Care traseu mi-l recomandati?
Dorin sa mergem in Halkidiki statiunea Kallithea prin punctul de trecere podul Calafat, Bulgaria, Grecia.
Ce pareri aveti despre acest traseu? Este mai greu, mai costisitor?
Pe multa lume am auzit ca merg prin Serbia, Macedonia.
Ce imi recomandati?
Plecarea va fi din Cluj.
- PERIOADA: -
- BUGET: -
Răspunsuri la solicitare
ai 2-4 variante de traseu acuma iti alegi ce iti convine
Cluj - Hateg - Caransebes - Resita - Naidas - Smederevo - Nis - Salonic recomandat
Cluj - Hateg - Caransebes - PF I/PF II - Negotin - Nis - Salonic
Cluj - Hateg - Petrosani - PF I/PF II - Negotin - Nis - Salonic (traseu nerecomandat se lucreaza pe defileu)
Cluj - Sibiu - Calafat - Salonic
informatii utile privind drumul prin Serbia si Macedonia gasesti aici
pentru Serbia - Macedonia ai nevoie doar de CI si atentie la carte verde
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Ioana Loredana: Noi am fost prin Bulgaria, ce-i drept cu autocarul si a fost ok. Vreti neaparat sa mergeti in Kalithea? Recomand mai degraba Thassos. Vacanta placuta!
@Ioana Loredana: Buna Ioana,
Noi am fost de doua ori in Grecia, prima data chiar in Kallitheea, de ambele dati am trecut pe la Giurgiu - Sofia (noi fiind din SV, pt. dvs. pare mai scurta varianta prin Vidin). Drumurile in Bulgaria sunt bune, au autostrazi - tocmai s-a dat in folosinta autostrada de la Sofia la Kulata (localitatea de frontiera cu Grecia). Va recomand sa faceti o comparatie a rutelor pe site-ul: http://distanta.ro (datele furnizate de ei sunt corecte (noi adaugam 2 ore pt. pauze - calatorim cu copiii).
Calatorie placuta.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
Nu am mers pe varianta Calafat, dar am un principiu general, care mi se pare de aplicat și în situația de față: cît mai puține frontiere de traversat. Mai ales cînd cîștigul în timp sau km nu e prea mare, și cînd implică ieșirea din și reintrarea în UE.
Eu aș merge Calafat - Sofia - Grecia.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Ioana Loredana: Buna,
noi am mers pe traseul Giurgiu-Ruse, am traversat Bulgaria (noi am dormit la Elin Pelin - Hotel Dimoli cu 22 euro). Drumul este ok, iar peisajul super.
@abancor
nu se intampina deloc probleme la granita Macedonia -Grecia, doar ca e ceva mai aglomerata vama cateodata, acuma depinde si la ora treci, la greci doar le arati doc de romania si iti fac semn sa treci nici macar nu se uita pe ele
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
Am fost anul acesta in iulie pe Kassandra, in localitatea Pefcohori si am vizitat si Kalitheea. Personal nu am fost imrpesionat.
Ca si traseu, cu plecare din Rm Valcea, le-am facut pe toate: si pe la Ruse, si pe la Calafat si prin Serbia-Macedonia.
Plusuri si minusuri au fiecare. Ca si timp al calatoriei sunt aproximativ identice, in fuctie de conditiile de pe traseu. Varianta prin Hateg-Carensebes-Resita-Portile de Fier-Negotin-Nis mi se parea cea mai directa pt. voi. Implica 5euro taxa autostrada Serbia si 3 euro pe Macedonia. Mie nu mi-a placut aceasta ruta pentru timpul petrecut in vami si ptentru portiunea de la Portile de Fier la Nis unde drumul nu este prea bun.
Daca alegeti varianta prin Calafat, evitati traseul prin defileul Jiului unde drumul este destul de prost si foarte prost de la iesirea din defileu si pana la Tg. Jiu. Taxa de de pod este 6 euro. Drumul de la Craiova la Calafat este in lucru si nu foarte bun, aproximativ 1.30 ore. De la Vidin pana la Sofia sunt portiuni de drum foarte bune si cateva mai rele. Avantajul acestui traseu e ca nu prea intilniti radare.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
Prin Serbia si Macedonia ai cu cca. 90 de km mai mult, dar ca si timp faci mai putin deoarece de la Belgrad pana aproape de Kallithea mergi pe autostrada (700 km, exceptie cca. 20 km in Serbia si inca 20 prin Macedonia - in zona muntilor).
Nu se compara ca si oboseala sa circuli pe autostrada sau pe sosele clasice. Nu se compara stresul din Bulgaria sa nu te prinda politia ca depasesti viteza cu mersul constant cu 130 km / ora pe autostrada. Eu am pornit din Halkidiki si am mers pana la Budapesta 1.150 km in 12 ore cu 3 puncte vamale.
Pe aceasta varianta si in Grecia ai numai autostrada pana la intrarea in peninsula Halkidiki, dar sunt 90 km in plus care presupun un cost suplimentar de 10 EUR, dar sigur castigi timp si nu te stresezi cu Bulgaria.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Ioana Loredana: Noi am fost in iulie Halkidiki pe ruta Sibiu - Valea Oltului - port Bechet - Sofia - Salonic - Vourvourou si nu am intampinat nici o problema.
Nasii nostri au mers Sibiu - Timisoara - Macedonia - Halkidiki dintr-un foc, au zis ca varianta pe Macedonia are cu 100km mai mult cu plecare din Timisoara, dar au castigat ca timp fiind mai multi km de autostrada.
Drum bun si distractie faina!
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Ioana Loredana: Eu am fost in iunie in Possidi Halkidiki pe ruta Sibiu - Rimnicu Vilcea - Craiova - podul nou de la Calafat (este super) in Bulgaria Montana - Sofia - Tesaloniki - Possidi.
Daca alegi traseul pe la Calafat pot sa-ti spun ca drumul pina la Montana aproximativ 30km este prin munte multe curbe si se lucreaza la drum in multe locuri, de accea la intoarcere m-am intors de la Sofia Plevna Ruse Giurgiu.
Vezi reviewul.
Concediu placut
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
Buna,
Noi suntem din Simeria (Hunedoara), calatorim in fiecare an in Grecia. De fiecare data prin Serbia si Macedonia. Am iesit si pe Naidas - Smederevo (avantaj - ai granita la 60 km de la granita cu Romania, dezavantaj - platesti suplimentar autostrada cred vreo doi euro). In ultimii doi ani iesim pe la Portile de Fier si intram pe autostrada la Nis (avantaj - autostrada Serbia doar 6 euro, dezavantaj mai departe autostrada, adica mai mult de mers pe soseaua - bune! - nationala).
In Macedonia poti astepta destul de mult la punctele de plata - mai ales ca anul acesta macedonenii accepta doar bancnotele pentru plata autostrazii (dand ca rest dinari!). In rest, ocolim de fiecare data Bulgaria, chiar si daca am fi castigat 100 km! La Bechet, cu bacul, din cate stiu trebuie sa astepti pana cand se aduna suficiente masini pentru a face cursa. Aici poti avea si noroc si ghinion. In orice situatie, bucura-te de Grecia cat poti, este minunata!
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@olguta_ianul:
”Drumurile in Bulgaria sunt bune, au autostrazi - tocmai s-a dat in folosinta autostrada de la Sofia la Kulata (localitatea de frontiera cu Grecia)
Serios? Ia te uită ce rapizi sunt bulgarii... În iunie, când am fost eu pe traseul ăsta (vezi impresii, autostradă nu era decât de la Sofia până la Diakovo... adică doar o treime din distanţa până la Kulata
Lăsând gluma la o parte, atenţie ce scrii, nu e bine să induci lumea în eroare.
Dar, una peste alta, drumul este bun.
@Ioana Loredana
Eu am mers pe ambele variante (Serbia, sau Bulgaria) şi fiecare are avantajele şi dezavantajele ei.
Dacă ar fi să aleg, aş alege totuşi varianta prin Bulgaria, pe la Calafat.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Costi: Cand am fost eu nu era terminata si am vazut la stiri ca au inaugurat-o ulterior! Oricum, site-ul asta a devenit un fel de Facebook, unde fiecare isi umfla muschii si vrea sa se dea mare! M-ai dat gata, ce sa spun! Eu voiam doar sa ajut, nu sa fiu luata in ras de te miri cine!
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Ioana Loredana: nu stiu care traseu ar fi mai bun pentru voi dar pot sa va spun ca eu cand am plecat pe 4 august erau in fata mea doua masini de Cluj. Deci, au optat pentru traseul timisoara - moravita - smederevo - nis si deja esti pe autostrada spre salonic.
In ceea ce priveste cartea verde, trebuie sa ai grija sa fie bifat ok pt macedonia... sa nu fie taiate cu x macedonia si serbia.
Daca o sa alegi traseul asta si nu o sa ai gps (ai grija ca in serbia nu prea e ok gps-ul) sa imi spui ca iti pot face o "harta in cuvinte" ca sa iti fie mai usor pana la intrarea pe autostrada.
La sarbi la intrarea pe autostrada primesti un tichet si cand ajungi la nis platesti 5 euro. Apoi o sa platesti 2 euro la urmatorul punct de taxare. La macedonieni, imediat ce o sa treci granita o sa fie un punct unde o sa platesti 50 dinari (sau daca nu ai ii dai o hartie de 5 euro si taman o sa ai dinari pentru urmatoarele 2 puncte - o sa ai 250 dinari rest). La celelalte puncte o sa platesti 60 dinari si 50 dinari.
Daca voi va duceti spre brate... eu am fost la olimpic beach... pana unde faceti spre salonic nu se plateste in Grecia.
Ca idee daca o sa aveti taxa eu am platit la un punct, 2 euro, la altul, 2,30 euro si la altul 1,20 euro si gata (la mine).
daca te pot ajuta cu ceva... cu drag
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
Eu va recomand sa o luati prin serbia-macedonia-grecia.
In serbia intr-adevar trebuie sa ai grija la politisti, pt ca stau la panda pentru spagi. Asta pana intri pe autostrada (de la smederevo) pe urma nu mai ai nici o treaba. La Macedoni sa aveti grija la cartea verde (sa fie MK debifat) altfel va obliga sa faceti cartea verde pe loc si costa 50 de euro. Din macedonia pana la intrarea pe bratul Kasandra, esti tot pe autostrada. Va recomand sa va faceti plinul inainte de a intra in grecia pt ca e mai ieftina si benzina si motorina. Este o benzinarie chiar langa granita. Eu am pus motorina iar litrul este de 1,16e, fata de 1,35-148 cum il gasesti in grecia.
Noi tocmai ne-am intors din Pefcohori, si am fost si in Kalithea. E mai frumos in Kalithea si mai ales daca aveti si copii. Vacanta placuta sa aveti
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@olguta_ianul: si totusi daca dai informatii false asa cum ai facut tu, nu e chiar frumos, ai auzit la stiri... sa fim seriosi, cine stie ce ai auzit si acum ai spus un mare neadevar, un zvon nefondat, nu inteleg de ce te superi, nu ai dreptate, ai spus ceva neadevarat total si nu vad rostul raspunsului tau total pe langa.
Ar fi bine sa dam raspunsuri corecte in primul rand si nu auzite cine stie pe unde. Il cunosc pe @Costi foarte bine si iti spun sigur ca nu isi umfla muschii sub nici o forma, ti-a atras atentia doar ca spui ce nu stii si mai ales lucruri neadevarate pe care altii le-ar putea lua de bune.
Daca l-ai cunoaste pe Costi iti garantez ca ti-ar fi rusine de vorbele de mai sus.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Ioana Loredana: Recomand traseul: Cluj - Oravita (pct frontiera Naidas) - Serbia - Macedonia - Grecia (Salonic).
Cazare intermediara in sudul Serbiei, motel Predejane (f. curat, pret bun dar trebuie rezervare din timp).
Concediu placut!
Luminita
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Ioana Loredana: Eu am fost in iulie pe acest drum. Am plecat din Craiova, am traversat Dunarea la calafat (Craiova-Calafat este foarte prost). La intrarea in Bulgaria drumul este destul de bun (in prima localitate dupa Vidin sunt cam 2 Km-chiar in centru-de macadam, in rest ok). Atentie la Montana-nu mergeti direct spre Sofia prin munti (drumul este plin de serpentine si foarte gaurit) --mergeti spre Vratza-Botevgrad si de aici pe autostrada spre Sofia, ocoliti Sofia pe centura de sud si iesiti in autostrada spre Dupnitsa. Dupa aceea Blagoevdrad-Kulata (aici se lucreaza la o autostrada dar cand am fost eu nu era terminata).
In Grecia drumul Serres-Salonic-si in jos spre Kalithea.
Eu am facut Craiova-Pefkohori (mai jos de Kalithea vreo 25-30 km) in 11 ore atat la ducere cat si la intoarcere (in jur de 8 ore mi-a luat Bulgaria-am mers destul de incet din cauza politiei).
Daca aveti masina pe motorinagasiti in Grecia preturi chiar mai bune decat la noi (in functie de statie 1.28-1.40 e/litru), benzina insa e mai scumpa (in jur de 1,7)
Concediu placut va doresc!
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
Cu riscul ca unii să creadă că "mă dau mare" (vezi ecoul userului olguta_ianul, de mai sus), trebuie să mai fac două mici precizări.
@shedow69
”In serbia intr-adevar trebuie sa ai grija la politisti, pt ca stau la panda pentru spagi.
Dacă despre poliţiştii din alte ţări se poate spune aşa ceva, nu este cazul şi cu cei din Serbia şi, în general, din ţările fostei Iugoslavii. Eu recomand oricui să nu încerce să rezolve problemele intervenite româneşte, cu "o mică şpagă", nu ar face decât să complice lucrurile şi ar putea fi acuzat, în plus, pentru tentativă de mituire.
@cry_mitroi
Eu am mers de la Craiova la Calafat în iunie şi drumul nu mi s-a părut aşa de prost, mai ales că a fost reabilitat anul trecut. Vorbesc de DN56, poate tu ai venit pe DJ522, caz în care ai dreptate.
În privinţa drumului de la Vidin la Montana, aş spune că drumul nu este doar "destul de bun", ci chiar foarte bun, este drumul european E79.
Cât despre cei 2 km de macadam din centrul primei localităţi de după Vidin (cred că te referi la Dunavţi), nici nu trebuie să-i parcurgi, pentru că E79 trece pe lângă această localitate, deci nu trebuie să intri în ea, ci să urmezi drumul principal.
În schimb, ai dreptate în privinţa micului ocol făcut prin Vraţa şi Botevgrad, pe unde, de fapt, duce E79. Merită făcut acest ocol, pentru că drumul pe aici este mai bun decât cel direct, prin munţi, drumul regional 81, Montana-Sofia.
Sper că nu am supărat pe nimeni, de data asta!
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@olguta_ianul: Intrebare. Anul trecut se lucra la autostrada, cel putin pe tronsonul apropiat de Kulata chiar intens. S-a finalizat autostrada asta? Erau citva kilometri de la Sofia. Cit s-a facut? Daca da, de ce nu sunt si alte informatii? Sunt mai rapizi bulgarii ca noi, la autostrazi?
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@olguta_ianul: Ai spus:
”- tocmai s-a dat in folosinta autostrada de la Sofia la Kulata (localitatea de frontiera cu Grecia).
Informatia data de tine nu este corecta. Sunt convins ca nu ai facut-o cu intentie, dar, o afirmatie neadevarata ramane neadevarata. Atitudinea ta fata de Costi a fost, prin urmare, nepotrivita si necontrolata! Banuiesc ca stii ce ar trebui sa faci.
Informatia corecta este, de fapt, asta: ieri, 19 august 2013, s-a dat in folosinta sectiunea care leaga Autostrada Hemus de capitala Bulgariei, mai bine zis o portiune de 8,46 km intre Yana si Sofia. Sursa: aici (focus-fen.net/?id=n313073)
Asta inseamna ca, inainte de a intra in Sofia (venind dinspre Romania) avem acum 8,46 km de drum mai bun. Nici vorba de autostrada din sudul Bulgariei (zona Kulata), care este in continuare in lucru, ba chiar, din cauza lucrarilor, aici suntem nevoiti sa si ocolim vreo 20 km.
@Costi: Dom' Profesor, imi cer eu scuze in numele colegei noastre. Dupa 4 ani de munca pe acest sait si mii de informatii sigure si folositoare, cu siguranta meritati mai mult. Desi stiu ca nu este suficient: respect!
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Ioana Loredana: noi am fost pe Serbia-Macedonia, prin vama PF1. Drumul de la vama pana la Nis nu este prea bun, multe denivelari. In Macedonia se lucreaza la autostrada. Am inteles de la alte persoane cate au ales varianta pe bulgari, ca nici pe Bulgaria nu este prea ok drumul.
Eu iti recomand daca alegi varianta Serbia-Macedonia sa faci plinul la masina la iesire din tara si apoi la iesire din Macedonia (inainte de vama, pe dreapta e un peco de unde poti alimenta in euro). Noi am alimentat acoli cu 1,13€"l si ne-a ajuns motirina pana in Hanioti si inapou pana in Macedonia. La intoarcere alumentezi tot din Macedonia, primul peco dupa vama, pe dreapta si iti ajunge motorina pana la PF1.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@florinmirghes: Iti raspund eu, anul trecut nu se lucra deloc pe tronsonul de langa Kulata, s-au apucat doar din luna mai 2013, in 10 iulie se chinuiau sa dea in folosinta bucata de 25 de km pana in Dupnitsa la care se lucreaza cred de 2 ani.
Parea gata dar inca nu se daduse in uz desi inaugurarea era programata de 2 saptamani, la aceasta ora e posibil sa fie data in folosinta. Deci daca totul e asa cum se spune mai sus ar trebui sa fie autostrada de la Zlatna panega (aproximativ) pana la Dupnitsa, in rest nu exista decat lucrari si devieri in zona Kulata, restul autostrazii e doar pe hartie si va fi finalizata peste 2 ani cel putin asa cum e in proiect.
Si DA bulgarii se misca foarte bine la autostrazi si obtin si preturi foarte bune la kilometrul construit de autostrada, de curand au reusit si un record de doar 2.5 milioane de euro pe kilometru. Imi pare rau dar ramanem ultimii in Europa la nr de km de autostrada, daca si bulgarii ne surclaseaza, mai raman doar albanezii dar si ei se misca cumva, noi... nu avem bani, si daca avem facem cu ei altceva, orice altceva.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@ionescunic: Se pare ca am vise erotice dimineata, nu am scapat de Sofia inca si de centurile ei, noua mica bucatica de autostrada ne scuteste de drumul dintre Yana si centura Sofiei, acea bucata de drum cu aspect de autostrada dar care trecea prin doua sate si era si intrerupt de un semafor, deci mare economie nu face noua bucatica de 8km de autostrada, speram sa faca legatura cu autostrada spre Dupnitsa dar se pare ca e prea complicat, chiar si pentru bulgari.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Ioana Loredana: normal iesi la calafat, de la vidin mergi pe Montana, sofia, din sofia, ramai pe centura, si urmaresti kulata, care e localitatea de granita cu grecia, in grecia e usor, ai din Cluj maxim 1050 km, drum bun si distractie frumoasa.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@motaneata:
Mulţumesc frumos! Deh, fac şi eu ce pot, nu pot fi mereu pe placul tuturor...
Suntem f. derutati de comentariile facute. Azi stabilim traseul si cu ceilalti prieteni.
daca mergeti grup luati o decizie comuna, acuma poate vreti sa folositi si cazare intermediara.
Doua familii vom merge in Halkidiki si trebuie sa hotaram impreuna traseul. Probabil vom merge incontinuu, inca nu stim exact, in 30 august plecam. Noi am mai fost de 3 ori in Paralia dar cu autocarul si prin PF Giurgiu. Nu am intampinat niciodata probleme pe traseu, dar plecand din Cluj este mai departe si de aceea am alege alt traseu.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Ioana Loredana:
Eram sigur că veţi fi derutaţi de multitudinea de comentarii, cu păreri diferite.
Ce-ţi pot recomanda eu, este să ţii cont doar de părerile celor care au mers pe ambele trasee (Serbia-Macedonia, respectiv Bulgaria) şi pot face o comparaţie. Ceilalţi nu pot face recomandări, doar pot spune cum li s-a părut traseul pe care au mers ei.
Cât priveşte parcurgerea dintr-o bucată a acestui traseu de aproximativ 1000 km, fie trebuie să aveţi doi şoferi la fiecare maşină, care să conducă cu rândul, fie, în cazul în care este unul singur, să fie unul experimentat.
Dacă nu v-aţi hotărât încă, uite traseul sugerat de mine, configurat pe Google Maps.
Este unul din cele mai scurte şi mergeţi numai pe drumuri bune, în mare parte autostradă. În plus, nici nu mai plătiţi 6 euro trecerea podului la Calafat-Vidin şi nici 5 euro vinieta bulgărească. Evident, însă, trebuie să plătiţi taxele de autostradă în Serbia şi Macedonia, dar în total acestea sunt mai mici de 11 euro. Nu vă faceţi griji cum le plătiţi, cel mai comod mod este cu cardul (eu aşa am plătit mereu), nu mai aveţi nevoie de schimb valutar şi nici de mărunţiş.
Drum bun şi vacanţă plăcută!
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Costi are dreptate. E bine sa asculti sfatul cuiva care a parcurs ambele drumuri. Si eu am avut aceasi dilema inainte de a pleca in greci. Pana la urma am ales traseul serbia-macedonia pentru ca nu existau atatea 'legende' cu politisti falsi, spagi etc cum am gasit scris despre bulgaria (toate ideile gasite pe alte forumuri)
A fost primul drum de grecia facut cu masina. Pana acum am fost cu avionul.
Concediu placut si drumuri bune sa aveti
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
buna. de la MONTANA cat e de prcurs prin munti ca kilometrii, daca ma poti ajuta, pe partea cealalta este cu 60 km mai mult... mersi
AM FOST ANUL ACESTA IN AUGUST PRIN BULGARIA, DAR NU L-AS REDOMANDA CA SI TRASEU. SUNT MULTE RESTRICTII DE VITEZA LA 40, LA 30, LA 6o si 12 echipaje de politie. greu am gasit si rovigneta! eu zic prin macedonia, serbia, dar sa nu prinzi accident in serbia cum am patit noi!
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Ioana Loredana
drmul scurt Montana - Sofia din cate stiu este cam denivelat cu ceva gropi, urca pana la altitudine destul de mare cca 1800 m daca nu mai bine, fata de varianta via Vratsa - Botevgrad este mai scurt cu cca 60 km, dar timp cred ca faci cam tot pe acolo dar cu un consum mult mai mare de combustibil pe varianta scurta prin munti.
raman la parera ca cel mai indicat drum ar fi Cluj-Simeria-Caransebes-Resita-Grdinari-Naidas-Kovin-Ralja-Nis-Salonic.
fata de orice varianta de drum ai multa mai multa autostrada implicit viteza mai mare de deplsare si constantanta cu un consum mai redus de combustibil, apoi fata de varianta PF /PF II este cu cca 40 km mai lunga dar ai 170 km de autostrada in plus cu taca 6 Euro, ocolosti drumul Kladovo-Negotin-Nis care nu este unul extraordinar, si economisteti ca timp cel putin o jumatate de ora.
acuma decizia va apartine vou, trebuie sa va alegeti drumul care considerati voi cel mai potrivit din punctul vostru de vedere eu nu am facut decat sa imi exprim o opinie personala care poate fi si subiectiva.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@ionescunic: Multumesc. Am crezut ca au facut ceva mai mult de praful care era pe drum anul trecut prin august. Cine a zis ca ar fi gata o fi mers pe alta autostrada.
As vrea sa plec in septembrie la inceput si cred ca voi merge la plezneala cu cazarea ca nu ne-am hotarit unde. Nu cred ca va fi o problema cu cazarea ca am vazut ca se poate si fara rezervare. Mai ca te roaga sa intrii la ei, nu chiar ca la Eforie acum chitiva ani in urma, dar zic ca am sa gasesc cazare.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Ioana Loredana:
Nu ştiu cui i-ai adresat întrebarea, dar consider că mi-a fost adresată mie.
Uite, ca să faci comparaţia mai uşor, ai aici cele două trasee: prin Serbia şi, respectiv prin Bulgaria.
Dă clic (sau dublu clic) pe cuvintele albastre şi se deschide harta.
După cum se poate vedea, drumul prin Serbia este cu 22 km mai lung şi îţi ia pentru parcurs un timp estimat cu 43 de minute mai mult.
Dar asta pentru că, aşa cum se poate vedea, traseul prim Bulgaria merge direct de la Montana la Sofia prin munţi, pe drumul regional 81. Acest traseu însă nu este indicat, fiind unul cu multe curbe, ce fac ca viteza medie să nu depăşească 40 km/h. În plus, calitatea asfaltului nu este prea bună, lucru ce se poate vedea şi la vizualizarea stradală (pe care o poţi folosi pe Google Maps astfel: pui pointerul mausului pe omuleţul portocaliu din stânga-sus a hărţii şi îl tragi pe traseu, în locul unde vrei să vezi strada (drag and drop). Îi dai drumul şi harta se transformă într-o imagine stradală, pe care te poţi roti cu 360 de grade şi poţi înainta într-un sens sau altul, cu mausul.
Această funcţie nu este disponibilă pe toate hărţile, de exemplu, traseul din Serbia nu dispune de vizualizare stradală.
Revenind la discuţia noastră, este deci de evitat drumul 81 şi se recomandă să mergi de la Montana la Sofia cu un mic ocol, prin Vratsa şi Botevgrad, pe drumul european E79.
Dacă mai punem la socoteală timpul pierdut la traversarea Sofiei (sau ocolirea acesteia pe centura cu asfalt prost), cu siguranţă timpul real este mai mare decât cel prin Serbia.
La traseul prin Serbia, ai, până la ieşirea din ţară, numai drumuri naţionale rapide, în stare foarte bună. În Serbia ai cam 100 km până la Niş de drumuri bune (de fapt este drumul european E771), după care, drum întins pe autostradă până în Grecia (cu o scurtă întrerupere, de vreo 80 km, între Mala Kopaşniţa şi Buianovaţ), pe E75.
Benzina şi motorina sunt ceva mai ieftine în Serbia şi Macedonia, faţă de Bulgaria, dar diferenţa este destul de mică.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Costi
i-a incearca si varinata expusa de mine cu trecere pe la Naidas si vezi ce rezultate iti da.
ca mie unu imi iese cu juma de ora mai rapid
@vxp:
Cu doar 18 minute, dar e mai lungă cu 34 km.
Oricum, cele două variante, a ta şi a mea sunt foarte asemănătoare, diferenţa fiind, în esenţă, doar la punctul de ieşire din ţară.
La varianta ta, nu ştiu care este starea drumului Caransebeş-Reşiţa-Naidăş, mai ales între Reşiţa şi Grădinari, am citit că drumul este foarte prost.
În schimb, drumul Negotin-Zaječar-Niş este foarte bun, l-am parcurs anul trecut de două ori.
Dar poate şi varianta ta este în stare bună, caz în care chiar nu prea contează pe care o alegi.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Costi
”"În schimb, drumul Negotin-Zaječar-Niş este foarte bun, l-am parcurs anul trecut de două ori"
eu unu nu cred ca este foarte bun acest drum, atat pasagerii cat si masina resimt din plin denivelarile carosabilului.
nu vreau sa intru in polemica cu tine pe aceasta teama dar cred ca informatiile tale nu mai sunt de actualitate in cea ce priveste acest sector de drum.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@vxp:
Tu când ai trecut pe-acolo?
Dar de la Reşiţa la Grădinari?
@Costi
daca citeai asta vezi impresii nu mai era necesar sa intrebi
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
Buna Ioana!
Eu iti recomand traseul Cluj - Simeria - Hateg - Petrosani - TgJiu - Motru - Dr. tr. Severin - Nis - Skopje - Nea Moudania - Kalithea, adica drumul prin Serbia / Macedonia.
Circul de mai multi ani pe acest traseu (plec chiar miine).
Nu discut prea mult de drumul din tara (pe Valea Jiului sunt cca 10 semafoare, intre Motru si Tr Severin mai sunt portiuni denivelate) dar in Serbia ai un traseu de la Dobeta la Nis cu drum national necirculat, cu portiuni drtepte alternind cu drum sinuos care urca si coboara pe munti, apoi o portiune de cca 80 km de autostrada (de la Nis), din nou drum normal pina in granita cu Macedonia de unde ai numai autostrada, pina in Halkidiki.
Ai de platit 2,5 euro in Serbia si cca 3 x 1 euro la portile de austostrada din Macedonia. In Macedonia ai carburant mai ieftin, 1,2 euro/l/motorina.
Este traseul cel mai "curat", mai scurt si cred ca si celmai rapid, e sigur si ai parte si de peisaj.
Doar inconvenientul traversarii unei granite in plus, acolo unde mai apar aglomerari, in functie de trafic si ora.
Atentie in Macedonia la radare, sunt pe autostrada, deci e recomandat sa respectati limitarile de viteza.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@vxp:
L-am citit mai demult, am şi pus un ecou acolo, dar nu rezultă de nicăieri pe care dintre traseele prezentate de tine ai mers.
În schimb, singur recunoşti starea proastă a drumului Reşiţa-Grădinari.
Cât despre drumul Negotin-Zaječar-Niş, nu avea cum să se degradeze atât de mult cum spui tu, doar într-un an de zile, având în vedere traficul foarte scăzut pe acolo.
Bănuiesc însă că atunci când vorbeşti de
”pasagerii cat si masina resimt din plin denivelarile carosabilului.
te referi la drumul Kladovo-Negotin, pe care eu nu am mai trecut de peste 20 de ani şi nu ştiu care este starea sa.
Dacă însă ai fi fost atent, ai fi văzut că traseul recomandat de mine este cu intrare în Serbia pe la Porţile de Fier II, deci direct la Negotin, evitându-se porţiunea Kladovo-Negotin. Eu l-am configurat aşa tocmai pentru că am mers pe aici şi ştiu ce spun când vorbesc despre starea drumului.
Oricum, nu are rost să ne contrazicem aici pentru nişte amănunte. Important este că suntem de acord amândoi că, pentru cei din zona vestică a ţării este mai convenabilă varianta spre Grecia prin Serbia şi Macedonia.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Costi:
Salut!
Nu vreau sa nasc nici o disputa. Eu am fost in septembrie anul trecut ultima oara pe acest traseu.
Intre Portile de fier si (zona) Negotin carosabilul era ok; drumul ca si parcurs alterneaza, portiuni drepte cu portiuni cu curbe.
Dupa Negotin, in zona Zajecar erau mici portiuni in reparatii si intr-adevar exista o portiune de drum cu denivelari, daca mergi cu viteza mare o sa dai cu capul in plafonul masinii dar asta e tolerabil, vorbim de citiva km.
Mai sunt si doua zone de munte unde urci pieptis si apoi cobori, evident, viteza trebuie adaptata.
Compenseaza, zic eu, cu traficul relativ redus dar si cu peisajul, in special din zona Kladovo, de pe malul Dunarii.
E de preferat traseului bulgaresc, atit ca drum cit si ca siguranta (ma refer chiar si la militieni).
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@pethorse:
Deci, eşti de acord cu mine. De fapt, suntem de acord toţi trei!
Şi vreau să fac o precizare generală, poate era necesar să o fac mai devreme. Când spun că un drum este bun, sau rău, eu nu mă refer la faptul că este cu multe serpentine, sau cu urcuşuri şi coborâşuri. La aceste aspecte mă refer dacă spun că este un drum greu, sau uşor.
Când spun că un drum este bun, sau prost, mă refer doar la starea asfaltului, sau la lipsa, parţială, sau totală a lui şi la marcajele de pe acesta, sau la semnele de pe margine.
De multe ori, am întâlnit drumuri bune ca stare a asfaltului, dar lipsa marcajelor, sau a semnelor de circulaţie mi-a îngreunat mult parcurgerea lor. Sau invers!
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
Ai dreptate Costi!
Pina la urma e relativ ce inseamna un "drum bun" pentru fiecare dintre noi: unii vrem sa mergem ca pe autostrada, altii vrem sa vedem ceva peisaj, altii au masini ergonomice, altii nu, etc.
Mie imi place drumul pina la Nis in timp ce prietenii mei sunt disperati ca trebuie sa mergem pe acolo.
Pina la urma, cel mai bun drum este cel pe care il cunosti.
Drum bun va doresc, oricare ar fi acela!
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Ioana Loredana: Eu am trecut dunarea cu bacul la Bechet.
Drumul prin Bulgaria si Grecia a fost bun si foarte bun.
@Ioana Loredana: va recomand traseul Portile de Fier II-Nis Serbia-Skopje Macedonia-Grecia este mai usor si mai rapid decat cel din Bulgaria, este in mare parte pe autostrada. Combustibilul in Macedonia este mult mai ieftin ca la noi si va recomand sa alimentati si la dus si la intors tot de acolo. Macedonia este toata autostrada. In Serbia aveti o portiunee 50 km de autostrada. In Grecia mergeti de la intrare iar numai pe autostrada.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Ioana Loredana: Cluj, Sibiu, Rm Valcea, Craiova, Calafat, Vidin, Vratza, Sofia, Kulata, Serres, Tshalonik, Kallitea. Taxa de pod este de 6 euro iar rovinieta pe teritoriul bulgariei este de 10 euro 10 zile
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@Ioana Loredana: Buna ziua,
Cred ca cea mai scurta varianta este Cluj-Alba-Orastie (autostrada) -Hateg-Caransebes-Orsova-Calafat. Eu am trecut de la Vidin prin Montana-centura de nord a Sofiei, spre Kulata. Probabil data viitoare tot pe aici voi merge, dar sunt si inconveniente: drumul de la Montana la Sofia nu-i grozav, dar este liber, iar dincolo de Sofia, sunt multe locuri unde se lucreaza la sosea. In Grecia am vorbit cu niste tineri din Medias care erau multumiti de varianta prin Nis, desi este mai lunga, la care se mai adauga niste taxe de autostrada si niste puncte de frontiera mai complicate, cred. Pana la urma Dvs. alegeti. Sa umblati sanatosi si sa va intoarceti cu bine.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
Tocmai am ajuns in Grecia, mergind prin Drobeta-Nis-Skopje-Evzoni- etc (pina in Lefkada). Am calatorit fara probleme, cca 10 ore (cu opriri) de la Drobeta la Salonic.
Taxe de drum: 2,5 euro in Serbia si de cite 3 ori cca 1 euro in Macedonia (trebuie sa schimbati banii ptr ca in Macedonia nu mai primesc monede euro, doar hirtii de minim 5 euro pe care vi le schimba la prima poarta, destul de convenabil). In Macedonia motorina este cca 1,18euro (Lukoil) iar in Grecia a msi scazut intre 1,33 si 1,45 euro iar benzina cca 1,6-1,7 euro.
Drum bun tuturor.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
Ati intampinat probleme la granita cu Serbia sau la cea cu Macedonia? Ma refer la cerinte diferite fata de cele normale pentru circulatia in spatiul UE?
@IancuCiprian: Se trec ambele granite doar cu CI (pasaport pentru copii). Grija insa la cartea verde. Cartea verde de la RCA nu este identica / nu ofera aceleasi acoperiri la toate companiile! Si asta se verifica in Serbia si Macedonia.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
@IancuCiprian: Va salut! Nu am intimpinat probleme la granite. Am asteptat, in functie de sens si tara intre 15 si 30 de minute in frontiere. Ce m-a surprins a fost situatia de la intrarea in Grecia, la Evzoni (cind ma intorceam in tara): erau cozi de masini pe 4-5 rinduri pina in vama Macedoniei, in jurul orei 10.00. Cred ca este aglomeratie dimineata la intrarea in Grecia (am mai vazut si anii trecuti) ptr ca vin multi macedonieni si sirbi.
Am mai primit la granita sirba, la intrare, un flyer prin care eram avertizat ca ptr infractiuni rutiere amenda se plateste la banca. Incearca, zic ei, sa stirpeasca coruptia din Politie. E bine de stiut ca ar putea exista probleme de genul acesta.
In Macedonia (prima oara dupa multi ani) la punctul de incasare a taxei de drum nu mi-a acceptat monede euro si m-au obligat sa schimb o foaie de 5 euro (chiar acolo la ghiseu). 5 euro insa nu-ti ajung sa platesti si la intoarcere cele 3 porti, iti mai lipsesc 20 dinari (ptr 5 euro primesti in general 300 dinari si te costa taxele de drum 50+50+60 dinari). E de preferat, daca ai posibilittaea, sa mai schimbi 5 euro impreuna cu o alta masina, ca sa nu ramii cu banii lor desi nu e o suma.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
eu am schimbat euro in dinari macedoneni la oficiul postal din vama, atat la dus cat si la intors, curs 61.1 dinari mk/ 1 euro, si apoi am platit atat carburantul cat si taxele de autostrada in dinari mk, fara sa mai raman cu ceva dinari mk.
@pethorse
si la dus si la intors si trecut pe la PF II?
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
Cred! Doar ca vroiam sa spun ca 5 euro nu ajung pentru taxele de drum dus-intors, chiar si la cursul oficial. Daca schimbi mai multi euro, logic, iti pot ajunge si pentru... altceva. E de preferat sa platesti carburantul sau taxele de drum in dinari mk sau cu cardul (am vazut platindu-se cu cardul chiar si taxa de drum...) Nu risti sa fii pacalit de ajustarile facute de personal la cursul euro-dinar.
[informaţii detaliate au început să fie memorate doar din 01.05.2016]
SCRIE UN RĂSPUNS
- Aveți deja un cont AFA? — logați-vă (autentificați-vă)
- Nu aveți încă un cont AFA? — vă puteți crea unul în 10 sec