MiniGhiduri AFA ARDEAL SUD [BV, SB, HD] [pg.19/24]

Ajunsi intr-un final la Sibiu, dupa aventura noastra pe Transalpina, suntem cazati la Hilton, chiar vizavi de parcul Dumbrava Sibiului. Verdeata, racoare, imposibil de rezistat intr-o dupa amiaza fierbinte de inceput de vara, asa ca iata-ne cu arme si bagaje (a se citi Nikon-ul din dotare) la vizitarea imprejurimilor. Intrand pe poarta, am avut impresia ca am pasit in Dumbrava Minunata... oare cum a supravietuit Padurea Dumbrava pana in prezent, gandindu-ma la Codrii Vlasiei de acasa care [...]citește review
- scris de Kyandra în 09 Jul 2013 în rubrica O zi în Dumbrava Sibiului - Complex Muzeal Astra, Zoo Sibiu [ 21 voturi, 17550 PMA, 18224 viz.]
La limita dintre județele Alba și Hunedoara, la distanţă egală între Deva și Alba-Iulia, se găsește stațiunea balneoclimaterică de interes național Geoagiu-Băi situată din punct de vedere administrativ-teritorial în oraşul Geoagiu, județul Hunedoara. Accesul în Geoagiu-Băi se realizează pe E 68 (DN 7) sau pe calea ferată Bucureşti – Deva până la halta Geoagiu apoi pe şoseaua ce face legătura între aceasta şi staţiunea în discuţie, aflată la o distanţă de [...]citește review
- scris de baby eyes în 20 May 2013 în rubrica Descoperă Geoagiu și împrejurimile sale [ 15 voturi, 9450 PMA, 5309 viz.]
Legenda spune că, demult, tare demult, undeva într-un sat din Germania, era un tânăr care cânta foarte frumos la flaut, fermecându-i pe toţi cei care îi ascultau muzica. Cum în satul respectiv erau mulţi şoareci, primarul, l-a rugat pe tânăr să cânte la flaut şi să-i scoată pe şoareci din sat şi avea să-i dea o recompensă. Zis şi făcut, tânărul curăţă satul de şoareci, dar când se întoarse după recompensă, primarul nu-i mai dădu nimic. Ca răzbunare, tânărul [...]citește review
- scris de doina_c24 în 28 Apr 2013 în rubrica (Alte) Biserici/cetăți fortificate din Transilvania [ 41 voturi, 36450 PMA, 2362 viz.]
La sfarsitul lunii octombrie 2012, dupa un sejur la Sovata, am decis sa mai ramanem o zi prin Transilvania si sa vedem cateva localitati din zona, care au ceva renume peste hotare (din pacate, nu datorita noua romanilor) – Biertan, Saschiz si Viscri. Primele doua le-am vazut in aceeasi zi, apoi am innoptat la o pensiune in Saschiz, despre care puteti citi aici Pensiunea Cartref - iar a doua zi am ajuns la Viscri. Cele 3 localitati se pot vizita in aceeasi zi, daca esti cazat in acea zona. Si [...]citește review
- scris de BOGDAN DSN în 01 Apr 2013 în rubrica (Alte) Biserici/cetăți fortificate din Transilvania [ 32 voturi, 26550 PMA, 2055 viz.]
Trebuie să-mi încep scrierea cu o confesiune. AmFostAcolo, în copilărie, eram încă marcat de impunătorii zimbri şi mi-am dorit foarte mult să mai merg acolo. Astfel, în sfârşit de decembrie şi de an 2012, mergând de la Haţeg spre Simeria (şi implicit Deva), am decis să intru şi la rezervaţie şi de-ar fi să stau 5 minute. Am setat în GPS-ul de pe telefon drept punct de interes „Rezervatia de Zimbri Haţeg” (aşa-i cunoscută locaţia pe harta Romania 8.3TM 2012.07 [...]citește review
- scris de creivean în 19 Mar 2013 în rubrica Rezervația de zimbri [Slivuț] [ 55 voturi, 45899 PMA, 27512 viz.]
Aşa cum am promis, iată că revin cu un al doilea articol dedicat cetăţii medievale din Sighişoara. Dacă în review-ul trecut v-am povestit despre sistemul de fortificaţii, de această dată vă voi spune câte ceva despre obiectivele turistice sau mai bine zis, despre principalele atracţii din interiorul cetăţii, ea însăşi un remarcabil obiectiv turistic. Trebuie să recunosc faptul că din cauza timpului scurt petrecut aici, e foarte posibil să ne mai fi scăpat câte ceva, de [...]citește review
- scris de urjanclaudiu în 31 Dec 2012 în rubrica Descoperă Sighișoara şi împrejurimile [ 34 voturi, 29700 PMA, 6675 viz.]
Pe la jumătatea lunii septembrie urma să profităm de două zile libere avute la dispoziţie şi să dăm o tură prin Bucegi. Trecuseră câteva luni în care, din lipsa timpului, nu mai plecaserăm în nici o drumeţie şi cam duceam dorul muntelui. Dar... nu avea să fie nici de acea dată. Stând seara şi privind la televizor, am văzut o ştire, un reportaj, (nu mai ştiu exact) ceva despre cetăţile medievale din Transilvania iar una dintre ele ne-a atras atenţia în mod deosebit. A [...]citește review
- scris de urjanclaudiu în 20 Dec 2012 în rubrica Descoperă Sighișoara şi împrejurimile [ 44 voturi, 39150 PMA, 3430 viz.]
Aşa cum spuneam la sfârşitul precedentului articol, nu eram hotărât dacă voi mai scrie sau nu încă un review referitor la Ocna Sibiului. Până la urmă iată că am luat decizia de completa seria cu un ultim articol. Dacă în cele două review-uri postate anterior v-am povestit despre principalele atracţii ale staţiunii, mai exact Complexul Balnear Ştrand (vezi impresii) şi Complexul Lacurile Sărate (vezi impresii), de această dată am să vă spun câte ceva şi despre [...]citește review
- scris de urjanclaudiu în 18 Dec 2012 în rubrica Descoperă Ocna Sibiului [ 35 voturi, 31500 PMA, 6817 viz.]
Vara acestui an n-am mai petrecut-o ca altădată cutreierând poteci străine. După multă vreme, am decis ca vacanța să ne-o petrecem pe plaiuri mioritice, reînnodând astfel firul rupt al trăirilor sufletești plămădite ani de-a rândul prin legătura cu pământul natal. Și fiindcă această subită senzație de necesară întoarcere la matcă a purtat pecetea dorului, dar și a neobositei căutări de frumusețe, pace, liniște și trăire lăuntrică, am ales să fim pentru prima [...]citește review
- scris de mariana.olaru în 28 Nov 2012 în rubrica Mănăstirea Prislop [Silvașu de Sus] [ 31 voturi, 27900 PMA, 19111 viz.]
Bine v-am regasit! Ne propusesem mai demult o vizita in aceasta zona si iata ca a sosit momentul - sotia mea dorea sa mearga la manastirea Prislop iar eu [la] cateva obiective din zona pe care le-am ratat de-a lungul timpului din lipsa de timp cu toate ca am tranzitat de mai multe ori Tara Hategului (in drum spre cabana Rotunda din inima Retezatului, spre motelul Cincis de pe lacul cu acelasi nume, spre statiunea Vata din jud. Hunedoara etc). Asadar profitand de un weekend foarte calduros [...]citește review
- scris de marocanu21 în 18 Nov 2012 în rubrica Descoperă Țara Hațegului [ 21 voturi, 16650 PMA, 5783 viz.]