Mărturisesc, am pornit la drum cu inima strânsă. Da, pentru că nu mai zburasem niciodată cu Blue Air și, în general, cu nici o firmă low cost. Prea citisem multe și nu de bine, prea așteptasem diverși pe vremea când Bucureștiul avea, ca toate capitalele europene, aeroportul său de curse interne și low cost (până când rechinii imobiliari să distrugă aeroportul Băneasa, sau, mai nou, Aurel Vlaicu). Și prea văzusem atmosfera de autogară de ultimă speță de acolo. Și poate că nu clădirea în sine îmi dădea această senzație, ci oamenii care o populau...
Și, dacă la toate acestea adaug tărăboiul la care am asistat chiar în dimineața plecării, la o cursă concurentă, Vueling, care își întârziase decolarea către Barcelona cu câteva ore, fără explicații, imaginea dezastrului este completă.
Bun, dar să o luăm cu începutul. Și începutul a constat în informația de pe site-ul de check in online, care preciza, clar, că, pentru cursele către și de la Londra și Lisabona, din motive de securitate, check in-ul nu se poate face decât de la ghișeul aeroportului. În plus, pentru posesorii de bagaj de cală, prezența la numitul ghișeu este necesară cu cel puțin două ore înainte de decolare. Genial!
M-am conformat și, la Otopeni, am descoperit câteva ghișee la care se eliberau, la grămadă, boarding-pass-urile pentru toate zborurile companiei. Cu strigarea către întârziații cursei de Stuttgart să vină în față, cu aceeși atmosferă de autogară de mâna a doua. Când mi-a venit și mie rândul, un tânăr simpatic, dacă nu ar fi abordat o figură obosită (o să revin asupra acestui aspect), văzându-mă, probabil, cât eram de îngrijorat și aflând de la mine că nu mai zburasem vreodată cu ei, mi-a eliberat locurile la geam. Deja un plus... Se dau locuri, adică nu trebuie să te arunci și să te bați pentru unul...
Bun, am trecut de controlul de siguranță și am urmat calea către poartă... Prima deziluzie: poarta era la parter, în cel mai vechi culoar al Otopeniului (unde am și asistat la incidentul cu cei de la Vueling). Bine, am trecut repede peste asta; doar cu trei zile înainte, pe marele Heathrow, chiar compania mamă, British Airways, își lansase toate cursele către Europa Centrală (în ordinea de pe tricou, Budapesta, Praga și București) de la un subsol rămas, probabil, intact în urma bombardamentelor din cel de-al doilea război mondial... Bine, pe acea vreme, Heathrow era un sătuc ce avea o pistă de iarbă pentru Spitfire... Cetățeni de mâna a doua, pasageri de mâna a doua... Sau, poate, greșesc...
Pe când meditam la toate astea, cu un ochi aruncat discret pe ceas și celălalt, insistent, către poarta vecină, cu prietenii de la Vueling, am auzit, de la poartă: ”Avem echipaj în 7 minute! ” Wow! Iar îmbarcarea s-a făcut la timp, cu autobuzele, într-un B 737-500 bătrân, mic, dar robust. Acolo, la avion, o altă surpriză, pe care aveam să o regăsesc și la întoarcere, cu același avion, care, după aterizare, doar ce a fost realimentat, a făcut schimb de bagaje și a decolat spre țară. Echipajul, de la piloți la stewarzi, foarte tânăr. Bine, acesta este un plus pentru pasageri, deși, dacă stau să mă gândesc mai bine, poate fi doar rezultatul luptei acerbe care se dă și în acest domeniu sensibil, unde, ca peste tot, tinerii sunt dați la o parte, până mai îmbătrânesc puțin, ca să aibă și ei acces la o companie mare. Iar resentimentul acesta, din păcate, îl simți, dacă ești atent, în comportarea lor politicoasă, dar mult prea artificială, ca și cum ar repeta un rol pentru o scenă de renume, într-un teatru de provincie. Iar aici sunt de vină și pasagerii, care, mi-au făcut impresia, se simțeau ei înșisi de mâna a doua, ceva în genul imaginilor din desenele animate, în care un personaj își pune o pungă în cap, doar ca să depășească o anume situație jenantă.
Pentru că, în realitate, atmosfera ar putea fi chiar destinsă. Poate am avut eu noroc, cu primul zbor, dar acesta a mers șnur. Avionul a decolat la timp, zborul în sine, extrem de lung (nici nu știam că un mediu-curier are o asemenea autonomie), a decurs lin, fără turbulențe, aterizarea perfectă și fără întârziere. La întors, la fel.
Atunci, chiar dacă este low-cost, nu înseamnă că trebuie să fie low-quality! Pentru că nu este! Lipsește acestei companii, după părerea mea, o agresivitate pozitivă, care să o pună la egalitate cu concurentele europene. Nu uit cum niște cunoscuți olandezi, deși cu KLM-ul la poartă, fac drumul până la Bruxelles doar ca să zboare cu Blue Air... Doar că aceeași senzație de oboseală pe care am întâlnit-o la tânărul amabil de la check-in-ul bucureștean am regăsit-o la tinerele însoțitoare de bord și chiar în aspectul interior al avionului. Că sunt pasageri de mâna a doua? Discutabil. Iar pasagerii pot fi educați. De exemplu, nu am văzut pe nimeni spunând mulțumesc echipajului, la aterizare, așa cum se face la companiile de linie. Când am mulțumit, am sesizat schimbarea de atitudine a stewardesei, care avea în rol un astfel de schimb de replici... E adevărat, nu am văzut căpitanul sau un membru al echipajului navigant în ușă, ca să ne întâmpine și căruia să îi aducem mulțumiri pentru că ne-a purtat teferi printr-un mediu ostil. Și, pentru că a venit vorba de căpitan și de echipajul navigant, mie mi s-au părut profesioniști (și am zburat cu companii renumite, așa că am responsabilitatea cuvintelor). Un lucru am să le reproșez, apropo de atitudinea aceea agresiv-pozitivă de care vorbeam.
Spuneam că am avut un zbor lung și variat, ca relief survolat. Am simțit adesea nevoia să îl aud pe căpitan intervenind la microfon și explicând pe unde ne aflăm. O interactivitate de acest gen, mai ales la o cursă low-cost, ridică enorm moralul pasagerilor, dar și al echipajului de bord. Că unii dorm și nu au chef de explicații nu ține, pentru că nu vii în avion ca să dormi și, oricum, acolo, sus, simțurile trebuie să-ți fie treze, măcar pentru excesul de adrenalină.
Și, pentru că perfecțiune nu există, vreau să atrag atenția asupra unei neconcordanțe supărătoare: atât pe internet, cât și la Otopeni, se precizează că bagajul de mână poate avea 10 kilograme, în timp ce pe alte aeroporturi, acesta nu poate depăși 7 kilograme. Ceea ce a creat multe neplăceri azi, la decolare, printre zecile de pasageri...
Una peste alta, pentru cele peste opt ore frumoase petrecute în văzduh, felicitări companiei albastre!
Trimis de makuy* in 22.08.13 23:19:45
14 ecouri scrise, până acum, la acest articol
ECOURI la acest articol
14 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Bine ai revenit. În ultima vreme, mai ales de când s-au mutat pe Otopeni, low-costurile sunt mai mult decât ok. Eu nu am zburat până acum cu nicio companie de linie, în schimb avioanele bleu şi cele mov rulează... cel puţin 3-4 curse dus-întors pe an. La Praga am avut două zboruri într-o zi şi s-au legat super.
Îmi aduc minte că singura dată când am avut o întârziere notabilă a fost în 2011 parcă, atunci când am venit cu movul de la Pisa. A avut întârziere vreo 3 ore pentru că au adus altă aeronavă. Au venit însă reprezentanţii companiei, şi-au cerut scuze şi au dat bonuri valorice valabile într-un magazinaş cu mâncare şi băutură din aeroport. Nu mai ştiu exact suma de pe bonuri că noi aveam mâncare, dar ne-am luat suculeţe. Una peste alta până acum low-costul a fost ok. Din păcate de anul ăsta au cam sărit la preţuri aşa că... în curând s-ar putea să încerc şi companiile de linie. Mi-e cam teamă... să nu mă nărăvesc. )
P. S. Ştii că aştept impresiile de călătorie, da?
Ei bine, te-ai întors de pe meleagurile rătăcitoare de unde te așteptam cu impresii... la cald cum se zice!
Interesantă abordare a companiei "bleo" din perspectiva unuia care nu a călătorit cu low-coștii până acum. Eu nu că mi-s vreun fan neînfricat al acestora dar numai cu ei călătoresc din dorința de a ajunge rapid și ieftin în toate destinațiile europene atinse de movulii și de albăstreii românași. Sunt convins că atunci când eu și partenera-mi de viață și creștere infanți vom epuiza destinațiile cu zbor direct din Românica vom trece la legături cu Ryanair sau alte nebunii de companii europene și cred că abia apoi vom păși la nivelul transatlantic sau (Doamne-ajută!) transpacific
Recunosc că, din anumite perspective și anume referitoare la seriozitatea companiei și apropo de interacțiunea echipaj-pasageri îmi plac mai mult reprezentanții companiei maghiare (Wizzeru' cum îi spun unii pasageri de sorginte "colorată"). Par mai "europenește" pregătiți, căpitanii navelor ne-au oferit aproape la fiecare zbor info utile despre vremea locului de aterizare, traseu, etc... fapt care pe noi, cei ne-adormiți încă, ne-a bucurat și ne-a făcut să ne simțim "importanți".
Fără vreo dorință absconsă de reclamă, și fără a neglija importanța românașilor noștri, movuliii mi-au plăcut mai mult, cel puțin până acum câteva luni când au scos o idee năstrușnică: bagajul de mână normal se plătește! Bineînțeles că au lăsat o portiță: poți călători cu un bagaj de mână gratis dar este de dimensiunile unei poșete God Damn it! În plus, au scos discount-ul oferit pe segmentul de zbor / persoană / de rezervare pe care eu îl foloseam cu drag pentru că aveam cont pe sait-ul lor, plus eram membru al Clubului, plus card de credit pe care acumulam puncte și reduceri / avantaje! Ei bine, toate acestea contează dacă vrei să zbori ieftin de tot! Niște oameni răi și venali!
Lecturând cu plăcere filosofările tale turistice m-am oprit un picuț asupra unor aspecte pe care, fără dorința de a le scoate în relief prea mult aș dori, cu permisiunea ta, să le comentez puțin.
Cred că poarta de îmbarcare la care te refereai se află în terminalul nou, dat în folosință în luna martie a anului 2011, culoarul vechi de acces de pe etajul I fiind modernizat aproape complet, iar fostele porți de îmbarcare de la parter nefiind existente și în prezent.
Pe de altă parte, este bine, dat fiind "compania" uzuală pe care o ai în astfel de zboruri, că ai scăpat de manifestări "de cartier" așa cum am pățit noi de multe ori: aplauze cu "să trăiască dom' pilot" sau vorbit la telefoane extrem de "loud" până în debarcare, plus alte dovezi ale ignoranței unora dintre călătorii mai "low".
Trebuie să-ți mărturisesc că, la primele zboruri, am fost terifiat de Autogara Filaret care era Băneasa Airport. Când am văzut populațiile de culoare care bântuiau gara, pentru că nu o pot denumi decât astfel, am zis că până aici ne-a fost! În timp, am mai scăpat de acest stres vizual și mental, apoi totul s-a mutat pe Otopeni, care, să o recunoaștem, arată internațional acum.
Chiar mă uitam la pasageri: majoritatea, cu excepția sezonului estival, sunt workeri, noi eram fericiți că suntem forever turiști!
Finalmente, mă bucur că ai aterizat / zburat cu bine și că zborurile per ansamblu ți-au plăcut așa că: welcome to low-cost class, and enjoy your flight!
Să auzim numai detalii de excelență!
@ariciu & le_maitre (alfabetic sau "Ladies first")
Vă mulţumesc pentru cuvintele frumoase (ca întotdeauna!). Voi scrie curând impresii, pentru că am o tolbă plină, după un concediu extraordinar.
Cat despre costurile low-cost... Eu am beneficiat, graţie prietenilor de pe AFA (cărora vă mulţumesc pentru voturile acordate şi vă promit că nu voi mai omite nimic din aventura acestei veri), de un bilet gratuit, dar al doilea mi s-a părut demn de o companie de linie ) Chiar luat fără bagaj de cală! Oricum, tot e bine, pentru că era singura companie cu zbor direct spre Lisabona.
@le_maitre, nu cunosc exact arhitectura Otopeniului, mulţumesc pentru lămuriri. Când am spus "cea mai veche parte a aeroportului" am făcut, mai degrabă, o figură de stil, obişnuit fiind cu exuberanţa etajului şi a aripii noi, cea sub formă de vioară. Aici, jos, mi s-a părut trist şi în părăsire.
Altminteri, şi eu m-am gândit la calitatea pasagerilor (au aplaudat la întoarcere) dar, din fericire, majoritatea erau turişti (nici nu cred că Portugalia este o bună oportunitate pentru workeri, aşa cum sunt Italia şi Spania). De aceea am şi comentat despre atitudinea lor, ca şi cum ar fi fost pasageri de mâna a doua. Mă rog, şi la Lisabona, am fost îndrumaţi către Terminalul 2, cu un autobuz - terminalul este un fel de hală mare, curată, dar am să scriu despre el - acolo unde sunt garate toate cursele low-cost.
@makuy: )) despre noile costuri low-cost vorbeam şi eu atunci când am spus că în curând o sa ajung la o companie de linie. Şi noi am beneficiat anul trecut de un bilet de la AFA şi al doilea l-am luat la liber ca să zic aşa. Am ales Nisa ca destinaţie, am luat cu vreo 6-7 luni înainte şi tot am dat 500 de lei pe bilet fără bagaj de cală.
Anul ăsta mai avem un bilet AFA de valorificat şi am ales noiembrie în Malaga. Cel liber l-am luat din iunie şi a fost cam 80 de euro fără bagaj de cală, repet, pentru noiembrie când e extrasezon. Având în vedere distanţa, eu consider că e ok preţul. Dacă stau însă să mă gândesc cu ce preţuri am plecat noi cu movul până în iunie... mă apucă ameţeala când mă gândesc că dau 80 de euro pe un bilet.
Una peste alta companiile low-cost merită, numai că trebuie luat bilet cu mult timp înainte. Uneori există riscul să nu poţi pleca şi pierzi banii. Acum fiecare îşi face dacă calcule dacă merită. Spre exemplu, noi avem nişte bilete luate pentru Beauvais în septembrie de unde voiam să facem Normandia, dar nu mai putem pleca. Banii îi pierdem clar, dar faţă de cât am dat, am pierdut noi şi mai mult... : -)
Deocamdată militez încă pentru low-cost. Au apărut însă oferte super interesante şi la companiile mari. Cred că încet-încet o să se alinieze la acelaşi nivel +/- 20-30 de euro.
nu prea exista in zbor pasageri de mana-ntai si mana a doua, sus in ceruri toti suntem egali... ci pasageri cu noroc si fara noroc, pasageri care ajung la destinatie si altii care n-ajung, ia gandeste-te la acei pasageri de mana-ntaia de pe Concordul francobritanic ce "s-ampiedicat" la Paris de-o bara de metal uitata pe pista, si-a luat foc, la acei pasageri ce-au platit aprox. 10.000 de dolari fiecare pt un bilet pana la New-York (aveau si un sejur in nush ce insule exotice in acei bani) si la multimea de pasageri "second-hand" ce zboara cu low-cost-urile deasupra Europei, si care, dupa stiinta mea, n-au avut pana acum nici un esec de acest gen...
@ariciu: Da, de aceea am pomenit și eu de costuri. De altfel, al doilea bilet pentru Lisabona (dus-întors), pe care l-am achiziționat la sfârșitul lui mai, pentru mijlocul lui august, m-a costat aproape de trei ori mai mult decât biletul de Malaga. Tot fără bagaj de cală...
Cât despre companiile de linie... Am luat, la sfârșitul lui noiembrie, cele două bilete tur-retur la Londra, cu BA, la un preț de mai puțin de 5 ori biletul de Malaga! Asta însemnând 23 kg bagaj de cală și bagajul de mână, plus un snack și o masă copioasă + băuturi la discreție... Bine, dacă nu mai puteam să plec, pierdeam toți banii...
Așa că, până la urmă, eu cred că zborul trebuie ales în funcție de destinație, de prețul în momentul achiziționării biletelor și de încrederea în compania respectivă. Pentru că, până la urmă, ceea contează este... vacanța
@dorgo: Acum, nu mă refeream la rarele accidente aviatice, tragice, e adevărat, prin impactul mediatic, dar cu mult mai puține victime decât, de exemplu, carnagiul de pe șoselele românești... Și nici, neapărat, la diferența de preț între low și high-cost.
Vorbeam, strict, de senzația pe care am avut-o, relativ la atitudinea majorității pasagerilor de la acest tip de zbor, atitudine nejustificată, de altfel.
Cât despre siguranța zborului cu avioanele companiilor low-cost... De când au apărut aceste companii, am spus că vor fi cele mai sigure din lume, deoarece toată lumea stă cu ochii pe ele și, dacă la AF, de exemplu, se tolerează o catastrofă de genul celei întâmplate în 2011, la o decolare din America de Sud (și unde s-a demonstrat, clar, doar vina umană), la un low-cost un simplu incident înseamnă înmormântarea companiei.
@makui
Buna dimineata, am citit si eu cu intarziere impresiile tale despre pasarea albastra... eu am mers cu ei doar de doua ori... in aprilie la Nisa si la sfarsitul lui iunie in Lisabona, datorita prietenilor nostri de pe Afa, carora si eu le multumesc inca odata, mai ales ca sunt user nou... calatoria nu era prevazuta pt anul acesta...
Zborurile au fost fara probleme si personalul navigant a fost extrem de amabil...
Da, de acord cu tine ca nu-si fac o publicitate mai agresiva... merita... in privinta biletului de avion pt Lisboa, as dori sa mentionez doar ca biletul meu dus -intors, primit acasa a valorat 1600 lei... l-am primit in mai si am plecat pe 25 iunie... e destul de scump... am avut cursa la 8. am si la intoarcere la ora 12 la pranz... ore foarte rezonabile de zbor... daca-l cumparam eu iarna era mai ieftin... am avut in avion o atmosfera normala, oameni de toate categoriile sociale, am aplaudat pilotul la decolare cu totii... si nu stiu ce sa zic... dar multa lume a multumit... copilotul era la usa... ce nu mi-a placut a fost mancarea cumparata la bord de unii pasageri... ,,croantele '' lor emanau miros de usturoi... si alte chimicale... la plecarea din Lisboa taxiul m-a lasat in terminalul 1... uitasem ca trebuie sa merg cu busul in terminal 2 si am asteptat 30 de minute acolo, cam agitata pana am realizat ca ceva nu e in ordine... era prea mult ,,lux ''... gata povestea... si important nu am avut rau de avion ca la KLM, pe care nu-l suport...
@mireille, bună seara
Da, e adevărat, și biletul meu a costat destul de mult (mă refer la cel primit, pentru ca a continut și bagajul de cală), dar și cel de-al doilea, cum spuneam, nu a fost tocmai ieftin. Dar, ținând cont că era singurul zbor direct către Lisabona, iar orele, într-adevăr, sunt incredibil de bune (față de zborul de Madrid, de exemplu, pentru că anul trecut aș fi vrut să zbor cu Blue Air, dar ateriza în capitala iberică după miezul nopții), a meritat.
Interesant este că, atunci când am ajuns la Lisabona, ne-au luat cu autobuzul și ne-au dus la terminalul 1. Habar nu aveam că există și un terminal 2. Noroc că am citit pe voucherul de pe net. Am rămas surprins să aflu că autobuzul cu pricina ne-a dus la acea hală (frumos construită, e drept). Apoi, de la poartă, am mers pe jos până la avion, care era garat chiar peste drum (la propriu).
Asta nu schimbă cu nimic plăcerea zborului.
Am zburat și cu KLM, dar nu am avut nici o problemă. Doar cu zgârcenia proverbială a olandezilor (nu scoțienii sunt cărpănoșii lumii, ci olandezii! Și știu ce spun), care oferă un sandviș de tip fast-food în timpul zborului (către Amsterdam) și nimic mai mult (ceva băuturi). Ce s-a întâmplat cu KLM-ul?
Asta mă face să mă gândesc să scriu un articol despre peripețiile din timpul diferitelor zboruri
@makuy: welcome back... da a fost un zbor ok... fara probleme, spre surprinderea mea... aproape 5 ore si daca ai noroc de vecini educati timpul trece mai repede...
Referitor la Klm, ... eu merg de 15 ani anual cu el, de nevoie, sa-mi vizitez sora casatorita cu un olandez... exceptie vara aceasta... din motive independente de mine...
Klm e ok, dar am noroc de aterizari brusce si aproape intotdeauna mi-e foarte rau si am nevoie de stewardesa cu apa si pastile... dupa ce cobor imi mai trebuie 1 ora sa aud bine... cu pasarea albastra a fost super. pas de problemes... avem piloti f buni...
De mancare pe klm sa nu aud... e oribila... si sorela mia spune la fel... nu beau decat cafeaua.
,,Carpanosi '' (sper sa nu citeasca my sister) e putin spus
... daca te invita un olandez la el acasa, si e mai in varsta, la cafea vine cu o cutie de bomboane, iei una din cutie si apoi o duce la bucatarie... a doua bomboana nu o mai vezi... sau prajitura... noapte buna... mi-a facut placere
@mireille: Da, cunosc și eu prea bine ospitalitatea olandeză, mai ales în ceea ce privește mâncarea ) Dar nu pot da amănunte...
Cât despre aterizări... Da, piloții români sunt foarte buni. Dar modul în care este pus avionul la sol depinde de condițiile meteo (de fapt, aterizarea este mai sensibilă decât decolarea). Cei de la Lufthansa coboară lent, de la distanță mare, ceea ce este destul de neplăcut, dacă suflă vântul, pentru că zdruncină avionul destul de tare.
M-am întors o dată cu BA și, deasupra Bucureștiului erau nori înalți și vânt puternic. Pilotul a ținut avionul deasupra plafonului de nori până aproape de aeroport, apoi a coborât ca într-un montagne-russe. Aveam stomacul în gât și mă țineam cu mâinile de spătarul scaunului. La avioanele BA există monitoare deasupra și, înainte de a-l opri, am reținut că eram la 1000 de metri și aveam 600 km/h... ”Intrăm ca un cui în pământ”, am apucat să gândesc și, brusc, avionul a redresat sub plafonul de nori, la doi pași de pistă, după care a fost deviat puternic spre sol de o rafală de vânt. Pilotul a forțat puternic motorul stâng, o femeie a leșinat și, câteva secunde mai târziu atingeam pista...
A fost, de departe, cea mai ”tare” aterizare de care am avut parte
Dar îmi dau seama că, la vântul de atunci, a fost singura soluție pentru aterizare, ca avionul să profite de viteză și să nu fie deviat de rafale în timpul coborârii.
Eeeee, ia uite ce discutie interesanta gasesc eu aici
Recunosc sincer cu mana pe corason, ca merg cu BlueAir de 6 ani, de cel putin 3 ori pe an.
Pilotii sunt foarte bine pregatiti.
Insa mai nou (asa cum am mai spus si intr-un rw al @Torei, parca) sunt putin dezamagita de "adaosurile" in ron, practicate asupra "beletului" care numai low cost nu mai ramane. Si aici ma refer la taxa aceea de 182/91 ron pe care o platesti daca achizitionezi biletele online si le platesti cu cardul, sau de 90/45 ron daca platesti cash la Bancpost/Raiffeisen.
Daca faci un calcul, taxele de aeroport, alte taxe, taxa de card etc, sporesc de 3-4 ori pretul biletului. Si atunci, unde mai este low-costul?
@makuy: la ce te refereai cand spuneai:
” atât pe internet, cât şi la Otopeni, se precizează că bagajul de mână poate avea 10 kilograme, în timp ce pe alte aeroporturi, acesta nu poate depăşi 7 kilograme
?
Despre bagajul de cabina iata ce scrie pe site BlueAir
Aveți dreptul la un singur bagaj de mana care nu poate depasi 10 Kg si dimensiunile 55 cm x 40 cm x 20 cm. Dimensiunile bagajului includ toate accesoriile acestuia (roti, manere, buzunare exterioare etc).
Pentru fiecare pasager va fi acceptata o singura piesa ca bagaj de mana.
Poseta/borseta si aparatura electronica (aparat foto, laptop, ipad, etc.) trebuie introduse in acest bagaj. Exceptie fac produsele cumparate din magazinele Duty Free din aeroport care vor fi prezentate la imbarcare si vor fi acceptate separat.
Discutiile majore, imi aduc aminte, au fost cand a fost introdusa suplimentarea cu 3 kg a bagajului de mana, daaaaar... sa fie unul singur. Adica FARA geanta de umar, geanta cu laptop sau mai stiu eu ce.
@MCM:
Acum am văzut ecoul.
Într-adevăr, pe site scrie 10 kg și UN SINGUR bagaj. Noi ne-am conformat, la Otopeni, dar am văzut domnișoare care au trecut cu geanta pe umăr ȘI cu bagajul de mână. La Lisabona, am păstrat borseta în afara bagajului de mână și nu am avut probleme. Oricum, nu mi se pare OK chestia cu îndesatul borsetei/poșetei în bagajul de mână la poartă, doar ca să le scoți după ce intri în avion...
Problema e că, la Lisabona, pe dispozitivul metalic de verificare a dimensiunilor bagajului, scria clar limita de 7 kg, ceea ce a făcut pe mulți să ”tranzacționeze” diferite obiecte vestimentare, pentru echilibrare... Cum eu nu mai zburasem cu Blue Air până atunci, nu am putut decât să ascult pe cineva care comenta că același lucru l-a pățit undeva, în Italia. Oricum, NU au fost cântărite bagajele de mână, dacă nu depășeau dimensiunile standard.
Mă gândesc, dacă, totuși, regula este de 10 kg, poate că ar trebui schimbate toate inscripționările contrarii, de pe toate aeroporturile.
Mutat în rubrica "Despre transportul aerian, DE LA LUME ADUNATE" (nou-creată, între timp, pe sait)
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- May.2019 Cele mai bune / cele mai proaste aeroporturi din 2019 — scris în 15.05.19 de Nicu din TIMISOARA
- May.2017 Tarif call center Wizz Air 0,62 Euro sau 0,012 Euro/minut? — scris în 18.05.17 de dalumian din BUCURESTI
- Sep.2016 Liniile aeriene Turkish Airlines, calitate si incredere — scris în 04.11.16 de MirelaV din CODLEA
- Jul.2016 Drepturile pasagerilor din transportul aerian — scris în 02.08.16 de Gratian* din ORADEA
- Jul.2016 Călătoria cu avionul. Așa nu! — scris în 09.07.16 de robert din BUCURESTI
- Apr.2015 Experienţa Blue Air - Bucuresti - Larnaca şi retur — scris în 24.04.15 de GabrielaG din BRASOV
- Dec.2014 Tarom [Frankfurt - Bucuresti - Frankfurt] - cu bune si cu rele — scris în 26.04.15 de Michaell din HONOLULU