GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Trenul Hyperion – dovada ca si la noi se poate!
Trenul Hyperion (softrans.ro) circula zilnic din septembrie 2014 pe traseul Craiova – Bucuresti – Brasov si retur si este supranumit «spaima CFR Calatori», datorita preturilor considerabil mai mici si a celorlalte plusuri oferite (confort, aer conditionat, internet gratuit). In gara, il puteti diferentia dupa aspectul exterior (este imbracat intr-un autocolant cu piscuri montane si face reclama berii Ciuc), dar si dupa numarul 15930-1 (pentru directia Brasov) si 15931 (pentru directia Craiova) – a se vedea pliantele atasate ca poze pentru orar si alte detalii.
Ce imi place cel mai mult la aceasta modalitate de a calatori spre munte este posibilitatea de a face rezervarea online (rezervari.softrans.ro) si a plati biletul in tren. Eu am adoptat aceasta varianta de a calatori destul de recent (ianuarie 2015) pe ruta Predeal – Brasov, am facut rezervarea online cu doua zile inainte, mi-am ales pana si locurile dintre cele libere ramase, iar biletul (4.5 Ron/persoana) l-am platit in tren, fara sa astept la coada din gara Predeal. Cand am ajuns in tren, bineinteles ca locurile noastre erau ocupate. Am spus ca avem rezervare, iar cele doua persoane s-au mutat pe alte locuri libere, din spatele vagonului. Controlorul care a asistat la acest episod, fiind in zona in acel moment, a mers apoi la cele doua persoane si i-am auzit vorbind (una din persoane comenta indignata ca de ce este permisa rezervarea pe o ruta atat de scurta). Mi s-a parut deplasata remarca oricum, tinand cont ca acea persoana venise probabil de pe o ruta mai lunga si nu si-a facut rezervare (altfel nu ar fi fost nevoiti sa se mute) si, in plus, a mai vazut si semnul «rezervat» din dreptul locurilor respective, de care nu a tinut cont.
Facand abstractie de aceste frivolitati, remarc cu placere confortul si curatenia desavarsita din acest tren spatios. Pe fereastra nu se pot face poze prea reusite din cauza autocolantului exterior care acopera tot trenul, ceea ce este pacat, fiindca peisajul este foarte frumos. Pe mesele din tren sunt afisate informatii legate de partiile din statiunile montane, cu harti si alte informatii folositoare. Prin zonele de coborare/urcare in tren se afla masinarii de unde iti poti lua diferite bauturi (calde sau reci) sau ceva de mancare, lucru care vine la indemana, mai ales pe rute mai lungi. Tot de aici poti citi si un ziar gratuit. La toalete este foarte curat si poti merge fara a ti se intoarce stomacul pe dos (comparatie cu CFR Calatori).
La intoarcerea din Brasov (pana in Predeal) a trebuit sa apelam la un tren murdar si vechi (Regio, fostul tren cunoscut sub denumirea de personal) pe care am platit aceiasi bani ca la dus (4.5 Ron/persoana), iar daca am fi ales un InterRegio (varianta asemanatoare din punct de vedere al standardelor) ne-ar fi costat 13.5 Ron/persoana.
Incantati de prima calatorie cu trenul Hyperion si fiindca autocarul intarzia, iar pe drumul principal din Predeal deja se formasera o coada foarte lunga de masini, am hotarat sa ne onoram rezervarile pe ruta Predeal – Bucuresti. Fiind o calatorie mai lunga, am stat relaxati la locurile noastre si am putut accesa chiar si internetul (conexiunea este relativ buna, iar cand trenul merge mai repede si se pierde semnalul, te poti conecta la alta retea wi-fi – a se vedea optiunile disponibile in poza atasata). La un moment dat, in timpul calatoriei, doi tineri au venit la locurile noastre si ne-au oferit, gratuit, cate o doza de bere. Apoi au continuat sa imparta aceste cutii si celorlalti calatori care se urcau la diferite statii. Am inteles ca, pe ruta inspre munte, calatorilor li se ceruiesc echipamentele de ski, fapt ce nu poate decat sa te incante si sa te faca sa circuli numai cu acest tren. Am ajuns cu bine in Bucuresti, iar biletul ne-a costat doar 19 Ron/persoana, tarif intreg. Daca am fi luat un tren CFR Calatori, Regio, am fi dat 25Ron/persoana. Diferenta considerabila si la pret, dar si la calitate si confort, iar daca ai si reducere de student atunci este si mai avantajos.
Asadar, pentru cei ce aleg sa calatoreasca cu trenul la munte, o pot face apeland la aceasta varianta ieftina si moderna: trenul Hyperion. Il recomand si sper sa devina din ce in ce mai popular; depinde numai de noi sa cream cerere pentru niste calatorii in conditii decente!
Bon voyage!
Trimis de Cucu Bau in 12.02.15 19:07:44
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în PRIN şi PENTRU ROMÂNIA.
16 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Cucu Bau); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
16 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Mutat, la reorganizare, în rubrica "Descoperă România!" (deja existentă pe sait)
@Cucu Bau - Un superbonus pentru o variantă de călătorie de care nu știam și care pare o opțiune foarte convenabilă din toate punctele de vedere pentru acces către Valea Prahovei, și de ce nu, către sudul țării.
Chiar îmi este dor de o călătorie pe calea ferată. Și când mă gândesc că înainte de 1989 călătoream doar cu trenul prin țară...
Clar trebuie probat! Arata minunat, am admirat pozele dar si comentariile folositoare.
@Cucu Bau - Review excelent si informativ. Nu stiam de acest tren. Anul trecut am circulat chiar de doua ori pe ruta descirisa de tine dar am avut parte doar de trenurile cunoscute, dealtfel foarte scumpe.
E vorba de o afacere privata sau este o initiativa a CFR-ului plus cofinantare prin sponzori?
Multumesc mult pentru incurajare, @tata123. Si mie imi place foarte mult sa calatoresc cu trenul, de aceea incantarea mea a fost maxima cand au aparut Sagetile Albastre. Intre timp, aceste sageti au inceput sa se degradeze, dar preturile biletelor au crescut. Sper ca Hyperion sa nu aiba aceeasi soarta. Dar sa fim optimisti! Existenta acestui tren e o mandrie pentru noi.
Multumesc mult, @Michaell! - Am aflat si eu recent de aceasta modalitate de a calatori confortabil pana la munte. Inainte obisnuiam sa merg mult mai des cu trenul, acum insa, din cauza preturilor, a trebuit sa ma orientez spre alte variante (autobuz/autocar/microbuz), care, de multe ori, sunt mai ieftine, mai punctuale si mult mai dese.
Trenul Hyperion apartine operatorului privat Softrans, iar garniturile sunt produse de Softronic Craiova, cu sprijin european.
@Michaell - Un lucru pe care nu-l stiam, tocmai l-am aflat, este ca acest tren a circulat si pe ruta Bucuresti Nord - Constanta in perioada 1 august - 13 septembrie. Sper sa circule si anul acesta spre mare; ; eu sigur voi apela la el si as incuraja cat mai multa lume sa-l foloseasca datorita beneficiilor si confortului sporit.
Nu cred ca am mentionat in review, dar printre beneficiile calatoriei cu tren SF (cum mai este denumit), se numara si aerul conditionat, prizele cu tensiune de 220V si un nivel redus de vibratii si zgomote (astfel incat ajungi la destinatie fara sa iti vuiasca creierii de la vechile garnituri zgomotoase).
@Cucu Bau: 220V am văzut cu mult timp în urmă şi în vagoanele SNCFR. E drept, mai puţin aerul condiţionat. Dar cred că trebuie să dăm Cezarului ceea ce-i aparţine. Ba erau chiar şi ecrane LCD cu informaţii, reclame etc.
Multumesc pentru ecou, @Dragos! - Cred ca si celelate trenuri s-au modernizat intre timp, dar nu toate au prize. Folosesc o singura ruta spre capitala si nu exista prize, desi mi-ar placea. In trecut, nu vazusem nicio priza pe trenurile Regio (comparative ca pret cu Hyperion), in cele IR stiu ca exista, insa este placut sa ai acest lucru la dispozitie la fiecare rand de scaune. Erau si reclame si informatii, corect, ca doar nu degeaba e supranumit trenul SF.
Am avut ocazia să circul cu acest tren în septembrie anul trecut, la câteva zile de la punerea în funcțiune pe acest traseu. Datorită culorilor autocolantului de atunci, l-am numit „trenul curcubeu”.
Am avut oarece probleme cu rezervarea on-line a biletului, erau probabil și ei la început, pentru că nu puteam face rezervare decât pe distanța București - Brașov. Între timp, se pare că au mai umblat și la prețuri, pentru că pentru București - Bușteni, în tren am plătit 25 lei. Aveau la concurență în acea perioadă un tren al companiei Tegio Trans, cu un cost de 19 lei pe aceiași distanță, dar mult mai aglomerat, și nu așa de confortabil...
Oricum, pentru condițiile de călătorie, confortul asigurat, și facilitățile la dispoziție, merită toți banii.
Felicitări pentru articol și mulțumiri pentru informațiile furnizate.
@msnd - Multumesc!
Eu nu am avut nicio problema cu rezervarea, ba chiar mi s-a parut foarte usor si la indemana oricui. Asa cum spui si tu, probabil erau abia la inceput.
Deşi sunt ferm convins că părerea mea nu va fi pe placul multora, daţi-mi voie să spun şi eu câte ceva legat de subiectul „Hyperion”.,
Oricât de mult aş vrea să fiu deplin entuziasmat de acest nou tren, din păcate am ceva reţineri şi asta pentru simplu fapt că, iată cum în Românica noastră, o simplă călătorie în condiţii decente, se dovedeşte a fi subiect de poveste şi nu mă refer aici doar la prezentul review ci la mulţimea de articole, de reportaje ce au împânzit zona media, ridicând în slăvi acest tren.
Vă rog să nu mă înţelegeţi greşit!!! Hyperion este grozav, arată foarte bine, este una din puţinele realizări ce au mai ieşit pe porţile unor fabrici din România însă în secolul în care trăim şi într-o ţară care cică ar fi una europeană, cu standarde înalte, să consideri acest tren o „minune inginerească”, ridicată la rangul de ”mare realizare naţională” mi se pare cam exagerat. În mod normal, dacă am fi fost ceea ce vrem să părem, cu aşa ceva ar fi trebuit să circulăm de acum douăzeci de ani însă, ca de obicei ne-am limitat la... ce am avut iar acum chiar şi un mic pas către normalitate ni se pare ceva incredibil, altfel nu văd cum am putea cataloga un tren „dotat cu prize, aer condiţionat şi Wi-fi”, drept un „tren SF”.
Defapt chiar şi expresia „mic pas spre normalitate” este poate cam mult spus, deoarece până la urmă trenul ăsta nu e decât o singură floare pe drumul către primăvara normalităţii iar noi ne putem bucura deocamdată de această floare doar pentru simplu fapt că... ea nu şi-a găsit un cumpărător. Dacă cineva îşi imaginează că în momentul în care se va găsi un client la export, trenurile astea (deja se lucrează la cel de-al doilea) vor continua să circule prin România, sunt ferm convins că se înşeală amarnic. La fel cum se înşeală şi cei care au impresia că dacă s-ar introduce astfel de trenuri în toată ţara, vor putea călători mult mai rapid, cu viteze de 160 de km/h şi chiar de până la 200 km/h.
Ar mai fi multe de adăugat dar cred şi sper că s-a înţeles ceea ce am vrut să spun. Din păcate, chiar dacă avem o ”floare”, nu ne rămâne decât să visăm frumos în continuare şi să ne mulţumim cu speranţa că... poate cândva!!!
@urjanclaudiu - cred şi sper că s-a înţeles ceea ce am vrut să spun.
Nu te supara dar eu unul n-am inteles ce vrei sa spui...
asta ptr. ca sunt cu totul de alta parere. Da, eu cred ca este o minune inginereasca - PENTRU ROMANIA. Si DA, este un mc pas spre normalitate. Evident, depinde ce intelege fiecare prin cuvintul ,,normalitate,,?!
Aer conditionat, prize, internet - NU este ceva normal - NICI macar in tari occidentale, cu atit mai putin in Romania.
Germania are o traditie foarte mare in acesta bransa si iti pot spune ca in ciuda acestui fapt se lupta de ani de zile sa introduca acesta normalitate in trenurile sale - si NU REUSESTE.
Romania NU are aceasta traditie. Totul ce s-a facut in Romania la acest punct au fost dintodeauna licente. Deci ptr. o tara ca Romania, dupa parea mea, ESTE o realizare demna de lauda.
@Michaell Cu riscul de a atrage asupra mea şi mai mulţi „aruncători de pietre”, o să continui această discuţie, căci se pare că nu am fost destul de explicit şi nu s-a înţeles ce am vrut să spun. E drept că mi-e şi cam greu să mă fac înţeles, să explic ceea ce am vrut defapt să subliniez.
Eu nu am zis că acest tren nu este o realizare foarte bună, ba din contră, însă nu-l consider o aşa mare „minune inginerească”. Păi dacă asta-i o aşa mare „minune S. F.”, ce mai putem să zicem de vagoanele făcute la Astra şi care, indiferent cât de ciudat ar suna pentru unii, vă rog să mă credeţi pe cuvânt că sunt NET SUPERIOARE faţă de cele ale Hyperionului, indiferent că vorbim de dotări sau confort. Şi culmea, şi pe alea eu le consider ceva... normal .
Totuşi, trăim într-o epocă a tehnologiei, peste tot apar chestii noi, inovatoare, lucrurile avansează extrem de rapid şi în timp ce altora li se pare normal să avanseze, noi considerăm că un pas înainte, faptul că şi în ţara noastră s-a realizat ceva la standarde înalte, este ceva incredibil. Şi asta de ce, doar pentru că este vorba despre ”o ţară ca România”? Oare nu putem şi noi să ne schimbăm modul ăsta de gândire şi să considerăm că astfel de realizări sunt fireşti, menite să ne pună şi pe noi cât mai aproape de „lumea bună”? Păi nu, pentru că am ajuns să credem că dacă se fac la alţii, e ok, dacă se fac la noi, e ceva incredibil. Asta e, din păcate, că ne place sau nu să recunoaştem, noi am rămas cu mentalitatea asta de a ne mulţumi cu puţinul pe care-l avem sau care ni se oferă iar când apare o fărâmă în plus, avem impresia că s-a întâmplat o minune. Poate de asta am şi ajuns unde am ajuns! .
Oricum, fiecare are dreptul la propria părere iar eu sunt unul care refuză să (mai) subestimeze producătorii autohtoni şi consider în continuare aceste realizări româneşti (aşa cum am spus, trenul ăsta nu este un caz singular însă chiar şi puţine, se pare că nu prea le bagă mulţi în seamă pe celelalte), indiferent cât ar fi ele de avansate, ca fiind unele... NORMALE şi nu o „excepţie de la regulă”. Sunt ferm convins că de altfel s-ar putea face mult mai multe dacă... s-ar vrea (şi de ce nu, poate dacă am fi şi lăsaţi) !!!
P. S.: Partea cu „floarea” şi cu „primăvara” nu o mai reiau! .
Am uitat ceva (ce să-i faci, oboseala, bătrâneţea!!!):
”ESTE o realizare demna de lauda
Într-adevăr, cu siguranţă este de lăudat (însă nu de făcut statuie)) această realizare şi nu numai, deoarece şi dacă vorbim doar despre cei de la Softronic (tot respectul pentru ei!!!), putem spune că nu a fost o premieră să facă o astfel de maşinărie – pentru cine nu ştie (adică foarte mulţi), această firmă a scos în anii trecuţi şi două tipuri de locomotive (la fel de grozave) care se pare că au mare succes la export.
”Aer conditionat, prize, internet - NU este ceva normal - NICI macar in tari occidentale, cu atit mai putin in Romania.
Cu atât mai puţin în România? Stai aşa, că eu înţeleg că ne subestimăm degeaba căci din acest punct de vedere, noi defapt se pare că suntem cu mult înaintea ţărilor occidentale. Nu de alta dar în România se fac de ani de zile vagoane cu astfel de dotări. Şi tot de ani de zile sunt puse în circulaţie, nici nu mai zic că multe dintre acestea circulă pe curse Regio. Păi şi atunci de unde atâta „minune inginerească” când noi avem ţara plină de vagoane moderne (d'alea "S.F.")? Sau am avut căci din păcate cei care le deţin nu le-au păstrat într-o stare bună dar mai ales, cei care le folosesc, nu prea înţeleg cuvântul „civilizat” iar ASTA e o mare şi gravă problemă dar care de multe ori supără. Degeaba ni se oferă ceva bun dacă nu ştim să îl folosim (scuze dacă se simte cineva jignit, eu vorbesc la modul general).
”Germania… se lupta de ani de zile sa introduca acesta normalitate in trenurile sale - si NU REUSESTE.
Dacă Germania tot vrea vagoane cu astfel de dotări, de ce se tot luptă în continuare şi nu vine în România să facă ceva cumpărături, că ne-ar prinde şi nouă bine la economie. Trimite fain-frumos tanti Merkel nişte băieţaşi la Craiova, îşi iau locomotivele pe care le-au comandat şi pe urmă dau o fugă şi pe la Arad şi agaţă de ele nişte vagoane d’alea şmechere. E pe alese, cu di tăti: internet, prize, aer condiţionat, uşi automate, afişaje digitale, televizoare, baruri, şi dacă se vrea în mod special... pe comandă se pune şi aparat de făcut floricele (pardon, popcorn).
Hai că sunt rău, nu? Am dat-o din lucruri serioase în glume!
@urjanclaudiu - NU dmnule, nu este nimic firesc. Totul se optine doar prin munca, a se intelege aici CERCETARE, iar Romania, nu are mijloacele fincanciare ptr. aceste cercetari din care la urma sa rezulte produse competitive.
Ca traim intr-o epoca a tehnologiei, da, SI? Intr-o epoca da, poate, dar nu si intr-o tara a tehnologiei. E o mica diferenta. Majoritatea tehnoligiei care circula si se foloseste in Romania nu provine din aceasta tara - deci ce legatura are asta?
Sa ne schimbam modul de gandire? Da, ok, si? Asta este doar inceputul si nu insemna ca Romania, in comparatie cu alte tari europene avansate din punct de vedere tehnologic si economic, sa prospere si ea si sa aiba produse inovative.
Lumea buna? Ce vrei sa spui cu asta? Eu n-am folosit acesti termeni. Lumea este atit de buna sau de rea precum sunt oamenii care traiesc in acea lume. Lumea este intr-o continua schimbare. Spre ex. Grecia, a fost candva leaganul democratiei si a nascut cei mai inteligente capete. Din pacate in ziua de azi este mancata de coruptie si de saracie. Si DA, avand in vedere trecutul Romaniei pina chiar si prezentul, DA este ceva iesit din comun asa un tren. Daca se va continua pe acest drum, poate intr-o zi nu va mai fi ceva iesit din comun - dar azi inca este.
Am spus-o in mai multe randuri - parerea mea este ca se fac actualmente pasi mari spre bine. Este vizibil peste tot. Curatenia care are loc in momentul de fata in politica dar nu numai, este ceva de laudat si va aduce roade. Exista fonduri europene ptr. cercetare care trebuie doar accesate corect, a se intelege - Nu directionate unde nu trebuie (stiti voi) si in citva ani se va vedea rezultatul. Va fi totusi extrem de greu ca intr-o zi sa te aliniezi tarilor precum Germania, etc. Deci sa fie ceva NORMAL, asa cum vrei tu. Eu nu cred ca vom prinde aceasta normalitate.Poate copii nostri.
La al doilea review nu-ti raspund pt. ca ai inceput sa devi rautacios. Ai spus-o chiar tu...
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jul.2024 Descoperind România - Drumuri pitorești — scris în 26.07.24 de tata123 🔱 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Mar.2024 Excursie în județul Sibiu — scris în 28.03.24 de cosmin09 din CLUJ NAPOCA - RECOMANDĂ
- Sep.2023 O cu totul altfel de excursie în judeţul Arges — scris în 28.09.23 de Michi din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Aug.2023 Un traseu de excepție: Gura Humorului-Praid — scris în 14.09.23 de Carmen Ion din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- Aug.2023 Brăila-Ploiești și retur cu trenul. Amintiri din tinerețe, sau o călătorie în timp — scris în 15.08.23 de Zoazore din BRăILA - RECOMANDĂ
- Jul.2023 Cu trenul prin Romania – spre Ploiești și retur — scris în 13.07.23 de tata123 🔱 din BUCUREșTI - RECOMANDĂ
- May.2022 Veșnicia de la sat — scris în 19.03.23 de Daniela H din ARAD - RECOMANDĂ