MiniGhiduri AFA BANAT [pg.4/6]

Cascada Bigar – locul I in clasamentul „Opt cascade unice in lume” realizat de catre „The World Geography”. Asta veti citi pe un indicator simpatic din lemn daca veti ajunge la cascada Bigar. Este timpul debutului meu pe anul 2015. La multi ani tuturor! Dupa un an 2014 in care m-a cuprins microbul AFA, fiind de departe cel mai activ an al meu pe AFA, era cazul sa deschid gura sau „sa dau cu ura-n tastatura” sa va povestesc si eu ceva. De fapt dau cu drag, of course, dar tare [...]citește review
- scris de Dan&Ema în 25 Jan 2015 în rubrica Cascada Bigăr [Cheile Nerei] [ 58 voturi, 50400 PMA, 4100 viz.]
In luna august, in urma unui importat consiliu de familie :), am stabilit, in unanimitate, sa mergem cateva zile si in tarisoara noastra, pe care am cam neglijat-o, turistic, in ultima perioada, preumblandu-ne prin strainataturi. Initial alesesem un traseu Ciucas - Cheile Bicazului - Lacul Rosu - Durau (Ceahlau), insa am schimbat in ultima clipa itinerariul, indreptandu-ne spre Cazanele Dunarii (cazanele sunt locurile din Defileul Dunarii unde fluviul se ingusteaza la maximum, pana la 230 m), [...]citește review
- scris de nickro în 05 Sep 2014 în rubrica Haihui prin Banat [ 34 voturi, 30600 PMA, 5063 viz.]
Ori de cate ori avem ocazia si data fiind distanta relativ scurta de la Timisoara la Buzias (nici 40 de kilometri), mergem acolo pentru o gura de aer proaspat sau de apa rece direct de la izvor. In ultimii doi ani s-a renovat soseaua ce strabate orasul Buzias (dinspre Timisoara spre Lugoj) si chiar s-a construit destul de repede si o sosea de centura, astfel incat traficul greu nu mai perturba linistea statiunii. Buzias este o statiune balneoclimaterica (din 1819) de campie (128 de metri [...]citește review
- scris de Tucu2009 în 30 Oct 2013 în rubrica Descoperă Buziașul [ 12 voturi, 8550 PMA, 5971 viz.]
Aceste randuri le scriu datorita faptului ca am crescut intr-un sat din apropiere si am foarte multe amintiri legate de acest orasel de campie din Banat, situat la 44 de kilometri de Timisoara pe drumul european E70 si pe calea ferata paralela cu acesta care se continua catre Serbia, respectiv catre capitala acesteia Belgrad. Deta este declarat oras inca din 1810 din timpul ocupatiei austro-ungare si inca de atunci este un important centru economic, administrativ si cultural chiar si pentru [...]citește review
- scris de Tucu2009 în 29 Oct 2013 în rubrica O zi în Deta [jud Timiș] [ 16 voturi, 12600 PMA, 3733 viz.]
Cu ceva ani in urma nici nu vroiam sa aud de excursii in strainatate considerand ca Romania are destul de multe de oferit pentru a avea de unde alege. Am colindat pe carari de munte, am vizitat Dobrogea cu atractiile sale despre care multi nu stiu, in Moldova am fost cu trenul si pe acolo cu autobuzele reusind astfel sa cunosc oamenii si sa simt altfel atmosfera, in Transilvania am dormit pe la localnici, in munti prin cabane sau in cort. Dar de cand am inceput sa devin mai mofturos si mai [...]citește review
- scris de vlado2 în 17 Oct 2013 în rubrica Descoperă Cheile Nerei [ 31 voturi, 27450 PMA, 17714 viz.]
Sunt atât de multe locuri frumoase în ţara asta că am impresia că n-am să reuşesc nici în 7 vieţi să le văd pe toate. De aceea, cu greu revin în locurile în care am fost, când chiar nu mai pot de dor. Sunt însă şi locuri de care atunci când le descopăr nu mă mai pot despărţi. Este şi cazul Văii Cernei - Herculane unde într-un an şi jumătate am petrecut 4 sejururi a câte 11 zile şi tot nu am reuşit să văd toată frumuseţea acestui colţ de ţară. La început [...]citește review
- scris de Lumis66 în 02 Oct 2013 în rubrica La pas prin Herculane și împrejurimi [ 34 voturi, 30600 PMA, 11341 viz.]
Într-o frumoasă zi de început de septembrie, duminică fiind, sărbătoare, vreme superbă și niciun chef de stat în casă, ne-am hotărât să mergem să vedem deja celebra cascadă Bigăr, recent declarată pe locul I din topul 8 cascade unice în lume. Am parcurs drumul Reșița – Anina – Bozovici (nu ajungi practic în Bozovici, de la cascadă mai sunt 12 km până în Bozovici) și am mers aprox. 60 km. în total. Drumul este impecabil, iar peisajul este absolut superb [...]citește review
- scris de Alina Roxana în 09 Sep 2013 în rubrica Cascada Bigăr [Cheile Nerei] [ 21 voturi, 16650 PMA, 7222 viz.]
• Am căutat pe AFA un topic legat de Valea Cernei, dar spre surprinderea mea nu am găsit nici o referinţă. Atunci am intrat pe „Herculane”, acolo unde eram sigur că voi găsi ceva legat şi de V. Cernei. • In opinia mea între entităţile geografice Valea Cernei şi Herculane este o mare diferenţă. Poate dacă spui Heculane, spui Domogled (şi invers), dar Valea Cernei reprezintă un areal foarte mare, zona Herculane fiind doar o mică parte. • Nu vreau să vorbesc de [...]citește review
- scris de ebirsan în 20 Aug 2013 în rubrica Descoperă Valea Cernei [ 15 voturi, 11700 PMA, 2748 viz.]
Jul-2013Locuri dragi
Pentru că am observat că nu sunt prea multe impresii despre zona Văliug-Crivaia, am hotărât să scriu acest review pentru că numai ce m-am întors din această zonă. În primul rând vreau să vă spun că este o zonă foarte dragă mie, o zonă pe care o cunosc de când eram mică, pe care am îndrăgit-o de mică și pe care am văzut-o dezvoltându-se pe măsură ce timpul a trecut. Din Reșița trebuie să mergeți pe drumul către muntele Semenic apox. 25 km. (drumul este recent [...]citește review
- scris de Alina Roxana în 22 Jul 2013 în rubrica Descoperă zona Văliug-Crivaia [ 10 voturi, 8550 PMA, 14893 viz.]
Am „vizitat” această staţiune acum trei ani, împreună cu o altă familie prietenă. Am pus ghilimelele de rigoare, pentru că prietenii mei urmăreau alte"repere turistice" în Herculane. Pentru ei un sejur la un obiectiv turistic se rezuma la o cazare intr-un hotel cu cât mai multe stele, restaurante cât mai sofisticate şi mai scumpe, iar mersul pe jos le provoca tot disconfortul din lume. Aşa s-a întâmplat şi acum trei ani. Am ajuns seara târziu în staţiune, ne-am cazat [...]citește review
- scris de traian.leuca în 10 Jul 2013 în rubrica La pas prin Herculane și împrejurimi [ 39 voturi, 35100 PMA, 4684 viz.]