ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 09.08.2008
    ÎNSCRIS: 09.08.08
    STATUS: UCENIC
    AUG-2008

Gergana un hotel care merita recomandat

Salut, am fost saptamana trecuta la Albena - Hotel Gergana 4*, vreau sa va impartasesc impresiile, poate sunt de ajutor.

Ca o conluzie, a fost super, pentru banii pe care i-am dat. Normal, pot exista si conditii mai bune la hoteluri de 5*, dar si banii sunt mai multi.

Despre drum, banui ca sunt unii interesati si in acest aspect: granita am trecut-o pe la Giurgiu. Nu am asteptat nici macar 1 min (doar cat m-am dat jos din masina sa platesc taxa de pod = 31,00 RON). Pasapoartele ne-au fost cerute doar de vamesii bulgari. Am platit vigneta in euro - 5. Noi aveam 7 nopti/8 zile, astfel ca am intrebat daca trebuie sa cumparam vigneta pe 2 saptamani. Vamesul bulgar a spus, suprinzator, ca e de ajuns vigneta in valoare de 5 euro.

Drumul Giurgiu - autostrada lor a fost super - asfaltul foarte bun, fara aglomeratie, fara politisti (doar cateva cartoane care simulau masinile de politie in marime naturala, lol, cum am vazut si pe la noi). Nu am intalnit fitzosi, romani sau alte natii care mergeau sau depaseau ca nebunii (nici macar pe autostrada), chiar si romanii conduceau parca ceva mai prudent. Destul de multe restrictii de viteza, dar, per ansamblu, usoara si foarte placuta calatoria. Autostrada pana la Varna cam denivelata si cu gropi, mici, pe alocuri. Din cauza denivelarilor am intalnit cam multe restricitii de 70km/h. In schimb, peisajul pe autostrada foarte pitoresc. De asemenea, autostrada a fost foarte libera...

Din punct de vedere al indicatoarelor, in Ruse sunt suficiente catre Varna, deci nu va speriati, e OK din punctul acesta de vedere. Pe drum nu sunt, insa, borne kilometrice, dar nu prea ai nevoie de ele, daca ai studiat o harta inainte sa pleci la drum. Noi am avut un sistem de ghidare porin satelit cu IGo2008. Aacest sistem prezinta o problema: in Ruse, odata ajuns la pasarela cea mare pe care trebuie sa o parasesti ca sa mergi catre Varna, IGO2008 iti spune sa faci la stanga cand esti pe pasarela. In realitate, trebuie sa treci peste pasarela, faci dreapta si o parasesti, apoi intri pe sub ea tot catre dreapta si te incarezi pe drumul catre Varna. Daca urmaresti indicatoarele catre Varna, nu ai absolut nici o problema. Eu m-am luat dupa GPS si cautam sa fac stanga pe pasarela; ca urmare, am mers inainte, vreo 700 m, m-am intors si m-am incadrat pe drumul catre Varna.

In Varna am mers prin centru (duminica a fost foarte liber; in timpul saptamanii e mai aglomerat, dar oricum e departe de aglomeratia din Bucuresti). Prin centru mi s-a parut foarte simplu: tot mergi pana se termina autostrada, apoi urmaresti indicatoarele catre Balchik sau Zlatni Piasatsi (Nisipurile de Aur), care sunt aproape la orice intersectie, deci nu ai cum sa te ratacesti. Cand ai ajuns pe bulevardul Kniaz Boris I, se merge numai inainte. In concluzie, v-as chiar recomanda sa o luati prin centrul orasului Varna. Nu va luati dupa indicatorul spre Albena de la intrarea in oras, care iti spune sa faci dreapta in apropierea aeroportului. Acesta te baga pe o varianta de ocolire, care nu este asa de simpla dupa cate am vazut pe harta (nu am mers personal pe acolo).

De la Varna la Albena drumul e frumos, dar cu multe restrictii de viteza, nu prea am vazut politisti (doar in weekend). Urmariti tot timpul Balchik sau Zlatni Piasatsi.

Odata ajuns in Albena, totul e simplu: se ajunge la un sens giratoriu dupa care se iese catre dreapta, se ajunge la intrarea in statiune, la bariere, apoi se merge inainte pana la o intersectie, care are 2 iesiri: una stanga si una dreapta; dreapta pentru Gergana, Nona, Elitsa, Borjana, stanga pentru restul hotelurilor.

Destul despre drum, sa trecem la partea mai interesanta, impresiile de la hotel si din statiune... La Gergana am avut o surpriza placuta: am platita camera dubla cu pat pentru copil si am primit apartament cu 2 camere super mari, pat matrimonial, 2 balcoane. Nu stiu cum de s-a intamplat, dar am fost foarte multumiti (agentia prin care am cumparat biletele se numeste ********- foarte serioasa mi s-a parut). In prezent, complexul Gergana se compune din 3 hoteluri: ultimul de pe plaja e vechiul Gergana, care pe din afara arata cel mai frumos, iar primul si al doilea sunt fostele Albena Beach. Noi am stat la al doilea, cel cu albastru.

Despre mancarea in sistem AI - foarte buna. Cam multa mancare gatita, sosuri, etc. Dar oricum erau si gratare si fripturi, cartofi prajiti, etc. Cea mai gustoasa a fost cea de seara, iar in weekend avea o seara specifica (noi am prins o seara de peste si fructe mare cu rechin pane, scoici, creveti). Singura problema la restaurant era, dupa cum va si asteptati, probabil :), multimea de romani care isi umpleau farfuriile pana la refuz... Unii dintre ei mancau si cate doua astfeld e farurii pline, altii lasau jumatate in farfurie. O vanzoleala permanenta, ca la cantina - nu am vazut absolut nici un fel de eticheta la masa. De remarcat ca la intrarea in restaurant era un afis (nu intamplator - numai in romana) pe care scria ca nu ai voie sa iesi cu mancarea si bautura afara din restaurant.

In restul timpului, intre ora 11 pana la 16:30 se putea manca pizza, carnaciori, friptura, salata, cartofi prajiti, inghetata etc. Unii romani erau "abonati" si la restaurant si la bar, genul cunoscut, al "burtosilor cu lant la gat".

Imi pare rau ca o spun dar trebuie sa o spun: suntem necivilizati, chiar si bulgarii sunt mai civilizati decat noi. De exemplu, intr-o zi a venit un grup de romani - vreo 8 - care nu erau cazati la hotel, probabil erau in trecere. S-au asezat la masa (nu aveau bratzari de masa la mana), nu stiau cum se procedeaza, s-au facut ca platesc acum, apoi ca platesc dupa ce mananca... Intr-un final si-au dat seama probabil ca e autoservire, au mancat si au baut din toate felurile, s-au ridicat de la masa mustacind ca nu au platit si... au plecat linistiti. Mi-a fost mie rusine... nu se poate accepta asa ceva...

## end review sc

Trimis de ionut* in 09.08.08 08:54:50

VIZUALIZĂRI: 1650 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (ionut*); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
  • rezervă o cameră la acest hotel, prin booking.com

• Niciun abonat la acest review, încă...