MiniGhiduri AFA VENETO/FRIULI [pg.3/7]

Clădirea adăpostind muzeul este accesibilă din staţia San Stae (vaporetto linea 1, la 100 m în spatele bisericii din Campo San Stae) şi nu impresionează prea mult văzută din afară. Însă în interior lucrurile se schimbă: încăperile vizitabile sunt situate la etajul întâi şi sugerează atmosfera opulentă în care îşi desfăşurau viaţa de zi cu zi nobilii veneţieni acum trei veacuri: mobilier şi decoraţiuni în stilurile barocului târziu şi rococo, fotolii și divane [...]citește review
- scris de Klaudyia în 23 May 2014 în rubrica Muzeele Veneției [ 24 voturi, 21600 PMA, 5981 viz.]
Așa cum am promis mă întorc cu Traseul 2 adaptat de mine pentru a putea vedea cât mai mult inclusiv din celelalte trasee pomenite de mine în articolul anterior de pe AFA Verona îndrăgostiților & îndrăgostiții de Verona. Începem din nou cu Piazza Bra (largă, în traducere din italiană) este de fapt una areal imens ce cuprinde, în jurul unui parc circular, următoarele obiective: Palatul primăriei, Arena și clădirile istorice utilizate în prezent de comercianți. Cu ce să [...]citește review
- scris de unq în 18 Sep 2013 în rubrica Descoperă Verona și împrejurimile [ 15 voturi, 12150 PMA, 3074 viz.]
Am fost prima oară, în fugă, în Verona, în 2008 venind dinspre Roma. Am rămas cu inima aici tânjind să descopăr îndeaproape un loc ce s-a născut cu peste 2000 de ani în urmă devenit celebru prin Romeo și Julieta. O să vedeți că anii nu au fost cruzi cu orașul păstrându-i vestigii ce provin din acei ani care, îmbinate fericit cu cele ale secolelor ce le-au urmat, au clădit orașul așa cum îl vedem noi astăzi. Este imposibil să nu vrei să vizitezi un loc ce atrage [...]citește review
- scris de unq în 17 Sep 2013 în rubrica Descoperă Verona și împrejurimile [ 20 voturi, 17550 PMA, 3890 viz.]
Asa cum spuneam in review-ul despre Hotelul Lydia, o sa scriu separat despre Grado. Asadar eram in a doua parte a circuitului nostru, parte pe care am alocat-o unui loc insorit, cu mare si plaja. Nu mai fusesem inainte la litoralul italian, si daca tot eram in Austria in drum spre Slovenia, am zis ca acuma e momentul sa ne satisfacem aceasta curiozitate. De la iesirea de pe autostrada A4 (Palmanova), spre Grado am trecut prin Aquileia, sa vizitam si noi forumul roman si basilica. Am ajuns [...]citește review
- scris de cristi_an3000 în 23 Aug 2013 în rubrica Descopera Grado si imprejurimile [ 13 voturi, 11700 PMA, 7538 viz.]
In vara anului 2011 am fost pentru prima data in Venetia, pentru numai cateva ore, deoarece eram in trecere pe-acolo in circuitul pe care l-am facut in nordul Italiei. Imi amintesc ca era extrem de cald, eram cu copilul care obosise si nu mai avea rabdare si mai aveam drum lung pana la urmatoarea destinatie, asa ca nu m-am putut bucura de prima vizita in acest oras care, la prima vedere, mi-a parut interesant, ciudat si misterios…in acelasi timp. Motiv pentru care la inceputul lunii [...]citește review
- scris de cdiana în 05 Jul 2013 în rubrica Vacanța în Veneţia [ 23 voturi, 19350 PMA, 3833 viz.]
Venetia este in mod cert unul dintre cele mai vestite si frumoase orase din lume. Cand zici Venetia, zici romantism, zici melancolie, zici dragoste. Fotografiile pe care le voi atasa vor fi, cred, relevante. Am ajuns acolo impreuna cu sotul in primavara anului trecut, alegand aceasta optiune de concediu din doua considerente: pe de o parte, aveam nevoie de o destinatie cu acces facil - aproximativ doua ore cu avionul, din Cluj, iar pe de alta parte, doream sa petrecem cateva zile într-un [...]citește review
- scris de dianabzs în 01 Jun 2013 în rubrica Vacanța în Veneţia [ 34 voturi, 30150 PMA, 3203 viz.]
La începuturile sale, viitoarea Serenissima Repubblica a fost un lăcaş de refugiu al unor imperiali rămaşi fără imperiu în faţa hoardelor migratoare, din care ultimele, cele ale longobarzilor, au reuşit să îşi cedeze numele unei provincii italiene şi chiar să îl inspire pe Verdi. Adevărul acestor lucruri avea să îmi fie relevat, 15 veacuri mai târziu, când, pe autostrada ce străbate nordul Italiei, ultimul indicator rutier anunţa prezenţa aeroportului din Veneţia şi [...]citește review
- scris de makuy* în 12 May 2013 în rubrica Vacanța în Veneţia [ 16 voturi, 13050 PMA, 1745 viz.]
Pentru a doua zi a minisejurului nostru in Opatija (vezi impresii) oscilam intre vizitarea pesterii Postojna din Slovenia care se afla foarte aproape de locul unde eram cazati si o excursie la Venetia care presupunea un drum mai lung. Eu mi-as fi dorit sa vizitam pestera, una dintre cele mai mari grote europene, mai ales ca Venetia o vizitasem in 1998 in drum spre Campionatul Mondial de Fotbal din Franta cand am avut o cazare intermediara in zona Mestre. Totusi, faptul ca baiatul nostru cel [...]citește review
- scris de marocanu21 în 07 Apr 2013 în rubrica Vacanța în Veneţia [ 31 voturi, 25650 PMA, 10011 viz.]
Cu multi ani in urma, cand visam sa fac o calatorie in Italia, imi spuneam ca primul oras pe care o sa-l vizitez o sa fie Venetia. Anii au trecut si cum "niciodata nu este prea tarziu", iata-ma in mai 2011 impreuna cu sotia in aeroportul Treviso si de aici in Favaro Veneto. Constatand ca preturile de cazare in insula sunt foarte mari, am ales cazare in aceasta zona din regiunea Veneto si nu mi-a parut rau. Am gasit aici. pe langa un hotel foarte bun, locuri de promenada, magazine de facut [...]citește review
- scris de traian.leuca în 06 Mar 2013 în rubrica Vacanța în Veneţia [ 26 voturi, 22500 PMA, 3747 viz.]
In luna februarie 2013, chiar dupa carnaval si ziua indragostitilor, am vizitat Venetia. Am plecat din tara cu teama inundatilor, ploilor si a multimilor nesfarsite de oameni, insa ceea cea am gasit in Venetia a fost mult peste asteptari. Am avut parte de cea mai frumoasa vreme pentru plimbari: a fost placut afara, vreme de toamna tarzie cu soare cald si un cer minunat pentru poze. Nu am vazut niciun nor si niciun strop de ploaie, insa din superstitie am plimbat la mine pelerina de ploaie. Am [...]citește review
- scris de coco.lina în 02 Mar 2013 în rubrica Vacanța în Veneţia [ 24 voturi, 21600 PMA, 4528 viz.]