MiniGhiduri AFA #TURISM MONTAN [pg.23/25]

Am finalizat micul nostru circuit de trei zile din vara acestui an printr-o incursiune pe Transfăgărășan. După provocarea pe care ne-o propusese Transalpina (vezi aici), ideea comparării celor două cele mai înalte șosele alpine din țara noastră, la momente temporale identice (mijlocul lunii iulie 2011), a fost atât de tentantă, încât n-am ezitat nicio clipă atunci când a fost să hotărâm ruta de întoarcere acasă. Pentru că înnoptasem la Ocna Sibiului, în acea [...]citește review
- scris de mariana.olaru în 28 Jul 2011 în rubrica Excursie Transfăgărășan [ 34 voturi, 30600 PMA, 9828 viz.]
Am prins o zi superba pe creasta Pietrei Craiului. Niciun fir de ceata, niciun nor de ploaie pe cerul albastru, doar o adiere usoara de vant care a fost bine venita caci canicula care a cuprins tara se simtea si aici desi in multe locuri creasta depaseste 2000m altitudine. Asemenea zile sunt rare pe munte unde vremea e schimbatoare, de aceea tura asta am mai incercat-o de cateva ori si nu a iesit decat partial. Acum fara nicio planificare am plecat sambata seara la Zarnesti unde ne-am cazat [...]citește review
- scris de Lumis66 în 25 Jul 2011 în rubrica La pas prin M-ții Piatra Craiului [ 21 voturi, 18900 PMA, 3080 viz.]
De la cabana Brusturet am plecat pe traseu cruce galbena urmand drumul forestier ce are o bariera imediat dupa cabana, fiind astfel interzis accesul auto. De aici incepe Valea Seaca a Pietrelor, o vale salbatica, incantatoare, pitoreasca, careia acum doar sursurul apei ce o strabate, ciripitul pasarelelor, noi si cativa caini care ne insoteau, ii deranja linistea. Urmeaza partea care ne place cel mai mult in drumetiile noastre, doar noi si natura, cand poti sa privesti in voie, sa te reculegi, [...]citește review
- scris de Lumis66 în 21 Jul 2011 în rubrica La pas prin M-ții Piatra Craiului [ 17 voturi, 15300 PMA, 6977 viz.]
Călătorind cu familia de mai multe ori în zona muntoasă a județelor Vâlcea și Gorj, am fost tentați de tot atâtea ori să străbatem și șoseaua care se bucură de renumele că ar urca la cea mai înaltă altitudine rutieră din România: 2145 m în Pasul Urdele. Este vorba firește de Transalpina, botezată mai tehnic drept drumul național 67C, șoseaua ce leagă nordul Olteniei de sudul Transilvaniei, nu pe valea vreunei ape, ci de-a dreptul peste coamele munților Parâng. Ei [...]citește review
- scris de mariana.olaru în 21 Jul 2011 în rubrica Transalpina - cel mai înalt drum din România [ 39 voturi, 34650 PMA, 30767 viz.]
Spre ruşinea mea, deşi nu stau la o distanţă prea mare de obiectivul care este subiectul acestui rewiew, totuşi o anume prejudecată m-a făcut să privesc cu un ochi critic ceea ce era relativ aproape de mine. Noroc de soţia mea care de loc fiind de la cîteva sute de km depăratare, în urmă cu cîteva zile mi-a zis: - Dragule, aş vrea să văd... - Dar nu prea este nimic de văzut acolo, i-am replicat... - Totuşi dragule, dacă se poate... Convins de inutilitatea unei [...]citește review
- scris de Qvadratvus în 18 Jul 2011 în rubrica Prin Munții Tarcăului [ 18 voturi, 15750 PMA, 12669 viz.]
Vorbeam aici la partea I de o zonă destul de interesantă dar mai puţin cunoscută, anume “genunchiul” de nord-vest al Munţilor Tarcău numit şi Munceii Bistriţa – Tazlău. Pentru cei care trec prin Piatra Neamţ, propun o excursie de 1 zi prin partea de nord a acestui “genunchi” şi dau asigurări că excursia nu va dezamăgi. Este de remarcat totuşi că nivelul de calitate al siteurilor turistice nu se ridică la cel al părţii de sud, dar pentru petrecerea unei zile [...]citește review
- scris de Qvadratvus în 12 Jul 2011 în rubrica Prin Munții Tarcăului [ 15 voturi, 12600 PMA, 8018 viz.]
Cu surprindere plăcută am descoperit zilele acestea la 40 -60 de minute de mers cu maşina de Piatra Neamţ, o zonă despre care aveam doar vagă idee, anume partea de sud a “genunchiului” Munceiilor Bistriţa – Tazlău din Nord-Estul Munţilor Tarcăului. Structural acest “genunchi” se găseşte delimitat la V de Culmea Goşmanu – Geamăna, la N şi NE de Bistriţa şi la S de apa Tazlăului. Dacă în partea de N apele sunt relativ scurte şi se orientează de la S la N, în [...]citește review
- scris de Qvadratvus în 13 Jun 2011 în rubrica Prin Munții Tarcăului [ 12 voturi, 10350 PMA, 7384 viz.]
Preambul Între 1902-1914 la dorinţa Regelui Carol I pentru a realiza o legătura strategică între valea Moldovei şi valea Bistriţiei, italienii au început amenajarea unui drum pe ruta actuală a DJ 209 B de la Mălini (de lîngă Fălticeni) – Obcina Stînişoarei - Borca (pe Valea Bistriţei), de unde şi numele păstrat de „Drumului talienilor” La final au ridicat în cel mai înalt punct al drumului – în Pasul Stînişoara (la 1235 m) o cruce din piatră (ulterior [...]citește review
- scris de Qvadratvus în 06 Jun 2011 în rubrica La pas prin Munții Stânișoarei [ 16 voturi, 13950 PMA, 14489 viz.]
In perioada 27-29 mai 2011 am valorificat premiul obtinut pentru anul 2010 (multumesc Cornel) si am fost la Ranca, unde am stat la pensiunea Valea Mariei. Despre aceasta pensiune nu mai scriu, pentru ca s-au spus destule de-a lungul timpului. Lucruri cunoscute – curatenie, oameni primitori, atmosfera placuta, priveliste frumoasa etc. Am plecat un grup de 6 prieteni din Bucuresti si am ajuns vineri seara pe la 22.30. A doua zi ne-am trezit cu un cer senin, cu ceva ceata pe varfurile [...]citește review
- scris de BOGDAN DSN în 05 Jun 2011 în rubrica Transalpina - cel mai înalt drum din România [ 36 voturi, 31500 PMA, 8413 viz.]
Am facut in weekend, pe o vreme de vara, o tura in Piatra Mare. O tura lunga si frumoasa cu plecare din Timisul de Jos – Canionul 7 Scari - Cabana Piatra Mare - Vf. Piatra Mare – Timisul Sec – Cioplea – Predeal. Am sa atasez fotografii care sa descrie tura si o sa pun in continuare impresiile pe care am inceput sa le scriu cand a aparut sectiune separata pentru Piatra Mare. N-am putut sa ma abtin cand s-a facut o sectiune separata pentru masivul Piatra Mare pentru ca sunt multe de [...]citește review
- scris de Lumis66 în 19 May 2011 în rubrica La pas prin munţii Piatra Mare [ 19 voturi, 16650 PMA, 3944 viz.]