08.18 de gabriela.iancu din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Jul.2018 Drum Thassos iulie 2018 — scris în 16.07.18 de userbusy din SIBIU - RECOMANDĂ
- Jun.2018 Prima data in Thassos! — (1) Drumul spre Grecia — scris în 27.07.18 de troutpwi din TARGOVISTE - RECOMANDĂ
- Aug.2017 Thassos - drumul cu mașina — scris în 03.09.17 de ANILU din BUCUREşTI - RECOMANDĂ