ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 13.06.2021
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: > 60 ani
DIN: Târgu Mureș
ÎNSCRIS: 28.03.10
STATUS: AUGUSTUS
DATE SEJUR
APR-2021
DURATA: 1 zile
Cuplu
2 ADULȚI
Raport PREȚ/CALITATE:
BUN

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
DISTRACŢ. / RELAXARE:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
90.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 3 MIN

Hai-hui prin judetul Mures

TIPĂREȘTE

La drum

Un week-end de aprilie insorit, cu vreme mult mai buna decat cea de acum, din iunie. Am pornit de dimineata din Tg. Mures, spre primul obiectiv. Castelul Rhedey din Sangeorgiu de Padure, aflat tocmai in centrul localitatii. Ca pozitie rutiera, castelul se afla la 35 km de Targu Mures si 27 Km de Sovata, pe DN 13A. Dar deceptie! , castelul se deschide in week-end la ora 10 dar la intrare era si un anunt legat de pandemie. Parcul din fata castelului e in renovare. Santier. Parcam masina cu greu. Fotografiez statuia contesei Rhedey, aflata langa castel, ea e stra-strabunica reginei Elisabeta II a Angliei si a printului Charles. Desi a trait doar 29 de ani, contesa Claudia a avut 3 copii, a murit insa la a 4-a nastere. Pornim spre Bezid si spre Criseni ca sa vizitam Muzeul Palariilor de paie si apoi, vom cauta un loc unde sa luam masa. O vizita in muzeul Rhedey si amanunte despre scurta existenta a frumoasei contese veti gasit in excelentul review a lui @tata 123 (vezi impresii).

Lacul Bezid

La 7 Km de Castelul Rhedey se afla satul Bezidul Nou. O tablita indicatoare, aflata nu departe de castel, in Sangeorgiu de Padure, va va indica directia. Soseaua ce inconjoara lacul, e renovata. Lacul e un loc ideal pentru pescuit. In anul 1986, aici s-a construit un baraj, care alimenteaza cu electricitate intreg orasul Tarnaveni.

Pe fundul lacului se afla satul Bezid, "satul scufundat". Cei 700 de locuitori au avut cativa ani la dispozitie ca sa se mute "la bloc" in Sangeorgiu de Padure sau in Bezidul Nou, sat nou creat. Numai vreo 50 de locuitori n-au vrut sa-si paraseasca de buna voie casele si gospodariile. In capatul lacului se afla un monument comemorativ pentru toti locuitorii stramutati. Nu demult, aici, a aparut si o expozitie de postere cu imagini din Bezidul de "alta data".

Mergand de-a lungul lacului, am cautat turnul bisericii ce a scapat de inundare, ea fiind situata pe un deal. Biserica nu mai exista, s-a daramat dar satenii au organizat o fundatie pentru reconstructia ei. (Detalii despre lacul Bezid gasiti aici-amfostacolo.ro/impresii9. ... ezid--sovata-ms)

Muzeul palariilor de paie

La "coada lacului" Bezid exista un indicator ce te indreapta spre Criseni, pana unde mai sunt cativa Km. Muzeul a fost amenajat intr-o casa taraneasca, de Szocs Lajos si familia sa. Intrarea e libera dar se primesc donatii la plecare. Ghidul e foarte amabil si vorbaret. Exista in curte si un magazin cu vanzare a produselor din paie. Curtea e plina de trovanti din paraul Niraj, constituind un al doilea muzeu (expozitie), o alta pasiune a lui Lajos si a urmasilor sai. (Detalii despre acest muzeu al palariilor, gasit aici - vezi impresii)

Restaurantul Sebelin

Dupa atata drum, ni se face foame. Unde sa luam masa? Sovata nu e departe, dar inainte de Sovata, apare drumul spre Praid si Bucin. Alegem restaurantul Sebelin din Bucin. E mare, elegant, are parcare in curte si mancarea e buna.

P. S.

N-as fi scurtat acest review la jumatate, daca @Sobsy n-ar fi facut o remarca foarte pertinenta privitor la review-urile scurte si fara poze: "fiecare review exprima o parere iar cititorii avizati stiu sa „filtreze” informatia". Asa-i, observatia e corecta, pentru ca, de multi ani pe sait se scriu adesea, reviuri kilometrice, obositoare, cu multa "umplutura neesentiala", cu poze personale, care nu sunt citite sau macar privite, decat, asa, ca din goana unui tren rapid ce trece printr-o halta. (Am scris si eu multe review-uri de acest gen). Hectare intregi de text si kilometri de poze, repede date uitarii. Azi vremurile insa, s-au schimbat, totul evolueaza, totul e viteza. N-ai efectiv timp sa le parcurgi (citesti) pe toate. Ai vrea c-un clic sa ai in fata ta, doar "esenta" a ceea ce te intereseaza. Ceea ce scrii in doua pagini, poti rezuma si in cateva randuri. La inceput, acest review, era lung si detailat, cu multe informatii si indicatii despre acest traseu, am pus vreo 30 de poze, si 3 filme video. L-am schimbat, l-am transformat intr-un "tele-reviu", (adica reviu telegrafic). Cred ca asta e viitorul informatiei.


[fb]
---
Trimis de dorgo in 13.06.21 11:23:48
Validat / Publicat: 13.06.21 12:08:28
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în [ALTE ZONE].

VIZUALIZĂRI: 1969 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

21 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (dorgo); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P04 Parcul de langa monument
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 25400 PMA (din 26 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

21 ecouri scrise, până acum

webmaster
[13.06.21 12:08:03]
»

N-as fi scurtat acest review la jumatate [... ]

Cel mai probabil articolul în varianta „neredusă” sar fi fost un candidat la statutul de MG AFA. Văd însă că tu pari a dori să te aliniezi... „tendințelor la superficialitate” , „uicșilor” (cum îi denumești tu)!!?!.

Mă rog, e alegerea ta...

Sper, totuși, că nu ne vei solicita schimbarea username în „ux” ? )

dorgoAUTOR REVIEW
[13.06.21 12:10:52]
»

@Web, ... Daca poti te rog, incarca si 2 videoclipuri langa poze...

https://www.facebook.com/100003702017352/videos/pcb. 2309793172487394/2309790715820973

https://www.facebook.com/100003702017352/videos/pcb. 2309793172487394/2309790975820947

Mersi!

webmasterX
[13.06.21 12:15:52]
»

@dorgo: nu putem prelua („încărca” ) video de pe facebook

Dacă video-urile sunt ale tale - și dacă le mai ai - le poți însă încărca prin linul „ADAUGĂ VIDEO” amfostacolo.ro/video9.php ... 103320&hid=6324

dorgoAUTOR REVIEW
[13.06.21 12:29:10]
»

@webmasterX: Am reusit!

iulianic CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA
[13.06.21 15:29:04]
»

Ultimele tale rânduri m-au făcut să meditez - oare pentru a câta oară? - la modul în care se scrie pe AFA (la lungimea sau la scurtimea articolelor…).

Sunt ani întregi de când mă întreb cum ar trebui să fie articolul ideal. De mult, am și deschis o discuție pe AFA privind această problemă. Și mai de curând s-a reluat subiectul. Concluzia - și acum și atunci - a fost că fiecare să scriem așa cum vrem, cum putem și cum ne place.

Și pe mine mă obosesc review-urile kilometrice, cu mult text de umplutură. Nici pe cele prea scurte nu le agreez pentru că nu-mi spun nimic. Am văzut de curând un articol cu doar 40 de cuvinte, iar ieri-alaltăieri unul cu patru rânduri. Încurajate, aceste articole tind să devină dominante pe AFA. În detrimentul informației, în detrimentul celor care încă mai scriu în număr (rezonabil) de pagini, nu de rânduri sau cuvinte.

adsoPHONE
[13.06.21 16:09:55]
»

@iulianic: Un articol lung poate fi citit pe capitole, daca chiar merita. Adica: te prinzi repede daca are sens sa pierzi timpul sau nu. Daca nu, il ignori. Daca da, il amani pentru cand ai vreme, sau il incepi acum si termini alta data.

Deci, clar, e de preferat sa existe continut, decat sa aiba 4 randuri.

Iar alea lungi in care e prea multa umplutura intra la categoria De ignorat.

dorgoAUTOR REVIEW
[13.06.21 21:36:55]
»

@iulianic: Articolul ideal, articolul perfect, nu cred ca exista, pentru ca preferintele cititorilor sunt diverse. Profu' de filozofie ne spunea in liceu ca perfectiunea nu exista, si ca daca ai atins-o cumva, ea dispare si va apare altceva, poate superperfectiunea sau mai mult ca perfectul... Pana in urma cu ceva vreme, Afrodita, reprezenta perfectiunea. Apoi au parut Sharon Stone, sau Angelina Jolie si Afrodita si-a pierdut suprematia... Daca expui 3 review-uri perfecte si-i intrebi pe 100 de romani, care le-a placut cel mai mult, parerile vor fi impartite, nu va exista unanimitate... Asa ca vom ramane tot la dictonul universal a lui Einstein... "Totul e relativ"... si ca fiecare parere trebuie ascultata, pentru ca e posibil, ca si-n cea mai idioata fraza, sa se ascunde ceva interesant...

krisstinnaPHONE
[14.06.21 19:34:06]
»

@dorgo: Auzi, dar userul de care ai pomenit cât a scris pe afa? Să aruncam cu vorbe in munca unui om e simplu.

Nu te obliga nimeni să citești km întregi de cuvinte, poți selecta doar ceea ce te interesează și mai ales când te interesează.

Superficial e totul azi, eu (și mulți alții) sunt de modă veche, citeam o carte până sa ajung sa fac un "comentariu". Și, din cartea aia extrăgeam esențialul, nu culori și dungi abramburite, parca așa era pe vremea când eram in scoala. Acum nimeni nu citește in scoala, copiază un eseu sau mai știu eu ce, îl învață doar pentru nota și apoi uita totul, ajunge sa conducă țara din Parlament sau din guvern.

Asa și aici, culeg fructele care-mi plac, alea "lovite" le elimin, extrag fructoza din ceea ce mă interesează.

Si pozele sunt importante, poate am uitat sa scriu de h. Igienica (de ex) și o vede omu' in poza.

Ce-mi pasa mie dacă mulțimii nu îi sunt de folos? Poate unora, fie și unui singur om, le sunt utile pozele cu toboganele (care pe mine nu mă interesează), de exemplu.

Totul e superficial azi, de ce să fiu in ton cu "moda", ce, eu sunt la prostia aia de FB ca sa clicuiesc nimicuri sau mai știu eu ce citate copiate?

Cum ți se par "felicitările" trimise de sărbători? Au viață, conțin sentimente? Se copiază până și urările, am uitat sa simțim, să gândim și sa scriem?

Da, eu cumpăr felicitări și scriu cu pixul trei vorbe, sa știe omul că am pus suflet in urare.

La fel și pe AFA, scriu detalii cu drag, gândindu-mă că cineva, cândva, se va bucura că o babă de moda veche care scrie mult, ca nebuna, amănunte neinteresante pentru superficiali dar utile și haioase (de ce nu???) pentru câțiva oameni.

Foarte scurt articolul tău, te-am votat pentru ca sa te încurajez să fii TU, nu x sau y

Frumoase locuri, putine poze!

Sper că ești bine, sănătate îți doresc!

dorgoAUTOR REVIEW
[14.06.21 21:27:10]
»

@krisstinna: Multumesc pentru urari! Cred ca omenirea a fost deja cuprinsa de virusul superficializarii inca inainte de pandemie. Atat tinerii cat si oamenii mai in varsta, s-au lenevit si nu e vina lor (ci a progreselor stiintifice). Poate ca ei gandesc astfel-"De ce sa mai scriu eu ceva original, detailat si intersant pe un sait turistic, de ce sa mai pun eu atatea poze, cand cititorul acceseaza cel mai adesea wiki, google si youtube, si gaseste aceeasi informatie muuuult mai bine prelucrata si animata? Pai nu e pierdere de vreme? " Pe masura ce tot mai multi oameni vor deprinde tainele cautarii de informatii pe net, scrierile originale vor fi citite din ce in ce mai putin. Plus ca mai nou, mai observ ceva... sa zicem ca cineva are o nelamurire turistica... ce face? ... pune o intrebare pa Facebook... si primeste de la cunoscuti sau necunoscuti, o sumedenie de raspunsuri... Ei, atunci, mai are rost ca sa consulte si alte surse, cand el a primit deja raspunsul in timp record? ... Poate gresesc, dar cred ca noi, "veteranii scriitori AFA" (din ce in ce mai putini), vom mai activa o vreme pe acest sait, pentru a ne incadra mai bine si mai ordonat amintirile turistice si... mai ales pentru placerea noastra, nu neaparat pentru cele cateva zeci de laicuri ce le primim de la cei cativa zeci de prieteni de pe sait... Tu ce crezi? ... Numai bine!

adso
[14.06.21 21:59:23]
»

@dorgo: Și conținutul netului cine îl creează? Crește el, așa, singur? Eu, când caut ceva pe net, tot către site-uri turistice sunt direcționat.

Dar da, cred că înțeleg ce vreți să spuneți: există din ce în ce mai multe „pagini oficiale” ale unei destinații sau alteia. Autoritățile locale investesc pentru a își promova produsul turistic. Multe dintre informații, mai ales când plec din țară, de acolo le obțin și eu. Și apoi doar le organizez, corelez diverse surse, integrez ceea ce aflu în ceea ce știam dinainte și îmi pun noi întrebări, țin seama de ce am văzut cu ochii mei - și cam aia e. Iese ce iese.

Există alternative, însă: 1. Copiem dintr-o singură sursă fără să pricepem prea mult despre ce e vorba; 2. Dăm în patetism și umplem pagini întregi cu Oooo și semne de exclamare.

Dar, pe aici, sunt mulți care chiar spun chestii interesante și o fac și cu pricepere. Nu e totul pierdut.

krisstinnaPHONE
[15.06.21 08:31:29]
»

@dorgo:

Da, ai dreptate, plăcerea personală primează, d. p. m. d. v.

Să vezi: ne pregătim de vacanță. Suntem 10 familii. Mai bine zis, MĂ pregătesc adică mă informez

Toți ceilalți au FB. Pierd ore întregi zilnic, aiurea, citind idioțenii. Nimeni nu știe de vinieta, de formulare completate, de porturi, de ferry. Își dau cu părerea de te ia capul, eu mă enervez maxim.

Grecia are restricții, ei habar nu aveau. Fără nicio informare minimă, ei își făcuseră planuri de tranzitare pe timp de noapte, aici includ și vămile care nu-s toate deschise și nici nu au program nocturn. Le-am dat cu parul in cap când le-am dat linkul MAE despre Grecia.

Deci, despre ce vorbim? De care cautare pentru informare pe net?

Le-am dat linkuri pentru informare, i-am bulversat puțin, sunt in mare dilemă in ceea ce privește traseul, mă amuz maxim, eu nu plec odată cu ei, am traseul stabilit încă din martie

Sunt oameni care vor și pleacă in vacanță, neinformați. Apoi vin nemulțumiți și scriu trei vorbe pe Booking sau pe AFA. Pentru ei contează berea, haleala și plaja. Se relaxează la soare stand și butonând telefoanele.

Superficialitate, asta zic.

De ce să fiu ca ei? Că asta-i moda? Nu, merci, fiecare cu treaba lui, nu pot fi așa.

Trebuie sa îmi păstrez obiceiurile, identitatea, nu să fiu ca ceilalți, nu mă ia valul, încă rezist.

Rămâi TU, asta zic. Nu contează vizualizările și “laicurile” , astea-s fleacuri. Fă ceea ce îți place, să fii tu mulțumit de tine.

Toate cele bune îți doresc!

dorgoAUTOR REVIEW
[15.06.21 09:11:30]
»

@gpopa: Nu, netul n-a crescut singur ca o ciuperca in padure, acolo a fost o sclipire de inteligenta a unui om, o investitie financiara masiva, mult risc, recuperare de bani prin publicitate si alte cai, apoi beneficiu. Apoi, a aparut, in fiecare tara, si o mare armata de oameni platiti ca sa culeaga informatii, pentru a dezvolta afacerea, sa controleze ceea ce se scrie si se expune. Nu noi am creat internetul, noi il utilizam si il platim. Cum ar fi viata unui turist fara internet? Sau GPS. Cum vom ajunge oare intr-un satuc turistic grozav din Europa, doar cu informatiile prietenilor, sau cele de pe bloguri sau saituri turistice? Uneori gresite sau contradictorii. Mai bine o pornim la drum "la plezneala" si intrebam oamenii. "Cum ajung dom' le acolo sau dincolo? " Prin "Google maps", putem insa sa vizualizam traseul din satelit, sa ne plimbam alaturi de "little white man" pe strazi si sosele, ba putem vedea intr-un final si locul in care vrem s-ajungem... De unde ne informam? Am accesat acum pe Google, la intamplare, 4 locatii: Mamaia, Thassos, Zakynthos si Venetia. In primele zece informatii, nu exista numele nici unui blog sau sait turistic, ci doar cele ale unor unitati cu putere financiara, agentii turistice, saituri de rezervari de camere la hotel sau apar o multime de filmulete de pe "youtube" cu subiectul in cauza. Care, insa, isi prezinta "marfa", intr-o lumina ce-i avantajeaza. Oricat de bine ne-am informa in vederea unui concediu reusit, exista insa si surprize... situatii neprevazute, vreme proasta, probleme la granita, pana de autocar, ba chiar ni se fura masina, etc. Asadar, in concediu, e nevoie si de un dram de noroc. Numai bine! ????

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
dorgoAUTOR REVIEW
[15.06.21 09:38:26]
»

@krisstinna: Ai dreptate, de cele mai multe ori scriem si expunem poze intr-un review, pentru a "retrai" si savura inca o data excursia. ???? Mai ales daca a fost una reusita. Un om bine informat valoreaza cat 10 oameni neinformati, zic eu. Dar si link-ul "MAE Grecia" sau macar nr. lor de telefon, tot de pe internet il obtinem. In aceasta perioada, a pleca in alta tara fara sa consulti cu atentie linkul MAE (Ministerul Afacerilor Externe), a tarii respective, unde sunt afisate toate informatiile necesare, comporta un risc. Sau mai bine zis, e superficialitate vecina cu prostia. Deocamdata, in vara aceasta, cand in afara totul se schimba de la o luna la alta, cel mai sigur concediu e cel din tara noastra.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
adso
[15.06.21 12:43:56]
»

@dorgo: E complicat. Am amestecat multe fire și, în felul ăsta, putem susține fiecare orice dorim. Deși, în esență, spunem cam același lucru.

Internetul este, evident, indispensabil în ziua de azi. Dar, încă, nu este atotputernic. De exemplu, dvs faceți referire la „wiki, google si youtube” care sunt bine direcționate, întrețin o armată de colaboratori și ne controlează viața. Păi: pe Wiki am scris și eu, și mulți cunoscuți de-ai mei. Am luat 0 lei, 0 bani. Și nu controlez pe nimeni, și oricine poate raporta ce am scris și se va șterge, iar eu pot face la fel cu ce au scris alții. Pe YouTube, cine nu a încărcat vreodată ceva? Sau poze pe Google? Ați luat ceva pentru asta?

Poți să îți faci canal YouTube și să câștigi, desigur. Dar treaba cu controlul comportamentului celorlalți tot nu stă în picioare.

Controlează, oarecum, cei care plătesc pentru asta, nu cei plătiți. De exemplu, autoritățile locale de undeva, pentru a prezenta acea față a realității pe care o doresc ele.

Și aici, însă, există metode simple de a nu înghiți pe nemestecate chiar orice. Dvs. spuneți că ați dat căutare după „Veneția” . Dar încercați „Ce e de văzut în Veneția” sau „Obiective turistice Veneția” . În engleză - și mai bine. Veți vedea că sunteți dus doar către site-uri sau bloguri de turism.

Și aici ajungem la a doua problemă.

adso
[15.06.21 12:56:52]
»

@dorgo: E vorba de consumatorul de turism și modul în care el se informează.

Procentul celor educați în populație este, azi, superior celui de dinainte de apariția internetului - deși este înspăimântător de mic, poate e cu două cifre, dar prima e sigur 1. Înainte de epoca internetului, cei mai puțin educați aveau anumite complexe și, în general, țineau cont de ceea ce recomandau oamenii înțelepți.

În prezent, însă, ei și-au descoperit puterea care, vorba lui Vodă Lăpușneanu, e dată de număr. Nu contează ce spune unul care și-a tocit coatele prin n facultăți, că uite la el ce față are. Nu, îl avem pe Selly să ne lumineze, că e băiat simpatic care, iată, chiar a luat și Bacul. Deci, like-ul e cel care controlează, nu Wiki.

Bun, și ce e de făcut? Păi, fiecare alege pentru sine. Personal, sunt de acord cu ce spune mai sus @krisstinna: încerc să rămân egal cu mine însumi. Meseria îmi spune că oamenii sunt educabili. Dacă o masă critică păstrează niște standarde, omenirea evoluează. Dacă toți plecăm capul, Dumnezeu cu mila.

nicole33PHONE
[16.06.21 00:35:24]
»

@dorgo:

. Poate ca ei gandesc astfel-"De ce sa mai scriu eu ceva original, detailat si intersant pe un sait turistic, de ce sa mai pun eu atatea poze, cand cititorul acceseaza cel mai adesea wiki, google si youtube, si gaseste aceeasi informatie muuuult mai bine prelucrata si animata? Pai nu e pierdere de vreme?

Nu cred ca pui problema corect. Crezi ca mie îmi pasa de superficialii care nu au răbdare, ca timp pentru alte prostii au din belșug, sa citească un text mai lung cap coada din care sa-și poată extrage singuri informațiile de interes pentru ei?

Eu nu pentru aceasta categorie ma ostenesc sa scriu, ci pentru cei ca mine care se documentează intens din cât mai multe surse înainte de a alege. Pentru cei care mai știu sa citească și printre rânduri chestii care nu au fost spuse direct.

Pozele sunt foarte importante pentru mine chiar dacă foarte putini au răbdare sa le vizualizeze pe toate. Mie mi se par mai obiective decât cuvintele. De exemplu, degeaba îmi povestește unul ca a avut o camera spațioasă, aspect important pentru mine care nu vreau sa o dau in claustrofobie sau sa-mi julesc picioarele lovindu- ma de colțurile mobilei, când in poze cad o chichineata, iar saitul oficial îmi confirma ca suprafața camerei este una modesta, chiar meschină pentru mine.

Poate ca rețelele de socializare reprezintă viitorul, recunosc ca au și ele rolul lor, dar pentru mine înseamnă o mare pierdere de timp, timp pe care l-as putea folosi intr-un mod mult mai util.

dorgoAUTOR REVIEW
[16.06.21 07:48:59]
»

@gpopa si @nicole33: Aveti dreptate fara-ndoiala dar mai trebuie sa recunostem un lucru... turistul de azi (2021) este mult mai informat decat turistul de ieri. Datorita celei mai mari descoperiri a zilelor noastre-internetul. (Vorba ceea: "Ooo, ce frumos s-a dezvoltat orasul vostru, azi aveti si semafor la colt, pana mai ieri, n-aveati nici colt! ". Pana mai ieri si mai ales inainte de ' 89, n-aveam ca sursa de informare turistica decat povestile prietenilor, literatura de "calatorii" si unele agentii de turism cu angajati "mai umblati prin lume".

Azi, pasionatii de turism, care au la activ mai multe (zeci de) calatorii, (si cui nu-i place sa calatoreasca?) sunt cam de doua categorii (dar exista si o combinatie dintre cele doua): 1. -cei care vor sa descopere o destinatie noua si 2. -cei care au fost fascinati de cateva destinatii turistice grozave pe care le viseaza mereu si pe care vor sa le revada. Chiar de mai multe ori. Acestia din urma "merg la sigur", nu mai experimenteaza. Acum e-o perioada grea pt. HORECA, dar imediat ce pandemia va trece, prevad o explozie a calatoriilor, mai ales in afara tarii.

nicole33PHONE
[17.06.21 00:04:27]
»

@krisstinna:

Le-am dat cu parul in cap când le-am dat linkul MAE despre Grecia.

Departe de mine gândul de a-i scuza in vreun fel pe cei care pleacă total neinformați și apoi se mira ca au surprize de tot felul, chestii simple care ar fi putut fi evitate cu o minima informare prealabila.

Grecia este totuși un caz fericit in care informațiile oficiale de pe MAE. Ro sunt actualizate in timp util. Dar ce te faci cu alte tari in cazul cărora informațiile oficiale se Actualizează cu mare întârziere. In cazul meu MAE a actualizat abia azi condițiile de intrare in țara, iar eu sunt aici de vineri, intrând fără test doar cu adeverința de vaccinare, conform informațiilor primite de la agenție și cu oarece emoții. Mai amuzant a fost ca intrând pe FB ambasadei României din aceasta țara am găsit un comunicat in franceza, tradus și in romană, iar textele difereau flagrant chiar in partea care ma interesa pe mine. Neseriozitate sau ce?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
adsoPHONE
[17.06.21 18:43:39]
»

@dorgo: In legatura cu obtinerea informatiilor pe Fb sau alte retele. Sunt inscris in mai multe grupuri de calatorii. Iata un raspuns aparut azi la intrebarea "cand se primeste codul QR de intrare in Grecia?", care este pusa de cate 3 ori in fiecare zi:

"Ora 0+ a zilei trecuta ca dată de intrare. S-a scris de >1000 ori.

Nici nu mai trebuie sondaje sau anchete sociologice pentru a face un portret al nostru. A interpreta date de pe acest grup ar fi suficient. "

Deci...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Nasshu
[17.06.21 19:40:27]
»

@gpopa:

In legatura cu obtinerea informatiilor pe Fb sau alte retele. Sunt inscris in mai multe grupuri de calatorii.

pe fb, nu stiu la ce alte ' ' retele' ' te-ai referit, e mult continut inutil. Si eu am fost pe vremuri prin 2-3 grupuri si desi problema ' ' X' ' era deja dezbatuta si rezolvata mai mereu apareau intrebari despre problema ' ' X' ' .

Sincer sa fiu decat sa stau sa citesc toate postarile de pe un grup FB/sau cont FB prefer sa intreb.

Traim vremuri de criza/stari de urgenta/de alerta, sa speram ca in viitor o sa spunem ' ' a fost candva' ' , cand lucrurile se pot schimba de la zi la zi, de la saptamana la saptamana, sa speram ca nu si de la luna... e normal sa intrebi.

Nu am urmarit toata ' ' filozofeala' ' , care n-are nicio legatura cu articolul in sine, dar - sincer - nu toti suntem egali ' ' acolo sus' ' , nu toti au la dispozitie mijloace moderne de informare, etc. Nu mi se pare nimic ciudat in a intreba, mai degaba in a raspunde ca ' ' desteptul desteptilor' ' !

E de preferat sa ' ' masori de 10 ori si sa tai odata' ' , pina la urma tot informare (din mai multe surse) este

Remarca

Nici nu mai trebuie sondaje sau anchete sociologice pentru a face un portret al nostru.”

''suna'' (prea) mult a generalizare.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
dorgoAUTOR REVIEW
[22.06.21 21:02:26]
»

@nicole33: Ziceai ca "Poate ca rețelele de socializare reprezintă viitorul, recunosc ca au și ele rolul lor, dar pentru mine înseamnă o mare pierdere de timp, timp pe care l-as putea folosi intr-un mod mult mai util. "

Pentru mine retelele de socializare, reprezinta de-un deceniu incoace, Trecutul + Prezentul+Viitorul. Si eu am pierdut cu ele, nu numai timp, fiind absorbit prea mult de ele, ci si cateva ciorbe, pe care le-am pus pe foc si-am uitat de ele. ???? Am vrut sa imbin utilul cu placutul. N-a mers! A trebuit s-arunc totul la gunoi si ciorba si oala de ciorba. De-ai stii tu cate oale am cumparat eu de cand a aparut pe lume intenetul, adica www-ul (world wide web). ???? Cred ca pedeapsa cea mai mare la care poate fi supus un om, o tara, sau lumea intreaga, este sa-i anihilezi aceasta placere. Sau drog. Eram in Santorini in autogara si asteptam autobuzul spre Red Beach, c-un grup de tineri japonezi. Toti stateau cu ochii atintiti pe cate o tableta. In autobuz, la fel. Nu priveau peisajul. Pe Red beach, s-au plimbat cu tableta-n mana. Au facut cateva poze, s-au minunat cale de cateva minute, apoi, s-au plictisit. Devenisera cam morocanosi. Dar au sarit din nou cu ochii pe tableta si si-au revenit subit. Da, asa pare sa arate viitorul.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
adso, dorgo, iulianic
Alte impresii din această RUBRICĂAlte locuri de vizitat în județul Mureş:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.091787099838257 sec
    ecranul dvs: 1 x 1