ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 11.11.2012
STATUS: GOLD
AUG-2012

O vacanta reusita

Dupa doua amanari in doi ani, in sfarsit iata-ne gata de drum: destinatia Croatia- hotel Laguna Park, impreuna cu inca un cuplu de prieteni. Am plecat din Baia mare dimineta la ora 6 cu o zi mai repede de inceperea sejurului, deoarece voiam sa calatorim relaxat, si fara graba (am inceput vacanta chiar din fata casei de la plecare).

Am iesit din tara prin vama de la Satu mare f aproape de noi si am traversat Ungaria, inclusiv Budapesta am ocolit-o, drumul a fost usor (cand ai drumuri bune e clar) incat nici nu stiu cand am intrat in Slovenia. Aici, despre aceasta tara pot spune foarte multe: drumuri super, peisaje la fel, niste dealuri frumoase, fiecare bucata de pamant cultivata, iarba tunsa, case frumoase flori la fereste in curti totul deosebit de frumos. Pe la ora 16 pm am ajuns in orasul Maribor, anul asta capitala culturii europene, asa am citit, intr-adevar un oras frumos, curat, cu o arhitectura veche.

Dupa ce ne-am cazat la hotel (am rezervat camera pe net) am iesit in oras sa vizitam orasul si sa luam cina. Orasul mi se parea ca seamana cu orasele vechi din Italia, asa mi s-a parut, dar mie mi-a placut foarte mult, strazile alea inguste cu cladirile vechi si la parterul lor mici magazine cu vitrine frumos aranjate. Sa nu uit inghetata aia de ciocolata cu bucati de visine prin ea pe care am mancat-o dupa masa si care se numea Obama. Dupa scurta noastra oprire in Slovenia, dimineta am purces mai departe la drum, spre destinatia noastra.

Am ajuns la vama sa intram in Croatia unde am crezut ca o sa ne verifice acte, bagaje mai stiu eu ce cand colo cu un zambet larg afisat pe fata ne-au urat bun venit si ne-au facut semnul ca putem intra la ei in tara (sa ne cheltuim banii, normal, nu?) dar ne-am simtit bine chiar de acolo. Sa va mai zic si de primirea de la hotel? Ei, bine tot asa numai ca acolo a trebuit sa dam actele si voucherele.

Am avut o camera dubla suite, foarte frumoasa, curatenie se facea zilnic, schimbat prosoape etc, totul ireprosabil. Pe cuvant, nu am decat cuvinte de lauda si sa le multumesc pt. tot ce ne-au oferit (normal ca pe banii mei, dar se intampla sa dai banii si sa ai ,,surprize,, cand ajungi acolo si tot pe banii tai). Si acest hotel avea un manager in varsta de 24 de ani, dar un copil grozav, il vedeai tot timpul prin hotel in orice loc si la orice ora.

Despre mancare: totul f bun si diversificat (m-am ingrasat 2 kg, dar sa nu spuneti nimanui) si foarte buna, am mancat carne de toate felurile, legume de toate. Nu va mai spun nimic despre mancare sa nu ma credeti o mancacioasa dar si daca nu esti acolo devii.

La plaja ne asezam la piscina, care nu era mare dar suficienta, curatenie si acolo. Marea Adriatica-SUPERBAAAA, numai ca nu m-am prea impacat cu ,,bolovanii,, nu m-am asteptat la atatea pietre, nu au fost pe gustul meu, dar marea a fost de vis, calda si albastra, limpede, te mangaia cand faceai baie.

Prietenii nostrii au facut o excursie de o zi la Venetia unde s-au simtit minunat, noi am ramas la plaja, am fost la Venetia cu alta ocazie. Pe urma am fost intr-o excursie de o zi cu un vapor si am vazut o parte din coasta croata cu oprire in Rovinj (am vizitat orasul) si in Vrsar -cu 2 ore plaja si baie. A fost minunat.

In seara dinaintea plecarii spre casa, tanarul manager ne-a pregatit o seara croata cu muzica specifica zonei, bauturi, preparate specifice, dansuri, lumanari pe masa totul foarte impresionant, ne-a prezentat echipa care s-a ocupat de sejurul nostru si va spun cel mai aplaudat a fost bucatarul sef -apaluze si urale la adresa lui.

Experienta din Croatia a fost frumoasa si mi-a lasat amintiri placute cu ,,bolovanii" lor cu tot. Daca nu ma credeti mergeti si va convingeti. Sa nu uit: a fost prima data cand merg cu transport personal si a fost ok, am avut un sofer bun-prietenul nostru, cu masina lor am plecat si-i multumesc ca ne-a dus super si cu ajutorul ,,blondei,, (ha, ha, ha -gps-ul). Asta a fost vacanta noastra din 4-11 august 2012.

Trimis de Ileana15 in 11.11.12 20:04:40
Validat / Publicat: 11.11.12 21:30:11
  • A fost prima sa vizită/vacanță în CROAȚIA

VIZUALIZĂRI: 5301 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Ileana15); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.

mprofeanu
[11.11.12 21:49:36]

Interesant reviewul. Cand l-am citit mi-am reamintit de Croatia pe care am vizitat-o in iulie anul acesta. Merita!

Despre mancare numai de bine dar noi am avut o cazare slaba la hotel Adriatic in insula Krk (loc de cazare pentru romanii care merg in excursie in circuit)

danita
[11.11.12 21:50:11]

Multumim pentru impresii! Chibitzam si noi sa ajungem in Croatia. Asteptam poze

[11.11.12 22:09:36]

Am setat în program coordonatele GPS ale acestei destinaţii, rezultând următoarea poziţionare pe hartă -- click aici.

calatorul72
[09.01.13 13:49:32]

@Ileana15: buna sunt ioanmihu din alba iulia si as vrea sa-mi dati cateva detalii in legatura cu hotelul- masa, cazare, excursii ce se pot face din zona... mai ales la venetia, costuri... lucruri de altfel utile la plecarea in vacanta

Multumesc anticipat!

Ileana15AUTOR REVIEW
[12.01.13 21:52:36]

@ioanmihu: buna seara si un an bun sa aveti. Incerc sa va mai spun cateva amanunte despre hotelul Laguna Parc-Porec-Croatia.

De la inceput va spun inca o data ca-l recomandcelor care vor sa-si petresaca vacanta acolo.

Este asa cum am spus foarte curat, in camere, la restaurant, la piscina, in hol la receptie, gradina parc, torul, se facea curatenie la greu. Dimineata noi mergeam cam pe la 6.30-7.00 sa facem o baie in mare (incercati senzatia la o baie in mare la ora aceea si veti vedea ce bine va veti simti - grozava relaxare de vacanta, prietenii nostrii nu au venit decat o dimineata erau prea somnorosi) si la ora aceea era o vanzoleala in hotel, toata lumea spala, stergea etc si la ora aia iti zambeau si te salutau - ceva parca ruseste - ori ne credeau rusi ori asa se saluta in limba lor oricum noi asa le si raspundeam.

Curatenia in camere niciodata nu se facea cum am intalnit in alta parte la ora pranzului sau tot la ora aceea cameristele sa faca galagie pe coridoare.

Asa, despre mancare nota maxima: foarte buna, diversificata, de toate (carne de pui, porc, vita, curcan, peste, cal, iepure si nu mai stiu, fructe de mare si gatita bine), nu am mai intalnit in alta parte atatea feluri de fructe, nu am numarat niciodata cate feluri erau la o masa, dar multe: pere, prune, caise, piersici, struguri albi-rosii, pepene rosu si galben, portocale, ananas, banane, capsuni (chiar) si nu mai stiu si vreau sa va spun ca in cantitati mari, cvand se termina un sortiment aduceau alta tava.

Micul dejun bogat cu tot felul: prosciuto, mai un fel de sunca cruda foarte buna, salamurile alea italienesti cruse si uscatecu folia aia mucegaita (nu stiu cum sa va soun, mai bune ca salamul nostru de sibiu) daca va plac (mie-da si inca mult), branzeturi bune si de calitate, plu alte feluri gatite, e lunga lista (si veti crede ca suntem mancaciosi dar si asta conteaza intr-o vacanta si oriunde-nunta sau revelion la noi acasa), imi amintesc ca in fiecare zi era pe un suport o pulpa de porc - ca sunca de Pasti - fiarta si un bucatar tot taia felii si le punea intr-o tava de unde cine dorea se servea), prajituri f bune, pana si la ceaiuri erau nu stiu cate sortimente.

La bauturi aveam doar la prinz si seara la discretie vin alb si rosu - f bune - si bere (biletul a fost light all inclusive);

sunt cam pretentioasa la capitolul curatenie si nu stiu cum dar cand merg undeva imi ,,sar in ochi” cum se zice fara sa vreau vad amanunte legate de acest capitol si am vazut inclusiv faptul ca era curata si pardoseala iar fetele de masa se schimbau la fiecare servire a mesei - deci de trei ori pe zi - calcate, apretate (la turci citeam felurile de sos de pe fetel de masa) si doar la micul dejun aveam servetele de hirtie in rest... poate veti zice ca nu e cine stie ce dar eu fac o comparatie cu alte locatii de 4 stele in care am fost.

Piscina era potrivita dar nu a fost inghesuiala in nici o zi, era curat, am vazut cum se facea curatenie dimineta, animatie nu era decat in jurul orei 11.00 cam pana la 12.30 - gimnastica in piscina - erau doi tineri si mi-a placut ca am vazut nemtii, rusii italienii si alte natii cum faceau gym pe muzica innei, alexandra stan si zilnic la final era o melodie cu costi (cred ca era manea dar eu nu am mai auzit-o pana atunci si prima zi mi s-a parut mie ca se canta romaneste...).

Plaja e betonata dar am gasit intr-unloc intrare cu nisip si mergem si scolo, dar unde erau pietre era asa limpede apa si calda si tare bine..., mi-am cumparat papuci din aia speciali si era ok, mi-a placut (au costat 50 de kuna). La plaja sezlongurile se plataeu dar noi dimineata cand veneam de la baia de dimineata ne lasam prosoapel la piscina (am vazut pe altii facand asa si nu erau romani si am facut si noi la fel) pe sezlonguri si nu ne-a zis nimeni nimic,

alti romani nu am vazut pe acolo, la hotelul nostru, in prima zi am vazut o masina de MS, dar pe urma nu, cred ca au plecat si intr-o eram in apa casnd am auzit vb romaneste, era o fam din bucuresti care si-au propus sa faca Croatia (toata coasta), oprindu-se in statiunile mai mari cate 2 zile si mi-au spus ca erau super incantati (s-au cazat la o vila si au fost surprinsi de curatenia lux - asa au zis - si de faptul ca pt doua noti au primit factura, asta pot spune si eu tot ce cumparam acolo primeam bon chiar si o guma sau o apa).

Excursia care am cumparat-o a fost cu un vaporas Porec-Rovinj-Vrsar (am vazut o bucata din coasta croata) cu un vaporas, a fost super, am avut si pranzul pe vas (peste, vin apa), ne-au luat fix la ora stabilita din fata hotelului si ne-au dus la vapor si seara ne-au adus inapoio la hotel (s-au deplasat dupa 4 persoane la hotel asa sa stiti). Veti gasi mai multe agentii care vand diferite excursii si tot acolo putei schimba euro in kuna, dar puteti incerca la mai multe case de schimb ca nu peste tot au acelasi curs, la receptia de la hotel am schimbat cel mai slab, dar avand de toate la hotel nu schimbam multi bani decat cand aveam nevoie, pe urma cand vii acasa nu ai ce face cu ei.

La Venetia noi nu am fost, doar prietenii au fost (noi am vizitat-o in 2009 cand am facut o vacanta in Italia) si au cumparat excursia de o zi (ca era si de jumatate de zi) pe un vapor mai frumos (nu de lemn ca primul) in pret avand ghid in venetia 4 ore, masa de pranz la un local (paste. vin, apa si tiramisu - foarte bune au fost - la mama lor acasa doar) si o plmbare cu gondola; au fost foarte incantati, au spus ca a fost o excursie reusita si a meritat toti banii (125 euro - nu mai tin minte dar intreb si va spun altadata daca doriti), apoi mai era un vaporas si nu era scump nu stiu sa va spun as fi vrut sa mergem dar nu am avut cand (ramane pe altadata pt ca eu sper sa mai ajun pe acolo) putei sa vezi vegetatia si animalele marine.

Avand in vedere ca seara era mai mult decat o cina simpla noi dupa masa mergem pe jos (cam 3 sau poate 2.5 km pana in oras - Porec la plimbare sa mai ardem cava calorii), este un oras frumos curat, parte veche a orasului super cu portul unde admiram (si visam ceea ce nu voi avea eu) iahturile ancorate in port se cei de pe ele cum luau cina pe punte si altele.

Croatii mi-au placut ca natie, erau amabili si ne-am simtit bine cand intram intr-un magazin si ne auzeau vb (intr-un mag de suveniruri ne-au spus mai stalcit pe romaneste: buna ziua, roman prieten, roman reducem...) sau la un mag de bijuterii in engleza cu prietena mea au spus ca e frumos la noi in bucuresti si altele.

Tare multe v-as putea spune dar in concluzie: a fost frumos, ne-am simtit f bine, e o tara frumoasa si stiu sa faca turism si stiu sa-si atraga turisti (n-ai zice ca nu demult a fost razboi la ei), sper sa mai ajung la ei.

Va stau la dispozitie si cu alte intrebari si sper ca am fost cat de cat cursiva, oricum sunt destul de vorbareata. la revedere.

calatorul72
[14.01.13 17:32:31]

multumesc foarte mult... sper sa nu mai intervina nimic si vacanta pentru anul acesta isi cunoaste locatia...

anila82
[12.03.13 14:56:45]

dupa cele povetite de tine m-ar incanta sa mergem si noi la vara la acest hotel dar am o problema suntem cu un copil de 5 ani si ar fi ok plaja pentru joaca! seara era ceva animatie la hotel mai pierde vremea??? e departe plaja de hotel (vom fi cu o multime de jucarii) ???

Ileana15AUTOR REVIEW
[12.03.13 20:47:24]

@alina boca: erau foarte multe familii cu copii, cred ca majoritatea erau cu copii. Cei mai multi erau la piscina, pe la ora 9 gasiti sezlonguri libere, mai tarziu nu prea, acolo este o piscina pt copii plus cea mare (care nu era foarte mare, daca copilul dvs stie sa inoate nici nu o sa stea la cea pt copii), am cunoscut o fam din Germania cu o fetita de 2 ani care numai in piscina mare mergea, cand am vazut-o prima data cum s-a aruncat (avea la brate pernite) m-am speriat si mama ei mi-a spus ca e ok, a facut inot de la 3 luni.

Plaja e la vreo 100-150 m si este un golfulet cu nisip fin si acolo erau multi copii, in rest cum am spus: betonata plaja, dar a fost ok, dupa mine care am copii mari, si la 10 ani i supravegheam (erau la liceu cand mai veneau cu noi in concediu).

Animatie era pe la pranz si mai mult participau copii decat adultii, ei se bucurau si in fiecare seara era animatie (tematica diferita in fiecare sear, se tinea la piscina, era frumos organizat,

Sa nu uit, pana in Porec sunt 2 km si se poate merge pe jos in plimbare sau cu un minitrenulet (am platit 10 kuna de pers) si la intrare este un parc de distractii pt copii, bani sa fie, super,

Dupa mine copilul dvs o sa se simta bine. Apoi mai puteti sa-l duceti cu un vaporas cu care se poate vedea fauna subacvatica (noi nu am fost). Exista posibilitati multe de divertisment.

Daca mai doriti informatii va stau la dispozitie. O seara buna.

5 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):