Solicitare CMR / CIPRU

Trimisă în 11.02.19 13:24
autor TaviNCH [Bucuresti]
» VIZUALIZĂRI: 2744

Salutare! Recent am cumparat o vacanta in Cipru in perioada 8-13 Iunie.

Din graba si neatentie am inchiriat un apartament in Ayia Napa, iar zborul e book-uit in Paphos.

Am ajuns la concluzia ca am nevoie neaparata de masina pentru a face drumul intre cele doua zone.

Puteti sa-mi recomandati va rog cea mai buna varianta de inchiriere masini?

Ar fi prima data cand inchiriez si nu cunosc toate mis-mașurile care se fac la firmele de inchirieri.

Multumesc!

• PERIOADA: 6 -- NOPŢI CAZARE: 5
  • BUGET: - -- TRANSPORT: -
  • ADULŢI: 2 -- COPII: - -- VÂRSTA: -

Răspunsuri

Simona IoanaGD3r[11.02.19 15:34]

@TaviN: Sper ca stii ca in Cipru se conduce pe partea stanga. Ca si in Anglia.

Nu am avut nici curajul nici curiozitatea sa sofez dar daca e sa iti sau un sfat inchiriaza o masina cu schimbator automat. Ca oricum vei fi foarte stresat, macar de grija asta sa scapi.

Vacanta frumoasa.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 1750 PMA (3 voturi)

Aura2018SV1r[11.02.19 15:36]

Nu cred că e musai să închiriați o mașină, dacă nu vă luați toată casa cu dvs, puteți ajunge foarte bine cu bus-ul - transport local.

De la Paphos la Larnaca, apoi de la Larnaca la Ayia Napa. Circulă mereu, e foarte ieftin, foarte rapid, foarte modern - puteți vedea tot Cipru astfel, dintr-un capăt în celălalt, oriunde vreți să vizitați ceva.

Sau puteți închiria o mașină (dacă vreți neapărat bătaie de cap), sunt puncte peste tot, nu aveți cum să nu vă descurcați.

Vacanță frumoasă să aveți!

TaviNCHAUTOR SOL[11.02.19 16:35]

@Aura2018: Inteleg, doar ca la intoarcere spre casa, zborul meu este la 9 dimineata, iar asta inseamna ca la ora 7 ar trebui sa fiu in aeroportul din Paphos.

Ma gandesc ca ar trebui sa plecam cu noaptea in cap din Ayia Napa, avand in vedere ca sunt 180KM intre cele doua zone si ma gandesc ca la ora aia nu cred ca circula busurile plus ca din cautarile mele reiese faptul ca facem vreo 5 ore cu busul

mihai.panaitSR2r[11.02.19 16:46]

salut...

intr-adevar e o problema cu condusul masini pe stanga... si chiar si cu schimbator automat daca nu esti invatat... dar nu e mare si se rezolva usor... recomandarea mea e sa iei full casco si scapi de toate grijile...

in rest vacanta frumoasa...

masina te ajuta mult... in zona paphos sunt multe obiective de vazut... dar e cam departe de agya napa... cam 2 ore cu masina...

din larnaca poti urca si pe thodos de unde ai o priveliste minunata asupra insulei...

in concluzie nu te speria... vacanta frumoasa

ultrasroPA3r[11.02.19 16:51]

@TaviN: cyprusbybus.com/RouteDetails.aspx?id=282

cyprusbybus.com/RouteDetails.aspx?id=282

cyprusbybus.com/RouteDetails.aspx?id=287

Aici gasesti informatii ca sa potrivesti si timpii de deplasare cu Kapnos Airport Shuttle intre aeroportul din Pafos si Larnaca apoi drumul catre Aya Napa.

adn marGD1r[11.02.19 17:11]

Cred ca ai fi mai in avantaj daca ai renunta la apartamentul din Ayia Napa. Nu stiu cat te-a costat, dar presupun ca nu mai mult de vreo 200euro. Cred ca aprox atat te va costa si masina, inchiriat plus benzina...

Eu am fost in Ayia Napa, cu aterizare in Larnaca si am facut aprox 1h cu masina, drumul nu e prea bun. Bus direct din aeroport spre Ayia Napa, nu este, noi am luat un taxi. Din cealalta parte a insulei e o provocare sa vii. Daca bus-ul face 5h, tot atat faci si tu, poate mai mult, nefiind obisnuita cu drumurile... E departe!

Eu nu as sta pe ganduri, neatentia se plateste, din pacate...

TaviNCHAUTOR SOL[11.02.19 17:27]

Va multumesc tuturor

Maya_CSE6r[11.02.19 18:50]

@TaviN: am închiriat prin Goldcar din Larnaca pentru vreo 8 zile. Dar nu cred ca opereaza in Paphos. Era prima data când închiriam mașină și așa cum zici nu prea știam la ce trebuie să fim atenți. Am închiriat o masina mica cred ca Fiat cu doua usi si cutie manuala si la fata locului ne-au spus ca nu mai au modelul pe care l-am inchiriat, dar ne fac upgrade la una mai mare cu cutie automata, in acelasi pret. Am fost asa de entuziasmati încat desi ne-am propus, am uitat sa verificam si sa pozam zgarieturile pe care le avea masina, asa cum ne recomandasera altii. Dupa cateva ore am vazut ca avea o lovitura destul de puternica in spate si ne-am facut probleme. Nu s-au legat de ea absolut deloc, desi ar fi putut sa profite de neatentia noastra. Singurul luicru pe care l-au verificat a fost daca are plinul facut.

Anul acesta am rezervat pentru luna iunie prin Kem Rental Cars chiar din Paphos. Sa fii atent la valoarea depozitului care e necesar la inchirirere, variaza de la 800 la 1200 de euro sau poate si mai mult daca inchiriezi o masina mai scumpă, sa ai un card acceptat de ei, am citit ceva de cardurile cu caratere in relief (o sa merg la banca sa vad daca mi-l pot schimba si eu), si cred ca e bine sa accepti si o asigurare suplimentara pe care probabil o sa ti-o propună la inchiriere. E bine sa stii ca nu poti trece cu masina in Cipru de Nord, iar cu condusul pe partea stanga... doar primul sens giratoriu mi s-a parut mai greu... Din Paphos in Aya Napa ai autostrada și drumurile nu sunt aglomerate. E chiar o placere sa conduci prin Cipru si ar fi pacat sa nu închiriezi, desi sunt si autobuze.

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2800 PMA (4 voturi)

crismisPOS18r[15.02.19 18:01]

@TaviN: Noi am închiriat mașină de la Aercar, o firmă mică ce se află în localitatea Timi, la câțiva km de aeroportul din Paphos. Rezervarea a făcut-o soțul meu încă de acasă. După aterizare, am sunat la numărul ce ne fusese furnizat și am anunțat că am ajuns. În aproximativ 10 minute a venit cineva după noi cu o mașină și ne-a condus la sediul firmei. Formalitățile au durat alte 20-30 de minute, am putut plăti cu cardul (Visa), dar nu mai rețin nimic despre garanție. Ne-a costat cam 120 euro pt 5 zile, plus o asigurare de încă 30 euro, cea mai "completă", să zic așa. În tot cazul, ni s-a recomandat să evităm drumurile off-road, deoarece în Cipru nu se asigură nicăieri oglinzile și zona de sub mașină; în caz de ceva, plătești fără drept de apel.

Totuși nu e cazul să-ți faci probleme. Drumurile sunt foarte bune și muuult mai libere decât la noi, condusul pe partea stângă e stresant doar în primele 5 minute, apoi vine de la sine. Oricum, mașinile închiriate au numere roșii, diferite de cele autohtone, iar ciprioții sunt drăguți și răbdători cu turiștii.

Recomand firma asta, Aercar, mulți angajați sunt români. Tipa care ne-a preluat e româncă, ne-a explicat ce și cum, ne-a încurajat etc. Deasemenea, băiatul căruia i-am predat mașina era român, tot el ne-a dus la aeroport. N-a insistat la verificarea finală pe zgarieturi sau alte asemenea, important a fost să avem plinul făcut.

Vacanță frumoasă!

EVALUAȚI:punctaj crt: 50 PMA [std] + 2800 PMA (4 voturi)

MarcumandruPM8r[09.03.19 19:18]

@TaviN: In Cipru, deoarece dominatia britanica a aparsit oficial insula in 1960, se conduce pe partea dreapta. Noi cand mergeam, mereu foloseam autobuzul pentru a ne deplasa de la un loc in altul. Si drumul va fi foarte lung afos se afla pe partea sud-vestica a insulei, iar Ayia Napa intr-o extremitae estica a Ciprului. Eu zic sa te informezi ce servicii de inchiriat auto se afla in incinta Aeroportului Pafos, pentru a alege de acolo varianta corecta!

cristina-11GDPHONE[30.04.24 22:31]

@TaviN: Deci in Cipru se conduce pe partea opusa decat in Romania, respectiv pe partea stanga ca si in UK/ Marea Britanie, nu pe dreapta ca in Romania.

Dupa ce am cautat si eu pe toate forumurile si m-am speriat ce povesteau altii din experiente, am inteles ca: firmele de inchiriere pot oferi surprize neplacute prin care pretul oferit pe site poate fi ' inselator' ca sa spun asa. Trebuie sa verificati bine masina, facute poze, filmare, nu se merge in partea de nord ce tine de Turcia, asigurarea nu acopera acolo. Asigurarea oferita standard nu este Full/ Casco. Multe asigurari nu acopera cauciucuri, oglinzi, geamuri, parbriz.

Trebuiesc citite toate conditiile cu f multa atentie desi veti fi obositi. Se cere card de credit cu caractere/ litere in relief, nu se accepta carduri preplatite gen Revolut. Se opreste o garantie f mare in opinia mea, odata pt 'excess' si alta pt garantie practic se blocheaza suma pe card si se deblocheaza apoi dupa o perioada. Din ce am citit pe siteuri firmelor mari e vorba de 1200 euro cel putin, mai mult pt o madina mai buna, mai mare, deci trebuie sa aveti disponibil pe card aceasta suma. De aceea eu am optat pt o firma locala, direct, fara intermediari. Pt orice firma veti opta cititi ff bine toti Termenii si Conditiile, ce se exclude, garantii, depozit, excese.

Daca incercati sa faceti rezervare pe un site specializat in rezervari, ce va ofera SI o asigurare gen Casco, cititi cu atentie pt ca acei bani vi-i acopera DUPA ce platiti voi mai intai depozit, excess, reparatii la o adica, eventual si timpul cat masina a fost jn reparatii... Pe mine m-a luat durerea de cap. Si pe multe siteuri aceste chestii nu se scriu clar, ... din contra...

Pt linistea sufletului meu, pt ca cipriotii nu sunt atenti cu masinile altora si nu prea respecta regulile, deci f multa atentie, am luat o masina automata ca sa fie f usor de condus si asa va recomand si voua, o masina micuta, usor de parcat. Am luat toate asigurarile separate astfel incat sa fiu acoperita complet, atat cea pt cauciucuri, geamuri care este 40 euro astazi sfarsit de aprilie 2024, dar si Super CW Insurance / adica full. Cele 2 acopera tot mai putin condus off-road sau in partea turca din nord. Fiti cu 7 ani si binecrescuti asa cum va stiu si lasati o impresie buna cu care sa ne mandrim toti.

Eu am luat o masina micuta de 4 pers, atat am avut nevoie. Posibil in sezon estival pretul sa urce. Dar astazi era in jur de aprox 200 euro pt aprox 10 zile. Cum spuneam am optat pt o firma locqla de familie ce are un renume excelent din Review-uri. Ma gandesc ca fiind firma lor au interes sa aibe clienti multumiti si renume bun, sa revina si sa ii recomande si nu sa dea tepe cum fac muuulte slte firme. Aduceti-va aminte ca in ziua de azi review-uri bune se pot cumpara.

Cipru este unul din cele mai frumoase locuri de pe pamant. Legenda spune (in qfarq de nasterea Afroditei acolo) ca Dumnezeu cand a impartit pamantul diferitelor popoare, a uitat de ciprioti/ greci si cand si-a dat seama, le-a spus ca le va da bucata de teren/ pamant ce o pastrase pt EL. Nu as putea spune nici eu mai bine decat atat desore Cipru decat ca e un taram binecuvantat pe care il iubesc din tot sufletul.

Multe firme din ce review-uri am citit sunt puse pe jecmaneala, unele nu acopera partea de dedesubt si te trezesti ca opreste garantia, banii blocati pt tot felul de chichite. Iarasi vmulte firme vor suorataxa benzibq din rezervor etc.

Eu am condus ca si cum ar fi fost masina personala, cu grija sa va feriti de altii. Asteptati-va sa deschida usa fara sa le pese ca loveste in masina voastra, Asteptati-va sa fie masina parcata pe margine si sa deschida usa in carosabil fara sa se asigure, direct in fata voastra, asteptati-va sa nu semnalizeze sau sa nu le mearga semnalizarea. Cred ca doar in Turcia am vazut soferi mai... nepasatori.

Dupa multe cautari am gasit Auto Trust Limassol, au site, gasiti la o cautare pe Google. Asa cum am spus deja, am luat asigurarile optionale cu excess zero si asigurare completa ca sa ma pot bucura de vacanta fara stresul cardului de credit in relief pe care nu il am, a excesului, garantiei/ depizitului etc Ridicatul si inapoiatul masinii a durat 5 min. Am ales de asemenea sa platesc nu la ridixare ci pe loc in avans, aveti reducere daca faceti asta, va afiseaza pretul.

Daca aveti intrebari, belamuriri, contactatii si va vor raspunde. L-am simtit oe Yianjis ca pe un prieten bun, de nadejde si asta scriau si altii in review-urile lor.

Mi s-a cerut sa aduc rezervorul asa cum l-am primit, 5 linii, l-am adus full din placerea personala ca multumire pt toata axeasta placuta experienta, pt ca Yiannis a fost ff dragut, saritor, profesional, comunicarea a fost pe Whatsapp, excelenta. Poate livra masina la aeroport, eu am luat-o din Linassol.

Sunt curse de autocare intre aeroporturi / Paphos si Larnaca si Limassol, costa 10 euro. Depinde cat de tarziu aterizati. Ar fi bine sa aveti programul autocarului din timp ca sa puteti programa masina. Retineti ca se intra in sensul giratoriu in stanga si se da prioritate celor din dreapta. E un pic ciudat pozitionarea pe carosabil, dar trebuie atentie ca sa nu o ia ' pilotul automat' pe obisnuinta. Macar cu cutia automata e o grija mai putin, mana mea stanga e proasta rau prefer sa ma pot concentra pe trafic, semne de circulatie, acordarea prioritatii si sa feresc pe altii

Alta chestie la care sa fiti atenti, scuze daca spun chestii deja stiute, e pe autostrada: in Cipru cand altcineva intra pe autostrada, au o portiune in care vor accelera ca sa se incadreze in trafic, deci nu va asteptati sa opreasca sa va dea prioritate ca vin de pe secundar, ci trebuie sa treceti pe cealalta banda ca sa le faceti loc sa intre in trafic pe prima banda.

Deci recomandarea mea este aceasta firma AutoTrust Cyprus/ Limassol, Yiannis este de incredere si disponibil, livreaza masina la hotel, la adresa unde stati. Eu am ridicat masina din statia de autocar cand am venit de la aeroport, la Agios Georgious Havouzas- e capatul de linue ot Limassol.

Experienta vacantei ib Cipru a fost excelenta si fara stres. Sincer nu mi-as fi putut dori mai mult.

Yiannis va va ajuta cu mult drag daca cereti un sfat, desi este f ocupat.

• [11] total răspunsuri, până acum
  • SCRIE UN RĂSPUNS

Doar utilizatorii autentificați (logați) pot răspunde.
    • Aveți deja un cont AFA? — logați-vă (autentificați-vă)
    • Nu aveți încă un cont AFA? — vă puteți crea unul în 10 sec
    Puteți folosi meniul „VIZITATOR” (vezi dreapta-sus) — atât pentru LOGARE cât și pentru CONT NOU

Abonament

• NU sunteți abonat/ă la acest fir de discutie - [NU primiți înștiințări când se scrie un răspuns] -- vă puteți însă abona mai jos