ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 23.03.2016
colegi

la PMM* = 65 EUR
*PMM = Preț Minim MEDIU / Cameră, în cursul anului

Un hotel care isi merita stelele

Trebuie sa recunosc: nu prea calatoresc in Romania. Nu stiu de ce, dar parca am o retinere…. acum am avut ocazia sa merg la Covasna pentru 2 zile si o noapte.

Mi s-a facut propunerea si mi s-a dat numele hotelului: Hotel Mercur.

Nu am stat sa caut informatii pe internet despre hotel si am acceptat din prima. Am zis:”ce o fi, o fi, e doar o noapte! ”

Spre marea mea surprindere, dupa ce am acceptat sa merg la Covasna m-am uitat de curiozitate pe internet si am vazut ca Hotel Mercur este de 4 stele si a fost deschis in luna decembrie, 2015.

Receptia

Cand am ajuns am spus “oau”. Receptia este mare, in dreapta receptiei sunt multe canapele, o plasma tv si un mic bar. Totul este modern si nou.

Receptionerele, foarte amabile, de fiecare data cand am avut contact cu ele au fost extrem de saritoare, zambitoare si politicoase.

Camera 403/404

Mergand in grup de 4 persoane am primit 2 camere, 403 si 404 care aveau o usa care comunica. M-am simtit ca intr-un mini-apartament.

Camera 404 este camera pentru persoanele cu dizabilitati.

Cand am intrat in camera am spus :”oau! ”. De mult nu am vazut o camera de hotel atat de mare.

Se vede ca hotelul este nou deschis si ca nu prea a fost “populat”. Mocheta, desi cam “alba”, era extrem de moale, pufoasa si curata. Paturi twin, mari. Minibar (contra cost), garderoba destul de mare si incapatoare, cu seif (gratuit), chit cu ata si ac.

Camera era extrem de curata, asternuturile la fel, confortabile. Perne extra in dulap.

In camera este un termostat de unde se poate regla temperatura. Cand am ajuns am pus la 25*C deoarece era foarte rece in camera. Apoi l-am dat pe 23.5*C dar degeaba, temperatura camerei a ramas tot la 25*C astfel incat noaptea am murit de cald.

Ca punct forte: izolarea fonica. Desi aveam acea usa despartitoare, cand era inchisa nu se auzea deloc zgmot, nici macar televizorul.

Ca minus: lipsa balconului. Cele doua camere 403 si 404 nu aveau balcon. Majoritatea camerelor au din cate am putu observa dar noi am avut doar ferestre care erau amplasate astfel incat sa nu se poata deschide (in sus, aproape de tavan).

Baia

Aici se schimba putin problema. In camera noastra, 404, fiind pentru cei cu dizabilitati, baia era conceputa fara cabina de dus. Deci, cam toata apa ar fi curs in baie si as fi stropit tot. Noroc cu colegele de la 403… am facut dus la ele.

In rest, baia arata extrem de modern, are ventilatie buna, echipata corespunzator (incepand de la chit de barbierit pana la periuta de dint si pasta de dinti). Aveau si halate de baie, extrem de moi si confortabile.

Restaurantul

Am avut cina festiva inclusa de 8 martie si micul dejun. Cina a fost “moderna” daca pot spune asa. Aperitive, peste, gratar si bineinteles, ceva dulce (prajitura). Sala este destul de mare. Mi-a placut extrem de mult prezentarea mancarii in farfurie. Mancarea era aranjata asa cum ar trebui sa arate la un restaurant de lux. O sa adaug si poze si o sa intelegeti despre ce vorbesc. Ca invitat de onoare l-am avut pe domnul Helmuth Duckadam.

Ospatarii, extrem de amabili, saritori si profesionali. Imediat strangeau masa, aduceau apa sau sucuri daca se terminau. Saracii au stat dupa noi pana la 4 dimineata.

Muzica a fost ok, formatia a cantat bine si ne-au lasat sa ne “jucam” si noi cu “jucariile” lor, astfel am avut muzica destul de combinata ca gen.

Micul dejun: excelent. Sincer! Un bufet suedez “dotat” cu multe produse: de la mai multe feluri de branza, la jumari, salata de vinete, zacusca, omleta, ou ochi, prosciuto, muschi file, etc. La capitolul “dulciuri” au stat mai prost, doar un croissant micut si ceva gemuri.

Un automat de cafea care mi-a dat batai de cap: doar 2 din cele 6 butoane functionau si anume cafea lunga si espresso. Lumea nu stia acest aspect, astfel ca a fost coada la automatul de cafea.

Oricum, ospatarii venea si la mese si intrebau daca dorim cafea si chiar aduceau ei personal cafeaua la mese ca lumea sa nu se mai ridice.

Apa minerala, apa plata, suc de lamaie si de portocale la discretie.

Ca si posibilitati de relaxare au o piscina destul de mare si bineinteles programul de tratament. Din cate am inteles au si o mofeta in incinta holtelului dar eu din pacate nu am ajuns sa “vizitez” acea parte a hotelului.

Va spun sincer ca am fost placut impresionata de cum arata in Covasna un hotel de 4 stele recent deschis si il pot recomanda cu caldura si cu mana pe inima. Da, este un hotel bun, unde m-am simtit tare bine si as reveni cu placere daca as mai avea ocazia.

Trimis de GabrielaG in 23.03.16 20:44:41
Validat / Publicat: 23.03.16 21:47:23
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în COVASNA.

VIZUALIZĂRI: 5341 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (GabrielaG); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
IMPORTANT: Eventualul drept la replică din partea proprietarilor este BINEVENIT, ÎNCURAJAT și SALUTAT, fiind esențial pentru formarea unei opinii în cât mai completă cunoștință de cauză. Proprietarii sau reprezentanții unitătilor de cazare își pot exercita dreptul la replică fie scriind un ECOU la acest articol, fie inițiind un articol nou, cu titlul "Dreptul la replică".
P28 Hotelul Mercur-restaurantul-cina festiva
  • rezervă o cameră la acest hotel, prin booking.com — la un preț mediu (media pe întreg anul) de 65.00 EUR pe cameră

mishu
    [23.03.16 22:03:58]

Foarte frumos descris totul iar pozele nu au facut decat sa confirme cele scrise de tine. Felicitari pentru toate amanuntele oferite.

crismis
    [23.03.16 22:21:20]

@GabrielaG: Am o prietena care mi-a spus recent ca va petrece Pastele la acest hotel. Eu am platit avans in alta parte, dar il voi lua in considerare pt alta "ieseala". Chiar arata bine, iar articolul tau pledeaza si pt niste servicii de top acordate de aceasta locatie.

[24.03.16 13:08:09]

@mishu - Va multumesc mult. Am incercat sa fiu obiectiva si sa dau cat mai multe amanunte

Sincer chiar m-am simtit bine in acest hotel. Rar mi se intampla sa imi para rau ca plec dintr-un hotel dar aici chiar mi-a parut rau ca nu am stat mai mult si ca nu m-am putut bucura si de celelalte facilitati pe care hotelul le oferea.

[24.03.16 13:10:16]

@crismis - Ohhh... e norocoasa prietena dvs ca a ales un astfel de hotel. Nu este foarte greu de gasit... se pare ca in review am uitat sa scriu cum se ajunge la hotel dar cu un gps (chiar si de pe telefon) se gaseste usor hotelul.

Il puteti avea in "vizor" pentru ca intr-adevar este un hotel nou care are servicii de calitate.

Va multumesc ptr aprecieri.

adri-nico
    [24.03.16 14:10:18]

Ce e aia Mofeta?

Ma bucur ca ai avut "oau"-ul in gura de citeva ori pentru a-ti exprima incintarea.

Am o intrebare :erau papuci? Ca la Diamond, stii ca e de 4 stele, pusei si eu intrebarea pe ecouri, celor care erau deja ajunsi acolo caci din cauza costumelor de lebezoi si Capilne, nu mai aveam loc in valiza. Cind a auzit sotul ca intreb de papuci, a sarit in sus la mine, ca unde ma cred eu? In alta tara? Mai, baiete, si in tara noastra avem hoteluri cu papuci. Numai ca n-am mai tinut minte niciunul ca sa ii dau exemplu. Si daca au papuci, il duc acolo... de urechi!

tata123 🔱
    [24.03.16 15:17:01]

@GabrielaG - Arată bine totul... se pare că a fost deschis la sfârșiul anului 2015. În 2013 când am fost eu în zonă cred că abia erau începute lucrările de construcție fiindcă nu l-am observat. Detalii am găsit și în articolul de presă de aici: stiri.covasnamedia.ro/201 ... ijlocul-naturii. Cred că e amplasat undeva pe lângă Hotel Clermont și Institutul de Cardiologie, la capătul trenulețului ce adduce turiștii din oraș (vezi filmuleț: youtube).

tata123 🔱
    [24.03.16 15:23:04]

@adri-nico - Mofeta naturală este un loc de unde ies gaze (bioxid de carbon în proporție covârșitoare, combinat uneori cu elemente radioactive) din scoarța terestră. Aceste zone sunt închise și amenajate cu bănci pentru tratamentul unor boli... am înțeles că medicul recomandă timpul de expunere la aceste gaze - altfel devine periculos. Uite câteva fraze direct de pe un sait covăsnean: info-covasna.ro/index.php ... emid=87&lang=ro. Cred că @dorgo e în măsură să scrie mai multe despre aceste mofete.

adri-nico
    [24.03.16 15:28:51]

@tata123 - Uite ca n-am auzit niciodata cuvintul asta. Si explicatia ta m-a facut sa rid, bineinteles ca m-am gindit la o prostie. (aia cu gazele naturale)

Multumesc pentru raspuns.

[24.03.16 17:02:34]

@tata123 - Intr-adevar a fost deschis in 2015 si este langa hotel Clermont, de fapt este chiar dupa acesta, pe partea dreapta.

Au avut un grup de revelion sau de Craciun daca nu ma insel dar au facut un fel de "deschidere" cu noi, neavand pana atunci un grup asa mare de oameni (undeva la peste 100 de insi am fost).

[24.03.16 17:06:15]

@adri-nico - Ahh, au fost altii mai rapizi decat mine... @tata123 are dreptate. Eu stiu de mofete de la bunicii mei... altfel nici eu nu aveam habar... si sa speram ca nu o sa avem nevoie de mofete decat peste muuuulti ani de acum inainte hehe.

Ahhh da, da, da! Stiam ca am uitat ceva in articol. Da, erau papuci de casa. Mentionasem despre chitul de barbierit si de periuta de dint si pasta de dinti pana si de ata si ac mentionasem dar de papuci am uitat. Imi cer scuze.

Erau in dulap doua perechi: o pereche cu nr mai mare si una cu nr mai mic.

dorgo
    [24.03.16 21:11:10]

@tata123 - "Ce este mofeta? Mofetele sunt emanaţii de bioxid de carbon, provenite din activităţi postvulcanice, mai ales Co2) ". (Dar nu numai Co2, zic eu ci si H2S, adica hidrogen sulfurat, ceea ce-i da acel miros specific de oua stricate. Co2 e incolor si periculos. In jud. Covasna sunt cele mai multe mofete, mai ales in jurul loclitatii Balvanyos dr nu numai. In Sanatoriul de acolo si in unele hoteluri din jur functioneaza camere de mofete (mici amfiteatre de lemn cu mofete), pacientii se aseaza pe diferite trepte ale amfiteatrului in functie de gravitatea bolii si indicatiile medicale. Se porneste gazul din centrul amfiteatrului, acesta (gazul mofetic) fiind mai greu decat aerul el se ridica incet spre treptele superioare. Efectul? vasodilatatie arterelor periferice, mai ales la membrele inferioare, senzatie de caldura, activarea circulatiei. Se trateaza arteriopatiile periferice adica acele boli dureroase ale membrelor inferioare, care se manifesta prin astuparea partiala a arterelor prin colesterol (arteriopatii obliterante, ce te impiedica sa parcurgi distante lungi)). Pericoulul procedurii consta in faptul ca gazul mofetic poate urca si mai sus de cap si e invizibil, deci poate apare senzatia de sufocare. In sanatorii nu e o problema, supravegherea e stricta. Acest fenomen se verifica cu senzori sau cu... lumanarea ce se vehiculeaza mereu la diferite niveluri pe verticala. Cand lumanarea se stinge, mofeta a ajuns la acel nivel. In pivnitele satenilor din Covsna sau in alte baze de tratament din judet, cam asa se verifica nivelul gazului de secole. Satenii isi amenajeaza pivnitele cu bancute si se aduna la o barfa de socializare si intre timp mai fac si tratament. Cineva verifica mereu nivelul gazului, plimband o lumanare de sus in jos. Mai departe-sa vedem ce scrie google-"Cuvântul mofeta, e provenit din italiană, este de origine latină (mephitis), şi înseamnă „emanaţie puturoasă”. Mofete se mai găsesc şi în Franţa, Italia, Insula Java sau în Parcul Naţional Yellowstone (SUA). În judeţul Covasna sunt multe mofete, frecventate de numeroşi bolnavi cu probleme cardiovasculare. Una dintre cele mai mari mofete naturale din regiune este Peştera Puturosu din Băile Bálványos / Turia, numele acesteia provenind de la mirosul specific al sulfului care îi domină interiorul. Chiar şi în unele beciuri din Covasna există gaze mofetice (bioxid de carbon natural), care, conform tradiţiilor populare, se consideră ca fiind cel mai bun afrodiziac natural. Pe lângă conţinutul preponderent de bioxid de carbon (98%), conţin gaze nobile, de ex. heliu şi radon, completând efectul curativ al mofetoterapiei.

Datorită îmbunătăţirii alimentaţiei cu sânge, mofetoterapia are efect revigorant, poate fi benefic şi în creşterea performanţei sportive". Aici se impune o completare, fiind gaz toxic, mofeta e afrodiziaca doar pt. scurt timp (mximum 6 minute, atat cat rezista creierul fara oxigen), caci ea nu intretine viata. In unele zone din Covsna, se stie ca exista cateva "vai ale mortii", unde forte des oamenii gasesc pasari moarte pe fundul vaii. Mofetele fiind spontane, (nu stii unde vor emana la suprafata pamantului) ea poate umple orice vale inchisa-in forma de caldare-cu gaz toxic si invizibil si pasarile in zborul lor, strabatand valea repede, nu mai ajung sa iasa din ea. Oamenii se feresc de aceste vai sau dimpotriva... le folosesc in momentele cand vor s-o termine cu viata. Nu de putine ori, pe langa pasari, pompierii militari, dotati cu masti de oxigen, scot din aceste vai si oameni. E-un sfarsit grozav, nu suferi, dimpotriva, adormi, apoi cateva minute esti euforic si apoi firul se rupe definitiv. Secretul prezentei acestor vai ale mortii il stiu doar covesnenii si nu prea iti indica localizarea lor. De ce? Pentru ca e o modalitate de trecere "dincolo" foarte placuta si fara suferinta si o pastreaza pentru ei. Dar atentie drumeti! Nu bateti campii prin Covasna si Harghita, mai ales prin vai, fara ghid. In zonele in care mofetele nu apar in pivnitele oamenilor ci pe dealuri sau pe camp, satenii sapa gropi, pe care pe acopera cu un carton sau catran si raman acolo un timp oarecare, pentru tratament dar capul le ramane mereu deasupra gropii.

[24.03.16 21:47:57]

@dorgo - Oau. Deci chiar oau. Va multumesc din suflet pentru aceste informatii. Desi credeam ca am o idee vaga despre ce inseamna o mofeta cu ajutorul dvs am aflat lucruri noi, pe care nici ghizii sau proprietarii hotelurior din zona nu ni le-au spus.

Va multumesc si va felicit din suflet ptr cunostiintele dvs!

7 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):