GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Cu avionul în Oman – o vacanţă frumoasă începută prost
10 -17 noiembrie 2024
Îmi doream mult să plec în vacanță în această săptămână pentru a-i face o surpriză soţului meu. Voiam o destinaţie caldă unde să ne putem relaxa la plajă şi să putem face şi baie în mare şi, dacă se putea, să încercăm ceva nou. Desigur că aveam la îndemână varianta cea mai confortabilă pentru noi din toate punctele de vedere, Egiptul, dar unde petrecuserăm deja patru săptămâni minunate doar anul acesta 😊, astfel că am căutat ceva nou, dar aproximativ prin aceeaşi zonă geografică şi în aceeași plajă de preţuri.
Cu două luni înainte am crezut că am găsit varianta perfectă atunci când am primit pe mail oferta unei agenții care promova pentru o perioadă de doar câteva zile vacanţe în Salalah, chipurile cu nişte reduceri consistente de early booking pentru rezervările făcute în acele câteva zile. În ultimii ani nu m-am mai hazardat să-mi rezerv vacanţele cu mult timp înainte aşa cum făceam pe vremuri, dar, aici, un calcul simplu îmi arăta că reducerea promisă era cam cât avansul cerut. Agenţia touroperatoare era una cunoscută şi care nu-mi ridica suspiciuni, aşa că m-am grăbit să rezerv cea mai ieftină cameră la hotelul dorit de mine. Eram încântată şi de faptul că zborul, lung, ştiam asta, era cu o cursă charter chiar pe aeroportul din Salalah, astfel beneficiind de un transfer scurt până la hotel.
Am luat legătura cu Cristi de la AFA, am făcut rezervarea, am plătit avansul cerut, apoi am plătit şi diferenţa de plată în termenul stabilit, am primit voucherul şi biletele de avion şi eram cât se poate de entuziasmată şi nerăbdătoare să plec în vacanţă.
Zborul urma să fie operat de către moldovenii de la Hi Sky, cu care mai zburasem de câteva ori din 2022 încoace şi fusesem mulţumită. În varianta iniţială, în baza căreia ne-au şi fost emise biletele de avion, orarul de zbor era unul avantajos, Otopeni 07.00 – Salalah 14.30, iar întoarcerea Salalah 15.20 – Bucureşti 19.00, cu o durată a zborului de cinci ore şi jumătate la dus şi cu zece minute mai mult la întoarcere, singurul inconvenient fiind legat de ora matinală de prezentare la aeroport, respectiv 4 dimineaţa, pentru a respecta cele trei ore de dinainte de decolare.
Trebuia să-mi imaginez că era prea frumos ca să fie şi adevărat, având în vedere experienţele de anul acesta. În naivitatea mea, credeam că dacă zborul nostru este primul dimineaţa devreme, nu voi avea surprize, neavând când să acumuleze întârzieri. Vise...
În preziua plecării puţin după prânz primesc un SMS prin care eram anunţată despre modificarea orarului de zbor la dus. Decolarea nu mai avea loc la ora 07.00, ci la 16.30, adică NOUĂ ORE ŞI JUMĂTATE mai târziu ☹ (. Am avut brusc o senzaţie neplăcută de deja vu, amintindu-mi toată tevatura şi toţi nervii ajungerii în Sharm cu mai puţin de două luni înainte şi, din păcate, nu m-am înşelat ☹.
Am ajuns la aeroport cu taxiul cu trei ore înainte de decolare, conform informării primite, dar şi înainte de deschiderea ghişeelor de check in. Nu trebuia să ne grăbim, pentru că oricum ne-am grăbit cam degeaba ☹, dar am vrut să respect regulile.
Am avut timp să fumez o ţigară afară în ploaie până la deschiderea ghişeelor de check in, unde am avut surpriza să fim primii şi singurii pasageri, cum nu ni s-a mai întâmplat vreodată.
Paşapoartele au fost suficiente pentru a ne fi găsite în sistem rezervările şi pentru a face check in. Am cerut şi primit loc la geam. Am avut dreptul fiecare la un bagaj de cală cu greutatea de maxim 23 kilograme, ne-am încadrat fără probleme, şi un bagaj de cabină de maxim 8 kilograme, pe care nu l-a verificat nimeni.
Am trecut apoi şi de controlul de securitate, mai aglomerat ca de obicei, am traversat terminalul până spre capătul acestuia unde se aflau porţile de îmbarcare pentru zborurile non-Schengen, după ce am trecut de controlul documentelor. Am fost chiar surprinsă să reuşesc să trec singură de „cuşca” pentru self controlul paşaportului şi cărţii de îmbarcare :D.
Poarta de îmbarcare anunţată era la parter, ceea ce a fost bine, scăpând de plimbarea cu autobuzul, prin ploaie, până la avion.
Am intuit că întârzierea va fi chiar mai mare decât cea anunţată şi aşa a fost. Încep să devin „expertă” în ale întârzierilor :D Aveam destul de aşteptat, aşa că eu m-am dus să fumez. Bine, aşa am vrut, dar, ghinion! locul de fumat era închis ☹ Hmmm... nasol. Ce variante aveam: să reintru în zona Schengen a aeroportului şi să caut alt loc destinat vicioşilor, după care să trec iarăşi prin controlul documentelor sau să mă abţin câteva ore, la care se mai adăugau şi cele şase ore de zbor, variantă inacceptabilă pentru mine. Din fericire, eu mai aveam o opţiune, cea mai confortabilă dintre toate şi anume Business Lounge-ul, care avea propriul salon pentru fumători, pe lângă posibilitatea de a mânca una alta şi de a bea câte ceva în spaţiul general, aşa că alegerea mea a fost evidentă 😊
Cu o jumătate de oră înainte de decolarea preconizată, avionul încă nu apăruse pe pistă, deci era cât se poate de clar că nu vom pleca la timp. M-am întors în salon să mai beau o cafea şi să mai fumez până când la 16.35 a început în sfârşit îmbarcarea. La ora 17.00 eram şi noi în avion şi după vreo zece minute ne-am pregătit pentru decolare.
Cu toată întârzierea importantă care ne-a dat tot programul peste cap, zborul a fost lung, dar plăcut. Cei de la HiSky ne-au aşteptat cu un avion destul de nou şi foarte curat. Eu rămăsesem „marcată” de mirosul înfiorător de picioare nespălate care ne-a terorizat pe toată durata zborurilor în Egipt şi înapoi făcute cu egiptenii de la Sky Vision şi mă temeam de ce e mai rău, însă nu a fost absolut deloc cazul. Personalul de bord a fost şi de această dată deosebit de amabil.
Două calde, una rece. Neplăcut a fost faptul că zborul efectiv a fost cu 25 minute mai lung decât fusese specificat iniţial, ceea ce mi-a dat unele emoţii, recunosc. O surpriză plăcută a constituit-o faptul că avionul nu a fost plin, confirmându-se bănuielile mele în urma check in-ului prea lejer, iar locurile în avion au fost repartizate aşa mai pe sărite, revenind trei locuri la două persoane, astfel călătorind mai relaxat. Deşi nu a fost chiar o surpriză, pentru că ştiam de la momentul rezervării, totuşi am apreciat oferirea gratuită a unei mese calde şi a unei sticle de apă plată la vreo oră după decolare. Nu mai beneficiasem de catering inclus dinainte de pandemie. Mâncarea oferită la bord a fost cu atât mai binevenită cu cât urma să ajungem la hotel noaptea târziu şi ratam şi cina târzie.
Am aterizat pe aeroportul din Salalah în jurul orei 1 noaptea. Surprinzător, după o zi în care toate merseseră pe dos, toate formalităţile au decurs extrem de rapid şi eficient.
Controlul paşapoartelor a durat foarte puţin, pentru că, în pofida orei înaintate, erau deschise mai mult de zece ghişee. De viză nu am avut nevoie. Ştiam că turiştii români pot intra în Oman fără viză în cazul sejururilor de maxim 14 zile.
Bagajele le-am recuperat intacte şi în timp record. Am trecut şi prin Duty Free pentru a-mi cumpăra ţigări, maxim două cartuşe de persoană, plătite cu card bancar. Pentru prima dată cardul Salt mi-a perceput comision. Se puteau plăti şi cash în euro sau USD, însă primeai restul în OMR, iar cursul de schimb practicat era destul de dezavantajos.
La ieşire ne-am întâlnit cu reprezentanta agenţiei, o româncă foarte OK care trăia de mai mulţi ani în Oman.
În parcarea micului aeroport din Salalah am avut parte de o premieră. Până să ajungem la autocarul de transfer am făcut şi check in-ul =)) Ne-au fost puse brăţările all inclusive, am primit formularul de cazare precompletat, noi adăugând doar numărul de telefon şi adresa de mail, ocazie cu care am aflat şi numărul camerei care îmi fusese deja alocată, iar bagajele au fost etichetate cu numărul camerei fiecăruia înainte de a fi depozitate în cala autocarului. Le-am revăzut abia în cameră.
Transferul nu a durat mai mult de o jumătate de oră, cu o singură oprire la un hotel alăturat pentru debarcarea câtorva turişti, restul alegând acelaşi hotel.
La 2.15 intram pe poarta resortului. Toate restaurantele şi barurile erau închise, rămânând doar varianta, scumpă! , de a comanda ceva de mâncat sau de băut la room service ☹. Am lăsat la recepţie paşapoartele pentru a fi scanate şi am primit cardurile camerei repartizate dinainte şi cele pentru prosoape.
Nu mi-a plăcut camera primită, nu am fost nici pe departe singura, pentru că a doua zi mai mulţi români făceau coadă la recepţie pentru a schimba camerele, am încercat să o schimb atunci noaptea, însă am fost trimisă la culcare. Cu mulţi nervi şi multe insistenţe, am reuşit schimbarea camerei abia a doua zi la ora 15, când am preluat-o şi ne-am culcat în sfârşit, oboseala nopţii nedormite fiind maximă. Şi aşa am reuşit să ratăm primele două zile de sejur, plătite cu mulţi bani ☹, totul pornind de la modificarea nefericită a orarului de zbor ☹
După o săptămână de relaxare care a trecut mult prea repede a venit momentul întoarcerii acasă.
Zborul era planificat pentru ora 15.20. Eram chiar curioasă dacă şi acesta va fi modificat, aşa cum avusesem noi ghinionul la venire, dar nu, cei care aleseseră plecarea din 17 noiembrie se pare că au fost mult mai norocoşi decât noi şi au zburat la timp la 7 dimineaţa din Bucureşti.
Plecarea din resort era anunţată pentru ora 12.00, astfel că noi am predat camera la ora 11.30, pentru a mai avea timp de o cafea şi o ţigară înainte de a pleca spre aeroport.
Autocarul a sosit la timp, ne-am îmbarcat şi am pornit direct spre aeroport, fără vreo altă oprire. Abia la întoarcere am avut şi eu ocazia să văd una alta în drumul spre aeroport şi nu am putut să nu remarc numărul mare de cămile, de fapt cred că erau dromaderi, care păşteau pe câmpurile din apropiere şi se plimbau liber inclusiv pe şosea, autocarul fiind nevoit să încetinească şi să îi ocolească. Ceva în genul turmelor de oi sau cirezilor de vaci pe care le întâlnim adesea pe drumurile patriei noastre. Desigur, nu lipseau indicatoarele rutiere cu „Atenţie cămile!” , identice cu cele întâlnite la tot pasul şi în Iordania pe King Road în drum spre Marea Moartă în urmă cu vreo opt ani.
Ghişeele de check in erau deja deschise, am scăpat rapid de bagajele de cală, care s-au încadrat în limitele admise, deşi le umplusem şi cu gecile de iarnă. Am cerut şi primit loc la geam.
Am trecut lejer şi de controlul de securitate, chiar cu o sticlă de apă, şi de controlul documentelor, totul rapid şi eficient, apreciind ca un avantaj al aeroporturilor micuţe şi deloc aglomerate.
Am dat o tură pentru ultimele cumpărături în Duty Free, mare lucru nu am luat, pentru că preţurile mi s-au părut mari şi aici, plătite cu card şi cu comision.
Am identificat şi două locuri pentru fumat, bine amenajate, în zona porţilor de îmbarcare, pe care le-am vizitat imediat.
Cum mai aveam la dispoziţie destul timp până la îmbarcare, ne-am propus, pentru o aşteptare în condiţii mai confortabile, să vizităm şi Business Lounge-ul Al Khareef din aeroport, unde aveam acces gratuit în baza cardului Priority Pass şi a cărţilor de îmbarcare. A fost o decizie bună şi o surpriză plăcută, salonul fiind mult mai elegant, mai bine organizat şi mult mai puţin aglomerat în comparaţie cu cele de pe Otopeni.
În timp ce ne relaxam în salon, se afişează pe monitoare o întârziere a zborului nostru de puţin peste o oră. Nici că mi-a mai păsat! Stăteam prea confortabil pe canapelele din piele şi beneficiam de servicii deosebite din partea unui personal extrem de amabil, mâncasem bine, băusem câteva cafele excelente, atât espresso, cât şi arăbeşti cu cardamon – un deliciu, puteam face şi duş dacă doream, existând toate condiţiile. Singurele eventuale minusuri ar fi lipsa unui loc propriu de fumat, însă eu am intrat şi ieşit de câte ori am vrut să fumez, şi faptul că nu oferă niciun fel de băutură alcoolică, dar nu m-a deranjat acest lucru.
Nu a mai apărut vreo altă întârziere suplimentară celei deja afişate, la ora 16 a început îmbarcarea, urcând în aeronavă abia după finalizarea alimentării cu carburant, iar la ora 16.25 ne-am pregătit pentru decolare.
La urcarea în avion am avut o surpriză şi mai plăcută ca la venire. Schimbaseră avionul cu unul mai mare, mai nou şi mai modern, cu mai mult spaţiu între rândurile de scaune, cu monitoare pe care au rulat permanent informaţii legate de zbor, cu prize USB. M-a amuzat teribil că prezentarea măsurilor în caz de Doamne Fereşte, alea cu vestele de salvare, măştile de oxigen etc nu mai erau prezentate, ca de fiecare dată, de către unul din însoţitorii de bord, ci au pus pe monitoare o înregistrare făcută cu nişte copii simpatici 😊
La scurt timp de la decolare au oferit gratuit câte un croissant şi o sticlă de apă plată, abia mai târziu începând cu serviciile contra cost.
Avionul a fost şi mai gol ca la venire, astfel că am profitat de o banchetă întreagă să-mi întind oasele încercând să şi dorm puţin, dar nu am prea reuşit.
Nu prea înţeleg eu cum avionul ăsta, mai performant decât primul, a reuşit să acumuleze în zbor încă vreo 15-20 de minute de întârziere faţă de timpul estimat pentru ajungerea la destinaţie, dar nu a mai contat, astfel că după un zbor lin, care a durat tot şase ore, am aterizat puţin cam brusc pe Otopeni la ora 20.30, faţă de ora 19.00 cât scria pe biletul de avion.
Aeroportul din Bucureşti ne-a întâmpinat cu frig şi aglomeraţie. Ne-am recuperat bagajele într-un timp rezonabil, am comandat un taxi de la automatul din aeroport şi am ajuns cu bine acasă.
Per total, cu bune şi mai puţin bune, această primă vacanţă petrecută în Oman a fost o reuşită şi nu exclud o revenire cât mai curând 😊 Cu excepţia aspectelor care nu depind de mine şi nu le pot eu controla, de genul modificărilor importante şi dezavantajoase ale orarului de zbor, în rest, ştiu ce aş putea face mai bine data viitoare pentru o satisfacţie mai mare, ce-i drept şi cu mai mulţi bani.
Deşi o destinaţie cam scumpă pentru bugetul meu, mă bucur că am descoperit Omanul, o alternativă excelentă pentru perioada noiembrie – martie când la noi este frig. În plus, mă bucur că am reuşit să-i ofer soţului meu această vacanţă exotică neaşteptată drept cadou de aniversare 😊
Ne-am relaxat şi ne-am bronzat frumos, ne-am bucurat de temperaturi excelente de maxim 30˚ C când în Bucureşti cădea prima zăpadă :D şi ne-am zbenguit în voie în valurile înspumate ale minunatului Ocean Indian, apa acestuia având o temperatură de 27˚ C. Ce ne puteam dori mai mult?
Chiar dacă nu a fost totul perfect, nu pot decât să RECOMAND această destinaţie minunată, cu o climă foarte plăcută celor interesaţi în primul rând de relaxare, plajă, soare şi bălăceală tot timpul anului.
Dacă Moş Crăciun nu-mi va aduce un avion privat cadou de sărbătorile care se apropie :D, deoarece cred că nu am fost totuşi suficient de cuminte pentru un asemenea cadou, în ianuarie voi zbura din nou cu moldovenii de la HiSky şi nu pot decât să mă rog să fim ocoliţi de asemenea ghinioane şi să ne putem bucura în totalitate, fără peripeţii şi fără stres, de vacanţa aşteptată cu mare nerăbdare.
Trimis de nicole33 in 02.12.24 06:17:07
- Alte destinații turistice prin care a fost: -
17 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (nicole33); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
17 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Mutat în rubrica "Cu avionul în Oman, #DESCOPERĂ OMAN" (nou-creată pe sait)
Buna! Am avut destinatia aceasta pe lista de multe ori, insa ceva ne a retinut mereu. Nu eram impacata 100% ca este ceea ce mi doresc. Abia astept recenzia despre resort, servicii etc. 🙂
@nicole33: Am eu o colegă la serviciu care una-două, dacă povestești ceva de genul am pățit-o rău, am avut întârziere etc, zice...” mai treci și tu pe la biserică” . Ai avut ceva ghinioane cu întârzierile la avioane anul ăsta. E rău, pentru că pierzi din vacanța pe care, vorba ta, o plătești cu mulți bani și de care vrei să te bucuri pe de-a-ntregul, așa cum ți-a fost prezentată inițial. O fi strategie a tour-operatorilor, sau chiar o fi ghinion?
Cu fumatul în Otopeni am pățit-o și eu anul ăsta (chiar în aceeași perioadă cu tine). Nu știam de reorganizarea aeroportului cu partea Schengen și non-Schengen și a trebuit să mă întorc în zona Schengen să fumez, pentru că dincolo nu e loc de fumat. Treburi românești, organizare românească! Adevărul e că nu mi-a dat prin cap să încerc în Lounge. Nu m-am gândit că acolo e loc de fumat. Mulțumesc de pont, l-am băgat la cap.
Eu îți doresc ca în ianuarie să meargă totul ceas și să nu mai ai probleme de-astea. Problema e că nici eu nu prea trec pe la biserică, dar îți transmit urarea prin intermediarul cu care împart dormitorul. Ea e mai bisericoasă, așa că s-ar putea să meargă
felicitari pentru articol! vreau sa va intreb daca in oman pot face baie in mare de craciun si daca e sa faceti o comparatie cu turcia si egipt in privinta serviciilor, Omanul pe unde se situeaza?
@nicole33:
”aşa că m-am grăbit să rezerv cea mai ieftină cameră la hotelul dorit de mine. [... ] Nu mi-a plăcut camera primită, nu am fost nici pe departe singura, pentru că a doua zi mai mulţi români făceau coadă la recepţie pentru a schimba camerele, am încercat să o schimb atunci noaptea, însă am fost trimisă la culcare. Cu mulţi nervi şi multe insistenţe, am reuşit schimbarea camerei abia a doua zi la ora 15, când am preluat-o şi ne-am culcat în sfârşit, oboseala nopţii nedormite fiind maximă
Tu? Cea mai ieftina camera? Chiar ma intrebam daca ai ramas acolo! Dar se pare ca nu ai fost singura nemultumita. Probabil ca, ajungand noaptea, cei de la hotel s-au gandit ca asa pot scapa de 'ciurucuri' si vi le-au dat voua pe toate.
Bueyyy, dar cate ghinioane pentru ultimile voastre vacante! Cam are dreptate @Puscasu Marin! Ar cam trebui sa mai treceti pe la o biserica, doua...
De rest, foarte frumos articol. Si faptul ca HiSky a fost 'la Inaltime' si la propriu, dar si la figurat, parca da o anumita incredere!
Astept cazarea!
@Zoazore: stiu unde se afla geografic, eu o rugasem pe domna sa faca un clasament al celor3 tari din punct de vedere al calitatii serviciilor
@CRISTIAN05:
”Am avut destinatia aceasta pe lista de multe ori, insa ceva ne a retinut mereu. Nu eram impacata 100% ca este ceea ce mi doresc.
Pentru tine, care ai posibilitatea să mergi pe last minute, Salalah ar fi fost "mană cerească" şi nu glumesc. Rezervând în săptămâna premergătoare plecării puteai plăti şi cu 500 euro mai puţin decât am plătit eu care am avut naivitatea să cred într-un ipotetic early booking avantajos cu vreo două luni înainte de sejur. Nici măcar cu asemenea reduceri nu au reuşit să-şi umple avionul.
Omanul mi s-a părut o destinaţie scumpă, prea scumpă pentru bugetul meu, dar şi pentru cele oferite. În plus, m-au enervat "limitările" de tot felul, chiar dacă de unele am ştiut şi mi le-am asumat.
” Abia astept recenzia despre resort, servicii etc.
Va veni şi recenzia, dar încă nu m-am calmat. Şi la cazare au fost diverse probleme. Pot să-ţi spun că la Rixos Sharm, de exemplu, plăteam aproximativ la fel şi primeam mult mai mult. Iar durata zborului era la jumătate.
Singurul mare avantaj, pentru care NU regret deloc alegerea făcută, îl constituie Oceanul Indian, absolut superb şi plajele nesfârşite cu nisip alb super fin.
Mulţumesc mult pentru vizită şi ecou!
@viki68r:
”vreau sa va intreb daca in oman pot face baie in mare de craciun si daca e sa faceti o comparatie cu turcia si egipt in privinta serviciilor, Omanul pe unde se situeaza?
Categoric, DA! Oceanul este superb şi apa este caldă.
Dacă aş mai fi avut zile de concediu şi ceva bănuţi, m-aş fi întors pentru Crăciun acolo fără să clipesc.
Nu aş putea face o comparaţie pertinentă, aşa la modul general.
Strict din punctul de vedere al serviciilor, resortul la care am fost cazată este comparabil cu Zeugma de exemplu, cu un plus pentru cafea şi pentru sucurile îmbuteliate şi un minus pentru că niciun fel de băutură de import nu a fost inclusă în concept şi clar sub Sueno Belek la capitolul mâncare, că de băuturi nu mai vorbesc.
Comparativ cu Egiptul, serviciile de aici au fost SUB cele de la hotelurile Rixos, dar comparabile şi puţin peste Steigenberger AlDau Beach, de exemplu.
Un mare plus în Oman faţă de Egipt sau Tunisia, de exemplu, l-a constituit amabilitatea personalului, faptul că nu stăteau cu mâna întinsă pentru ciubuc la fiecare mic serviciu, oricum plătit. Aici am dat doar când am vrut şi am considerat, fără să mă agaseze nimeni.
Mulţumesc mult pentru aprecieri, vizită şi ecou!
@nicole33: Mulțumim pentru că ne-ai povestit despre drumul tău spre/dinspre Oman. Ai mai scris și despre alte zboruri, le-am citit și acele articole cu interes
Personal dacă cu cazările am mai călcat strâmb, doar știi la zboruri până acum nu am avut întârzieri/anulări niciodată. O fi noroc chior poate am avut doar 46 zboruri în viața mea, în fine se poate întâmpla și de acum încolo. Așteptăm și restul de articole despre Oman.
@AZE:
”Mulțumim pentru că ne-ai povestit despre drumul tău spre/dinspre Oman. Ai mai scris și despre alte zboruri, le-am citit și acele articole cu interes
Dacă zici că le-ai citit şi pe acelea, înseamnă că ai observat că am scris şi atunci când totul a fost bine, nu doar când am avut nemulţumiri de semnalat.
Citind cele de mai sus cred că înţelegi în ce stare eram când am citit articolul tău despre aeroportul ăla mare şi cu de toate din Doha, când eu nu-mi doream decât să ajung cu bine acasă.
”Personal dacă cu cazările am mai călcat strâmb, doar știi la zboruri până acum nu am avut întârzieri/anulări niciodată. O fi noroc chior poate am avut doar 46 zboruri în viața mea, în fine se poate întâmpla și de acum încolo. Așteptăm și restul de articole despre Oman.
Acum ce să zic, tu ştii părerea mea. Alegerea acelor cazari, cam la limită, ţi-a aparţinut în totalitate, chiar dacă, cel mai probabil, aspectul financiar a fost important. Ţi-ai cam forţat norocul, dar în final a ieşit, să zicem, binişor
Nu am numărat câte zboruri am la activ, oricum mai multe decât aş fi crezut că voi face. Doar anul acesta am avut şase vacanţe cu avionul, iar scorul este 3:3 al celor fără probleme faţă de cele cu întârzieri.
Nu doar cu zborurile la timp ai fost norocos, ci şi cu toate călătoriile în destinaţii îndepărtate pe care le-ai făcut şi le vei mai face.
Mulţumesc pentru vizită şi ecou!
”La urcarea în avion am avut o surpriză şi mai plăcută ca la venire... cu monitoare pe care au rulat permanent informaţii legate de zbor, cu prize USB. M-a amuzat teribil că prezentarea măsurilor în caz de Doamne Fereşte, alea cu vestele de salvare, măştile de oxigen etc nu mai erau prezentate, ca de fiecare dată, de către unul din însoţitorii de bord, ci au pus pe monitoare o înregistrare făcută cu nişte copii simpatici 😊
Și noi am zburat cu asemenea avioane, unde copiii de pe monitoare ne spuneau/arătau ce și cum trebuie să facem la nevoie! Cred că în zborul spre Gran Canaria... (sau Cabo Verde - sunt cam uitucă de fel, mai ales odată cu trecerea timpului)
Cu ghinionul, ce să zic?! Te-ai întâlnit cam des în ultima vreme cu el! Eu nu-ți spun să mai mergi pe la biserică, chiar dacă eu o fac săptămânal, mai ales după „revoluție” , daaaaaar, măcar mai roagă-te, cu mintea și cu sufletul, să-ți meargă bine, mai ales înainte de zboruri/călătorii.
Să știi că la Otopeni există o mică capelă sus, la etaj. Când am timp, eu merg să mă rog și acolo!
Aștept și eu, ca și colegii mei, impresii despre cazare!
@nicole33: Mi-am adus aminte de ceva ce trebuie să povestesc acum aici. Ai povestit despre monitoarele din avion și prezentarea măsurilor în caz de urgențe direct pe ecran și nu prin intermediul unor stewardese/angajați ai companiilor aeriene.
” La urcarea în avion am avut o surpriză şi mai plăcută ca la venire... cu monitoare pe care au rulat permanent informaţii legate de zbor, cu prize USB. M-a amuzat teribil că prezentarea măsurilor în caz de Doamne Fereşte, alea cu vestele de salvare, măştile de oxigen etc nu mai erau prezentate, ca de fiecare dată, de către unul din însoţitorii de bord, ci au pus pe monitoare o înregistrare făcută cu nişte copii simpatici 😊
La toate zborurile mele unde s-au folosit avioane mari (2 exemple Airbus A380, Boeing 777-300ER) unde configurația locurilor pe un singur rând este 3+4+3 scaune toate prezentările cu măsurile de urgențe au avut loc pe acele ecrane. Îmi aduc aminte de Qatar Airways, în fiecare an prezentarea are o altă formă, de ex într-un an era decorul un stadion de fotbal (unde actorii care prezentau procedurile în caz de urgență erau îmbrăcați în fotbaliști), în alt an decorul era într-un oraș mare iar protagoniștii erau îmbrăcați în polițiști locali) și așa mai departe.
La un așa mare număr de pasageri, de ex în A380 este vb despre multe sute nu sînt destui angajați care să prezinte măsurile de siguranță la toți și să fie și eficient cât de cât. Astfel companiile se folosesc de ecrane, indiferent ce vizionezi acesta se întrerupe și se prezintă măsurile.
@Pușcașu Marin:
”Am eu o colegă la serviciu care una-două, dacă povestești ceva de genul am pățit-o rău, am avut întârziere etc, zice...” mai treci și tu pe la biserică” .
Nu ştiu cât de corectă este această abordare, dar mă gândesc că nici nu dăunează, deşi, mai eficientă ar fi, cred eu, stropirea cu agheazmă a pistelor, măcar a celor de la Otopeni.
” Ai avut ceva ghinioane cu întârzierile la avioane anul ăsta. E rău, pentru că pierzi din vacanța pe care, vorba ta, o plătești cu mulți bani și de care vrei să te bucuri pe de-a-ntregul, așa cum ți-a fost prezentată inițial. O fi strategie a tour-operatorilor, sau chiar o fi ghinion?
Scorul este egal 3:3
Prietenii spun că e un semn că ar trebui să mai stau şi pe acasă
Norocul meu, dacă-l pot numi noroc, a fost că am avut doar zboruri directe şi întârzierile nu au afectat şi vreun eventual zbor de legătură, caz în care lucrurile s-ar fi complicat mult mai mult.
Cârcotaşă cum sunt, mi-am pus şi eu întrebarea dacă nu cumva touroperatorii, că au fost de fiecare dată alţii, nu au plătit cumva hotelurilor pentru doar şase nopţi în loc de şapte, dar parcă nu aş merge atât de departe cu teoria conspiraţiei.
@Pușcașu Marin:
”Cu fumatul în Otopeni am pățit-o și eu anul ăsta (chiar în aceeași perioadă cu tine). Nu știam de reorganizarea aeroportului cu partea Schengen și non-Schengen și a trebuit să mă întorc în zona Schengen să fumez, pentru că dincolo nu e loc de fumat. Treburi românești, organizare românească! Adevărul e că nu mi-a dat prin cap să încerc în Lounge. Nu m-am gândit că acolo e loc de fumat. Mulțumesc de pont, l-am băgat la cap.
În ianuarie, când am zburat spre Hurghada, nu era nimic modificat. Primele schimbări le-am sesizat la plecarea de Paşti, chiar dacă eu zburam în Schengen şi după controlul de securitate nu m-a mai întrebat nimeni de sănătate. Atunci am aflat că au alocat câte un Lounge pentru fiecare din cele două zone, organizând şi spaţii de fumat, mult mai comode şi mai puţin aglomerate, în interiorul saloanelor.
În mai, când am zburat spre Sharm, eram cu lecţia învăţată şi oricum a decurs totul ceas. Şi în zona non-Schengen există loc de fumat, care în mai şi în septembrie era funcţional. Doar acum în noiembrie l-am găsit închis. Ca tine au mai procedat şi alţii, repetând controlul paşapoartelor de câte ori ieşeau pentru a fuma.
”Eu îți doresc ca în ianuarie să meargă totul ceas și să nu mai ai probleme de-astea. Problema e că nici eu nu prea trec pe la biserică, dar îți transmit urarea prin intermediarul cu care împart dormitorul. Ea e mai bisericoasă, așa că s-ar putea să meargă
Să vedem ce surprize ne rezervă noul an, eu sper să fie unele plăcute şi să se spargă ghinionul.
La noi este mai greu. Ţie, e clar, îţi poartă noroc "jumătatea". Poate s-o prinde şi la noi, Ploieştiul nefiind chiar atât de departe
Mulţumesc mult pentru urări, vizită şi ecou!
@nicole33: Lasă prietenii să spună ce vor. Probabil că ei zic să mai stai și pe-acasă pentru că vă vor aproape pentru o cafea în week-end sau chestii de genul.
Eu îți doresc pentru la anul, când va fi să faci bilanțul să ne spui c-a fost 6-0, nu 3-3 (zboruri fără întârziere vs zboruri... ăăăă” dubioase” ). La treaba cu agezmuirea pistelor nu m-am gândit. Hi, hi, hi... e o idee bună. Problema ar fi că la ce tarife practică băieții ăștia, cred că mai ieftin ar fi să se construiască alt aeroport
Nici eu nu prea sunt adeptul teoriilor conspiraționiste, însă nu m-ar mira prea tare ca, de fapt, orarul zborurilor să fie de la început cu totul altul decât cel prezentat în oferta inițială de către tour-operator. Parcă prea a devenit” clișeu” în ultima vreme treaba asta cu decalatul orelor de zbor, evident în defavoarea turistului.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)