ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 03.05.2010

NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
    NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ

Happy la Ruse

Ce poate fi mai minunat, decat sa te trezesti dimineata, la aceeasi ora ca pentru plecare la serviciu, dar sa o iei in alta directie... asa... cu un sentiment de "am plecat hai-hui de acasa”?

Pentru prima data am fost la Ruse. Am fost in adevaratul sens al cuvantului in acest oras. Caci pana acum am trecut de multe ori in drum spre Grecia sau Turcia, dar mergand doar pe soseaua de centura a orasului.

Orasul situat pe malul drept al Dunarii este primul pe care orice roman il intalneste dupa ce trece pe Podul Prieteniei, inaugurat in 1954, lung de 2,8 km. ce uneste Romania de Bulgaria. Este un pod pe doua nivele; unul rutier si unul feroviar.

Desigur am trecut granita doar cu buletinul in mana si platind taxa de pod (5 Eur la dus, 6 Eur la intoarcere). Odata ajunsa pe malul bulgaresc... bucurie; nu tu vamesi nesuferiti... nu control in masina... nimic. A trecut demult vremea cand vamesii bulgari ne mancau sufletul. Cel putin la Ruse, toti bulgarii au inteles, ca daca romanii vin la ei si cheltuie bani, este un lucru bun. Ba unii au inceput sa vorbeasca romaneste. Si bine fac, caci alfabetul lor nu prea este pe intelesul meu (al nostru). Vestea buna este ca indicatoarele rutiere sunt scrise si in lafabetul lor si in cel latin.

In trecut pe vremea Imparatului Vespasian, (care l-a si fondat) orasul se numea Sexaginta Prista, care inseamna "orasul celor 60 de corabii". Abia acum am aflat ca pe langa biserici vechi, ruine si manastiri, orasul are si pesteri. (mai exact in apropierea sa). Zona interesanta pentru un turist, este desigur centrul vechi, Parcul Central si faleza portului.

Am plecat din Bucuresti devreme, si cum drumul pana la Ruse l-am parcurs cam intr-o ora, am decis sa vizitam mai intai zona centrala, centrul vechi al orasului, care este o mare zona pietonala, plina cu restaurante, terase si magazine. Tot acolo in centru, este si primaria orasului, statuia... , o fantana mare arteziana si tribunalul. Am parcat masina in apropierea zonei centrale, si ne-am inceput ce noi am numit "1 Mai turistic", in locul celui muncitoresc de altadata.

Inca de la primii pasi, ne-am facut o impresie placuta; strazile sunt largi, flancate de castani infloriti, relativ putina lume, curatenie, liniste, fara catei maidanezi si fara cersetori. Oamenii se plimbau agale; care cu familia, care cu iubita, catelul sau chiar singuri. Am intrat in cateva magazine cu incaltaminte si ceva se schimba brusc dupa ce inchideam usa in urma noastra. Parca eram intr-un magazin dinntr-o tara latino; multe modele in mult mai multe culori calde, de vara. Si totul din piele naturala. Nu am cumparat, dar am vazut diferenta intre ce gasesti la noi si ce poti cumpara de la ei. 1 – 0 pentru ei la diversitate si egalitate la preturi.

Cand am intalnit prima terasa mare "Happy", la care ospataritele se miscau ca niste furnicute harnice, nu am mai rezistat tentatiei si ne-am oprit. Ne placea si privelistea pe care o aveam asupra parcului, ne placeau si copertinele, si tv. amplasate din loc in loc si cel mai mult ne-a placut pentru inceput zambetul cu care ne-a intampinat o domnisoara care ne-a poftit la masa.

Auzisem de la multa lume ca in Ruse se mananca bine si ieftin. Pentru mine bine, inseamna in primul rand bun; proaspat, gustos si frumos servit. Nici nu ne-am asezat bine pe scaune ca aveam meniurile in fata; cu imaginea fiecarui fel, cu numele scris in romana si pretul in leva (inmultesti cu 2 si rezulta pretul in lei). Pozele aratau bine, iar farfuriile pe care ospataritele le duceau clientilor de la alte mese, ne-au convins ca ce este pe hartie... va fi si in farfurie.

Si am inceput; un platou mare cu salata asortata si cu patru feluri de branza, rulouri de sunca umplute cu casacval la gratar (trei astfel de frigarui) cu garnitura din salata de varza cu morcovi, piept de pui pane (trei bucati) cu un sos delicios si mici (trei mici mari cat carnatii pe la noi) cu cartofi prajiti sos din ardei copti si iar salata de varza. Totul a fost delicios, cald si adus cu promptitudine si cu acelasi zambet.

Am mai stat, am mai povestit de una... de alta si am trecul la mancare... caci ce v-am spus pana acum au fost doar aperitivele. Fiecare a luat cate o portie de pui sau vita la cuptor cu garnitura de cartofi taranesti. Stau si acum si ma intreb cum am putut manca atat de mult la o singura masa?

Buna noastra dispozitie, una de zile mari ne facea sa facem haz de "E-urile" alimentare si de kg. care din farfurie se vor aseza ca un colacel de salvare pe talia noastra din ce in ce mai marisoara... dar ce mai conteaza cand te simti bine? Nu puteam sa plecam de acolo si sa ne ramana gandul la pozele cu desert, asa ca am luat si o mare inghetata cu fructe (cu capsuni langa inghetata), o portie de tiramisu si o cupa mare cu crema de tort si inghetata. Mai adaugam cafea, apa si cola si facem si plata la final; 66 leva (x 2 = 132 lei).

Ne-am convins; in Bulgaria (cel putin pentru Ruse pot baga mana in foc) se mananca bine, mult si ieftin. Nu la restaurant de lux, dar in conditii decente la o terasa curata cu vedere la parc. Ne-am ridicat tantose de la masa, nevrand sa aratam lumii ca abia ne mai putem misca si am plecat intr-o plimbare prin zona centrala. Unde am intalnit oameni civilizati si calmi.

Ca dealtfel in tot orasul si acolo este foarte curat si nu am auzit oameni vorbind cu voce tare si nu i-am vazut aruncand ceva pe jos... si nici tineri care sa stea pe banca cu berea intr-o mana si semintele in cealalta...

De-a lungul strazilor vechi, multe case au fost transformate in magazine si restaurante si dau un farmec aparte zonei. Nu am vazut nici o casa nezugravita, lasata in paragina, dar nici constructii noi din beton si sticla care sa schimbe (sau sa strice) cumva atmosfera. Cam asa mi-as dori sa ajunga si centrul vechi al capitalei noaste, intr-o buna zi. In parc o tanara si proaspata familei venise cu o parte din alaiul de la nunta sa faca fotografii; cele mai simpatice erau cele cinci mini-domnisoare de onoare, nu mai mari de cinci ani fiecare.

Pentru ca eu aveam in gand sa facem o excursie si sa ne racorim de cele 28 de grade de afara, ne-am urcat in masina si am plecat din Ruse spre pestera Orlova Chuka.

(va urma)

Trimis de Diaura* in 03.05.10 20:35:05
    • Nu a fost singura vizită/vacanţă în BULGARIA.

VIZUALIZĂRI: 12366 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Diaura*); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    P01 Ruse - una din strazile din apropierea centrului vechi

[03.05.10 21:26:51]

mănervezi!!! mi-ai luat-o-nainte... nu-i corect! : ( (

balasa violeta
    [03.05.10 21:36:04]

Super ! Mie imi place sa aud numai de bine. Tentant si cred ca vara asta am sa trag si eu o fuga! Votul meu pentru postare.

Nicu
    [03.05.10 21:49:56]

Orasul merita vizitat am fost aici de 2 ori dar numai noaptea si a fost ok,lume la ora 1...2 noaptea la terase o atmosfera de oras lejer care merita vazut nu numai in trecere.

De multe ori trecem prin anumite locuri si nici nu oprim.

Mai ales pt bucuresteni e relativ aproape, neplacut e taxa aia de pod si la dus si la intors.

Maria Smeu
    [03.05.10 23:15:25]

Super idee de a petrece un weekend relaxant si nu foarte costisitor, dupa cat am vazut. Sincer, nu ma asteptam, pentru ca si eu aveam o alta perceptie, dat fiind faptul ca am tranzitat orasul fie foarte devreme in deplasarile spre Grecia ori Turcia, fie foarte tarziu, la revenirea din vacante.

[03.05.10 23:37:31]

@Dragos, poate nu ai fost la acelasi restaurant, si atunci te asteptam si pe tine cu impresii (sper la fel de bune ca ale mele).

@Nicu, pentru bucuresteni care se duc in weekend la munte si stau ore intregi in trafic, mergand ca melcii, iti spun ca 11 Eur pentru o taxa de pod, si un drum de doar o ora - o ora si jumatate... merita. Si cand o sa mai citesti si povestea despre pestera pe care am "descoperit-o"... o sa-mi dai [si mai multa] dreptate.

@Maria Smeu: Pentru idee ii multumesc prietenei mele. Ea a fost cu ideea, eu am completat programul cu vizitarea pesterei. - Este cea mai aprope de Bucuresti.

biancuta
    [03.05.10 23:51:45]

Foarte frumoasa prezentarea orasului Ruse. Eu nu am avut cand sa-l vizitez dar poate data viitoare voi reusi. Un vot mare si de la mine.

trandafir 1970
    [04.05.10 00:09:33]

Multumim de invitatie, asa e, decat un drum pe Valea Prahovei, mai bine o luam in sens invers spre sud! Iata, ca mai sunt si oameni fericiti venind de acolo, incepusem sa cred ca au laut razna bulgarii, nu ne mai vor de clienti... Pozele fac cat o mie de cuvinte, ne-ai convins!

Admin
    [04.05.10 07:48:05]

Incantator, elegant si plin de savoare review, diaura. Deja devine o obisnuinta (la anumite "semnaturi"), dar tot simt nevoia sa o scriu, macar din cand in cand.

[04.05.10 08:11:21]

Diaura, banuiesc ca stii... nu te face happy melodia atasata, atunci schimbam!

alinutzza140*
    [04.05.10 09:07:27]

Citind ceea ce ai scris chiar am capatat o stare HAPPY.Un vot.

[04.05.10 09:43:57]

@Diaura > n-am fost la niciun restaurant (inca); dar aveam in plan un tur in-extenso al orasului de peste Podul Prieteniei, cat de curand...

zangela69
    [04.05.10 10:54:59]

vazand pozele tale m-a luat subit foamea. M-ai dat gata cu salatele. Cateva le-am incercat si eu anul trecut in Albena. Sa nu mai zic de micii aia cat jumate de farfurie.

danaches2003
    [04.05.10 13:01:23]

Eu am o curiozitate: nu ati intalnit chelnerite care sa va vorbeasca in limba romana? Noi avem un restaurant langa parcul de langa primaria din Ruse unde avem si o chelnerita (prietena, o cunoastem de ceva ani buni cand inca nu stia bine romaneste) care a invatat romaneste special pentru clienti si mereu recunoaste ca bacsisurile lasate de romani sunt foarte multumitoare.

La ceea ce ati spus despre mancare subscriu bucuroasa; noi am serbat niste zile de nastere prin restaurantele din Ruse iar nota de plata a fost la jumatatea celei din cazul aniversarilor din Bucuresti.

Data viitoare sa incercati si restaurantul din turnul televiziunii din Ruse... E superb! O sa-l intreb pe nasul nostru cum se numeste, el fiind ghidul de incredere prin Ruse...

Pentru fotografii imi pare rau ca nu va pot oferi decat 400 de puncte!!!

[04.05.10 14:08:44]

Va multumesc tuturor si ma bucur de cate ori informatiile mele va sunt utile.

Stiu de cafeneaua din Turnul Televiziunii. Este cea mai inalta cladire nu doar din oras, dar cel mai inalt turn (TV) din Balcani. Sus, in el exista o cafenea de unde se vede frumos nu doar orasul Ruse ci si Giurgiu. Am vrut sa ajungem si acolo, dar mai importanta mi s-a parut pestera, asa ca am lasat placerea cafelei la inaltime, pentru o viitoarea vizita.

@ danaches2003 Ospataritele nu stiau romaneste, dar sa vezi cu cata eleganta noi aratam cu degetul pe meniul cu poze, si cu cata amabilitate ele zambeau si dadeau din cap (ca la romani... nu invers cum fac de obicei) si zambeau. De mult nu m-am mai inteles atat de bine prin semne si zambete. Doar la plecare toate pe care le-am intalnit pana am ajuns pe trotuar ne-au spus "la revedere" in romaneste.

pepsi70ro
    [04.05.10 14:16:18]

Tarziu am ajuns sa-l citesc, ai povestit frumos despre Ruse, despre istoria sa si despre ceea ce gasesti azi acolo. Un vot cu felicitari!

danaches2003
    [04.05.10 15:02:51]

Astept cu nerabdare impresiile despre pestera. Desi am fost in Ruse de multe ori, recunosc faptul ca nu am fost acolo niciodata... Legat de comportarea chelneritelor, nu este nimic de comentat. Este uimitor cum au stiut bulgarii sa se plieze pe gusturile turistilor romani...

magdalena
    [04.05.10 16:30:12]

Eu am mancat la un Happy in Varna si am vazut un Happy si in Burgas!

Dupa fotografii, pare acelasi "lant" unde se mananca absolut demential!

Am sa povestesc si eu! Un vot!

sbacau
    [19.05.10 09:53:19]

statuia de care spuneai si ai lasat-o in suspensie se numeste Monumentul Libertatii si este simbolul orasului; a fost construit prin 1908 daca nu ma insel din donatiile locuitorilor de atunci.

Turnul de televiziune are 206 m cu tot cu antena...trebuie sa fie o senzatie unica sa bei o cafea..in avion! :-)

[19.05.10 22:12:03]

@sbacau Da, multumesc pentru precizari; si eu mi-am amintit cum se numeste statuia cand am incarcat fotografiile (in P05 se vede) si abia astept sa ma duc sa beau o cafea sau un suc la inaltime.

[28.09.10 19:49:44]

@octavian41, probabil ai gresit site-ul sau ti-ai formulat o imagine gresita despre ceea ce doreste sa exprime acest site.

Aici se posteaza experiente de vacanta nu invitatii la cumparaturi sau activitati conexe.

Daca doresti companie pentru cumparaturi, iti pot trimite pe privat cateva adrese de ziare unde poti posta ofertele si serviciile la mica publicitate. Dar sunt convins ca le cunosti si tu

Este prima si ultima atentionare, sper ca data viitoare sa citesc experientele tale de vacanta, nu oferte de servicii postate gresit.

Am sters cele doua interventii pentru ca nu-si aveau rostul aici.

[21.10.10 17:10:04]

Am fost de cateva ori in Bulgaria, atat pe litoral cat si in zona montana dar niciodata in Ruse. Din cele scrise de voi am inteles ca, la restaurantul Happy se mananca bine si destul de rezonabil. De asemenea am inteles ca, se afla in centrul orasului, as vrea sa stiu daca se ajunge repede in centru de la punctul de frontiera.

[21.10.10 18:17:00]

Pentru a pune o întrebare asemeni acesteia, e mai indicată folosirea facilităţii "Pune o întrebare" (fă click aici).

Răspunsul meu este: da, se ajunge destul de repede. Totuşi trebuie să ţii seama că Ruse este un oraş mult mai mare decât frăţiorul de peste Dunăre, Giurgiu. (fă click aici şi vezi cum am descris eu drumul).

[21.10.10 19:07:12]

@ceasornicarul Da, se ajunge usor in centru. Acum peste tot sunt indicatoare rutiere in limba engeleza care iti indica " centu ". In plus oamenii sunt amabili, si vorbesc engleza si te indruma corect (doar sa nu uiti ca ei dau din cap pentru da si pentru nu, invers decat noi).

[21.10.10 23:12:33]

Ok, imi asum greseala dar parca pentru un nou venit meritam sa fiu si eu mai mangaiat, n-am stiut ca, sunt postari separate atat pentru intrebari cat si pentru ecouri. Asta este omul din greseli invata.

[21.10.10 23:18:40]

Diaura iti multumesc pentru raspuns.

[22.10.10 09:44:05]

@ceasornicarul, uite, te mangai acum, sa-ti treaca. ecoul meu a fost in scop pur educativ/informativ, nu a avut nici cea mai mica umbra de dojana! ideea este ca, atunci cand doresti sa afli ceva despre un loc (destinatie, asemeni acesteia), daca pui o intrebare la rubrica special destinata acestui lucru, vor fi instiintati TOTI utilizatorii care au scris vreodata acolo (si nu s-au dezabonat de la aceste instiintari). e mult mai eficient decat sa scrii in toate topicele (sau macar intr-o parte a lor) aceeasi si aceeasi intrebare. si punand si linkul cu pricina, am crezut ca vei profita de facilitate. nici prin gand nu mi-a trecut ca te vei simti lezat... regret. si inca odata, o mangaiere... friends?

[22.10.10 16:53:29]

Alta viata, multumesc pentru explicatii, toate cele bune.

[14.11.10 12:39:45]

mutat la "Restaurante, baruri, terase - Ruse"

andynho*
    [10.06.11 12:59:25]

As vrea sa stiu cam cat costa o portie de calamar pane+ o portie de cartofi prajiti, sau alte specialitati de fructe de mare... asa informativ... m-as duce pana acolo numai sa incerc, pentru ca stiu ca-s foarte bune

Poate imi raspunde cineva: D

Va multumesc... si sper ca nu e ostentativa intrebarea mea

[10.06.11 13:51:18]

@andynho, nu e altfel decat fireasca intrebarea ta; iar raspunsul ma tem ca nu e prea incurajator:

- pe saitul lor, in meniu, nu am vazut calamar pane. doar cartofi prajiti, 2,50 leva portia.

Nu au fructe de mare preparate in stil mediteranean - doar sushi, daca esti amator.

andynho*
    [10.06.11 13:55:24]

Si nu au fructe de mare deloc, in afara de sushi?

ionescunic CONS. ONORIFIC AFA / BULGARIA
    [10.06.11 15:36:06]

Ba au, exista 3 feluri de calamari facuti in diverse moduri la preturi de la 8.99 la 9.99 Lv, portia de 200 gr.

Pe langa Sushi si calamari mai au si creveti si peste de tot felul, mergi linistit vei gasi destule pe placul tau!

14 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    alinutzza140*, andynho*, balasa violeta, biancuta, ceasornicarul, danaches2003, Diaura*, magdalena, Maria Smeu, Nicu, octavian41*, sbacau, trandafir 1970, zangela69