MiniGhiduri AFA HALKIDIKI [peninsula] [pg.3/6]

In mod cert Halkidiki si mai ales Sithonia nu mai este o destinație atractivă pentru turistul român. Asta deoarece marea majoritoare a iubitorilor autohtoni de peisaj grecesc și-au început periplul elen cu Halkidiki încă de acum 10-12 ani. Acest lucru se poate observa destul de ușor dacă treci în revistă forumurile turistice unde majoritatea postărilor sunt vechi de 3-4 ani. Având prejudecata unui loc invadat de românii care vor o vacanță mai ieftină decât pe litoralul [...]citește review
- scris de ebirsan în 27 Sep 2015 în rubrica Descoperă Sithonia [ 38 voturi, 33300 PMA, 8688 viz.]
Impresii de calator De cand am inceput sa merg la scoala m-am obisnuit sa numar anii dupa vacante si, desigur, mai ales dupa cea mai grozava dintre ele – vacanta mare. Pe care o astept in fiecare an cu mare bucurie, chiar si de cand am terminat toate scolile si pe care, chiar si acum, tot vacanta o numesc. Mai cu seama ca spirala timpului m-a readus in vacante odata cu copiii care au crescut si merg si ei la scoala. Si asa ma bucur, de la un an la altul, planificandu-mi concediile si [...]citește review
- scris de calatorul în 24 Sep 2015 în rubrica Descoperă Sithonia [ 73 voturi, 63450 PMA, 5910 viz.]
O introducere mai lungă. Primul meu contact cu peninsula Halkidiki (sau Chalkidiki, nu ştiu cum e mai corect!) a fost în 2004, când am avut un sejur de 7 zile cu demipensiune în staţiunea Kalithea din Kassandra, la hotelul Palini Beach, acesta la recomandarea unei agenţii care avea drept slogan ,,Cine cunoaşte Grecia mai bine decât grecii” – am mers pe mâna patronului grec al agenţiei (care am văzut că a avut ceva probleme în urmă cu câţiva ani, cu nişte şmecheraşi de [...]citește review
- scris de marocanu21 în 22 Sep 2015 în rubrica Plaje în Sithonia [ 95 voturi, 84600 PMA, 8974 viz.]
După scurtul popas în Salonic (vezi impresii) am plecat spre Sithonia, mai exact Neos Marmaras, unde am avut cazare 6 zile la Zefyros Studios, locaţie situată chiar în centrul staţiunii. Deoarece ne propusesem o primă parte a vacanţei activă, am mers pe mâna colegului @johnnyredlabel, la fel ca şi anul trecut, în Lefkada, când am ales Nidri şi ne-a plăcut foarte tare! Celălalt ,,consultant” al meu pe probleme de Grecia, @ionescunic, mi-a recomandat Sarti, o staţiune foarte [...]citește review
- scris de marocanu21 în 07 Sep 2015 în rubrica Descoperă Neos Marmaras și împrejurimile [ 81 voturi, 72450 PMA, 12433 viz.]
Într-un periplu făcut în Iulie 2013 prin Sithonia, pentru descoperirea plajelor de pa acest deget mijlociu al Peninsulue Halkidiki, am ajuns şi pe această plajă şi de atunci am făcut plajă acolo de vreo 7-8 ori. Dată fiind discuţia creată la review-ul anterior despre această plajă, m-am hotărât să îmi postez şi eu propriile-mi impresii. Aşadar, la vreo 5-6 km. de Nikiti, pe drumul spre Neos Marmaras, la poalele dealurilor Itamos (formaţiunile mai înalte de pe [...]citește review
- scris de bogumil în 28 Jun 2015 în rubrica Descoperă zona Nikiti-Metamorfosi [ 56 voturi, 47250 PMA, 14780 viz.]
În urmă cu câteva zile m-am întâlnit cu o prietenă care, la sfatul meu, a petrecut o săptămână de vacanţă în luna septembrie la Neos Marmaras. Mi-a povestit ce bine s-a simţit iar eu am fost încântată că am putut să-i fiu de folos. Şi asta m-a făcut să îmi aduc aminte de propriile noastre sejururi în această staţiune. De şase ori am stat în Neos Marmaras între 2004 şi 2012, de fiecare dată în acelaşi loc, la amicul Kostas. Totul a început cu o recomandare [...]citește review
- scris de Carmen Ion în 14 Oct 2014 în rubrica Descoperă Neos Marmaras și împrejurimile [ 40 voturi, 35550 PMA, 10634 viz.]
Ajunşi în Kalithea (”privelişte frumoasă” în traducere) ne-am cazat rapid şi profitând de timpul frumos de afară am şi tulit-o spre plajă. Nu aveam decât 5 zile la dispoziţie pentru mare şi timpul trebuia speculat la maxim. Am lăsat pentru seara vizita în oraş şi am coborât pe jos spre plaja Ammon Zeus pe un drum asfaltat şi destul de bun. Este plaja principală din Kalithea şi după părerea multora una dintre cele mai bune şi mai frumoase de pe braţul Kassandra. [...]citește review
- scris de traian.leuca în 24 Sep 2014 în rubrica Descoperă Kassandra [ 58 voturi, 51300 PMA, 7751 viz.]
La o altitudine de 350 m, pe Muntele Itamos, satul fantomă Parthenonas pare că veghează asupra orașului Neos Marmaras, amplasat la poalele muntelui. Cu toate că este unul din cele mai vechi sate din Halkidiki, satul Parthenonas fiind menționat chiar și de Herodot, azi este un sat părăsit, locuitorii retrăgându-se în Neos Marmaras, cel mai mare oraș de pe brațul Sithonia al peninsulei Halkidiki. Povestea satului e tristă, ca orice loc abandonat. Rând pe rând, locuitorii au [...]citește review
- scris de biancuta în 05 Aug 2014 în rubrica Descoperă Parthenonas [ 41 voturi, 36000 PMA, 11279 viz.]
Când am planificat şederea în Kallithea, am făcut o listă cu obiectivele pe care să le vizităm în zonă, adunată din diferite surse de pe internet. Ea arăta aşa: 1. Capitala Halkidiki-ului, Poligiros, şi în continuare pitorescul Arnea, cunoscut pentru vinurile excelente şi produsele textile. De vizitat şi satul Pyrkadikia. 2. Thessaloniki, cu vizitarea oraşului Epanomi şi turul podgoriei locale. 3. Rezervaţia păsărilor acvatice Boussoulas. 4. Satul Afitos cu vedere [...]citește review
- scris de cher-cher în 14 Jul 2014 în rubrica Descoperă Kassandra [ 26 voturi, 23400 PMA, 7340 viz.]
Am ajuns în acest sat mânat de dorinţa de a vedea de aproape turnul ce îl aduce în atenţia miilor de turişti aflaţi în zonă, turn pe care îl observasem din maşină, în grăbita trecere prin localitate către Kallithea. Pe lista mea de obiective de vizitat aveam de altfel un turn, “Turnul bizantin” din Agios Pavlos, aşa cum îl găsisem notat pe un site, pe când mă documentam în cautare de puncte de interes ale Kassandrei. Am aflat în cele din urmă că în satul Agios [...]citește review
- scris de cher-cher în 14 Jul 2014 în rubrica Descoperă Kassandra [ 21 voturi, 18900 PMA, 6625 viz.]