MiniGhiduri AFA ARDEAL SUD [BV, SB, HD] [pg.20/24]

Asa cum am promis in review-ul anterior, unde fac referire la vizita facuta la castelul din Miclosoara (vezi impresii), voi scrie cateva cuvinte si despre aceasta biserica. Am ajuns aici, tot in prima zi a anului 2012, dupa ce vizitasem castelul, in urma discutiei telefonice intre gazda noastra si preotul comunitatii unitariene. Din pacate, am ajuns la casa parohiala, un pic mai tarziu decat stabilisem, astfel incat, cred ca l-am deranjat din timpul siestei de amiaza si a trebuit sa mai [...]citește review
- scris de adry24 în 14 Nov 2012 în rubrica (Alte) Biserici/cetăți fortificate din Transilvania [ 8 voturi, 6750 PMA, 2097 viz.]
După mai multe amânări, până la urmă am reuşit să ajungem la începutul lunii august şi la Ocna Sibiului. Din fericire, ne-am putut bucura de vreme frumoasă şi pentru cele trei zile cât am stat, ne-am planificat timpul astfel încât să putem „face cunoştinţă” cât mai mult cu staţiunea care deşi mică, a avut destule să ne ofere, şi pozitive şi... din cealaltă categorie, în care eu am inclus condiţiile de cazare de care am avut parte –puteţi găsi aici mai multe [...]citește review
- scris de urjanclaudiu în 14 Nov 2012 în rubrica Descoperă Ocna Sibiului [ 25 voturi, 22500 PMA, 19979 viz.]
De ceva timp aveam în plan să mergem la Ocna Sibiului dar am fost obligaţi, din diverse motive, să tot amânăm. Până la urmă, planul nostru a fost dus la bun sfârşit la începutul lunii august, când am profitat din plin de trei zile libere avute în timpul săptămânii. Ajunşi la destinaţie, binenţeles că am vrut să vedem şi să aflăm cât mai multe aşa că nu ne-am mulţumit doar cu un singur obiectiv, împărţindu-ne timpul astfel încât să luăm contact cu ambele [...]citește review
- scris de urjanclaudiu în 29 Oct 2012 în rubrica Descoperă Ocna Sibiului [ 35 voturi, 30600 PMA, 29173 viz.]
Ca drumeţ prin Ţara Haţegului, un loc încărcat de tradiţie şi istorie, nu poţi rata unul dintre cele mai pitoreşti obiective ale zonei, şi anume Rezervaţia de Zimbri din pădurea Slivuţ. Rezervaţia este situată la aproximativ 7 kilometri de centrul oraşului Haţeg, pe direcţia Haţeg-Simeria. Cam la jumătatea drumului, se iese din şoseaua principală şi se virează la stânga, pe drumul care duce spre rezervaţie. Este un drum asfaltat, cu o singură bandă de mers, care [...]citește review
- scris de Paty în 23 Sep 2012 în rubrica Rezervația de zimbri [Slivuț] [ 23 voturi, 18900 PMA, 3963 viz.]
Am ajuns intentionat la Sarmisegetusa Regia, asta in primul rand, adica am vrut sa mergem si am gasit si drumul si indicatoarele si cazare. E important sa spun ca drumul e destul de bun, pana in Costesti e asfalt, apoi 16 km e u drum forestier. Dupa ce iesiti de pe asfalt nu mai este semnal deloc la telefonul mobil, se pare ca in nici o retea doar Zapp are ceva ceva... Cand am fost noi erau indicatoare peste tot, drumul era destul de bun, noi nu avem masina de teren, ba chiar e cam joasa, dar [...]citește review
- scris de cuza în 19 Sep 2012 în rubrica Descoperă Sarmizegetusa Regia [M-ții Orăştiei] [ 26 voturi, 21600 PMA, 4677 viz.]
M-am gandit sa scriu cateva cuvinte despre cele cateva zile petrecute la Ocna Sibiului, o statiune destul de putin mediatizata la noi iar asta mi se pare putin nedrept. Am mai fost acolo si acum aproximativ 2 ani, iar pe atunci se lucra de zor la strandul cu lacuri, o ampla operatiune de modernizare a lui pe fonduri europene, iar anul acesta am constatat ca operatiunea de modernizare a fost un succes. Localitatea Ocna Sibiului se afla la aproximativ 12 km de orasul Sibiu, iar daca vii [...]citește review
- scris de dandulea în 16 Sep 2012 în rubrica Descoperă Ocna Sibiului [ 19 voturi, 17100 PMA, 6134 viz.]
Din cele mai vechi timpuri, Poiana Brasov, a fost destinatia preferata pt. drumetii, atat vara cat si iarna, in special a brasovenilor. Asa ca, dorind sa pastrez traditia si dorind sa-mi mai dezmortesc picioarele, care au cam amortit in aceasta vars, am luat decizia sa mai fac macar niste peregrinari, aici aproape, de locul unde imi petrec, 2/3 din timpul unui an. Impreuna cu o prietena si Dobermanita ei, am plecat de acasa cand soarele deja stralucea pe cer, si ne-am infiintat in Livada [...]citește review
- scris de grecudoina în 12 Sep 2012 în rubrica La pas prin Brașov [ 10 voturi, 8550 PMA, 3434 viz.]
Cu ocazia Intalnirii AmFostAcolo.ro de la Tarlungeni, am avut ocazia de a vizita doi prieteni buni si in acelasi timp privilegiul de a cunoaste istoria uneia dintre cele mai vechi cetati fortificate din Tara Barsei, este vorba de Cetatea fortificata din Sanpetru, una dintre cele 8 cetati construite in aceasta zona de catre colonistii germani si Cavalerii Teutoni, alungati din Israel dupa ce arabii au cucerit aceasta tara. Intr-o viitoare incursiune in Tara Barsei, am intentia de a vizita si [...]citește review
- scris de pepsi70ro în 04 May 2012 în rubrica Biserici/cetăţi fortificate în Brașov și împrejurimi [ 39 voturi, 34650 PMA, 5394 viz.]
Intr-un complex de imprejurari - fara relevanta pentru AFA - am primit prin posta, din partea autorului, ghidul "Icoanele pe sticla din Sibiel". Pentru ca stiam prea putin despre arta picturii pe sticla, iar despre muzeul care gazduieste aceasta colectie nu auzisem inca, am dat citire cu mare interes lucrarii semnate de Giovanni Ruggeri - ziarist si eseist italian, autorul mai multor publicatii despre Romania si Europa de Est. Am aflat cum au aparut, ce semnifica si cum s-au raspandit [...]citește review
- scris de iulianic în 17 Apr 2012 în rubrica Muzeul de icoane pe sticlă 'Preot Zosim Oancea' [Sibiel] [ 22 voturi, 18900 PMA, 3305 viz.]
Cei care au urmărit firul de discuţii de pe forum cu privire la Întâlnirea AFA 2012 ştiu că acolo s-au făcut tot felul de propuneri de petrecere a timpului rămas la dispoziţia fiecăruia, pe lângă activităţile „obligatorii”. Aşa cum era de aşteptat, de mare succes s-a dovedit turul pietonal al Braşovului, care s-a desfăşurat vineri, 9 martie, având-o drept ghid pe krondia. În acel fir de discuţie, eu îmi anunţasem intenţia ca sâmbătă, 10 martie, să fac o mică [...]citește review
- scris de Costi în 07 Apr 2012 în rubrica Biserici/cetăţi fortificate în Brașov și împrejurimi [ 22 voturi, 19800 PMA, 3624 viz.]