ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 01.08.2011
STATUS: JUNIOR
JUL-2011

Skala Potamias Thassos si imprejurimi

Mult asteptata excursie s-a dovedit a fi ceea ce am sperat.

Thassos in ansamblu este o insula care merita descoperita. Ca sa incep cu inceputul cum se zice, drumul a fost foarte greu am facut in jur de 17 ore pana in Thassos, unul din motive fiind limitarile de viteza din Serbia, aglomeratie mare la granita la sarbi si la macedoni. Pentru ca toata lumea sa stie, se poate calatori numai cu buletinul si in macedonia.

Daca tot vorbim de Macedonia, sa aveti la voi denari daca se poate, deoarece din punct de vedere al civilizatiei mai au de recuperat. Veti vedea un loc destul de sarac dupa parerea mea, nu ca noi romanii suntem mai bogati dar i-am depasit :).

Noi am stat in Skala Potamias la Summer dreams studio villa, sper ca am scris bine :). Conditii foarte bune, apartament cu chicineta la 600 de euro pt 10 zile fara mancare.

Descoperirea insulei a inceput de cu seara. Imediat ce am ajuns, nedormiti de peste 24 de ore am dat o fuga pana in oras daca pot sa ii spun asa, e mai mult un satuc. Nu am vazut noi foarte multe deoarece am si acostat la o terasa. Din pacate am o problema cu retinutul atator nume de terase si locuri si nu va pot spune cum se numea. Nu am papat ci am baut doar :).

A doua zi am luat-o la pas catre plaja principala din skala potamias. Tinta ne-am dus la Golden beach. Plaja este foarte frumoasa nisipul fin si exact cum ii spune este auriu si te frige de numa cand se incinge. Preturile sunt moderate dupa mine. La golden beach in mijlocul plajei la sezloange am platit 6 euro pt 2 si am si primit 2 beri Mythos, f buna berea by the way. In alta parte peste tot sezloangele sunt 5 euro pt 2. Au si jocuri acvatice, deci nu se plictiseste nimeni daca poposeste pe acolo.

A doua zi ne-am gandit noi sa luam o harta si sa intrebam ce plaje mai sunt prin zona si care ar fi cele mai frumoase. Ne-am dus la Paradise beach. Si pe loc ne-am indragostit. Plaja este generos de larga, nu este foarte aglomerata fiind la 6 km de mers cu masina de skala potamias. Eu nu stiu sa inot si mie una mi-a cazut cu tronc plaja, e foarte buna si pt cei cu copii si familii. Apa este verde, este transparenta si este mica jumate de kilometru :). Acolo mi-a ramas mie sufletul :).

In ziua urmatoare am mers la ceea ce au spus ei ca ar fi cea mai frumoasa plaja a lor, care se numeste Marble beach. Intr-adevar este bestiala. Plaja este din pietris mic alb iar apa este verde, verde albastra, dar mie una nu mi-a cazut cu tronc fiindca la mal e mica si dintr-o data creste. Eu nefiind cu ale inotului cand m-am bagat in apa si aproape m-am dus la fund am zis ca din pacate nu-i de mine. As recomanda la toate lumea sa mearga intre orele 8 jumate si 12 cel tarziu sa stea la soare pt ca mai toate gagicile de la noi din grup au facut niste iritatii foarte urate de la soare. Indicele de radiatie este la 9 dupa ora 12 si tine asa pana pe la 3,4 cand coboara. Majoritatea culmea atunci veneau la plaja cu copii. Ma rog fiecare cum stie, degeaba te dai cu 1 kg de crema radiatia este radiatie.

In zilele urmataore am lasat-o mai moale si am pastrat drumul plajelor paradise si golden beach.

In penultima zi am vizitat jumatate din insula pt ca atat ne-a permis suportabilitatea caldurii :). Intre alte plaje frumoase este si cea din potos, seamana cu Marble beach foarte mult ca aspect.

Ce mai este de vazut in Thassos este si o fabrica de-a lor de bijuterii de aur (care se situeaza la 3,4 km de limenaria in directia opusa de Potos.

Si am mai vizitat piscina naturala Giola, la care noi am ajuns in jur de ora 11 jumate, sa va luati cu voi de toate umbrela, apa tot ce aveti nevoie pt ca este f cald si pana la piscina drumul este usor la coborare si f greu la urcare. De frumos este foarte frumos. Deci este o recomandare pe lista punctelor de vizitat in Thassos.

In limenaria au o plaja faorte frumoasa si foarte lunga si larga, are nisip dar pe marginea apei este stanca fina, cel putin asa se vedea de sus. Se poate intra in apa.

Si ca sa nu uit de o recomandare a mea pt un souvlaki bun de tot. Se merge la un restaurant numit Christos care este in Skala Potamias pe strada principala, deci la drumul mare cu vreun km inainte de a cobori in oras.

Limenasul merita vizitat de asemenea si Panagia. Atentie este o fabricuta de ulei de masline undeva in Panagia sau langa panagia, eu nu am fost dar stiu de la prietenii nostri care au fost. Gasiti in general tot ce va trebuie la preturi decente.

In skala potamias la brutarie veti gasi o doamna romanca care va va ajuta cu ce aveti nevoie in de-ale brutariei. Souvlakiul in paine care are carne, cartofi prajiti si mirodenii costa 2,5 euro iar la farfurie costa 6,5 euro. Iar restul mancarurilor, platouri de peste si altele undeva intre 8 si 15 euro. Din pacate eu am mers cu speranta ca voi papa fructe de mare, nu are sens sa visati cei carora va plac fructele de mare, acestea sunt congelate si nu au savoarea care trebuie sa o aiba in mancare.

Si ca sa inchei asa intr-o nota pozitiva, m-am mai duce... cu gandul. Dar lasam loc si pt la anul pt alte descoperiri. Daca aveti intrebari sau nelamuriri va rog sa mi le adresati si daca am sa pot va raspund cu placere. Daca pe alocuri relatarea mea pare haotica, va rog sa treceti cu vederea, m-am grabit sa o scriu cat mai aveam anumite chestii proaspete in minte dar undeva pe la 3 noaptea :).

Trimis de lolla in 01.08.11 22:10:37
Validat / Publicat: 02.08.11 00:13:39
  • A fost prima sa vizită/vacanță în GRECIA

VIZUALIZĂRI: 8816 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (lolla); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
P12 Marble Beach Again....

Admin
[02.08.11 00:11:34]

Mutat la rubrica "Descopera Thassos" (deja existenta pe site); parca e mai potrivit totusi aici decat la 'Plajele Thassos-ului'

[02.08.11 00:13:37]

Si mai bine asa intr-adevar. mersi

florianais
[04.08.11 17:51:23]

Stie cineva ce plaja e in Poza 13?

[04.08.11 19:32:30]

Am facut cercetari profunde si am descoperit care plaja este, este Aliki Beach.

Numai bine la toata lumea.

[04.08.11 19:49:11]

Iar plaja din poza 14 poate sa fie plaja Livadi. Am o harta de la ei dar nu sunt mentionate toate plajele. Am intrat pe un site al lor si spre exemplu o plaja de langa Aliki (care zic eu ca este Livadi) apare fara nume fiind descrisa ca ''plaja de langa Aliki''.

bose
[11.08.11 00:42:28]

Şi eu zic la fel că este Livadi. E inconjurată de maluri inalte şi la intrarea în apă, mai ales in partea dreaptă cum stai cu faţa la apă este o zonă mare de pietre unde poţi face snorkling şi unde poţi vedea mulţi peşti. Oricum este o plajă frumoasă şi mult mai puţin aglomerată decât Aliki unde dacă ajungi mai târziu nu mai găseşti nici un metru pătrat liber.

[11.08.11 13:06:40]

Fascinata fiind de peisaj nu m-am uitat deloc la indicatoare si din masina nu vezi mare lucru in mers. Unde am oprit sa facem poze nu era nici un semn sau indicator ca sa ma dumiresc si eu. Si dupa cum am spus si in review stau prost la capitolul retinut nume si chestii de genul, dar pt urmatoarea excursie imi fac temele.

nicu_vali80
[15.08.11 13:45:46]

buna ziua. merg si eu la sfarsitul lui august in thassos dar nu prin agentie. unde se poate merge pentru o seara greceasca, de unde se pot lua bilete?

[15.08.11 14:54:58]

Buna, din pacate noi nu am reusit sa participam la o seara greceasca desi era ceva ce trebuia sa facem. Eu am auzit de taverna Augustos din Theologos. Si se pare ca ar fi cam singurul loc care sa gazduiasaca. Nu vreau sa gresesc oricum intrebati cand ajungeti pt ca sigur veti gasi indrumatori. Concediu placut si multa distractie.

riah
[20.08.11 21:12:44]

Buna lolla,

mergem 2 familii la inceputul lui septembrie la pensiunea, vila summer dreams, cred ca este vorba despre aceeasi locatie.

Rezervarea am facut-o direct cu proprietarul (Anastasia Gouta), prin mail, din luna martie 2011. Cum ti s-a parut cazarea? Este curat, liniste?

Multumesc pentru orice informatie.

[20.08.11 22:55:04]

Buna, vila este foarte cocheta, este frumos aranjata din toate punctele de vedere. In camera sigur veti avea balcon, cam toate camerele au balcon.

Au suport de uscat rufele pe balcon, iar in camera chicineta beneficiaza de fierbator, aparat de cafea, toaster, ustensile de bucatarie cutite, linguri si lingurite, cani si vase de gatit si de servit si frigider cu congelator...

Ei fac curat tot la 2 zile si schimba prosoapele. Anastasia este foarte draguta si amabila, cu engleza e putin cam nasol dar se descurca . Tatal ei e omul priceput la toate, deci daca vi se strica ceva sigur va ajuta, el in schimb nu vorbeste decat greaca. In curte au grill si o bucatarie unde la fel gasiti de toate.

Noi am fost foarte multumiti, Deci ce se vede pe site este exact ce veti gasi acolo. Sper ca v-am fost de folos. Oricand mai aveti intrebari va astept. Toate cele bune.

riah
[21.08.11 16:05:56]

multumesc f. mult.

Este departe fata de plaja? Se poate ajunge si pe jos? Poate ca nu in fiecare zi o sa plecam cu masinile in explorare.

[21.08.11 18:07:40]

Nu, nu este departe de plaja, cam la 10,15 min de mers pe jos asa lejer. Am omis sa va spun in legatura, cu linistea; nu e chiar liniste deoarece e la drumul principal vila, dar cu geamurile inchise, merge.

motaneata
[21.08.11 19:21:44]

Frumos, felicitari!

Am fost si eu in Thassos cam in aceeasi perioada, da' eu n-am gasit "sezloangele". As fi platit oricat sa stau pe o "sezloanga". Tu ai avut mai mult noroc:

Aaaaa, cred ca le-am vazut acum in pozele 11 si 12: sezlongul este in stanga umbrelei si sezloanga in dreapta, asa-i?

[22.08.11 00:32:22]

Buna, nu inteleg care e ideea. M-ai pierdut. De ce pui in ghilimele ''sezlong''. Da la golden beach am platit 6 euro pt 2 SEZLOANGE, s-a intamplat ca prietenii nostri sa plateasca chiar 5 euro unde eu am platit 6. Iar la plaja din skala potamias de la poalele orasului erau 5 euro in care ori alegeai sa ii platesti ori consumai ceva de 5 euro. Daca simt un iz de sarcasm nu il pricep iar daca gresesc mea culpa.

[29.08.11 20:01:04]

Nu cred ca este site-ul potrivit ca sa ii corectam pe ceilalti privind greselile gramaticale. Luate in parte sigur in multe reviewuuri se gasesc greseli si mai grosolane si mai putin. Nu cred ca pt asta suntem aici si ca acesta este scopul nostru, sa ii facem pe unii sau unele sa se simta prost. Care e scopul?

[29.08.11 20:34:02]

Asteptam un review in detaliu la sosirea acasa.

[26.11.17 13:45:28]

Mutat, la reorganizare, în rubrica «Descoperă Skala Potamia & Chrissi Akti» (nou-creată, între timp, pe sait)

6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):