ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 23.08.2013
    AUG-2013
    3 AD. + 1 COPII -- v: 1 an 8 luni

Plaje din Thassos

Am ajuns în Thassos dimineaţa, după un drum destul de istovitor, iar din ferryboat, poate şi de la oboseală, când am văzut insula, m-am gândit "asta e? ", puţin dezamăgită. Şi apoi drumul până în Limenaria, nimic nu mi s-a părut interesant, nu vroiam însă decât să dorm. Şi da, după ce am dormit ceva, ei, am început să respir şi eu aer de Thassos.

Am ieşit pe plaja care era aproape, am înotat în apa extrem de limpede. Plaja din Limenaria (Grand Beach după câte reţin) nu este una spectaculoasă, apa nu are acel albastru care se poate regăsi pe alte plaje şi nici nisip fin. Însă pietrele sunt plate şi interesante, apa limpede, iar în partea dreaptă, spre capătul ei (partea opusă portului) e plină cu plăci ce par stratificate şi unde dacă ai vizor poţi face snorkeling, că ai ce vedea. Tot acolo, fiindcă apa e foarte mică lângă plajă, m-am distrat cu bebelina mea fugărind bancurile de peştişori.

Pe plaja din Limenaria am găsit într-un loc un pâlc mici cu copaci, unde ne-am şi pus cearceaful la umbră, a fost tare plăcut să poţi sta pe plajă la umbra unor copaci.

Cu toate acestea, nu am rămas blocaţi doar în zonă, noi fiind de felul nostru mici exploratori şi am încercat să vizităm şi alte plaje, în măsura în care am putut face asta cu bebelina, dat fiind programul ei de somnic.

Aşa că le iau pe rând - plaja Pefkari - mie una nu mi-a prea plăcut, este mică şi cam înghesuită, nu m-am dat în vânt după ea.

Apoi am fost pe plaja Psili Ammos, care este foarte frumoasă. Nisipul este fin, iar pe laterale este încadrată de stânci foarte frumoase pe care le poţi explora în voie. Apa este deosebit de albastră. Plaja nu este foarte mare, are şezlonguri, muzică, lume multă, însă noi am stat pe margine şi mai mult pe stânci. Bebelinei i-am găsit o groapă mică în stâncă cu apă caldă ca să se joace.

O altă plajă care ne-a plăcut mult este cea de la Skala Marion, se află într-un golfuleţ mic, are apa foarte albastră şi cuprinde o porţiune mare cu apă mică, este perfectă pentru copii. De altfel, acolo am fost de mai multe ori fiindcă erau mulţi copilaşi, bebelina avea companie şi putea intra în apă cât vroia ea. O recomand pentru cei care merg cu copii.

În turul nostru în jurul insulei am dat de o altă plajă frumoasă, dar foarte mică, cea de la Aliky. Şi nu vorbesc de partea aglomerată, care într-adevăr este extrem de frumoasă şi se află într-un golf cu apa limpede şi cu culori ce îţi încântă sufletul. Vorbesc de cea aflată pe partea cu situl arheologic, care are nisipul foarte fin, dar este foarte îngustă. Era puţină lume, apa era mică lângă plajă, nouă ne-a plăcut.

Cu privire la celelalte plaje, Golden şi Paradise Beach, nouă nu ne-au plăcut fiindcă sunt foarte aglomerate şi au un aer de Mamaia. Plus că una din ele (crde că Paradise) este greu accesibilă, înspre ea e un drum groaznic, e abrupt şi neasfaltat. Însă peisajul este foarte frumos, efectiv cade muntele în mare.

O plajă pe care am ţinut neapărat să o văd este Marble Beach, despre care pot spune că este de vis... exceptând marea de oameni care se înghesuia pe ea, muzica foarte tare dată, muzică de altfel românească în mare parte (asta dacă nu era turcească) şi un drum îngrozitor, neasfaltat şi plin de hârtoape, am crezut că nu mai ajungem, deşi distanţa de la şosea se pare că este de 3-4 km. Nici măcar nu am avut unde să ne aşezăm, adică ne-am pus într-un colţişor lucrurile, nici măcar nu am putut întinde un sfert din cearceaf (despre şezlonguri nici vorbă, erau pline până la refuz) că ni-l uda valurile. Aşa că am făcut o baie, am admirat peisajul superb şi am plecat.

Ne-am oprit şi am mâncat în Skala Kallirachi, la o tavernă mică aflată în buza mării, unde era muzică grecească şi unde din partea casei am primit la sfârşit lebeniţă şi pepene galben, iar apoi, în drum spre Limenaria, ne-am aşezat până seara pe o plajă aflată la ieşirea din staţiune, o plajă unde nu se aflau decât încă 2 familii.

Ca o concluzie generală, nouă ne-au plăcut plajele mai puţin aglomerate şi liniştite, chiar dacă unele erau cu pietre. Depinde ce vrei, dacă vrei muzică, distracţie, aglomeraţie, nebunie, te duci pe partea estică a insulei. Dar dacă vrei linişte, natură, plantaţii cu măslini, te duci în cealaltă parte şi ai ce descoperi.

Noi sperăm să ajungem măcar încă odată acolo, sunt sigură că mai avem multe de văzut. Vă doresc toate bune şi vacanţe cât mai frumoase.

Trimis de JoAmy* in 23.08.13 13:50:33
    Validat / Publicat: 23.08.13 17:24:10
    • A fost prima sa vizită/vacanță în GRECIA

VIZUALIZĂRI: 3878 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (JoAmy*); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    P01 O parte din plaja din Limenaria.

[23.08.13 14:29:27]

@JoAmy: bun-venit în comunitatea AmFostAcolo.ro.

Mulţumim pentru impresii, te aşteptăm şi cu alte recomandări din vacanţele ori excursiile tale trecute sau viitoare

iulian68
    [25.08.13 19:11:34]

@JoAmy, abia m-am intors din Thasos, si imi permit sa te contrazic intr-o privinta: plaja Golden Beach nu este aglomerata, nici nu poate fi datorita lungimii sale de cca 3 km... Aerul de Mamaia nu l-am regasit pt ca nu am vazut fitosi, doar oameni normali... Iar ca maniere si manifestari, romanii chiar au fost ok. Poate insa nu ai ajuns totusi la Golden Beach...

JoAmy*AUTOR REVIEW
    [25.08.13 19:45:09]

@iulian68: De ajuns am ajuns acolo, cu siguranţă, dar e drept că nu am stat decât circa 5 minute - uitat şi pozat, cam atât. Acum, fiecare cu gusturile sale, noi nu am rămas pentru că ştiam că putem găsi ceva care să fie pe gusturile noastre, plaje mai retrase, mai "sălbatice" să zic aşa. Oricum, de frumos e frumos aproape peste tot, depinde doar unde simţi că vrei să leneveşti la soare.

2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):