ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 19.04.2018
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Reșița
ÎNSCRIS: 25.10.14
STATUS: PRETOR
DATE SEJUR
APR-2018
DURATA: 1 zile
cuplu fara copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
100.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 7 MIN

Feeria copacilor înfloriți

TIPĂREȘTE

Când am fost la întâlnirea AFA de anul acesta, am lăudat pe cât am putut zona Banatului Montan și am promis ca anul acesta să prezint pe larg fiecare obiectiv turistic despre care am povestit acolo cu unii colegi ca să nu se creadă că vorbeam doar de dragul de a mă auzi. Astăzi a venit rândul căii ferate Oravița-Anina căreia i se mai zice și Semmeringul bănățean.

Date despre această cale ferată găsiți pe mai multe situri și nu mai vreau să vă plictisesc și eu cu ele. O să încerc să v-o prezint doar din suflet și așa cum am văzut-o noi duminica trecută când am fost să ne plimbăm cu trenul pe această rută.

Am văzut pe AFA un articol despre acest obiectiv al cuiva care a fost aici anul trecut în vară și nu a fost deloc încântat de peisajele văzute din tren și nici de condițiile de călătorie. Îi dau dreptate acestei persoane și chiar am votat ca foarte bun articolul acela. De aceea vreau să scriu acest articol mai detaliat pentru ca cei care vin să vadă acest obiectiv turistic să știe exact la ce să se aștepte.

Nu sunt total de acord cu persoana care a scris articolul mai sus amintit dar îi dau dreptate pentru că cei care se așteaptă să vadă nu știu ce peisaje uimitoare sau să călătorească în condiții foarte bune vor fi foarte dezamăgiți.

Dar să o luăm de la început.

Am plecat duminică dimineața din Reșița spre Oravița și după 55 km de drum bun și mai puțin bun am ajuns în Oravița și am parcat mașina în parcarea magazinului Lidl care se află destul de aproape de gară. Am considerat că acolo este mai în siguranță mașina decât în fața gării și nu este mult de mers până la gară (aprox. 300 m).

Trenul merge pe acest traseu doar o singură dată pe zi în fiecare direcție. Pleacă din Oravița la ora 11.15 și în perioada 1 aprilie -1 octombrie pleacă înapoi din Anina la ora 14.40

Noi știam doar ce am găsit în mersul trenurilor adică faptul că Trenul pleacă de la Oravița la ora 11.15 ajunge la Anina la ora 13,05 și pleacă înapoi de la Anina la ora 13.30 pentru a ajunge la Oravița la ora 15.20. Se pare că cineva totuși s-a gândit și la turiști, pentru că acest tren este ocupat în proporție de aproape 95% de către aceștia, și a mărit timpul de staționare în Anina pe perioada aprilie -octombrie pentru a avea timp să vizitezi repede și acest mic orășel sau pentru a mânca rapid ceva pe aici.

Când am ajuns noi în gară la Oravița peronul gării era plin de oameni și acest lucru ne-a bucurat dar ne-a și îngrijorat, pentru că trenul are după locomotiva diesel, doar două vagoane și nu eram siguri dacă o să avem loc să stăm pe scaun. Nu a fost așa, toată lumea a avut loc și chiar a mai și rămas.

Vagoanele trenului sunt foarte interesante și cred că sunt printre puținele de acest fel din țară de la noi care mai sunt în uz. Fiecare vagon este împărțit în trei mari compartimente având, în total aproximativ 60 locuri, din ce am văzut pe plăcile care numerotează locurile. Băncile sunt din stinghii de lemn vopsite în negru și sunt așezate față în față. Sunt cam incomode dar noi știind lucrul acesta am luat cu noi pernuțele pe care le aveam pe scaunele din mașină și le-am folosit și aici. Sunt bănci de două sau de trei locuri dar nu cred că ar sta confortabil numărul acesta de persoane pe ele. La mijlocul vagonului este o încăpere unde se află o sobă folosită iarna pentru încălzirea vagoanelor. Geamurile se pot deschide doar 30 cm și nu toate. Măsura aceasta a fost luată pentru protecția călătorilor pentru că trenul circulă foarte aproape de pereții tunelurilor și de stânci iar dacă cineva s-ar apleca pe geam sigur ar reuși să se rănească. În timpul mersului am auzit de multe ori cum crengile copacilor loveau în pereții, acoperișul sau chiar geamurile vagonului.

Din gară am aflat că bilete de călătorie o să putem cumpăra în tren de la controlor, dar erau multe persoane care aveau cumpărate bilete online și chiar și locuri rezervate. Un bilet normal costă 10 lei. Cred că e păcat să ai bilet cumpărat și să ratezi momentele pe care le petreci împreună cu „nașul” până acesta îți completează biletele. Acesta este un om dedicat acestei linii și este el însuși un adevărat personaj, așa că nu ezitați să intrați cu el în vorbă pentru că este un adevărat ghid al aceste linii și are întotdeauna cu el un album cu poze făcute pe această linie sau la obiectivele din zonă. Poze sunt expuse și pe pereții interiori ai vagoanelor. Pentru turiștii care doresc are un chipiu de ceferist model vechi un fluier și un ceas folosit de bătrânii ceferiști și le oferă cu plăcere tuturor celor care vor să se pozeze cu ele. O doamnă a refuzat să i-a biletul de călătorie rugând-ul să nu îl mai scrie dar acesta a refuzat categoric spunând că el nu face așa ceva pentru că din acest motiv au dispărut multe rute CFR din România. Văzând-ul cât e de dedicat chiar l-am crezut și sigur colegii lui nu îl văd cu ochi buni.

Dacă vreți să mergeți cu acest tren pot să vă spun că cele mai bune momente sunt primăvara sau toamna. Noi am ales să mergem acum pentru a ne bucura de copacii înfloriți pe care îi întâlniți în număr mare pe marginea liniei și ne place mai ales faptul că cireșii sălbatici aflați în pădurile pe care le puteți admira din tren fac să pară că în pădure din loc în loc s-au aprins niște becuri care fac totul în jurul lor să strălucească. Dacă veniți toamna vă veți bucura de culorile superbe pe care le are pădurea.

E cam anevoios faptul că trebuie să te întorci de la Anina tot cu trenul pentru că nu există alt mod, dar dacă asta nu vă face plăcere puteți să trimiteți pe cineva să vă aștepte cu mașina în Anina și de acolo să plecați mai departe spre Cascada Bigăr, Cheile Nerei sau Morile de la Rudăria care sunt foarte aproape.

Noi am vrut să ne întoarcem neapărat cu trenul pentru a ne bucura de peisajele de pe ambele părți ale liniei, așa că la dus am mers pe partea dreaptă iar la întors ne-am așezat pe partea cealaltă. Panorama mai frumoasă este pe partea stângă cum mergi spre Anina iar pe partea dreaptă pădurea și dealurile sunt mai aproape de tren. Cum am spus la început peisajele nu sunt deosebite dar dacă îți place natura, dacă ție dor de frumusețea pădurii proaspăt înverzite, de copacii înfloriți și de aerul curat atunci pot să spun că aici chiar te saturi de toate. Trenul parcurge cei 34 km până la Anina cu o viteză maximă de 15 km/ oră și ai timp să admiri peisajul așa cum vrei. Ruta are 14 tunele, trece peste 10 viaducte și oprește în doar 6 stații. Cel mai bun loc pentru a face poze este ușa din coada trenului care este deschisă în continuu și unde se strâng toți cei care vor o poză reușită. Am apucat și eu la întoarcere să fac câteva poze de acolo și mi-au plăcut foarte mult. Un alt mod bun de a face poze este să scoți mâna pe geam și așa poți surprinde și viaductele.

Trenul trece și pe lângă fosta exploatare de uraniu de la Ciudanovița din care nu se mai vede mare lucru iar la intrare în Anina veți vedea vechile silozuri pentru cărbune ajunse acum o ruină. De fapt toată linia trece doar prin sălbăticie și rar o să vedeți vreo urmă de civilizație.

Am petrecut o zi foarte reconfortantă și am fost foarte încântați de călătoria frumoasă cu acest tren, ne-am încărcat sufletul cu liniște și ne-am bucurat de feeria începutului de primăvară.

Sper că cei care veți citi acest articol o să știți acum la ce să vă așteptați și atunci nu o să mai fiți dezamăgiți că „în viață nu e ca în filme”.

Călătorii frumoase!

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de ungureanica in 19.04.18 13:57:53
Validat / Publicat: 19.04.18 14:44:14
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în ORAVIŢA.

VIZUALIZĂRI: 2721 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

20 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (ungureanica); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P18 Trenul pe viaduct
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 31700 PMA (din 33 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

20 ecouri scrise, până acum

webmaster
[19.04.18 15:07:24]
»

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

ungureanicaAUTOR REVIEW
[19.04.18 15:20:17]
»

@webmaster: Mulțumesc

maryka
[19.04.18 15:22:18]
»

Mie mi-a plăcut foarte mult atât articolul cât mai ales pozele. Foarte frumoase, într-adevăr primăvara este anotimpul renaşterii şi totul e verde şi frumos, iar copacii înfloriţi au adus un mare plus peisajului. Nu ştiu de ce ar fi unii dezamăgiţi, cam ce ar vrea să vadă pe un drum spre munte? viaducte, copaci, stânci spectaculoase, e aşa cum trebuie să fie! zic eu! Despre condiţiile din tren, ce să zic, probabil ar putea fi mai bune, dar poate ăsta e farmecul, parcă o întoarcere în timp, când omul se bucura mai mult de natură! felicitări!

tata123 🔱
[19.04.18 15:29:54]
»

@ungureanica: Felicitări pentru incursiunea feroviară și pentru impresiile postate. Am mers pe această rută în 2011, dar atunci nu erau atât de mulți călători, chiar s-a scris destul de des despre închiderea liniei ferate. Observ că s-au vopsit banchetele de lemn (vezi diferența în P10 din articolul meu: vezi impresii) și au apărut panourile cu fotografii și informații pe pereții vagoanelor (soba nu lipsea nici atunci).

Noi am parcurs traseul cu trenul doar în sensul Anina - Oravița; am lăsat autoturismul în fața gării din Anina și ne-am întors cu taxiul de la Oravița.

Calea ferată montană este o bijuterie inginerească a acelor vremuri; chiar dacă condițiile de călătorie sunt cum sunt trebuie să ne bucurăm de peisaje (priveliști obturate întrucâtva vara din cauza vegetației abundente) și de lucrările de infrastructură (tunele, viaducte, străpungeri în stâncă, terasamente).

krisstinna
[19.04.18 19:55:12]
»

@ungureanica: Foarte tare această călătorie, interesantă și relaxantă deopotrivă.

Mi-a plăcut și dealul crăpat, mi-a plăcut și trenul dar și... mi-a plăcut totul, inedit pentru mine.

Bravo!

Dan&Ema
[19.04.18 20:18:21]
»

@ungureanica:

Semmeringul banatean - istorie feroviara in Banatul montan!

Ai scris din suflet acest articol si asta se simte prin porii tuturor literelor! ????

Aceasta linie veche este o realizare de elita a vremii sale. Majoritatea sustin ca strabate cel mai salbatic peisaj din Romania. Salbatic e si traseul de pe Valea Vaserului. Nu pot sa ke compar ca in Banat nu am fost cu aceasta bijuterie de tren vechi.

Am vazut acum vreo 2 ani un reportaj care transmitea ingrijirarea accentuata ca aceasta linie se va inchide. Si ea. Ma bucur ca razbeste in timp si nu pot decat sa ii urez “La multi ani! ”

Imi doresc mult sa strabat viaductele si tunelurile cu Semmeringul banatean si sa admir garile din Anina si Oravita.

Am o slabiciune anume pentru trenuri caci tata a lucrat in aceasta industrie cadva atat de dezvoltata.

Excelent articol! Musai sa ajung sa ma plimb cu Semmeringul banatean!

Numai ganduri de bine catre Banatul drag! ????

fredutza
[20.04.18 09:34:28]
»

@ungureanica: Recunosc ca atunci cand am ajuns in zona am poposit doar un pic in gara Oravita, pustie la ora aceea. Doar placa de pe fatada amintea de cei 150 de ani de la deschiderea primei linii montane din Romania.

Citind despre calatoria voastra mi-ati adus aminte de vremurile cand calatoream cu trenul (mama lucra la CFR si aveam gratuitate)...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
abancor CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[20.04.18 10:05:00]
»

Acu 2 veri eram în vacanță oarecum în zonă, și am avut pe listă un drum cu trenul pe traseul ăsta. Din păcate, m-a descurajat orarul și distanța. Eram cazați la Văliug și am fost singurul din grup care ar fi fost de acord să batem șoseaua pînă la Anina, apoi să stăm 2 ore în tren și în final să ne ocupăm o zi întreagă cu asta.

Eu mă bazam pe curse de taxi de care știam din auzite, pentru retur de la Oravița la Anina. Poți să confirmi dacă există posibilitatea asta? Sau toată lumea tre să ia trenul de la Oravița, ca să se întoarcă tot acolo, tot cu trenul?

E de bun augur faptul că se menține linia deschisă, în mod evident numai în scop turistic. Aș zice că mă suprinde (plăcut) atitudinea CFR.

Titlul mi-a amintit de o piesă celebră de acum vreo 15 ani. Pentru iubitorii de rock alternativ, pentru aducere aminte, EMIL - Copacii înfloriți: youtube

ungureanicaAUTOR REVIEW
[20.04.18 10:34:02]
»

@abancor: Da se poate să te întorci cu taxiul. Dar mare grijă la negocieri. Doar sunt taximetriști. Linia se menține deschisă și pentru că lumea este de acord să plătească cei 10 lei care reprezintă un bilet scump pentru cei 34 km. Dar și mai scump dacă ar fi sunt sigur că tot ar fi oameni care să se bucure de traseu. Sper să nu dau idei la CFR.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
ungureanicaAUTOR REVIEW
[20.04.18 10:37:59]
»

@Dan&Ema: Mulțumim și aceleași gânduri bune se întorc și de la noi spre voi.

ungureanicaAUTOR REVIEW
[20.04.18 10:40:54]
»

@krisstinna: Mă bucur că ți-a plăcut totul. Cred că „domnului C. ” iar plăcea cu trenul ăsta. Ar avea timp berechet să observe oameni și să socializeze. Toate cele bune.

ungureanicaAUTOR REVIEW
[20.04.18 10:43:04]
»

@fredutza: E și ăsta un motiv să reveniți în zonă. Vă salutăm.

ungureanicaAUTOR REVIEW
[20.04.18 10:45:09]
»

@tata123: Au fost perioade scurte când linia a fost închisă. Trebuie să-i dăm dreptate și CFR-ului că linia asta nu este profitabilă. De aceea s-a și hotărât prețul de 10 lei/bilet. Un fel de „să trăim iarna cu ce câștigăm vara”.

ungureanicaAUTOR REVIEW
[20.04.18 10:47:38]
»

@maryka: Mulțumim pentru cuvintele frumoase.

abancor CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[20.04.18 10:49:02]
»

@ungureanica: Mersi pentru răspuns!

10 lei e un preț mic din punct de vedere al turistului (sigur, navetiștii localnici nu intră la categoria asta). La Vișeu costă de vreo 3 ori mai mult o plimbare cu mocănița, unde peisajul și vagoanele sînt mai puțin spectaculoase decît aici.

ANILU
[20.04.18 12:31:29]
»

@ungureanica: Plăcută călătorie cu trenul! Noi suntem încântaţi să facem asemenea plimbări cu trenuri sau mocăniţe turistice.

CFR călători este la pământ, infrastructură, trenuri, lucrări de modernizare, lipsă personal...

Aici este vorba şi de oamenii locului care au susţinut şi întreţinut această linie şi uite încet, încet este mai mult turistică.

Frumoase peisaje ai surprins.

Şi da ai dreptate cu ultima replică, sau mai exact "viaţa bate filmul".

Mai am o întrebare, tot în zona ta, nu există o cale ferată închisă unde s-a format un tunel vegetal, numit şi tunelul dragostei? Cred că Dan a scris un articol!

Dacă le-am încurcat vă rog să mă lămuriţi voi!

Mulţumesc.

Toate cele bune.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
ungureanicaAUTOR REVIEW
[20.04.18 13:33:54]
»

@ANILU: Da există și un tunel al dragostei care se află pe calea ferată Caransebeș - Oțelu Roșu. O să ajung curând și acolo și o să scriu un articol.

mprofeanu
[20.04.18 20:06:38]
»

@ungureanica: Deosebită această călătorie cu trenul. Zona este minunată, pozele frumoase, verde crud, copacii în floare, viaducte, tuneluri... aer curat, ce să îți mai dorești!

mishu
[19.05.18 15:59:52]
»

@ungureanica:

Când am fost la întâlnirea AFA de anul acesta, am lăudat pe cât am putut zona Banatului Montan și am promis ca anul acesta să prezint pe larg fiecare obiectiv turistic despre care am povestit acolo cu unii colegi ca să nu se creadă că vorbeam doar de dragul de a mă auzi.

Am zic ca ma abtin de la ecouri ca sa ajung cat mai la zi, insa nu ma pot abtine. Zona imi este tare draga pentru ca am avut o matusa care a stat niste ani buni la Oravita astfel incat frecvent mergeam la ea, iar locuri precum Resita, Timisoara, Ciclova le pastrez si azi im inima ca pe niste locuri dragi, asadar si articolul tau se incadreaza in aceeasi categorie.

Felicitari, votat cu mare drag.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
ungureanicaAUTOR REVIEW
[19.05.18 17:17:16]
»

@mishu: Mă bucur că ți-a plăcut. Mulțumim!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
8 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
ANILU, Dan&Ema, fredutza, maryka, mishu, mprofeanu, tata123 🔱, ungureanica
Alte impresii din această RUBRICĂCalea ferată Oravița - Anina (Semmering-ul bănățean):


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.075515985488892 sec
    ecranul dvs: 1 x 1